Painonnousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon nyt ite keventäny niin et aamulla syön vaan jugurttia ja hedelmän. Lounaaksi ihan normi ruuan mitä nyt satun laittamaan mut oon jättänyt leivät pois. Välipalaksi hedelmä, jos meinaan syödä, eilen skippasin. Päivälliseksi syön vain pari palaa ruisleipää ja hedelmän ja vihanneksia ja iltapalalla taas jugurttia ja hedelmää, no mittasin verensokereita aina ennen ja jälkeen aterian niin oli kyllä aika matalat mielestäni,ennen ateriaa 4,2-4,6 ja aterian jälkeen 5,1-5,6 kun saisi olla 7,8! Ei ainakaan noilla eväillä pitäs enää painon nousta kun jugurttikin kevyt versio ja vähäsokerista! Mut meinaa kyllä nälkä olemaan kokoajan ja saa kellottaa milloin seuraavan kerran saa jotain syödä:sad001

Lisätään vielä et mitä sitten pitäs syödä jos ei saa syödä hedelmiä tai maitotuotteita?! Tai leipää? Mä en ainakaan pelkällä rehulla elä ja niin kauan kun mun arvot on tota luokkaa meinaan kyl syödä hedelmä ja maitotuotteita!

Mulla menossa rv. 37+4 ja ei ole yhtään tullut kiloja raskauden aikana lisää :o Olen aika yllättynyt, paino kylläkin laski alussa melkein -10kg ja nyt vasta ollaan niillä samoilla painoilla kun ekalla neuvola käynnillä :o Ihan hyvä vaan, että oon tähän asti säikähyksellä selvinny, ihan tarpeeksi niitä kiloja oli ennnen rakauttakin... :o

Ihmetyksiä myös täältä miksi Aibelta on maitotuotteet kielletty. Maidossa on luontaisesti niin paljon hyviä aineita, että se maitosokeri mikä tulee on pieni harmi verrattuna hyötyihin. Tosin mielestäni Suomessa on tosi vähän ravintoterapeutteja, jotka oikeesti tietää mistä puhuvat. Itse liputan Antti Heikkilän puolesta. Ollessani syömishäiriökliniikalla ihmettelin sielläkin aivan hirveästi suosituksia mitä annettiin ruuassa.

Empsha: olisipa miulakin yhtä hyvä tilanne. Tuli raskausaikana 15 kg, synnärille jäi 5kg....

Mulle on tullut nyt n. 13kg, kun menossa on rv 37+6. Esikoisesta tuli 16kg, mutta silloin oli lähtöpaino alhaisempi, kun nyt se oli n. 60kg. Sillon se oli varmaan 56kg jos muistan oikein. Sairaalaan jäi suunnilleen puolet viimeksi, mutta oli vauvakin 4 kiloinen.

Mä voin vaan kuvitella,kuin itseä riipis jos jäis kiloja synnytyksen jälkeen kovin, en haluaisi siihen lähtöpisteeseen ennen raskautta.... :o Ennen raskautta painoin 83kg, 10kg ennen raskautta puotin, 73kg oli eka neuvola käynnillä (laihutukset tössäsi tietenkin :D), siitä tippui -8kg ja nyt taas paino 73kg.
Kerkeää sitä painoa mullaki kertyä kummiskin vielä...
MUTTA oli tässä jutussa pointtisakki, ajan kanssa pääsee niistäki kiloista eroon sitten ku pystyy/kerkeää/jaksaa yms :) Ihanan pienoisen uuden elämän myö naiset tuskalla ja hiellä puskemma ulos sentään! ;p ♡

Multa kiellettiin pelkkä maidon juominen. Kuulema maitosokeri nostaa niin paljon verensokeria että sitä ei saa juua. Lääkäri käski juua piimää ja syyä viiliä tai rahkaa. Rahka ja ananas on aika jees juttu, niitä meneeki pari purkkia päivässä. Rahka täyttää mahaa aika hyvin ja ananas poistaa nesteitä ;) ennen raskautta laihutin myös 10kg ja tota rahkaa meni silloinki kolme purkkia päivässä. Ite syön aamusin kaurapuuroa sokeroimattoman mehukeiton ja raejuuston kans. Leiväksi oon valikoinu tumman näkkärin ku ruisleipä närästää ihan hulluna.
Eniten ahistaa ehkä se että nyt ei pysty syömään niitä herkkuja :D

