Painonnousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viikkoja 29 ja + 11kg, sitä vaan tulee vaikka yritän pyristellä vastaan o_O

Hmm, kun muutkin niin minäkin :).

Tänään mitattuna näemmä +7kg. (+3kg enemmän kun ed raskaudessa tässä vaiheessa kun lähtöpaino ollut sama)

On herkut näemmä maistuneet mammalle nyt enempi.. :) :)

Mulle on epävirallisten kotimittausten mukaan tullut nyt noin 8 kiloa, rv29+1 otettuna.
Esikoisesta oli tässä vaiheessa tullut +13 kiloa, eli vähän vähempi nyt. Esikoisesta oli kyllä turvotusta toisella tavalla kun nämä samat viikot sattui kesälle. Ja kyllä on ihan hyvä, ettei ihan samoja kiloja olekaan tullut, lähtöpaino kun tosiaan oli sen 8 kiloa enemmän kuin esikoisen odotuksen alussa...

Niin mutta sullahan Citrus onkin kaksi vauvaa , saa varmaan tullakin enemmän kiloja :-D

Paljonhan raskaana olevan naisen pitäisi syödä kaloreita per päivä? Omasta mielestäni pysyn rajoissa, mutta silti tätä painoa kertyy aivan älyttömästi. Olen nyt alkanut merkitsemaan syömisiäni, päivässä tulee syötyä semmoiset 1800-2000 kaloria. Jos raskaana olevan pitäisi saada semmoinen 300 kcal per päivä enemmän niin mielestäni pysyn hyvin tuossa normissa. Mitäs mieltä te olette? Olen siis RV 31+2 ja kiloja on tullut 12. :anyone

Mabness, se "ylimääräinen" mitä raskaana ollessa tarvitsee syödä, täyttyy juurikin esimerkiksi yhdellä lasilla maitoa ja ruisleivällä. Minusta syömisesi vaikuttaa olevan ok.
Pitää kuitenkin muistaa, että painoa kertyy muillakin tavoin raskauden aikana, kuin syömällä. Verimäärä lisääntyy, kehon nestemäärä lisääntyy, lapsen paino, istukka, lapsivesi ja mitä kaikkea muuta. Eli ihan kaikki painonnousu ei kuitenkaan ole sitä lihomista.

Kiitos puapru, oon jotenkin tuota samaa itselleni kokenut hokea, mutta silti pää vaan ei pysy mukana. Ahdistaa olla omassa kehossa, varsinkin kun tuota painoa oli semmoiset 10 kg ylimääräistä jo omasta takaa. Toivottavasti saan sitten vauvan kanssa laihdutettua takaisin lähtöpainoon tai hieman allekin :)

Kyllä minä ainakin uskon että nämä kilot lähtee karisemaan, jäähän sitä jo synnärille iso osa. Vaunujen kanssa liikenteeseen heti kun pääsee ja kenellä on mahdollisuus, niin eiköhän se siitä :) kovasti olen siinä ajatuksessa että pääsen vielä keväthangille (jos nyt ikinä sitä lunta edes sataa) koirien kanssa hiihtämään ja nauttimaan omastakin ajasta.

Mulla on se ravintoterapeutin laatima lista joka noudattaa 1600 kcal päiväsaantia, tämä on suositus kun radi ja jos on ollut ylipainoa ennen raskautta. Mulla kun normipaino ennen raskautta niin suositus on 1800 kcal . Itse pysyn hyvin tuossa suositellussa määrässä ja silti mulle sitä painoa vaan tulee ja mä olen tosi ahdistunut mun +11 lisäkilon kanssa, tunnen itseni valaaksi o_O ja pelko siitä jättivauvasta senkun kasvaa jokaisen kilon myötä :eek:

