Painon nousu/lasku

Mörri-Möykky

Sukkela juttelija
Helmikuunmammat 2015
Maaliskuunmammat 2015
Mitenkäs te muut, oletteko huomanneet vaihtelua painossanne? Varsinaisestihan raskauskiloja pitäisi kertyä vasta toisesta kolmanneksesta alkaen, mutta itselläni ainakin on raskaus/turvotus jo tuonut kiloja ja paino saattaa vuorokauden aikana vaihdella parikin kiloa. Aamupaino on pysynyt koko ajan samana, mutta iltapaino on aamuun verrattuna n. + 2 kg, kun ennen raskautta iltapaino oli max +1 aamuun verrattuna.

Minun on myös saatava jotain pientä syötävää parin tunnin välein tai tulee aivan kuvottava olo. Toisaalta sitten mitään kunnon ruokailuja ei pysty pitämäänkään, kun vatsa ei vedä, joten kokonaisruokamäärä/päivä varmaankin pysynyt aika ennallaan.

Kaipa tuo painokin tuosta normalisoituu, jahka tämä kuvotus ja turvotus menevät ohi.
 
Vaa'alla en ole käynyt,enkä käy,vähään aikaan :grin Kortisonin kun alotin niin kahdessa viikossa paino noussu kaks kiloo ja sen jälkeen en tiedä.Nyt on jo hirvee turvotus sekä jatkuva,tolkuton nälkä.Yritän olla syömättä hirveitä määriä mutta jos jättää syömättä on auttamatta huono olo.Saa nähdä mikä mursu musta vielä sukeutuu :confused:
 
Iltapaino heittää aamupainosta nykyään sen parik iloa, kun ennen raskautta vain kilon. Joten pieni ero on huomattavissa, muttei mitenkään iso. Kannattaa seurata vaan aamupainoa, niin siinä ei ole turvotuksia, kun ne voi vaihdella paljon riippuen paljon päivästä. :)
 
Viime raskaudessa laihduin aluks 5kg ja sit nousi tasaisesti yht. 14kg joista just 10 "jäi laitokselle", eli olin taas oma normaalipainoinen itseni. Nyt en ole huomannu mitään muutosta, mut jos ei tällä kertaa tuu yrjörallia yms ja en laihdukaan, niin täytynee sit seurata painonnousua tarkemmin. Iltaisin vähän turvottaa välillä, mutta näyttäis olevan aika lailla kiinni siitä mitä on tullu syötyä päivän aikana...
 
Mä vain toivon ettei synnytyksen jälkeen jää kiloja.

Kevättalvella sain (omasta mielestäni) kovalla vaivalla n.3kg pysyvästi pois ja vielä olis n.10kg matka ihanne painoon..

Paino nousi "räjähdysmäisesti" (ensimmäisenä viikkona 5kg), kun jouduin osastohoidossa aloittaa erään lääkkeen. Se kuitenkin aiheutti sen verran pahoja sivuvaikutuksia, että piti vajaan puolen vuoden käytön jälkeen jättää onneksi pois.
 
Mulla tuli esikosta paljon kiloja ja sain melkein kaikki pois. Muutama vielä olisi. Ylipainoa paljon muutenkin. Nyt täytyy koittaa ettei tulisi ylimääräistä raskauden aikana, pitää mahtua kesäkuussa mun hääpukuun! :D Tosi kiva, kun tän pahoinvoinnin kans maistuis vaan kaikki epäterveellinen... ja väsymys ja heikotus ei kannusta lenkille. Mutta pitää vaan yrittää ja tsempata! :D
 
Mulla tuli ekasta reipas 16kg ja vuodessa ne kilot sain tiputettu, toisesta tuli reipas 14kg ja ne nyt oon saanut pois ja ekstraa sen 12kg. Saas nähdä paljonko nyt sitten nousee ku aloituspaino on pienempi.. ei jaksaisi taas koko urakkaa aloittaa alusta :$

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla tuli esikosta 21kg ja ne lähti vajaassa vuodessa, kiitos imetyksen, ja pari kiloa miinusta siihen päälle. Olen aina ollut kova liikkumaan ja olen edelleen. Se varmasti auttoi myös osaltaan kilojen karistamisessa. :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulle tuli esikoisesta jotain 17 kg luokkaa ja hieman reippaassa puolessa vuodessa oli karistettu nuo sekä -10 kg lähtöpainosta. Enpä siis kovasti stressaa kilojen kertymisestä nytkään ja nyt on lähtöpainokin -7 kg vähemmän, kuin edellisen aikaan.
 
