Painonnousu ja fiilikset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maikku*
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun potkupallo on kans jo 97cm leveä :D ja puntari näyttää silti mielestäni vähän, vaan 3,4 kg lisää tullut. Nyt siis 61,4kg painava emäntä. Sf mittakin katottiin tänään eka kerran, 22 paukautti lukemat :) joka yö masu ottaa kasvuspurttia. Ja lähtee muuten nahkaa siitä! En tiiä johtuuko auringon otosta vai venymisestä, iho kesii kuitenkin..nam... :)

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Täälä on tullut painoa lisää kaiken kaikkiaan 4,5kg :o. Vatsanympärystä en mitannu ennen raskautta, mutta nyt se näyttää sellaisen lukeman kuin: 97cm. Vatsa on kyllä kasvanut ihan hirveen kokoseks tai ainaki itte nään sen ihan hirveen isona eli luultavasti vatsanympärys on saanut senttejä aika paljonkin lisää...painoa ei vaan ole tullut ja poika aika hyvin ottanut ne mun "ylimääräset" hyötykäyttöön, eikä antanut niitä liikakiloja :)

No nyt olikin sitten hävinnyt 4cm vatsanympäryksestä. Ehkä olen huono mittaamaan tai olin aivan nesteissä eilen. Eli en pääse sittenkään liputtamaan satasen rikkoutumisella! :D Jotkut oli jossain osiossa mittailleet myös rinnanympäryksiä rintojen alapuolelta. Ajattelin etten uskalla mutta tein sen silti. +10cm!!! On tää turpoamista... :D

Hahaa! Meikästä on tullut puntti :D Tänä aamuna neuvolassa mitattu paino oli 4,7kg enemmän kuin ensimmäisessä neuvolassa. Olin ekan neuvolan aikaan juuri ja juuri normaalipainon BMI:n puolella.. Nyt viikottainen nousu on ollut 700g/viikko. Mittasin eilen huvikseni myös vatsan ympäryksen, kun täällä oli puhetta siitä ja sehän näytti 96cm :P On sekin aika iso muutos, kun ennen raskautta on ollut jotain 65cm tms.

• Tykkään
Hyvä Menna!! :D Samoja lukemia siis meillä, kyllähän se hurjalta tuntuu että mahaa on tullut lisää PUOLET siitä mitä kokonaismitta oli aiemmin :D Ollaan vaan ylpeitä pötseistämme!

Hienot pötsit onkii, nyt kun ne jo on :D Liekö kellään tietoa, millaisiin ympärysmittoihin tässä vielä on mahdollisuus päästä ennen synnytystä? ;)

• Tykkään
Lähetään tavoittelemaan itsemme tuplaamista ;) 130 senttiä lasissa olis ihan komea lukema :D

Mihin nämä kilot oikein piiloutuvat?? Minulla paino noussut tähän mennessä 8 kg!!! (rv 23+2) Käytän yhtä kokoa suurempia mammavaatteita ja maha on kiletämättä aikamoinen - mutta 8kg!!!!!!
Olen 172 pitkä ja ekalla neuvolakäynnillä oli lähtöpaino 73.. Eli BMI:n normaalipainon ylärajoilla. Nyt kuitenkin ihan järkyttäviä lukuja vaassa, mutta kroppa silti aikas sopusuhtainen. Ihmettelen vain minne nuo kilot ovat itsensä tasaisesti soluttautuneet? :)

Olen pumpulipallo saman pituinen kuin sinä, lähtöpainoltani melkein 15kiloa painavampi. Saman verran olen saanut lisää painoa kuin sinä, eli noin 8kiloa, ja itse tiedän että ovat tasan kertyneet reisiin (ja vähän käsivarsiin)..! =) Tosin tänään kolmen viikon poissaolon jälkeen kun menin töihin, totesi työkaverit etten näytä siltä että painoa olisi juurikaan tullut lisää. Mutta tosiaan siis, reisiin se taitaa mennä!

