Ekakertalaiset hei, mulla nousi ekassa raskaudessa 21,8kg
tarkalleen, mittasin juuri ennen synnytyksen toden teolla alkamista, ja elopainoa oli muutenkin jo reippaanlaisesti ennestään. Ilman mitään lenkkeilyä, pelkällä imetyksellä lähtivät ainakin 15kg, sitten kun aloin tehdä keikkahommia muutaman kerran kuussa sairaanhoitajana vanhempainpäirahakauden loputtua, tippui vielä loputkin karttuneet ja 4kg vielä ekstraa. Imetin lopulta n.2v, sitten tulin uudelleen raskaaksi ja alkoi rinnat niin kipeytyä imetyksen aikana, että lopetettiin hyvässä yhteisymmärryksessä taaperon ihmeellisen empatiakyvyn auttamana. :) painoa ehti jossain välissä tulla takaisinpäin kylläkin, joten tähän raskauteen lähdin 4kg painavampana kuin ekaan, tässä vaiheessa kiloja tullut 8kg ennen raskautta painoon verraten, alkuraskaudesta tosin paino putosi muutaman kilon, mutta neuvolassa kun katotaan vain sitä "ennen raskautta", mikä on hyvä juttu
lekurikin oli tyytyväinen keskiraskauden käynnilläni - olin pelännyt, että saisin noottia hurjasta ylipainostani.. Edelleen on mielessä ekan raskauden aikainen päivystyskäynti, jolloin nuori naislekuri sisätutkimusta tehdessään alkoi kysellä mun kilojen karttumisesta ja dieetin pitämisestä.. Mieskin pyöritteli silloin silmiään, ettei niin kuin mitään tilannetajua - pari minuuttia aiemmin olin maininnut isäni kuolleen yllättäen pari päivää aiemmin, mutta ei noteerannut sitä mitenkään.. Ja sitten käsi mun jalkovälissä alkaa puhua mun ylipainosta.. Just! Olin aika "jees" kun samainen lääkäri oli sitten myös myöhemmin synnytyslääkärinäni.....
Noh, nää on näitä sarjassa ihania lekurikokemuksia.. Mutta oon ollut iloinen, että paino ei tässä raskaudessa oo noussut niin vauhdilla kuin viimeksi HERKUTTELUSTA HUOLIMATTA :D :D