Painonnousu raskauden aikana

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miona78
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kara, mäkin söin tänään suklaata, vaikka nyt on huono olo ja vielä huonompi omatunto :) (miettien miten deletoida tapahtunut ..)
 
Kara, mäkin söin tänään suklaata, vaikka nyt on huono olo ja vielä huonompi omatunto :) (miettien miten deletoida tapahtunut ..)

Älä ole liian ankara itsellesi, meillä naisilla on vielä iso urakka edessä; täytyy kerätä energiaa varastoon. :wink
 
Kara, joo en mä uskonu itekään, että nyt alkoi elämän eka "kuuri", kun ei tähän ikään mennessä oo tarvinnut varoa. Elänyt, liikkunut ja syönyt vaan pääsääntöisesti terveellisesti. Ja pysyin 20-kroppasena nelikymppiseksi... Mutta tuo 300 vai 700 g/vko -kyttäys ei sovi mun luonteelle!
 
Katjusha, ei mitään kuureja seuraavaan vuoteen! Imetys häiriintyy stressistä ja maitoa tulee paremmin, kun syö hyvin.
 
Hyvinhän mä syönkin, kohta mun puntaria ei muut valvo ku minä :)
Minusta tämä raskausaika on ollut yhtä kontrollia: paino, sokeri, verenpaine, kilpirauhanen, ruokavalio, liikunta jne.., vaikka ei kai pitäis valittaa että yhteiskunta huolehtii.
 
Viikossa paino olikin sit noussut 3,5 kiloa. :bored:

Oli neuvolatätikin ihmeissään, mutta sit mä tajusin, että ei ole vatsa toiminut kahteen päivään eli siellä on sit varmaan vähän enemmän tavaraa jumissa.. ei muuta kuin luumuja ja Levolacia hakemaan.
 
Mun paino on laskenut viime viikosta kilon verran. :o Ei mene tässä raskaudessa näköjään edes 10 kiloa rikki.
 
Neuvolassa tänään arvasinkin että paino pompsahtanut, mutta ei niin paljon kun pelkäsin :) 163g/vk oli saalis, viime kerrasta reilu puol kiloa vain. Kokonaisnousu kotipuntarilla mitattuna n 8 kg.
 
Täällä on taidettu jo rikkoa se 20kg rajapyykki. :D Että niin pieneltä tuntuu teidän painonnousut. :)
En oo jaksanu ees enää niin vahtia syömisiäni. Ku tiedän että laihdutettavaa tulee taas olemaan ja ruokavalio on sitten taas vedetty karpimpaan suuntaan, niin syödään ny sitten kun vielä voi.
 
Täällä kans nyt + 20 kiloa lävähtänyt vaa'an lasiin. Ja täytyy kyllä todeta, ettei edes pelota. :wideyed:
Kakkosen kanssa kävi ihan samoin ja ne kilot vaan tuli, vaikka kuinka pisti hanttiin.
Nyt on ollut paljon stressittömämpää, kun ei ole turhia huolia niistä kantanut. Enkä mitenkään kummasti ole ruokavaliota muuttanut. Yksi välipala enemmän ja voin määrä leivällä hieman lisääntynyt, kun on vaan niin hyvää.. :grin
Oletan vaan että on jotain tekemistä kilpirauhasen ja raskauden yhdistelmässä, kun kilot häviävät kuin itsestään jakautumisen jälkeen... :)
Ja jos ei tällä kertaa häviä itsekseen, ni sit tietty alkaa niiden hävitysprojekti oikein tietoisesti. :p
 
En taija enää kirjata ylös kertyneitä kiloja, mutta vaikea uskoa että tästä +15 kg tulee kohtuuton ongelma, kun muualla ei oo yhtään extraa kuin mahassa. Kävin tänään taas jumpassa, ja onneksi se meni odotetun kivasti. Jalkalihakset on kyllä kiinteytynyt ja kasvanut, kun painotangon lisäksi on tuo mahareppu kannettavana :)
Lisäksi, nyt kun syön "kaikkea" painonnousu ei siihen (normaalipainoon) nähden ole kuin noin 10 kiloa, maidoton ja paleohenkinen dieetti pudotti musta viime syksynä 5 kiloa.
 
Täällä paino jatkaa nousuaan... Rv 39+0 ja kolmen viikon takasesta neuvolasta nousua 850g/vko, nyt 87kg ja pituutta miulla170+. Kokonaisnousu ekasta neuvolakäynnistä aika tasan 20kg, ennen raskautta painosta ehkä 21 tai 22 kg. Mut edelleen mie kuulen sitä miten miulla on elokuvamaha ja en varmasti oo saanu painoa lisää muuta kun vauvan verran, eli ei hätää :P Eikä neuvolassakaan vieläkään saarnattu noususta :happy:
 
Tänään neuvolassa käydessä paino oli 81,9kg ja lähtöpainoon tullut siis vajaa 22kg (huh!). Mutta viimeisen viikon aikana painoa oli tullut vaan 400g joka oli kuulemma tosi kohtuullista. Ja terkka taas vaan sanoi, että tuntuu kaikki paino olevan vaan tuossa edessä mahan kohdalla, mulla ei esim mahassa ole ylimääräistä rasvaa ja kylkiluutkin vielä näkyy...Omasta mielestäni kyllä takapuoli on levinnyt ja reidetkin on saaneet osansa.
 
Niin ne kilot näköjään lähtee putoamaan, minulle tuli kiloja 13kg ja nyt on viikko synnytyksestä ja vaaka näyttää, että lähtenyt 8kg painoa. Ihan yllätyin.
Joulun jälkeen alkaa sitten tuon lopun syömällä tulleen pudotus, tosin täysimetyksellä mennään, niin syödä silti pitää. Voihan se olla, että painoa putoaa "itsestään" vielä pari kiloa imettämällä..
 
39+0 ja 13,5 kg tullut ekstraa, joista 3 kg kahdessa viikossa :eek: Toisaalta synnytyksen lähestyessä kertyneet kilot ei enää stressaa yhtään, ihan muut jutut mielessä.
 
Oman puntarin mukaan nyt ois kertymää 8,5 kg :) ei muuten niin haittais, päinvastoin, mut 2,5 kg tullut äitiysloman aikana... Yöh, en osaa syödä kunnolla kotona ollessa.

Rv 39+4
 
Takaisin
Top