Painonnousu raskauden aikana

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miona78
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle on tullut vain 4kg ja vähän huolettaa miksi noin vähän.. Sf käyrä aika alhaalla mutta rajojen sisällä kuitenkin. Esikosta tuli 13kg. Mulla keikkuu kympit tos 70kg kohalla. Viimeks neuvolssa 4vko sitte oli 69,9kg ja tänään kotivaaka näytti 69,8kg saa nähä mitä perjantain neuvolassa käy..

Ja pituutta on 166cm

33+2
 
Tänään vaaka näytti ensimmäistä kertaa ikinä seiskalta alkavaa lukemaa kun tasan 70kg pyörähti näytölle. Oli pieni kriisin paikka :nailbiting:

Kaikkiaan nyt tullut 7,5kg lähtöpainoon, pituutta 173cm.

31+2
 
Kyllä tuolla pituudella MrsPiggy pitää ollakkii painon näillä viikoilla vähintään noissa lukemissa :) Miekii ekassa raskaudessa pääsin ekan kerran ikinä yli 70 lukemiin, nyt pistin paremmaks ja paino alkaa jo kasilla... :grin
 
Muokattu viimeksi:
MrsPiggy, mä oon 3cm pidempi ku sä, ja olen vartalolta lipputanko, vaikka vaaka näyttää 74kg. Joo, oon käyny Pumpissa, mutta kyllä tän mittasella pitää lukemat tässä kohti alkaa 7:lla :)
 
Mulla noussut paino sellaisen nelisen kiloa ennen raskautta olevasta ja ekasta neuvolasta pari kiloa. Enempää ei saisikaan tulla kun ylipainoa on jo sen verran omasta takaa..Tähän tilanteeseen olen ihan tyytyväinen vaikka nyt vähän jänskää kun järkyttävä makeanhimo on iskenyt ja voisi syödä vaan suklaata ja karkkia.. pitää vaan yrittää rajoittaa.
 
Voi minä voin lohduttaa kaikkia ☺ 164 cm pitkä, alkupaino oli sellaisen 70 kg. Nyt on muhkeat 86 kg. Oon niin tai näin, syön tai juon tai en tee noita nii nousee tasaisen tappavaan tahtiin :hilarious: neuvolassa onneks jopa tsempataan et ei saa kytätä omaa painoo nii et alkais ressaa. On kuulemma ihan rajoissa tuo nousu/vk.

Rv 34+1
 
Joo, kyllä minä ainakin olen tosi tosi iloinen ja omasta mielestäni onnistunut ihan loistavasti kun paino noussut vain 10kg tässä raskaudessa! Ekassa se oli näillä viikoilla noussut 20kg, enkä kyllä silloinkaan mitään paineita asiasta ottanut. Kun kyllähän se painon vaan kuuluu nousta raskauden aikana! Ihan biologinen fakta...
 
Mulla alkupaino oli noin 64,5kg, Ekassa neuvolassa 65,7kg ja nyt rv 30+0 n. 72,5kg aamupainolla mitattuna. Neuvolassa aamupalan jälkeen varmasti huomenna enemmän. Olen todella tyytyväinen painonnousuun, neuvolassa ei ole otettu asiaan mitään kantaa eli siis painonnousu on normaalia. Olen laskenut, että tämä painonnousu tarkoittaa loppuraskaudessa verrannollisesti laskettuna 13-15kg maksimissaan, mikä on siis normaalia. Ylipäänsä suhtaudun myöskin painonnousuun niin, että se kuuluu raskauteen ja on sekä minulle että vauvalleni normaalia ja hyväksi. Niin tämän kaiken kuuluukin mennä. :)

Rv 30+0

Lisäys:

Olen siis 164cm pitkä.
 
Mulla sama ku IQ: ekassa raskaudessa ylittyi ekan kerran se 70 kg. Tokassakin ylittyi se. Mutta tässä raskaudessa onkin nyt ylitetty 80 kg! :grin Ja pituutta on 168 cm. Yht. mulle tullut nyt yli 11 kg. En oo huolissani :)

Rv 32+6
 
Niinpä, turha sitä on stressata. Musta vaan tuntuu hassulta, kun en mikään linnunluinen oo ennestäänkään ollut ja kun tässä kuitenkin aletaan yhdeksää kymppiä hätyyttelemään eikä mua ees ahdista - naurattaa vaan. :happy:

Ja hyvällä omalla tunnolla vetelin eilen suklaata ja jäätelöä. Isäntä sanoikin, että tuli paljon halvemmaksi entinen elämä, kun rahat meni kaljan lipittämiseen - nyt mulla on kuulema liikaa aikaa (ja rahaa) shoppailla netissä ja syödä herkkuja. :smug:
 
Mulla menossa rv32 ja painoa tullut 3kg. Toki ylipainoa on itselläni paljon joten parempi jos ei tulisi painoa ollenkaan...
 
