Painonnousu raskauden aikana

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miona78
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun "kymppi" on tuossa edessä, että tavallaan niinku silmän alla, jos miettii raskauden jälkeistä aikaa. Ei muakaan huoleta tää painnousu, nyt kun näen että omalla kohdalla en selvästikään ole "lihonut" ongelmaksi asti. Raskauteen kuuluu elementtejä, jotka hoikalla nostaa painoa.
 
Itellä tullut tän pvn neuvolan mukaan nyt alkuperäiseen lähtöpainoon (ennen raskautta) se 10kg. Hyi.. mut ekan neuvolan mittauksen mukaan kiloja on nyt tullut reilu 7kg. Sillon ennen ekaa neuvolaa paino nous kymmenessä viikossa kolme kiloa..... koska rupes raskauden myötä ruoka maistumaan erilailla :grin eli 24/7.
 
Mulla tullut n. Kilo painoa siihen mitä painoin ennen odotusta ja ekaan neuvola käyntiin jonka pani lähtöpainoksi niin kolmisen kiloa... eipä taida kovin palio keritä enään tulla painoa..ku jäljellä vajaa 10viikkoa
 
10 kg on nyt täälläkin tullut kokonaisuudessaan lisää. Meillä oli jonkun aikaa vaaka rikki ja eilen saimme ostettua uuden. Olin kyllä jo aivan varma, että vaaka näyttäisi enemmänkin, on sen verran raskas ja iso olo. Mutta onhan tämä ensimmäinen kerta elämässäni, kun painan tämän verran. Ekaa ja tokaa synnyttämään lähtiessä painoin 0,5-1 kg vähemmän kuin nyt. :grin Mutta olihan mulla tällä kertaa lähtöpaino monta kiloa enemmän kuin aiemmat lähtöpainot.

Rv 31+5
 
Mie lähen kohta tuomiolle... 10kg meni rikki jo viikkoja sitten. Ehkä nyt ei oo paino noussu enää niin kovaa vauhtia. Toiveissa olis nyt ettei 80kg ylity :grin pituutta miulla kuitenkii vaan 170+cm.
 
Mie lähen kohta tuomiolle... 10kg meni rikki jo viikkoja sitten. Ehkä nyt ei oo paino noussu enää niin kovaa vauhtia. Toiveissa olis nyt ettei 80kg ylity :grin pituutta miulla kuitenkii vaan 170+cm.

"Vaan" 170+?!? :D mulla kuule pamahti 80kg rikki kauan aikaa sitten ja tätä pituutta on huimat 160cm :D
 
Juuh... :grin
Mä oon karvan alle 170 ja kohta hätyytellään jo 90kg... :wideyed:
 
Mä oon vähä päälle 160cm ja koht menee (taas) 100kg rikki.. :( alotuspaino keväällä oli 103kg..mut siitä lähti 7kiloo pahoinvoinnin myötä..
 
Kyllä mullakin lähenee 90kg uhkaavasti, pituutta se 170 myös.. ei auta, möhömaha mikä möhömaha. :happy:

Ekassa neuvolassahan paino oli 76 (normaalisti pyörinyt siinä 70-72kg:sa) ja nyt viimeksi karvan vajaat 86, jännä miten painoa kertyy aivan eri tahtiin, kun edelliskerralla viikko nousu oli jotain 800g/vko, sen jälkeen +200g/vko ja nyt viimeksi yli +500g/vko. Tulee tosi iso vauva, kun kasvaa puoli kiloa viikossa. :hilarious:

Ei vaan, sisko joka normaalisti painaa n. 15 kiloa vähemmän kuin mä, oli painanut melkein 80 kiloa lähtiessään synnyttämään, että hyvin samoilla linjoilla näytetään menevän.
 
No mie oon kohta tätä vauhtia samoissa lukemissa teiän muiden kanssa :grin Oli nimittäin 80 jo ylittyny... 81kg paino ja viikkonousu 900g, eli aika paljon taas :sad001 Nyt on uus tavote: ettei mee 90 rikki :grin
 
Mäkin saavutan ihan just sen 80 kg ja oon 168 cm pitkä. Mutta luotan siihen, että kilot saa karistettua sitten elämän jossakin vaiheessa.
 
Mäkin saavutan ihan just sen 80 kg ja oon 168 cm pitkä. Mutta luotan siihen, että kilot saa karistettua sitten elämän jossakin vaiheessa.

Kyllä ne lähtee, tavalla tai toisella. Oon jo vannottanut miestä, että pitää sit huolen myös siitä, että muistan syödä ja juoda kunnolla synnytyksenkin jälkeen.
 