Mä juon aina lounaalla lasin maitoa eikä se mun sokereita ainakaan oo nostanut, joten maitoa juon loppuun asti kun tykkään siitä :) jugurtin voisin vaihtaa rahkaan mut ku ei sekään oo mun sokereita hetkauttanut niin en katso tarpeelliseksi. Oikeestaan mikään mitä syön ei oo nostanu mun sokereita yli sallitun vaikka oon välillä ihan karkkia ja suklaatakin syönyt. Se pistääkin miettimään et mikä hemmetin diabetes tässä nyt muka on!?

Mulla on rv37+6 ja painoa tullut +30kg, ihan kamalaa... Nyt lopetin herkut :(

Muokattu viimeksi:
Neuvolatäti ei ole sättinyt kertaakaan lihomisesta. Sanoi vaan ihan alussa, että kannattaa vähän tarkkailla painoa, muttei pidä ottaa siitä stressiä. Mutta nyt rv36 lääkäri laittoi minut kokoarvioon ja synntystapa-arvioon kättärille, kun hänen mielestään sf-mitta ja painonnousu olivat niin suuret. Ensi tiistaina kättärille siis. Muuten kaikki arvot ihan normaalit ja olo ihan hyvä ollut koko raskauden ajan. Tukalaa vaan, kun on niin painava ja maha on valtava. Ihan oma moka, syömällä kerätyt kilot. Ja liikunta loppui kuin seinään heti raskaustestin tekemisen jälkeen. Ei siihen sitten muuta tarvita. Jos jollain on ongelmia saada lisättyä painoaan, niin minulta saa hyvät ohjeet siihen :)

Ystävälläni on 4 lasta ja hänen painonsa nousi n. 30kg jokaiselta. Sai kyllä pudotettua painon normaaliksi aina lasten välissä.

Mulla viikkoi 38 ja risat, paino hujahtanu parissa viikossa -3kg pois. :o ?? Vaikkakin olen syönyt ihan kivasti täsä joulun alla kaikkea..... Neuvolassa ei kyllä huolestuneet yhtikääs, kun pf-mitat yms kunnossa ja olen itse hyvinvoiva.. Hmhmm

Rv 39+2 ja painoa tullut vajaa 13kg tähän mennessä. Viime viikolla painoa tuli lähemmäs 2kg vaikka söin ihan samaan malliin kuin aina ennenkin :confused: Herkuteltuakaan ei tullut yhtä pullaa ja piparia lukuunottamatta yhtään :sad001

70 kg ohitettu. Tarkemmin sanottuna 70,5 kg ja rv 40+2.
Jestas, että tuntuu paljolta. Ekasta neuvolasta paino noussut 14,3 kg.

Mulla on paino noussut ekasta neuvolasta n. 9 kg (nyt rv 39). Vähän hirvitti tänään mennä vaa'alle, kun on ruoka maistunut siihen malliin, että aattelin painon nousseen enemmänkin.

Mä odotan nyt maltillista lukemaa kun mulla ollut ruokahalu aika vähissä, ma puntariin :grin

Ja mä taas odotan hurjaa nousua seuraavassa punnituksessa. On tuo makea sen verran maistunut... Kaikkinensa nyt on kai tullut sellainen 14kiloa (huomenna rv 39), esikoisesta tuli loppuun mennessä se 21 tai 22kg eli siihen nähden olen "ihan tyytyväinen". Liikaahan tuossa joka tapauksessa on vaikka kuinka paljon, mutta....

Meillä on alkanut joulukonvehtien syönti viikko sitten oikeen urakalla (pitäähän sitä varmuuden vuoks etukäteen syödä, jos vaikka vauva saa suklaasta vatsavaivoja) ja tänään neuvolassa vaa'alla käynti kauhistutti. Onneks selvisin vain n.400g viikkonousulla, sillä olin varautunut parin kilon nousuun. Kokonaisuudessaan nousua on tapahtunut n.14,5kg ja tänään on rv 39+3.

minun alkupaino oli sen 45 kg ja nyt viime neuvolassa rv 37+2 paino oli 54,7 kg. Ensimmäistä kertaa elämässäni painoni on yli 50kg.

Takaisin