Painon nousu/lasku

Mulla oli sinä päivänä kun tuli synnärille lähtö painoa tullu 15kg, sinne jäi 7kg, nyt on reilu 3 viikkoa menny ja 3 kg olis viä jäljellä tuosta mitä tuli, kaippa se siitä pikkuhiljaa lähtee :)
 
Tänään kävin puntarilla ja 4 kg ois alkupainoon, nyt 12 päivää synnytyksestä. Synnärille jäi 6 kg kaikesta 14 kg:sta. Yllättävän äkkiä paino on tippunut, kun olen muutenkin pullukka niin olin varma raskausaikana että kaikki kilot jää mun lyhyeen varteeni. Mutta maha on löysä ja sisuskalut kyllä edelleen etsii paikkaansa.
 
Mulla 3,5vkoa jo synnytyksestä ja paino vielä 62kg...eli ison alkupudotuksen jälkeen vaan 1kg lähteny lisää. Noo...pikkuhiljaa :wink
 
Mulla hirveen huonosti pudonnu paino. Lähtöpaino 58, sairaalaan mentäessä n 72.70 ja 4viikkoo synnytyksestä paino 64.80. Et on matkaa olis viel. Nyt kattelen netistä juoksurattaita jos innostuis juoksee. Jännittää vaa tää löystyny polvi kun vieläkin kipuilee. Ootan kyl kans jälkitarkastusta ja pikku hiljaa siirtymistä kuntoilun pariin muutakuin normi vaunulenkkejä. Tosin mies just sano kun meidän mettässä käppäili ni löysi karhun paskaa. Ei hirveemmin uskalla mettälenkkejä ilman koirii liikkuu. Jos toi nyt on se sama karhu jonka olen tavannut aikaisemminkin parivuotta sitten, tosin silloin se juoksi karkuun muo . Nyt vois olla toisinpäin. Kovasti koirat haukkunu pihalla ja ulvonut. Sovussa elettäis kunhan ei pihapiiriin tulis. ☺
 
Mul on myös oikea polvi alkanut kipuileen...yritin tehdä kyykkyjä ni polvi alko heti reistaamaan. Tuo saman polven lumpio tosiaan meni rikki reilu vuosi sitten :/ salille pitäis päästä saamaan tukilihakset kuntoon
 
Mulla oli lähtöpaino 68 ja tuli yht.12 kg eli synnärille lähtiessä 80. Kun tulin kotiin 4 pv synnytyksestä niin paino oli laskenu vaan vajaa 3 kg :woot: Eli jotain nesteitä vissii hätäsektion takia. Tänä aamuna eli 10 pv synnytyksestä niin paino oli pudonnut reilu 5 kg.
 
Mulla nyt kaksi viikkoa synnytyksestä ja lähtöpainossa ollaan. Sit kun se vielä jotenkin korreloisi tuon vyötärön kanssa... Ei meinaan ole ihan entisellään painosta huolimatta :). Jotenkin huvittaa tuo pehmeä rengas.

Vatsalihasten rako on kaksi sormea, eli voisi kai alkaa treenaamaan, mutta ajattelin niissä odottaa jälkitarkastusta. Ei se muutama viikko tässä vaiheessa taida enää tuntua jos vähän odottaakin.
 
Mulla on kans aika röllykkä toi maha vielä :wideyed: Tosin eipä synnytyksestäkään ole vielä kahta viikkoa. Mutta ihme pullataikinatunne. Ja napa on sellanen omituinen venynyt.

Mä en oo koko aikana tuntenut tota vatsalihasten rakoo? Joten ei mitään käsitystä onko sellasta tai kuinka iso. Mä joudun sektion takia varomaan vatsalihaksia vielä monta viikkoa. Tarvis jostain tutkia että milloin ja millasia harjoitteita saa alkaa tekeen.
 
Kitty, miuta ohjeistettii et 6 vko sektion jälkeen saa palata vanhoihin harrastuksiin, tosin alkuun varovasti. Jossain 5 vko kohdilla alko olla jo ihan normaali olo.. Suoria vatsalihaksia en oo kuitenkaa treenannu viel, sählyä, juoksua ja kahvakuulaa on kokeiltu heti sen 6 vkon jälkeen..:)
 
Napa on joo huvittavan näköinen täälläkin :). Mulla se myös tummui tosi paljon. Eiköhän tuo keskivartalokin tuosta kiinteydy, kun aikaa menee eteenpäin. Mulla on pohdinnassa, että joko uskaltaisi laittaa noi äitiysfarkut myyntiin.
 
Vitsi mulla paino 64.1 vaan pysyy paikoillaa vaikka mitä tekis. Syön kyl terveellisesti, lenkkeilen.pitäis kumminki se 60 alapuolelle mennä. Ihankuin nestettäkin olis kehossa ihmeen turvotusta. Täytyy vaa juua vettä vissii useammin.
Masu ei näytä kyl kovin löysätä mut siitä alaspäin vissii. Ei tuu kyl muo näkyy yhtään kuvissa ennenku vähän ees näytän normaalilta.
 