Miekää en sillee oo huolissani painon noususta kun esikoisen jälkeenkin ne lähti helposti, tuo yli 80 on vaan jo aika kova lukema kun lähtäpaino oli joku reilu 65kg... Vielä ois kuitenkii toivottavasti aika monta viikkoa jälellä kun nyt rv 30+5.
 
No juu, kyllä itekkin nikottelin, kun ekan kerran vaa'assa vilahti kasilla alkava lukema.. ja kyllä, punnitsin itseni kahteen kertaan silloin. Varmuuden vuoksi.:rolleyes:

Mä olen saanut sen käsityksen, että nyt sen painonnousun pitäis tasottua. Ehkä. Toivottavasti.
 
Mä oon 157cm ja kuuden kympin hujakoissa keikkuu paino. 52-53kg paino ennen raskautta ja rasvaprosentti kehossa yleensä parin kymmenen prosentin luokkaa. Mulla on paino hiukan enemmän luonnostani sen takia, kun etenkin jaloissa on aika hyvin lihasta.
 
Täälläkin jännätään tuota kympin rikkoutumista. Tänään viikkoja 29+0 ja painoa kertynyt lähtöpainosta (55 kg) +9,5 kg. Raskauden alussa ajattelin, että jospa nyt ei kymmentä kiloa enempää paino nousisi, mutta ei tämä homma ole omissa käsissä vaikka miten tarkkaan rajaisi syömisiään ja notkuisi kuntopyörän päällä. :hungry:
 
Mulle tuli aamupainoksi nyt 74kg, lähtöpaino 64-65kg. Yleensä ennen raskautta ennen gluteenittoman aloittamista vuosi sitten painoin 66-68kg.
Mä aloitin nyt sellaisen kevyen "hiilaritietoisen" ruokavalion. Koska minulle on kätevintä karsia sokeri/leipä/puuro -akselilta, kokeilen nyt tällä. Vi-Sibliniä joutuu varmasti ottamaan, jotta saa kuituja. Katsotaan, tekeekö mitään mun ylenmääräiselle lapsivedelle. Turvotusta ei muualla vartalolla ole, joten en tiiä miten ne hiilarit sinne lapsiveteen vaan menee. Mutta yrittänyttä ei laiteta!
Katjusha rv. 31+0
 
Nauratti viimeksi neuvolassa kun pyörittelin päätäni että hassua kun paino noussut jo niin paljon, että en jotenkin näe sitä itsestäni (onneksi :grin) niin neuvolatäti kysyi että mikäs se sun lähtöpaino kun täällä lukee 66...oli pieni näppäilyvirhe heillä, 56 oli lähtöpaino ja sen kyllä olin sanonut, tuollainen 10kg heitto on kyl aika massiivinen virhe papereissa :p neuvolakorttiin on kyllä merkitty alusta asti oikein ja laskettu niitä viikkonousuja, tuo lähtötilannetieto vaan kaikessa tietokonedatassa. Eihän tuolla nyt mitään väliä mut jotenkin koomista...hän olis katsonut että kiloja tullut 3 kun totuus 13 :grin

Mutta siis tosiaan lähtöpaino 56 ja nyt jännitän joko seuraavalla neuvolareissulla 70kg rikki - luultavasti, sen verran lähellä oli jo viimeksi. Mut oon kyllä yli 170cm pitkä niin kilot ei hermostuta lainkaan, tuntuvat olevan kokonaan tuossa edessä (toivottavasti eivät kuitenkaan kaikki vauvassa :wink)
 
Eilen neuvolassa paino noussut taas maltillisesti. Lähtöpainoon tullut lisäystä 6,2kg, joten hyvältä vaikuttaa :) Jos jäisikin painonnousu alle sen 10kg ja suurin osa koostuisi tosiaan vauvasta ja oheistuotteista, niin olisin kyllä tyytyväinen. Niin ison työn tein painon pudottamiseksi ennen raskautta, että toivoisin pääseväni piakkoin synnytyksen jälkeen lähtölukemiin, joista sitten ajan kanssa jatkaa vielä kohti tavoitepainoa, joka ennen raskautta jäi muutaman kilon päähän. :)

Rv 32+4
 
Neuvolassa käyty,mulle oli tullu kuukaudessa painoo lisää 900g :) oon vieläkin -4kg lähtöpainosta. Oon hyvin tyytyväinen. Ja etenkin kun neuvolassa ollaa vaa hyvillää siitä ettei toi paino nouse hirveesti.

Nempsu 31+0
 
Takaisin
Top