pumpulipallo ja puapru: Samaa olen pohtinut ja saanut kuulla! Olen 168 cm pitkä ja lähtöpaino oli 57,5, nyt paino huitelee jo 69 kg:ssa mutta en tiedä mihin kaikki nää kilot ovat menneet! Edelleen menee hyvin 36-kokoiset mammavaatteet, reisiin on tullut vähän lisää massaa ja jenkkakahvat. Muualla en näe pyöristymistä. Ja eilen juuri työkaverit päivittelivät samaa asiaa, että ei missään muualla kuin mahassa näy. Ihmeellistä, erittäin ihmeellistä.. :D

Minulla on sama juttu Wow!
Suurinpiirtein samoissa lukemissa mennään (165 cm, 5kg) ja nyt 69 kg. Sain lääkärilä noottia, kun oli tullut 4 kg viimeisen kuukauden aikana (olisi saanut tulla vain 2-3 kg), mutta ei se kyllä yhtään katsonut, että edellisen 2 kk aikana oli tullut vajaa kilo!

En kyllä tiedä yhtään minne nuo kaikki kilot ovat piiloutuneet. Lantio on vähän levinnyt (täytyi käydä ostamassa M-koon pikkareita), kylkiin on tullut hieman pehmuketta ja tietty tuo maha, mutta muuten ei hajuakaan.

mä77: Aivan sama juttu noitten pikkareitten kanssa, niistä oikeastaan huomaa että on vähän päässyt lantiolta leviämään. Nyt onkin sitten aikamoinen pikkarivarasto kun ei viitsi kovin kalliita isompia pikkareita ostella jos jäävät synnytyksen jälkeen pieneksi niin ostelee vain alepöksyjä jotka usein on aika krhm, erikoisia.. :D

Mulla taitaa paino nousta nyt samanlaista tahtia tällä hetkellä kun sulla oli noussut viime kuussa. Olin tänä aamuna tasan kaksi kiloa painavempi kuin kaksi viikkoa sitten neuvolapäivänä. Saas nährä miten jatkuu... :)

Mulla on paino noussut välillä 800g/viikko tai enemmänkin, jos katsoo ihan lyhyttä jaksoa. Mutta nyt laskeskelin, että viimeisen 5 viikon aikana olisi tullut noin 600g/viikko. Ehkä tässä on kuitenkin katsottava vähän pidempää jaksoa kerrallaan. Jos sitä rataa jatkuisi, niin vielä olisi tulossa n. 9kg ja yhteensä siis ehkä 15 kg. Nyt on tullut yhteensä +5,5kg tai jotain. Joten itseasiassa tämä menee ihan hyvin, tuon 15kg voisin kyllä hyväksyä. Paino oli ennen raskautta 64,5 kg, eli kyllä saatan 80 kiloon päästä :) Toivottavasti ei juuri enempää tule.

Itseasiassa tää raskausaika tuntuu tosi mukavalta ulkonäön suhteen. Mulla on aina ollut mielestäni mahan kohdalla liikaa, tuntuu että kaikki kertyy siihen (paitsi tietysti hoikemmassa kunnossa ollessani joskus x vuotta sitten ei ollut niin paha). Mutta nyt se ei sitten haittaa mitään, että on maha! Ihanaa :) Ja mulla ei ole varsinaisesti mitään vastaan muita kohtiani, vaikka kyllä varmaan poistamisen varaa olis myös takapuolessa/reisissä. Ne ei kuitenkaan oo silleen ikinä häirinneet, kuin tuo maha. Ja tavallaan pukeutuminenkin on aika helppoa, kun ei tarvi piilotella mahaa :) Voi olla, että mulla tulee ulkonäkökriisi vasta synnytyksen jälkeen.