Mulla taas on paino tippunu pari kiloa lähtöpainon alle, mut ei ihan samalta näytä... Maha on etenkin amusin ok, mut kerää nestettä ja turvottelee tosi herkästi. Eilen en saanu sormuksia sormeen, kun en ollu juonu riittävästi vettä parina edellisenä päivänä. Imetyksen hyvinä puolina sanottakoon, että multa on reisistä sulanu kiintiöselluliitit tosi kivasti pois! :)
 
Mä lihoin ehkä puoli vuotta ennen raskautta 5 kg ja raskauskiloja nyt vielä jäljellä sen lisäks vielä 4 joten pudotettavaa riittää. Poika kasvaa reilusti miinuskäyrillä ja koko ajan oon pelännyt että maitoo tulee liian vähän niin oon syönyt ja juonut reilusti niin painokaan ei oo pääsyt siks laskeen. Vaunulenkkejä tulee tehtyä monta päivässä joten luulis sillä joku vaikutus olevan. Sormukset ei mee edelleenkään sormeen.
 
Mulla ylimääräistä on sellanen 4kg mutta ei ihme jos se ei lähde.. Syön nimittäin kauheesti herkkuja! :sad001 joka päivä jotain hyvää. Etenkin pullaa ja keksejä. Sormukset ei mene täälläkään sormiin. Koitan kyllä juoda vettä mutta en tarpeeksi.

Oon ihan tosissaan miettinyt ottaa itseä niskasta kiinni ja alkaa kuntoilemaan. Halusin ihan kunnolla kiinteytyä mutta en tiedä miten imetys ja sellainen homma toimivat keskenään.
 
Mulla paino jumittunut et 3 kg raskaudesta on ja pysyy. Mut mulla on kyllä muutakin ylimääräistä ja tekis mieli saada sitä vähän pois. Eikös ne sano ettei oikein sais laihduttaa samaan aikaan kun on raskaana tai imettää. Mullakin tulee syötyä huonommin kuin töissä ollessa, jolloin on selkeä päivärytmi. Nyt syö kun muistaa ja sit napsii pullaa ja herkkuja ku kerkiää kun niitä on helppoa syödä. :-|
 
Imetysaikana ei saisi joo varsinaisesti laihduttaa. Mutta vaikka proteiinin lisääminen annoksiin ja hiilareiden vähentäminen pikkaisen auttaa jo. Ilman, että siitä tarvii imetyksen kärsiä.

Mulla on aika perusrakenne ruokavaliossa, ollut jo monta vuotta. Aamupalaksi puuroa ja mehukeittoa, välipala esim hedelmä, lounas, välipala yleensä pari leipää, päivällinen ja iltapalaksi rahkaa ja mehukeittoa. Tolla samalla vedin raskaana ollessakin.

Kiinteytymisessä auttaa tietty esim sen lenkkeilyn lisäksi vaikka kotikuntopiiri, jos ei kuntosalilla pystu tai halua käydä. Mulla toi maantiepyöräily on ollut ehkä kuntosaliakin parempi, siinä kun koko energia kuluu keskivartalosta ja reisistä. Tänään aattelin kokeilla miltä juokseminen tuntuu, ihan jollakin pikkulenkillä.
 
Mun ruokavalioon kuulu paljon kasviksia ja salaatteja , hedelmiä , kanaa. Just imetys aikana tietty vähän enemmän joutunu syyä noita. Mun pahe on ollu nyt vaalee leipä. Tuore k kaupan pehmopalat.
Viime viikolla kävin litlessä niin ostin 4n kilon säkit omenia. Tuli yhtä äkkii semmoinen himo niihin. Ni 2 päivää meni kun olin syönnyt ne eli 2kiloo per päivä. Huomasin kyllä et turvotus hävisi masun kohtaan. Nyt en oo omeniin koskenut.

Mun pitäis hierojalle mennä. Kun alaselkä iha hirveen arka. Välil ei pääse kunnol kävelee kuin kyyryssä. Nyt oon jumpannu ja venytelly.niin ranka rutisee ja ratisee pienestäkin liikkeesstä. Onneks se jo vähän auttaa.
Vai olisko sängyn hankinta ajankohtainen. ☺
 
Kävin juoksemassa, kolme kertaa mökkitien eli 2,4 km :D. No, pienestä sitä pitää aloittaa.

Kasvikset ja vihannekset on joo hyviä ruokavaliossa. Eikä sitä herkutteluakaan tartte kieltää, mulla on itelleni sellanen sääntö, että viikonloppusin :). Mut toki teen poikkeuksia, silleen sopivasti... Jos vauva viihtyy yhtään sitterissä, se pikkunen kotitreeni on aika helppo ja nopee toteuttaa.
 
Mä teen kanssa pienen kotitreenin melkein joka päivä lenkin jälkeen. Tyttö viihtyy hyvin leikkimatollaan niin mun on ollut hyvä jumpata ja höpötellä tytölle siinä vieressä. Tuntu tosi lohduttomalta kun vuosi sitten juoksin hienosti 8km, nyt oon koittanut muutamia kertoja vaunujen kanssa juosta, hyvä jos 2km on jaksanut, ehkä mä vielä jonakin päivänä taas juoksen sen 8km. :D

Mun täytyy kyl tunnustaa etten syö hedelmiä, kasviksia tai salaattia lähes ollenkaan, ei tän ikäsenä varmaa sopis olla näin ronkeli mutta salaateista ja kasviksista en vaan tykkää, ei oikeen laske ja hedelmiä ei vaan muuten tuu syötyä. Ehkä mä tytön myötä opin syömään kun ajattelin sen kumminkin opettaa noita syömään. :)

Musta tuntuu kans että tuo viimene 2kg raskauden aikana tulleista kiloista on ja pysyy.
 
Mä lihoin raskaana olleessa 26 kiloa, nyt jäljellä viel + 7 kg. Käyn päivittäin lenkkeile ja teen kotijumppa. Seuraava raskaus en aio kyl näin paljon lihoa.
 
Takaisin
Top