Painonnousu raskauden aikana

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miona78
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taidan pitää marraskuisten painoennätystä hallussa tällä hetkellä :D
Pituutta 173cm, lähtöpaino 72kg ja nyt 93kg eli +21kg! Mutta kukaan ei usko että on noin paljon tullut, en tiedä minne se on mennyt :D takapuoli on jonkun verran levinnyt ja tiisit kasvaneet :) turvotuksia on nyt kyllä ollut myös enemmän, varmaan parin kilon edestä.
Ei neuvolassakaan ole oltu huolissaan, on kuitenkin tullut tasaisesti ja mun äidille tullut jokaisen kanssa n. 20kg lisää. Eli lienee perinnöllistä.
Eipä tässä montaa viikkoa enää lihotakaan ;)

Jeanney 35+1
 
Jeanney "hyvä" että jollakii tullu enemmän painoa :grin Minuu pelottaa että 20 kiloa tulee täyteen ennen vauvan syntymää. Rv 32+6 neuvolassa oli lähtöpainoon 17kg tullu lisää ni toivottavasti en sinuu saa kiinni noilla viikoilla :grin Jos nyt pysyis viikkonousu tuossa puolessa kilossa ni en välttämättä pääse yli sen 20, jos ajallaan laps syntyy. Ja eipä tuo painon nousu haittaa jos tasasesti tulee, lähtöpaino ei oo ollu liian iso ja muuten kaikki kunnossa :) Miullakaan ei kuulemma näy että niin paljon ois paino noussu, ehkä se on vaan niin tiiviisti mahan kohalla :hilarious:
 
Musta näyttää, että tulee kilo viikossa - ihan mielellään menen maanantaina sinne polille, että paisuuko se lapsivesi-indeksi vai mitä hittoa!!
Jos tätä menoa jatkuu, kokonaispainonnusu olis +17kg, mutta sääliksi käy masu parkaa! Mitat ei oo lisääntynyt mihinkään muualle, tuohon eteen mahaan ja tisseihin :b
33+2
 
Nyt on painonnousu raskauden aikana kivunnut 8.1 kg ja tuntuu kyllä siltä ettei kyllä enempää tartteisi nousta... Onneksi enää muutama viikko jäljellä, niin ei kai tämä tästä nyt enää ihan tolkuttomasti voi pompata :D Helpottaisi omaa henkistä ahdistusta painonnoususta, jos ei olisi tätä loppua kohti näin kiihtynyttä, mutta toisaalta ei kai sitä voi vauvelia kieltääkään massaa kasvattamasta :D Vaikkakin synnytyksen kannalta pienempikin koko olisi minulle riittänyt, neuvolan th:n arvion mukaan kun tulokas todennäköisesti on hieman päälle 3,5 kg syntyessään. Nyt arvioi painavan todennäköisesti n. 2,6 kg eli ollaanhan siellä ihan kovasti kasvettu :)
34+6
 
Mul on tullut sellainen +15 kg tähän mennessä. Esikoisen kanssa tuli yhteensä +20 kg että varmaan aika samaan tahtiin nyt tulee. Jepjep :dance008
 
Mulla ei oo ollu mitään havaintoa painonnoususta kun äippäpolilla eivät oo punninneet, ultranneet vain. Ja puntaria en omista :D no, tänään kävin sitte vasiten kaverin puntarilla niin tuli kyllä kriisin paikka kun puntari näytti tasan 60kg, ei oo koskaan tällä mun 155cm varrella paino alkanut kutosella! Noh, lähtöpaino oli 51 kg, joten paino noussu siis kutakuinkin 9kg mikä ei vissiin kuitenkaan oo kovinkaan paha? Vaikka kymppien paukkuminen tietenki vaan kuulostaa hirvittävältä :D pääasia että vauva kasvaa ja voi hyvin <3

Pikkumyy 35+2
 
Mulle tullut nyt n. +12,5 kg. Esikoisesta tuli 16 kg ja tokasta 14 kg. Nyt ei tarvis tulla niin paljon kuin esikoisesta mutta saa nähdä. :D

34+3
 
Pikkumyy tuolla lähtöpainoindeksillä on varaa tulla painoa vielä monta kiloa, eli ei hätää :)
 
Itellä tullu kahdesta edellisestä 25-30kg lisää painoa...
Mutta nyt vain 1,2kg tähän mennessä ja viikkoja tänään 32 täynnä.
Neuvolassakaan eivät olleet huolissaan, kun tietävät, että kuitenkin syön. Kun on radi ja seurannat ja kaikki. Ja kun en ole mikään ihan tikkulaihakaan, että varaakin on.
Ja vauvakin kasvaa ja voi hyvin... :happy: *tykkään
 
Oliks siulla Moona millanen lähtöpaino kahden edellisen kohdalla verrattuna tähän raskauteen?
 
