Painonnousu raskauden aikana

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miona78
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tähän mennessä tullut 15 kg ja omasta mielestä se on hurjan vähän :wideyed: Toki ekassa raskaudessa sitä puolet enemmän.. En ole kyllä jaksanut kiloista stressata.

Rv 39+0
 
Mulla kans alkaa hiljalleen 15 kg pamahtaa rikki. Tuntuu taas muka paljolta, mutta saman verran tuli hankittua esikoista odottaessakin. Kylläpä ne kilot sitten karisee, kun pääsee taas liikkumaan normaalisti eikä ole näitä kummallisia mielitekoja.

Kara 38+2
 
Ihmeen vähällä painonnousulla oon kyl selvinny tästä raskaudesta :woot: alkupaino oli ekassa neuvolassa n. 86 kg (pituutta noin 174 cm, et ylipainoa on), siitä alkupainosta paino tippui tasaista vauhtia 79 kiloon ja nyt viimeeksi reilu viikko sitten neuvolassa paino oli noin 82 kg. Nyt pari viime viikkoo tullu kyl mässäiltyy sen verra et jos ei nyt oo tullu painoo lisää ni ihme on :D Turvotuksia ei oo edelleenkää, pikemminki meinaa sormus tippuu sormesta ku sormet kaventuneet.
 
Viimesimmässä neuvolassa 39+0 paino oli n. 87kg, vauva syntyi 40+3. En punninnut itseäni tuossa viimeisen 1,5 viikon aikana, ehkä kilo vielä tuli lisää, joten kokonaispainonnousu reilu 20kg...
 
Nyt kun synnytyksestä on jo jokunen viikko, paino on laskenut 10-11 kiloa. Periaatteessa olen lähellä lähtöpainoa, tai riippuu mihin vertaa :) Pikkuhiljaa kun sais kroppansa kuntoon taas, painosta enää niin väliä. Jumppaan tuskin haluaakaan viikkoihin vauvan luota lähteä, mutta jossain kohti sitten kimpassa mennään :)
Katjusha ja tyttö 2,5 viikkoa
 
Mie yllätyin positiivisesti eile ku kävin vaa'alla :) Miun lähtöpaino oli 86 kg ekassa neuvolakäynnillä, siitä se tippu parhaimmillaa 79 kiloon ja sit viimesimmäs punnitukses paino oli 84 kg ni eile ku suihkun jälkee katoin itteeni peilistä ja aattelin et oonkoha mie laihtunu ku kädet näytti nii ruipeloilta aiempaa verrattuna ja muuteki olemus laihemmalta ni kävin sit vaa'alla (mitä en mielellää oo tehny ku on noit liikakiloja vähä ollu) ni paino oli 74 kg! :wideyed: En muista millo oisin viimeeks painanu noi vähä :happy: Nyt vaa ku sais ton painon pidettyy..
 
Jewell,kuulostaa tutulta! Mulla lähtöpaino oli ekas neuvolas 103,6kg. Etomisen takia laski 97,4kg. Ja vika punnitus neuvolassa 105,2kg. Eile,2vk synnytyksen jälkee kotivaaka näytti 94kg.. ja ei,en ees muista koska oon viimeks ollu näi hoikas kunnos.. ja tästähä suunta on vaa alaspäin. :)
 
Takaisin
Top