Painonnousu (vai -lasku?)

Emmä jaksa ajatella sitä et neuvolassa tulee käytyä puntarilla vaatteet päällä, keskellä päivää jne. Jos oon kotona kattonu aamupainon ni varaudun siihen et neuvolassa vaaka näyttää enemmän :D niinkun eilenkin näytti noin kilon verran, olin aamupalan syöny ja vaatteet oli päällä. Kuitenki se neuvolan lähtölukemakin on samalla tavalla mitattu. Itellä taitaa enemmän ahistaa se tunne kun vaatteet alkaa kiristää...

Mä ku oon nyt vaan kotona niin koko ajan tekee mieli leipoa jotain! Aattelin et pitäs sen verran kuria noitten herkkujen kanssa ettei viikolla mussuttas niitä...(just leivoin pipareita, ihan ku niitä nyt ei tulis sit napsittua...). Kasvisten kanssa oon taas liian laiska, kotona ei meinaa jaksaa ikinä tehdä ees salaattia ruoan kaveriks.

Justiinsa iski himo tehä uunissa bataattilohkoja, se taitaa olla seuraavan ruoan lisuke :grin
 
Siis apua, ihanko oikeesti teillä ei oo oikein paino noussu? Mulla on hirvee stressi ku nyt jo noussu sen 5kg ainakin.. lähtöpaino siinä 51 paikkeilla ja nyt jo se 56, välillä jopa 57! Alussa toki sorruin naposteluun ku lopetin röökin polton, mutta nykyään tuntuu, että vesiki kerryttää mun painoa:rolleyes:
Vähä jännittääki mennä tänää neuvolaan kuuntelemaan tän hetkinen paino ja tuomio siitä.:cool:
 
Eniten tässä vaiheessa paino nousee ruokailun muutosten vuoksi. Vauva+lisukkeet ei vielä paina juurikaan. Itsellä paino laski, kun oli niin paha olo, ettei tehnyt mieli syödä. Toisilla pahaan oloon auttaa napostelu, silloin luonnollisesti paino nousee. Kunhan se ei kauhean nopeasti nouse, niin nousu ei haitanne. Ruokavaliostakaan en itse suosittelisi stressaamaan muuta kuin makeiden herkkujen ja piilosokerin osalta. Eli jos naposteluun riittää normiruoka eikä tarvi karkkia tms. niin tuskin haittaa.
 
Joo. Neuvolassa oli taas ihana täti, joka sanoi, että nää mun pari ylimääräistä kiloa on paljon parempi ku se, että oisin jatkanu sitä röökin polttoa. Oon samaa mieltä, että pois vaan kaikki ylimääräinen stressaaminen!
 
Mul oli lähtöpainoa 58kg suunniillee ja nyt 59,2 näyttää vaaka, mutta näytän kyllä että olisin lihonu tosi paljon enemmän enkä tajuu miten toi vaaka ei näytä isompaa. Ratkaisua arvoitukseen kenelläkää? :) ei tarvis kyllä painon nousta kiloakaa jos multa kysytää, pituutta ei kuitenkaa oo ku 159. Viimeraskaudesta huhtikuulta jäi pudottamatta nelisen kiloa lähtöpainosta ja se ei kyllä piristä yhtään mieltä, ei ollut imijää ketä imettäis mutta josko tällä kertaa imetys auttais pudottaakki sitte tulleita kiloja. Mulle neuvolassa vaakalla käynti on kyllä aina ehdottomasti se inhottavin juttu.
 
Mulla on nyt ihan viimeisimmän viikon aikana alkanut paino nousemaan, alkupaino oli 57 kg ja tänään kotivaaka näytti 59 kg. Normihousut ei tosin ole mahtunut enää kuukauteen päälle, että on se masu kummasti kasvanut, vaikka painoa ei niin paljon vielä ole tullut... pituutta mulla sellaiset 168 cm.
 
Täällä on paino nyt lähtenyt nousuun viimeisen viikon aikana. Olen 172cm pitkä ja ennen raskautta painoin 71,9. Raskauden aikana paino on vaihdellut 71-73 välissä aina turvotuksesta ja pahoinvoinnista riippuen. Nyt suunta on kuitenkin selvästi ollut ylöspäin, aamupainona tänään 72,3. Viikkoja koossa tänään 14+2. Nythän sen painon pitäisi kai alkaakin kivuta hiljakseen ylöspäin :) Liikunta on ollut kyllä tosi vähissä koko raskauden ajan, mutta toivottavasti saan itseäni niskasta kiinni ja uuden saliohjelman myötä saisin virtaa siihenkin. Vaikeaa on myös herkkujen suhteen, sillä kaikkea hyvää tekisi mieli ja olen aika paljon makeaa myös syönytkin :/ Toivottavasti tästä ei aivan kauheaksi sotanorsuksi paisu.
 