Mulla tuli esikosta 15 kiloa ja ei lähteny yhtää synnytyksessä ku sain kamalan turvotuksen kaupanpäälle :/
Imetyskään ei vieny kiloja eikä vaunulenkit. Eli mulla on ne esikosta tulleet kilot edellee, nous vielä 10 kiloa siitä lisää, mut ne sain onneks pois :)
Aattelin et sit ku on lapset tehty ni alotan jonku hikipaastodieetin :D


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Ihan alussa vasta,seitsemäs viikko, enkä uskalla vaa'alle mennä. Syön jo nyt enemmän kuin normaalisti, nälkä on tunnin, parin välein. Koitan syödä suht tavallista ja terveellistä ruokaa, mutta kuvotuksen takia kyllä limpparia on tullut vedettyä. Normisti en ikinä juo limua, en yleensä tykkää. Nyt limu ihan himottaa! Yhdistäiskö sen jotenkin siihen, kun pienenä sitä sai aina mahataudissa. Mut kyllä se oloa helpottaakin. Eli kiloja varmaan on tullut/tulee, mutta en
 
Alkutilanne oli about 170/53. Esikoisesta tuli n.15kg, kaikki lähti parin kk sisällä synnytyksestä. Toisesta tuli n.20kg kun turposin ja nestettä kerty kroppaan loppuraskaudessa jostain syystä. Viikko synnytyksestä -15kg ja loput suli alle 6kk. Molempia imetin kohtuu pitkään ja olen aina lenkkeillyt/jumpannut niin usein kun jaksaa ja kerkiää. Nyt tilanne 170/55 ja yritän taas pitää itseni liikkeellä jotta kroppa jaksaa taas palautua ja kantaa raskauden :) toiv tällä kertaa ei tule inhaa turvotusta ja kipeitä supistuksia! Kakkos rsskaudessa vikat kuukaudet olin aika liikuntarajoitteinen lantiokipujenkin kanssa. ikinä en oo dieetannu vaan uskon terveelliseen ruokavalioon, herkuttelu on ok mut ruoka kun on pääosin kasviksia ja proteiinia niin itsellä ainakin pysyy olo hyvänä ja paino normaalina.
 
Täällä tuli viime raskaudessa n.16kg, synnärille jäi 8kg vajaa kolme kuukautta myöhemmin oli loputkin tippunut, imetyksen loputtua oli tilanne alkuun nähden -4kg. Koitin syödä ihan älyttömästi jottein enempää ois laskenut. :) Eli minäkään en osaa lainkaan murehtia tulevia kiloja, kyllä ne tippuu. :)
 
Mulla on kans lähtenyt raskaus kilot huonosti pois. Yleensä lähtenyt kahen vuoden sisällä. Ja juuri ennen seuraavaa raskautta olen saanut hikiliikunnan avul timmimmäksi niin eikös se plussa pärähdä testiin. Ja jokaisessa raskaudessa yli 20 kiloa tullut, Vaikka liikuinkin säännöllisesti ja söin terveellisesti.
 
Mulla tuli esikoisesta n. 20kg ja sain ne melkein pois kahdessa vuodessa. Kakkosen kanssa oli alku painokin isompi. Saman verran tais tulla sillonkin mutta ne ja -5kg lähti vuodessa Treenillä ja ruokavalion muutoksella. Nyt on tullu n.1kg ja toive olis et saisin hillittyy ettei kauheesti nousis. Kun alkais tää jatkuva ällötys ja väsymys helpottamaan niin vois vielä päästä vähän treenaamaan.... Treenaaminen on mulle antanut NIIN paljon energiaa, et jaksaa noita kahta hyvin ulkoiluttaa ja leikittää...


:talk017
 
Mä olen nyt raskaana 7+6. Olen päättänyt käydä vaa'alla ainoastaan tarkastusten yhteydessä, mutta silmin näkee että käsivarsista, reisistä, pepusta ja selästä on lähtenyt läskiä. Mutta toisaalta tuntuu, että kiloja ei varmaan ole tippunut koska maha on kasvanut niin paljon. Olen siis todella turvoksissa.

Raskaus vaikuttaa todella paljon mun ruokavaliooni. Suurimman osan ajasta syön todella terveellisesti, mutta pahimman pahoinvoinnin aikaan elin pakastepizzalla. Tällä hetkellä joudun syömään parin tunnin välein, mutta yritän syödä kevyitä aterioita. Just keittelen kesäkeittoa ja pesen välipalaksi kirsikkatomaatteja.
 
Täällä reippaasti ylipainoa ja vähän mietityttää kuinka kroppa kestää raskauden. Muita ylipainoisia mameja? Itse siis 157cm ja neuvolassa tiistaina paino 90kg. Hyi :/
 
kesäkuun alussa mä painoin 48 ja nyt viimeks ku kävin vaa alla ni 53.. sama juttu esikoisen kaa et 5kg tuli ekan kolmanneksen aikana.. hiukka turvottaa.. :D kaikkiaan esikoisesta tuli 19kg mulle.. :D saa nähä miten nyt. :P
 
Hikarina: about samoissa mennään täällä. Kyllähän tuo loppuajasta tuppasi selkään ottamaan, kun mulla yliliikkuvat nivelet vielä... ne raskauden ja ylipainon takia teki tepposia, mutta yllättävän hyvin kroppa kesti. Nyt pari kiloa viime raskautta enemmän, sain just reilu kymmenen kiloa raskauskiloja pois. Raskausaikana muhun jämähtää kaikki ja tuntuu, että paino nousee vaikken pysty juuri mitään syömään...
 
Toki mä makasin loppuajan osastolla paikoillaan, kun tuli raskausmyrkytys, niin sinälläänkin paino nousi hirveesti, kun ei saanut liikkua.
 
Takaisin
Top