Yyäähh. 70kg meni rikki. Oon viimeks painanu saman verran joskus kakarana ennen aktiivista liikuntauraa. Alkuraskauden painoon nousua on +13kg mikä ei oo juuri mitään mutta.

Olo on kuin sotanorsulla ja tuntuu, että maha on ihan irrallinen ja vaikka synnärille jää varmasti suurin osa painosta niin silti.... Onneksi mies on ihana ja mun kroppa miellyttää sitä. Kun en löydä kropasta mitään ylimääräistä. Ei oo jenkkakahvoja, ei oo "läskiä" nii pakko kai se on uskoa, että nää on vaan ja ainoastaan raskauskiloja.
 
77b1f9e423645d4d2aee484d7bef24c1


Olotila täällä :D
 
Mulla oli tänään just neuvola. Edellisestä parin viikon takaisesta tullut 500 grammaa lisää. Raskausviikot 35+1 ja kokonaispainon nousu 8 kg, joten ei paha. Esikoisesta tuli se 24 kiloa... Joten mähän olen ihan keijukainen nyt :P
 
Mulla kanssa tänään neuvola ja painoa oli tullu lähtöön nähden se 17.5 kg... että onhan sitä kertynyt vaikka neuvolan täti vakuutti taas rttä ihan ok noudua on ollu.

Rv 37+0
 
Mie en huolehi siitä etteikö paino ikinä putois. Esikoisen syntymän jälkeen olin puolen vuoden jälkeen takaisin lähtöpainossa, eli 15kg kevyempi, ilman painon pudotusta, ni tiiän että kyllä tästä palautuu :) Ei kiirettä laihduttaa ettei imetys häiriinny. Imetys laihdutti, lenkkejäkään en paljoa jaksanu tehä. Tää oma jaksaminen vaan huolettaa kun kohta 20kg noussu paino ja liikkuminen vaikeeta ollu jo useemman kuukauden ni ei tuo paino auta asiaa...
 
Kuinka moni teistä joilla paino on noussut reippaasti on alunperinkin ylipainoisia? Mä painoin jo ennen raskautta 77kg (160cm) enkä saanut painoa mitenkään silloin putoamaan, lisäkilot tuli tosi lyhyessä ajassa kilpparin vajaatoiminnan seurauksena. Nyt on tullut 10kg lisää ja mietityttää että saankohan niitäkään kiloja pois..
 
Taidan pitää marraskuisten painoennätystä hallussa tällä hetkellä :D
Pituutta 173cm, lähtöpaino 72kg ja nyt 93kg eli +21kg! Mutta kukaan ei usko että on noin paljon tullut, en tiedä minne se on mennyt :D takapuoli on jonkun verran levinnyt ja tiisit kasvaneet :) turvotuksia on nyt kyllä ollut myös enemmän, varmaan parin kilon edestä.
Ei neuvolassakaan ole oltu huolissaan, on kuitenkin tullut tasaisesti ja mun äidille tullut jokaisen kanssa n. 20kg lisää. Eli lienee perinnöllistä.
Eipä tässä montaa viikkoa enää lihotakaan ;)

Jeanney 35+1

Mulla hyvin samoissa lukemissa ja viikkoja vasta 33+2. Lähtöpaino siis 72kg (neuvolassa eka punnitus 76kg) Saattoi olla, et ennen raskautumista painoin jo enemmän kuin toi 72, koska punnitsen itteäni todella harvoin. Pituutta 175cm ja painoa nyt 91kg! Ei ole ikinä mennyt paino yli 90kg:n. Esikoisen syntymän aikoihin painoin 84kg ja silloinkin lähtöpaino 72kg. Meilläkään neuvolatäti ei ole ollut moksiskaan, mut omasta puolesta sitä ei enempää tarttisi tulla. Ruoka maistuu liiankin hyvin, onneksi enimmäkseen ihan terveellisesti tulee syötyä. Mulla esikoisen kanssa kävi vielä niin et tuli synnytyksen jälkeinen masennus ja masennuslääkkeiden ansioista jämähti 10kg ylimääräistä kehoon. Vasta kun lopetin masennuslääkkeet esikoisen ollessa n. 1,5v niin kilotkin lähti kuin itsestään. Joten siis kokemusta siitä, miten helposti noi kilot normaalisti lähtee ei ole.
 
Takaisin
Top