Painonnousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tuli nyt viikon aikana kilo lisää, mutta mitä väliä. Johtuu siitä, etten oo päässyt liikkumaan ton kipeän selän takia juurikaan. Nyt 33+0 ja painoa tullut noin 10kg lisää.
Salaa oon kyllä haaveillut joskus siitä, että olisi vähän ylimääräisiä kiloja, että voisi sitten huomata konkreettisia muutoksia lisäämällä liikuntaa ja syömällä terveellisesti. Ennen oon aina painanut sen max 60kg ihan sama oonko liikkunut vai en ja mitä tahansa oon laittanut suuhun. On ehkä jopa turhauttanut tehdä aikoinaan kunnon elämäntapamuutosta, kun mitään muutosta ei ole huomannut muussa kuin oman pään sisällä. Nyt onkin sit mulla vissiin tilaisuus järjestää itelleni kunnon kropparemppa joskus keväämmällä :grin

En mäkään kuvitellu yhtään ressaavani painosta. Mutta täälläkin monella se lähtöpaino 55-65kg ja sit kuuluukin tulla kunnolla painoa. Mä painoin sen verran viimeksi ala-asteella.
Mun lähtöpaino oli sen 81, ja seuraavaksi kurotellaan siis kohti yhdeksääkymppiä...
Aikuisena oon painanu aina 73-85kg, joten en mikään riuku oo.
On se jotenki järkkyä ettei ole kymmentä kiloa eroa oman aviomiehensä painoon enään...

Tosin jos nyt raskauden jälkeen saan normaalipainoni takas ilman itkua, niin eipä tarvi seuraavassa raskaudessa asiaa enään yhtään miettiä.

Anjuska, mulla on noi painolukenat about samoissa! Lähtöpaino ollut joitakin kiloja enemmän odotuksen alkaessa. Oon 178 pitkä enkä mikään kevyt ja siro ollut koskaan. Silti oon kokenut itteni ja kroppani hyväksi, enkä oo näyttänyt ehkä ihan "niin painavalta" kuin mitä vaaka kertoo. Naiset usein tuijottelee vaa'an lukemia tarkkaan ja stressaa numeroista. Täällä jännätään, meneeko sata kiloa rikki ja kuinka lähelle miehen painoa pääsen. :D
Oon alusta asti sanonu et raskauden aikana meen varmaan ohi miehen painosta. Ajatuksena inhottava, mutta toisaalta mitä väliä. ;p
Tottakai raskauskiloja herkästi tulee mietittyä ja ehkä stressattua, mutta komppaan citrusta, että tärkeintä oman lapsen hyvinvointi. Kyllä ne kilot sulaa joko enemmällä tai vähemmällä työllä sitten joskus, kun sen aika on!

Mä olen aika hyvin pystynyt olemaan stressaamatta painoasiota. Mulla on kuitenkin nyt jo paino pitkästi toisella sadalla, tähän raskauteen lähtöpaino oli 96kg ja edelliseen 88kg.

Niin, ja en ole koskaan ikinä seurustellut itseäni painavamman miehen kanssa, enkä siis nytkään, edes normaaloloissa! :p

On se vauvan hyvinvointi se tärkein joo,mutta ei se liikapaino mitenkään edistä sitä! Mun kohdalla kun pelkään sitä sokerivauvaa nii stressaan kyllä joka kilosta joka mulle tulee. Jos vaan söisin mitä lystäisin enkä välittäisi painosta niin todennäköisesti synnyttäisin sen viiskiloisen ja vauvankin sokerit olisi sekaisin. Mut hyvä jos pystytte olemaan stressaamatta,ei se stressaaminenkaan hyväksi ole :)

