Painonnousu (vai -lasku?)

Mulla on tullu menetetyt kilot takas eli tällä hetkellä rv 21+0 on samoissa mitä raskauden alussa... lähtöpaino reippaasti ylipainon puolella.
 
Mulla on nyt +1kg. Eli alkuraskaudessa menetettyihin on tullut jo vähän korkoakin :) Normaalipainon yläreunoilta lähdin, eli ihan ok muutos tuo. Ei siis lipsu alipainon puolelle kuitenkaan. Vauva myös kasvanut normaalisti, eli ei huolta senkään puoleen :) ja raskausviikolla 24 mennään.
 
Mulla on joulupyhien loppusaldo 59,9 kg, eli 3,9 kg tullut lisää raskauden alusta. Nyt 22+1. Vähän meinaa ahdistaa tämä vaatteiden pieneksi jääminen ja painon nousu, vaikka tiedän, että imetykseen ja muuhun tarvii sitä rasvakudosta... Peilikuva ei kyllä ahdista ollenkaan, hassua. :)
 
Kävin eilen vaa'alla ja olin päässyt takaisin mun lähtöpainoon :grin Ihanaa! Oon superonnellinen! Mutta tääkin on niin hassua, että mä tiesin, että pystyn vasta sitten palaamaan töihin kun oon päässyt mun raskautta edeltävään painoon. Niin siinä kävi ja oon niin onnellinen, että saan taas tehdä töitä. :)
 
Mimimami:
Saanko kysyä, että mitä tarkoitat tuolla töihin palaamisella?
Itse en uskalla ees vaalle nousta.....
 
LMK, jouduin olemaan 2,5kk töistä pois raskauspahoinvoinnin takia :dead:
 
Virallinen viikkopunnitus näytti +4,1kg viikolla 21+0, pitää kyllä olla tyytyväinen, vaikka tässä vaiheessa viikkonousut onkin aikamoisia. Ruokavalion olen myös onneksi saanut tällä viikolla käännettyä paremmaksi (paitsi eilen, heh, perjantai :D). Liitoskivut ja muut kipuilut haittaa elämää jo paljon, eikä painoa kyllä saa ylimääräistä tullakaan, jos mielin kävelemään vielä toukokuussakin pystyä.
 
Neuvola rv 22+0 ja tähän mennessä +5,9kg. Ny vähän alko ahistaa et jos se tästä kiihtyy kun yli puolen välin mennään...:confused:
 
Kävin eilen avoimessa neuvolassa puntarilla kun kotona meil ei oo. Yhteensä raskauden aikana on tullut 4,6 kg (nyt 20+0). Ja suurin osa tuosta painosta tullut juurikin joulun lomaviikoilla! :P No silloinhan tää mun mahakin teki hurjan kasvupyrähdyksen ja on ihana pallero nyt :) Neuvolatätsy sanoi, ettei hätää (kun näki kauhistuneen ilmeeni), ihan normaali ja hyvä painonnousu :)
 
Itsellä nyt rv21+5 ja painoa tullut n.8kg, voin kertoa että kyllä ahdistaa varsinkin jos tätä menoa jatkuu. Vaikka olen kyllä tietoinen siitä että mulle tulee helposti painoa jos en pääse liikkumaan, ja nyt oon flunssaillut ihan kamalan paljon jonka vuoksi on liikkumiset ollut aika nollissa. Uskon siis että suurin osa noista kiloista olisi tullut näillä flunssilla ilman raskauttakin, lisääntyneet rasvat on kyllä ihan silmin nähtävissä. Ja kaiken lisäksi viime ultrassa oli sikiö melkein viikkoa pienempi kun mitä ekan ultran mukaan olisi pitänyt olla..
Sinänsä tällä ei pitäisi olla mitään väliä, pitäisi olla masunsisällä kaikki kummiskin ok. Ja tiedän kuitenkin myös sen että helposti lähtöpainooni pääsen synnytyksen jälkeen vaikka noi kilot nousis yli +20kg, olen myös ollut aina suht nopea laihtumaan. Joskus tässä ketjussa olenkin maininnut syömishäiriöisestä menneisyydestäni ja kyllä taas huomaa miten minäkuva huononee kun peilikuva muuttuu, ei siis tuo pyöristyvä maha haittaa vaan sen ympärille kehittyneet rasvat. Ärsyttää taas oma pää kun joutunut huomaamaan miten paljon itsetunto on yhä liitännässä kropanmuotoihin.. Ei sen näin pitäis mennä, argh.

Pahoittelut negatiivinen tekstipätkä, pakko päästä johkin purkamaan..
 
