Painonnousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on vähän karannut käsistä tämä painonnousu, mutta tiedänpähän, että syömällä ovat tulleet.... Ja siinä "tavoitteessa" olen vielä, että nousu on pienempää kuin edellisessä raskaudessa.
Nyt siis rv 35+4 +12,5kg ja esikoisen raskaudessa rv 35+6 oli +18.8kg. Ei näillä nyt hurrata kummallakaan, mutta tosiaan tiedänpä että olen ihan itse aiheuttanut..

Minulla oli rv 31+2 painoa tullut 5,1 kg ja huomenna olis lääkärineuvola. Mielenkiinnolla odotan mitä se nyt näyttää, nyt rv35+1.

Täytyi kipitellä äsken vaa'alle ja näyttäisi liki +13 kg tulleen lisää lähtöpainoon mikä oli n.60kg. Rv nyt 34+5 ja mun puolesta voisi paino lakata kipuamasta yhtään ylemmäksi. Saas nähdä kuinka kauan tulee ottamaan, että pääsee takaisin normi mittoihin kun mahasta pääsee.

Rv 36+1 ja +13kg. En tiedä mistä paino tulee. Tuntuu, etten oo ylipaljon syönyt ja mässäillyt, vaan kohtuullisen terveellisesti syönyt. Toki kulutus on huomattavasti pienentynyt, joten kaipa herkästi sit tarttuu.

rv 35+2 ja painoa on nyt tullu se 5,2kg, saas nähdä miten käy kun meillä ei tällä hetkellä ole keittiöö ni mikro ja noutoruualla mennään tästä eteenpäin:rolleyes:

rv 36+6 ja paino noussut 11kg.
Eli lähtö 81kg ja nyt 92kg.
Turvotus on nyt lisännyt omalta osaltaan painoa.

Mulla rv 36+3 ja kiloja tullut 14. Lähtöpaino 59 ja nyt puntarissa lukema 73 :eek: kilon verran saa viel tulla ja sit painan saman verran kuin edellisellä kerralla. Olen vaan niin pettynyt kun tätä painoa vaan kertyy dietistä huolimatta o_O viime kerralla en edes ollut dietillä samat kilot sain kuin nyt dietin kanssa o_O turhauttavaa!

Mä oon itellä kyllä huomannu, et kroppa on keränny sen rasvavaraston, mitä se tarvii... Samoissa lukemissa aika lailla mennään , mitä esikoista oottaessaki ja samoihin aikoihin painoa on tullu enempi ku viimeksikki, riippumatta syömisistä... 2kg oli lähtöpaino nyt vähempi ku viimeksi ja sen kiri aika nopeesti kyllä kiinni;) 66kg-> 79kg nyt tultu ja viikkoja 36+1. Varmaan vielä siihen 82kg nousee jos ei sitte synny paljo aikasemmin. Jouluherkuttelutkaan nyt tuskin ihmeitä tekee ku eihän tähän mahaan paljo enää muuta mahu ku vauvaa;)
Painon laskun kans on varmaan vähä eri tilanne ku eka kerralla... Ei ihan niin helppo ookkaan lähtä pitkille kävelylenkeille ku tuo alle 2v. viihtyy rattaissa just niin kauan ku päästään puistoon... Mutta eiköhän se piä muuten kiireisenä, et kilot jossain vaiheessa taas tasaantuu. Pitäs keksiä jotain hyvää imetysevästä sit alkuviikoolle ku viimeksi ruokavalio koostu pitkälti Fazerin sinisestä... Se energian tarve oli kyllä niin suurta et en usko tälläkään kertaa kovin kevyellä ruokavaliolla selviäväni. Ruoka-annoksetki oli isompia ku miehellä;)... varsinki ku ei sille raukalle jääny monesti mitään syötävää ku mä oli ehtiny huomaamattani vetästä jo kaikki :D

Mäkin yritän ajatella et mun kroppa ottaa sen minkä tarvii,ei auta pyristellä vastaan :grin ja kyllä ne kilot siitä sitten sulaa pois ajan kanssa. Olen ajatellut pitäväni tätä radi ruokavalioo myös synnytyksen jälkeen jos vaikka sillä sais nopeasti tuloksia.

Minkälainen eevis4 sun tän hetkinen radi ruokavalio on? Ite oon niin pihalla ku annettiin niin erilaisia ohjeita mitä kaikkialla lukee.

:smiley-chores007Rv 36+4ja painoa tullut 13-14 kg. Tämmöselle tappijalka ihmiselle se on aika paljon, ainakin omat jalat reagoi painon nousuun kivuilla. Enkä ymmärrä kuin noin paljon on tullut. Tai ymmärrän...olen ihminen joka lihoo jo herkkuja nähdessään ja kaikki kyllä elimistö varastoi :grin no tiedän että kun pääsen taas liikkumaan normisti niin kilot alkaa tippua. Mahaan varmaan jää taikinaa joksikin aikaa mutta lähtee pois jos on lähteekseen :p Eikä silleen haittaa oikeestaan kauheesti kun on rakkaus-pakkaus tulossa.

Aibe, syön viis ateriaa päivässä, aamiainen,lounas, välipala,päivällinen ja iltapala. Mahdollisimman vähän hiilareita ja paljon kasviksia. Mulla on sellainen ateriataulukko missä on esimerkkejä eri ruoka annoksista..esim aamiainen 2dl puuroa tai 2 palaa täysjyväleipää ja lisäksi lasi maitoa tai 2 dl kevytjugurttia. Taulukon sain neuvolasta. Huomaan ainakin sen että vaikka mulla painoa tullut paljon niin mun kasvot ei oo turvonnu yhtään,eikä kädet ja jalat, joten ei se läskiä voi olla mitä mun kroppaan on tullut. Nyt olen jättänyt leivät syömättä aamulla ja lounaalla ja otan hedelmän tilalle ja yritän nyt näin välttää sitä turhaa painoa tässä lopussa

Mie sain viikko sitte neuvolasta uudet radi-ruokavalion lisäohjeet joissa käskettiin välttää kokonaan riisiä, pastaa (täysjyväistä myös), vaaleaa leipää, maitoa (purkista otettu kalkki riittää), banaania, viinirypäleitä ja mitähän muuta... Nauroin miehele että noh, kyllähän tässä jaksaa muutaman viikon rahkalla, salaatilla ja lihalla :D kunnon superdieetti vaikkei paino putoakaan.

Oho,tiukalle kuurille pistivät ! Onneksi meillä ei ole enää paljoa jäljellä! :)

Multa on kielletty herkut, hedelmät ja maitotuotteet. Aamupalaksi maks kaks ruisleipää TAI annos puuroa, ei muuta. Jos syön ruualla hiilareita eli perunaa, riisiä, pastaa niin sillon ei saa enää ottaa leipää. Ja vain toisella pääaterialla nuita hiilareita (peruna, pasta, riisi). Ja välipalan ja iltapalan pitäis myös olla jotain muuta ku leipää, ei edes tummaa. Ja ikinä ei ole mikään arvo ollu koholla, tarkotan siis kaks kertaa tehtyä sokerirasitusta tai kotiseurantaa.

Takaisin