Eevis, tuo 1600 on oikeesti todella vähän, varsinkin jos teet rankkaa työtä, kuten olen rivien välistä ymmärtänyt. Mie söin tuon verran päivässä laihutuskuurilla ja liikuin max 1 h lenkkiä per päivä ja muuten toimistohommissa olen. Meillä jo aikoinaan syömishäiriökliniikalla neuvottiin syömään se 1800 kcal per päivä. Toivottavasti siula on hyvä ravintoterapeutti ja nuo oikeesti on laskettu siun kulutuksien mukaan, eikä vaan katsottu lukua taulukosta. Olen huolissani tästä sen takia, jos tuo siun kalorimäärä on laskettu paljon alakanttiin niin siun kroppa tulee varastoimaan jokaisen ylimääräisen kalorin mitä ei käytä kulutuksen ja elintoimintojen ylläpitämiseen, tämäkin itsessään alkaa kerryttämään painoa, koska kroppa varastoi kalorit pahanpäivän varalle. Tuo alkaa tapahtumaan, jos kaloreita jää kulutuksen jälkeen n. 1200-1300 per päivä, ei tietenkään heti, mutta muutaman kk jälkeen.

Mä oon miettinyt ihan samaa, siis että kun on fyysinen työ ja mielestäni noi kalorimäärät kuulostaa vähältä. Neuvolasta sain sen aterialistan, eli on varmaan joku valmis taulukko mikä annetaan kaikille.
Mitä tässä nyt pitäisi sitten tehdä että keho toimisi normaalisti eikä ala varastoimaan mitään pahan päivän varalle?

Mie oon käyttäny tämmöistä kun www.kalorilaskuri.fi Tuonne merkitään pituus, paino, kulutukset sekä mitä syö. Tämä laskee erotuksen. Laihiksella tuo toimi paremmin kuin hyvin. Nyt tuo miule näyttää raskauden aikana pitäisi syödä 2100 kcal ja tuo on mielestäni ehdottomasti liikaa, joten olen pysyttäytynyt siinä 1800-2000 per päivä (tosin tuokin näyttää miule olevan tällä hetkellä liikaa). Ehkä siun kannattaisi käydä tuolla kurkkaamassa, mitä se näyttäisi siule päivän kalorimääräksi. Kannattaa ottaa siihen se laihduttajan ruokavalio -500 kcal per viikko, vaikka et laihdutakaan mutta tuota kalorimäärää katsellessani tulee mieleen, että tuota on ajettu takaa. Tarkista mitä tuo sanoo, ja onko noiden välillä eroja. Mie sanoisin, että siun työllä pitäisi syödä n. 1800 per päivä.

Mulla ei toimi tuo kalorilaskuri, kun on niin paljon kiinni siitä mitä syö.
Jos syön pastaa, leipää, pullaa, karkkii tms tuon 1800 kaloria, niin lihon. Jos taas syön saman määrän vähillä, mutta laadukkailla hiilareilla paino putoaa. Mulla ilmeisesti sokeri varastoituu helpommin. Jos syön vaaleita jauhoja joka päivä pari vkoa, niin eipä mene kohta hoidut jalkaan. Mulla pastat ja pullat menee aivan suoraan takamukseen, ja vieläpä oikein sellaisena hyllyvänä löllönä :(
Aivan sama kuinka paljon urheilee. Jos ruokavalio ei ole kunnossa, niin mitään ei tapahdu. Ei tarvitse olla mikään megatiukka proteiinidieetti, mutta sokeri ei sovi. Missään muodossa :(

Viikkoja 32 ja 8kg tullu. Turvotus vaikuttanu ihan jonnii verran painon nousuun. Toivottavasti ei enää hirveesti tule lisää painoa.

Kiitos Mabness informaatiosta,täytyy käydä katsomassa ja voisin kyllä yrittää samaa kuin Rosita, ,sokereita vaan enemmän pois...yhyy, tulee kurja joulu! :sad001

Miule on toiminu Zone-dietti tosi hyvin. 30% rasvaa 30% proteinia ja 40% hiilareita. Tuo sopii miun kropalle parhainten. Tosin nyt on hiilareita ruokavaliosta varmaan semmoinen 80% kun proteiini kaikissa muodoissaan ällöttää :pukeEhkä tää vauveli on tyttö ja tietää jo tässä vaiheessa, että naiset elää suklaalla :cool:

Takaisin