Vihdoin miekin alan olla lähtöpainossa! :Heartred Viikkoja on takana 21+3 ja tänään aamulla ekan kerran vaaka näytti yli 55 eli 55,1 :) Viikon 16 tienoilla helpotti huono-olo ja kiloja lähti alussa noin 3 ja varmaan suurin osa lihaksista kun vietin kolme viikkoa sohvalla. Mutta oon kyllä mieki ihmetelly miten paino ei oo noussu kunnolla aikaisemmin kun vatsa on jo aika iso eikä varmaan viikon 10 jälkeen ole mahtuneet omat housut jalkaan. Tosin fyysinen työ ja pitkät työpäivät ravintola-alalla kuluttaa aika paljon. Harmi vaan että on niin kiire töissä ettei ehdi syödä kunnolla, eli käytännössä 10 tuntiset työpäivät menee närppien :sad001 muutama ranskalainen tai kurkkupala tms aina välillä ja sitten illalla on todella huono olo kun ei ole ehtinyt syödä ja juoda riittävästi. Eli mie jo odotan että pääsisin pois töistä niin sais syötyä ja juotua säännöllisemmin! :D Tosin saikku varmaan kutsuu viimeistään helmikuussa kun meinaa liitoskivut ja lantion löystymiskivut (kai ne on niitä) vaivata päivä päivältä enemmän.
 
Mun hieno laskusuuntainen painoni on alkanut palautumaan hitaasti takas ylöspäin. Eihän se sinänsä mitään, mutta kun se lähtöpaino on siellä ylipainon (aika reippaan sellaisen) puolella niin ei olis tarttenu kilojen alkaa palaamaan ihan vielä. Tosin veikkaan painon nousun syyksi tällä hetkellä sitä että liikkuminen on ollut vähäistä kun lapsi oli kipee ja noin niin ei paljon päässyt mihinkään. Jospa pysyis tässä tasaisesti ni olisin oikeen tyytyväinen.
 
puoli kiloa lähtöpainoon... =D neuvolantäti oli jo tiukkana et nyt se on saatava nousuun ja ensimmäiset plussat on nyt tullu! :) Vkot nyt 21+1 eli kyllä tässä toivottavasti ehtii vielä hiukan painoa kerätä.. jos vaan pystyis syömään muutakin kun omenaa ja kaurapuuroa? :stop:
 
Mulla tullu se n.7kg ja nyt 20+5 että pitää varmaan alkaa skarppaamaan ton syömisen kanssa. Liikkuminen tullu taas ohjelmaan takas, mutta toi herkuttelu repes kyllä joulun aikaan käsistä..... :sad001
 
Painoa on tullut vajaa 2kg ja nyt menossa 21+1. Sokereiden mittaus on selkeästi auttanut terveellisen ruokavalion kanssa, joten painoakin on tullut mukavan maltillisesti :) Se on itseasiassa alkanut ihan viimeisen parin viikon aikana vasta hieman enemmän nousemaan, kun masukin on alkanut näkymään selvemmin.
 
Mulla ei ole paino noussut yhtään! Tänäänkin oli jopa 800 g:aa vähemmän kuin viimeksi. Terkkari on tyytyväinen, koska meikäläisen kokoisella ei mielellään enää saisi painoa tulla.
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Tiukkoja on neuvolatädit normaalipainoisillekin ainakin treella. +1.9kg koko aikana tullut painoa ja tänään 21+0. "Yhtään enempää ei tarvitsekaan tulla tähän mennessä.. ihan ok tämä nyt on. Mut ei yhtään enempää" itse taas olin kovin tyytyväine omasta mielestä vähäiseen nousuun. Blää.
 
No on kyl tiukka!! Meiän neuvolassa taas ei sanottu mitään vaikka 4,6 kg on tullut koko raskauden aikana ja niistä pari kiloa pelkästään joululoman aikana :D Sanoi vaan että ihan normaalinousu kun itse olin asiasta järkyttynyt. Ja olen normaalipainoinen :) Minun mielestäni saat olla tyytyväinen vähäiseen painonnousuun, ja luuleeko se teiän neuvolantätsy ettei sulla enää loppuajasta maha/vauva kasva kun sanoi ettei enempää sais tulla painoa :D
 
Rosmariini_ :

Apua! :D mut ne passittais varmaan laihikselle mun painonnoususta :D
Tänään 22+0 aamuvaaka näytti +5,5kg. Lievän järkytyksen saattelemana, tänään alkaa makealakko... Mies naureskeli eilen, että ens vuonna tätä menoa me osallistutaan "Rakas, sinusta on tullut pullukka" ohjelmaan :D
 
Takaisin
Top