Niinpä, turha sitä on stressata. Musta vaan tuntuu hassulta, kun en mikään linnunluinen oo ennestäänkään ollut ja kun tässä kuitenkin aletaan yhdeksää kymppiä hätyyttelemään eikä mua ees ahdista - naurattaa vaan. :happy:

Ja hyvällä omalla tunnolla vetelin eilen suklaata ja jäätelöä. Isäntä sanoikin, että tuli paljon halvemmaksi entinen elämä, kun rahat meni kaljan lipittämiseen - nyt mulla on kuulema liikaa aikaa (ja rahaa) shoppailla netissä ja syödä herkkuja. :smug:

Sama juttu :D
 
Mulla myös kahdessa ekassa raskaudessa on mennyt 70kg rikki ja nyt tällä hetkellä painoa on 75kg ja toivoisin, että se 80kg ei menis rikki mutta tällä menolla se kyllä menee niin, että heilahtaa...On aika raskasta (siis ihan fyysisesti tarkoitan) olla näinkin painava kun on ollut koko elämänsä se hoikka vaikka on syönyt mitä. Enkä mä siis nytkään ala painoa seurailemaan, tulee mitä tulee, eiköhän tuo joskus poiskin lähde.
 
Täällä kanssa siirrytty norsukerhoon, 90kg rikki tällä hurjalla 162cm varrella :rolleyes: oon toki aina ollu iso/kookas kaikella tapaa joten ei yllätä, vähän tuntuu pahalta mut asia nyt vaan on näin ja se siitä! Alle 10kg kuitenkin tullu ekasta neuvolasta ja oon joskus painanut yli 100kg ilman kyytiläistä mahassa joten sillä on ihan hyvä rauhotella itteään. Mies tietysti saattaa pyörtyä ens neuvolakäynnillä kun kuulee että painetaan saman verran :shy:
 
Mun mies laihduttaa (ei oikeesti syytä, mutta antaa harrastaa). Tavoitteena alittaa mun paino. Teen siitä helppoa, oma aamupaino 75kg - eromme on nyt 1,5kg ...
Katjusha rv. 32w5d
 
Mulla nousua ekasta neuvolasta/raskauden alusta 5kg. Viimeisen kuukauden aikana paino tippunu pari sataa grammaa. Viime raskaudessa oli tässä vaiheessa tullut 9kg (lopulta tuli 14kg).

Rv 32+4
 
Eilen rv 32+6 taas neuvola, paino oli 82kg... Eli neuvolan alkupainoon tullu lisää 15 :wideyed: Kotona mitattuun alkupainoon 17... No, ei tullu saarnaa, th sanoi vaan että kun lähtötilanne ollut normaalipainon rajoissa niin silloin painoa saakin tulla hyvin. Viikkonousu oli nyt jäänyt 500 grammaan, eli vähemmän kun edellisillä kerroilla, tämä on hyvä.
 
Minä olen ylipainoinen ja tämä raskaus on laihduttanut muutaman kilon ja sitten pysynyt samassa suunnilleen. Vaavi on saanut osansa, sillä sanovat että kasvot ovat laihtuneet ihan selvästi ja muutenkin olen laihtunut ja muualta kuin vatsasta kaventunut. Olen tosi tyytyväinen jos myös imetyksen aikana lähtee kiloja kuten ensimmäisen kanssa teki. Painon lasku ei johtunut huonosta olosta, en oksentanut alkuraskauden aikana kertaakaan. Saa nähdä että tuleeko ihan lopussa kiloja lisää kuten ensimmäisen kohdalla. Nyt rv 34+5
 
Minä olen ylipainoinen ja tämä raskaus on laihduttanut muutaman kilon ja sitten pysynyt samassa suunnilleen. Vaavi on saanut osansa, sillä sanovat että kasvot ovat laihtuneet ihan selvästi ja muutenkin olen laihtunut ja muualta kuin vatsasta kaventunut. Olen tosi tyytyväinen jos myös imetyksen aikana lähtee kiloja kuten ensimmäisen kanssa teki. Painon lasku ei johtunut huonosta olosta, en oksentanut alkuraskauden aikana kertaakaan. Saa nähdä että tuleeko ihan lopussa kiloja lisää kuten ensimmäisen kohdalla. Nyt rv 34+5
Minulla kävi esikoisen kohdalla kuin sinullakin, kiloja tuli kaiken kaikkiaan muistaakseni ihan vain pari. Nyt tämän toisen kohdalla kiloja on tullut jo noin 6. Ja siis tosiaan ylipainoa löytyy! Mutta se mikä on hassua, että vaikka kiloja tullut nyt enemmän ni verenpaineet aivan ihanteelliset ja sokeritkin paremmat kuin esikoisen odotuksessa. Olen miettinyt, että jos jos johtuu kuitenkin päivittäisestä liikunnasta. Esikoisen odotuksessa en liikkunut näin paljon mitä nyt. Taapero pitää liikkuvaisena. :)
 
Juu liikkuminen on ehdottomasti hyvä, edes vähäinen, ja minulla kans tuo poika pitää välillä liikkeessä :) Nyt näkee heti sokereissa kun on vähemmän liikkunut,. Vaavi välillä on niin alhaalla että on kävellessä painanut, joten olen pikkasen laiskistunut lähtemään mihinkään erikseen liikkumaan. :(
 
Takaisin
Top