Mulla oli lähtöpäino 56kg/166cm. Olin alussa todella huonovointinen, en pystynyt liikkumaan ja syöminen helpotti, ainakin hetkeksi. Niinpä ensimmäiset 3-4 viikkoa meni koko ajan jotain napostellen ja sen huomasi ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Paino oli noussut 4 kg. Mua hävetti niin paljon että valehtelin lähtöpainoni olleen 58 kg. Nyt viikolla 17+2 paino 62 kg ja ilmeisesti tasaantunut vähän kun syön taas normaalisti ja liikun vaikka en pääse enää juoksemaan kun se jostain syystä sattuu. Mä en koskaan ole ollut mikään painon tarkkailija mutta nyt jotenkin musta on tullut sellainen. Koko ajan mietin mitä voi syödä ja olenko nyt varmasti liikkunut tuon herkun eteen. Jostain syystä vielä piilottelen vauvamahaakin vaikka se joissain vaatteissa alkaa käymään mahottomaksi. Ehkä sitä odottaa toiseen ultraan, että kaikki olisi siellä kunnossa ja vasta sitten uskallan iloita tätä koko maailmalle :)
 
Ennen kun olin edes raskaana painoin 64kiloa kesällä. ku ekassa neuvolassa mitattii nii painoin 59 :O ja kun nyt kävin toisessa neuvolassa nii 58. Neuvolatäti sano et ei kannata vielä huolestya mut, täällä toivotaan jopa sitä painon nousua :D
 
Mulla oli lähtöpaino n. 63 kg, ekassa neuvolassa painoa oli 65,2 kg ja tokassa 65,6 kg. Olen 163 cm pitkä-eiku-pätkä. Ihan tyytyväinen olen, tosin ärsyttää se, kun tiedän, että vaivalla hankitut lihakset on lähtenyt tämän pahoinvointi- ja väsymyskauden ja sitä seuranneen flunssan aikana... :oops: Katsotaan nyt, miten tämä palloontuminen tästä etenee! Ja josko pääsis taas urheilemaan kun olen taas ok.
 
Noussut 0.8 kg, eli edellisestä neuvolakäynnistä 127 g/viikossa. Jos pysyis samana niin tästä eteenpäin laskettuun aikaan asti tulis yhteensä 3 kg lisää...
 
Vihdoin on lähtenyt paino selkeästi nousuun. Enää kilo matkaa alkupainoon. Eiköhän se puoliväliin mennessä sinne ehdi, kun on kaksi viikkoa matkaa :)
 
ittellä nyt pysyny kohta kuukauden paino ihan samana :) jospa tää ei ihan kauhiasti vielä nouse :)
 
No mut onneks Mamma cantante lihaksil on monen vuoden muisti. Kyllä ne lihakset sieltä putkahtaa nopiasti takaisin entiselleen kun pääset taas puhkimaan :)
 
Tänään neuvolassa punnittiin ja paino laskenu 300g lähtöpainosta. Terkkari vaan totes et ei oo vielä mitään huolta, mutta saan syödä vähän enemmänki jos vaan maistuu ;D Lähtöpaino oli tosiaan 58,6kg ja pituutta vajaa 160cm eli ihan normaalipainoissa mennään :)
 
Itseä oikein hävettää tämä painonlasku. Lähtöpaino 63kg (165cm) ja nyt 19rv paino 60,3kg. Olen kyllä kärsinyt etovasta olosta ja oksenteluista paljon :sad001
 
Roosaliini eiköhän se siitä nousuun lähde kun olot helpottuu :) millä viikoilla oot nytten?
 
Turha sun Rosaliini hävetä on jos etovasta olosta ja oksentelusta johtuu :) Eikä mielestäni ole mitenkään hätyyttävästi pudonnut tuo painosi, oot sen verta alussa raskautta että uskon että ehtii kyllä vielä lähteä tuosta nousemaan ihan itestäänkin vaikka etova olo ja oksentelu jatkuisi, jos ei ihan mahdottomissa rajoissa nuo ole.
 
Itse kävin eilen nvl.ssa, ja oli neuvolan vaa'an mukaan paino noussut raskauden aikana yhteensä 400g, oman kotivaa´an ja laskujeni mukaan on noussut nyt n.kilon verran ekasta neuvolasta, mutta oli nvl-täti sitä mieltä ettei seuraa painoa niin kriittisesti että tarvitsisi oman vaakani aamulukemia seurailla. Sinänsä harmi kun haluaisin ITSE tietää ja seurata ja merkitä muistiin tarkemmin millon on tullut minkäkin verran painoa.. Enkä yhtikäs tykkää itse näistä `olikiireinenaamupäivä,siksipainovähemmänkunnormaalisti+milloinmitkäkinvaatteetpäällä`-tilastopoikkeamia.
 
Mäkään en tykkää tilastopoikkeamista! Ja koska normaalistikin mun aamupainokin vaihtelee helposti vähintään puolisen kiloa (nyt varmaan lähes kilonkin) päivästä toiseen, käyn mieluummin usein vaa'assa, niin voi arvioida keskiarvoja ja näkee paremmin kokonaiskuvan. Tällä hetkellä paino on noussut noin 1,3kg alusta (rv 15+6), ja oon kyllä tosi iloinen, että on vielä noin maltillisissa lukemissa, kun lähdin kuitenkin normaalipainon ylärajalta! Pikkasen sen sijaan säikähdin, kun eilen ohimennen vilkaisin ympärystä.. Paidan päältä iltaturvotuksissa navan kohdalla mitta oli 99cm, jaiks! :D
 
Takaisin
Top