Mä en oo jaksanut (enää) kriiseillä painosta, vaikkakin välillä ahdistaa. Nesteturvotus saattaa nostaa pari, kolmekin kiloa tosi lyhyessä ajassa, ja jaksan kuitenkin todella hyvin treenata, vetää jumppia ja ylipäätään voin hyvin, eikä neuvolassakaan ole huomautettu mitään, vaikka paino nousi alussa enemmän kuin oppikirjoissa arvioidaan. Vyötärö on just ja just 90 cm tällä hetkellä. Jokainen kuitenkin on yksilö ja lähtötilanteet on niin erilaiset. Juttelin esim. vasta yhden personal trainerin kanssa, jolla oli paino noussut 30 kiloa raskauden aikana :D

Mua kyl ahistaa tää painonnousu. Ekaa odottaessa ei paino noussut lainkaan, silloin kyllä lähtöpainokin oli ihan eri sfääreissä, mut nyt on noussut jo 8kg, ja sen huomaa, varsinkin persaus ja reidet on levinneet.

Ei tää varmaan niin kauheeta olis jos en olis hirveetä työtä laihduttaessani tehnyt ja saavuttanut juuri ennen plussaa sitä tavoitepainoani. Mutta juuri silloin huomasin olevani paksuna kun rupesin hyväksymään peilikuvani ja pystyin toteamaan, että prkl mähän olen ihan hyvännäköinen. En kyl uskonut et saisin itselleni aikaseksi tällaisen kriisin tästä painonnoususta, mut näköjään mikään itsepsyykkaus ei ole auttanut. Kait se on on vaan annettava painonnousun ärsyttää ja aloittaa elämäntaparemontti taas syksyllä sit.

Yks juttu mikä on vähän huvittanut ja ärsyttänyt yhtä aikaa on se, kun ihmiset päivittelee, että "voi ku toi sun maha on kasvanut". Tulee vaan mieleen, että oonko itse ollut yhtä palikka, kun on kaverit olleet raskaana. Käsittääkseni jos nainen on 6. kuulla raskaana, maha kasvaa... Kukaan random-tyyppi ei oo onneks tullut vielä lääppimään ja tunnustelemaan mahaa. Siihen tilanteeseen on kyllä jo suunnitelmat :D

• Tykkään
AinoS: Samaa olen miettinyt. Varsinkin meidän työpaikan miehet huutelee että "tyyppi vaan lihoo", toki vitsillä ja niin sen meidän poikien suusta otankin. Mutta kun yhtään tuntemattomammat heittää samanlaisia kommentteja niin alkaa kyllä vähän kiehuttamaan. Sitten on myös näitä naisia, joista näkee kilometrin päähän että ovat vahingoniloisia, "voi sä olit kyllä niin pieni ja hyväkroppanen ennen, nyt noin iso, mitenköhän on, lähteekö sulta raskauskilot sitten pois". Ärrinmurrin.

Kuulostaa varmaan oudolta, mutta jotenkin eniten ärsyttää siinä se, että jengi laukoo itsestäänselvyyksiä. Vähän ku sanois, että kato, sulla on eripituiset sormet tai että sullahan menee jalat yksi kerrallaan eteenpäin kävellessä!

Sinänsä "lihomisvitsit" on mulle ihan se ja sama, lauon niitä itsestäni itsekin välillä ja kun tiedän itse ruoka- ja liikuntamääräni, on se mulle yks hailee mitä joku naapurin mummo sanoo tai ajattelee. Ja tiedän myös sen, ettei ne kilot tule jäämään, liikunta on kuitenkin elämäntapa (uho on tuho, mutta jotain todella outoa pitää tapahtua, että liikunta tippuisi elämästä pois). En aina ole ollut sinut kroppani kanssa, mutta jotenkin tämä raskausaika on auttanut huomaamaan sen, että taidan kuitenkin nykyään olla. Hoikka ja treenattu varsi odottelee pillifarkkujen kanssa varastossa :D

Juuri nyt jalat on niin turvoksissa, että v***ttaa suorastaan, mutta saapahan syödä mansikoita, ananasta ja muuta ihanaa kyllästymiseen asti :D

Takaisin