Mä kans nostan hattus, jos pystyy olemaan stressaamatta.
Itsellä kun ei omaa aikaa juuri ole, niin mikään kova treeni ei ole neljän lapsen kanssa mahdollista mun kohdalla. Tokihan vaunulenkkiä, mutta mun läskit ei todellakaan millään kävelyköpsyttelyllä tai puolen tunnin juoksulenkeillä lähde. Kerran laihduin kuudessa kuukaudessa useamman kilon, kun jouduin imetysaikana noudattamaan vauvan oireilun takia erikoisdieettiä: maidoton, munaton, makeutusaineeton, soijaton, viljaton, hedelmätön ja kasviksia hyvin rajallisesti, ja vain kypsennettynä.
En suosittele kenellekään :(
Oli aika kurja puolivuotinen, mutta kyllä, painoa putosi 7kg. Jollain olisi saattanut puolessa vuodessa lähteä huomattavasti enemmänkin..
Joten kyllä katson mitä syön. Jos painoa tulee "itsestään" niin silloin sitä tulee ja elimistö tarvitsee sitä, mutta tieten tahtoen en viitsi mörssätä ja syödä herkkuja tai mega-annoksia, kun tiedä, että se näkyy loppuelämän mun persauksessa.
En tod mikään pulkannaru ole muutenkaan :(

Kävin äsken vaa'alla ja +10,4 kg näyttää tulleen. Nyt rv 33+6. Hurjalta tuntui lukema, mutta luotan siihen, että tuosta suurin osa jää kuitenkin synnärille. Stressaan sitten, jos ei jää.

Kyllä muuten tuli eilen taas paha mieli kun olin juhlissa ja siellä taas hämmästeltiin että on sulla kyllä isonnäköinen maha kun laskettuun aikaan viel lähes 2 kk! Mulla oli tuon kokoinen kun menin synnyttämään ja tuli yli nelikiloinen kertoi yksi naisista, toinen jatkoi kysymällä et ootko varma et siel on vaan yksi? Prkl, sanon minä,mun kroppa nyt on sen mallinen et kaikki tulee tohon mahaan (+11kg) mun kädet ja jalat ja kasvot on ihan hoikat ni kai se nyt näyttää hassulta kun on lihapulla jaloilla! :mad: Ja mitä mä nyt täältä foorumilta lueskelen näitä mittoja niin aika pienimmästä päästä olen kuitenkin,vatsanympärys oli just ku mittasin 98 cm ja viikkoja 31+6 . Mut alkaa kyl tosissaan ärsyttää noi kommentit, mitään en asialle mahda ja parhaani teen ettei se muu kroppa lähde leviämään. Just eilen kelasin et olen koko raskausaikana syönyt 1 hampurilaisen,en yhtään sipsej,limuja,pizzoja,pullaa ym. Karkkia syön joskus ja sekin jää yleensä n.10 karkkiin.
Varmaan just nää ihmisten kommentitkin pistää stressaamaan sitä painoa, kun en haluaisi mitään extra huomioo tän vatsan takia.
Hyvää avautumista mut pakko tää on johonkin vuodattaa!

Just tänne saa ja pitää vuodattaa.
Totta kai näyttää vatsa isolta jos muuten on tosi hoikkanen.
Mikä ihmisiä vaivaa?? Tolloja kaikki tyynni. Sitä paitsi niin monella tuntuu aika kullanneen muistot.
Anoppi just sanoi, ettei muka yksikään sen kuudesta lapsesta ole koskaan yhtään vauvana kitissyt tai itkeskellyt. Joo ei varmaan niin.
On kuulemma nukkuneet täydet yöt kaksikuisesta yms.
No sepä kiva. No, mein onkin sitten valvoneet ja kitisseet hänenkin lasten edestä.

Nii, ja millä oikeudella mulle ihan ventovieraat tyypit käy tollasta sanomaan, okei, ne oli ehkä vähän kännissä, mut silti. En ainakaan ite kehtais jonkun ulkomuotoa arvostella, oli sitten raskaana tai ei.
Rosita, anopithan ne on niitä täydellisiä kasvattajia :wink

Mä olen erehtynyt kerran loppuraskaudesta baariin. Huh, tuli tehtyä kaks reissua samalla. Nimittäin eka ja vika!
Kaikki on kännissä ihan apinoita. Paitsi itse

Baarissa kun on töissä niin on juu nää kännisten kommentit tullu erittäin tutuiksi tälleen raskaana. Ensinnäkin kukaan muu ei oo ollu raskaana ollessaan läheskään yhtä iso kuin minä. Nää perus ootko varma ettei oo kahta tai "et sä nyt enää voi töissä olla ku laskettuki on varmaa viikon päästä". Äitiysloma tuli tarpeeseen. :D Onhan siellä niitä fiksujakin, yleensä ne on niitä miehiä jotka on vuoden sisään saanu muksun. Semmosilta olen kuullut esim että "no kyllähän sun nyt kuuluukin jo olla suht iso kun laskettuunkaan ei oo enää pitkä matka". No nyttenhä siihen on iiiiiinan päälle kuukaus ja tää rupee jo olee munki makuuni aika valtava. :D Mutta sillä asenteella mennään että ne kilot jää synnärille mitkä on jäädäkseen ja loput lähtee sitten vuoden sisään.

Painoni on nyt 70,8kg ja suunnilleen 350g tullut viikossa lisää. Ihan ok, kun lähtöpaino oli noin 60kg. Saa tulla vielä muutama kilo niin ollaan samoissa viime raskauden kanssa.

Mä kuulin eilen sekä niin, että onpa pieni masu ja sitten, että kyllä se on jo suuri masu. Oon meuhkannut niin paljon tuosta kommentoinnista, että en jaksa enää, senkus puhuvat, kateellisia kaikki mun raskausmasusta ovat kuitenkin :D Mä olen itse tyytyväinen, ettei paino ole noussut kuin +9 kilon verran ja loppusuora häämöttää. Ja kilot mitkä jää tohon vyötärölle, niistä murehdin vasta sitten vauvan syntymän jälkeen :)

Mä oon nyt saanut rauhan (tai vähintään välirauhan) tuon painon suhteen.
Alunperin kuvittelin että painoa tulisi reippaasti ja sit kun ei tullutkaan, aloin pitää sitä "uutena normina".
Eli senkus nyt tulloo! Minä imetän ja jumppaan sen sit pois mikä käy keväällä vituttamaan.
Menee tuo mahakin (sf) niin yli yläkäyrän, että kyse ei kuitenkaan ole perseen leviämisestä! (niinkuin aiempina vuosina, heh heh!)
7kg ja rv 32+6.
Jos olisin tuon tiennyt viime keväänä, niin olisin ollut tyytyväinen.

Itsestä maha tuntuu pieneltä, ja muista suurelta.
Mulla sf-mitta keskikäyrän alapuolella, mutta tottahan se viimeisellä kuukaudella on iso, ja kuuluukin olla. Onhan siellä sisällä vauva, hyvänenaika <3

Mulla taas eilen perhekerhossa luulivat et synnytän ihan kohta kun on sulla kyllä tosi iso maha! No, jos nyt uudeksi vuodeksi syntyy niin hyvä,8 viikkoa vielä :grin jännä et se ei just itestä tunnu mitenkään mahottoman isolta ja huomenna saan taas hikikarpalot pintaan kun on neuvola ja PUNNITUS!:eek: Ruokahalu on kyllä nyt selkeesti vähentyny kun kohtu on niin korkealla et kaikki syöminen närästää..jospa se painokin olis pysyny kurissa:rolleyes:

Täällä painoa nyt 72,4kg (36+6 sf 31cm) ja lähtöpaino oli 60kg. Painoa tullut noin 300g viikko jos pois luetaan muutamien viikkojen takainen turvotuksen alkaminen jolloin painoa ensin pompsahti 750g (terkkari ei tähän puuttunut vielä vaikka itse jo turvotuksen huomasin ja tunsin) sitten viikon päästä käydessäni tarkastus käynnillä muiden syiden lomassa turvotus huipussaan ja sen kyllä tunsikin: 1800g viikon aikana lisäpainoa!!! :mad: Viikko eteenpäin kovalla nesteen juonnilla ja enimmät suolat pois jättämällä lähti 400g pois!! :) turvottelu edelleen jatkuu ja joinakin aamuina olen kuin itkeneen näköinen kasvoista. (tasaantuu onneksi nopeasti aamun aikana)Sormissa ja jaloissa turvotusta on ollut noin kuukauden siis jatkuvana... Toisaalta siis tieto siitä että kaikki ei oo vaa sitä läskiä mitä tuonne on tullut, helpottaa ! :) Pääasia kuitenkin et Itunen on terve ja ei myrkytyksiä nyt lykkää päälle! Hampaat irvessä sit vyötärölle kertyneitä vaipanvaihdon lomassa karistelen! ;)

Takaisin