Painon nousu/lasku

Ei mua siis tavallaan haittaa, jos painoa ei tästä enempää tule :D, mutta huolestuttaa se että se on laskusuunnassa.

Eilen kuulin tosin hupaisan kommentin yhdeltä sukulaiselta, hänen mielestään olen laihtunut :grin. Jostain syystä tää edessä möllöttävä koripallo, joka estää kaiken normaalin toiminnan, ei saa oloa laihtuneeksi..
 
Joo, minäkin sain kuulla toissapäivänä kommentin että " ohhoh mikä maha, mut muuten oot tainnu hoikistua" vai oiskohan sittenkin vaan et mahan takaa ei näy niin paljoa kun ennen?? Pinkee masu on tietty kiintee, eikä läskit hölly... turvotus takaa et missään muuallakaan ei hölly mikään, niin että oikeesti on kyllä just sellanen nakki- (tai oikeemmin paksu lenkki-)makkara! Kuhan pysys kuori kasassa! :laughing025
 
Painoa tuli 17/18 kg ja laitokselle jäi 8 kg. Poika painoi n. 4 kg, istukka 740 g, lapsivesi + veret arviolta 1,5 l ja heti synnytystä seuraavana päivänä vatsakin alkoi toimia niin, että ties kuinka vanhat tavarat saatiin pihalle :) Nyt kotona ollessa paino on pudonnut 500 g - 1 kg/päivä.
 
Kuulostaa hyvältä! Eipä tullut sulle juuri "ylimääräistä" vaikka paino nousikin..nesteitä ja jotain ihme vauva-kuonaakin varmaan iso osa tosiaan tuosta lopusta :wink
 
Mörri-Möykky: ompas hienoo kuulla, että mullakin on toivoo sitten päästä näistä kiloista eroon joten kuten :D
 
Tänään aamupalan jälkeen puntari näytti vielä +5 kg verrattuna painoon ennen raskautta. Ja siis mitään mainittavaa liikuntaa en ole harrastanut, vaan lähinnä löhönnyt kotona sohvalla tai sängyssä tissi vauvan suussa. Muutamana päivänä olen käynyt kevyellä ja lyhyellä vaunulenkillä. Eli eiköhän nämä loputkin tästä lähde, kunhan vähän aktivoidun taas liikkumaan. Ja toisaalta, kyllähän nuo tissitkin painaa nyt varmaan yhteensä kilon enemmän, kuin tavallisesti. Siltä ne ainakin tuntuu.
 
Toistaiseksi, rv 38+1, on tullut 8,7 kg. Viimeiset viikot tuo on pysytellyt aikalailla samoissa lukemissa, pieniä eroja viikkojen välillä, mutta ei mitään radikaalia. Saapi nähdä, montako kiloa tuosta jää synnärille ja monta tulee kotiin mukaan.
 
Noin 6kg oli viime neuvolan mukaan, eli ihan sopivasti. Eipähän ole mitä karistaa sitten, muuta kuin se ällö vatsanahka...mut siihen auttaa lähinnä aika.
 
No juu, sitä ei valitettavasti kilomäärä taida korvata :). On sitä ainakin mulla silti paljon vartalossa "muokattavaa", koska vaikkei kiloja ole megana tullutkaan, niin sellainen ihana rasvakerros on vähän joka paikassa...
 
Sanoja, se rasvakerros on hyvä juttu imetyksen takia :) Mun kaveri laihtui ihan hirveästi imetyksen aikana, jotenkin uskomatonta miten paljon energiaa se kuluttaa.
 
Joo näin minäkin sen olen käsittänyt, että se on vaan kehon luonnollinen konsti valmistautua tulevaan. Sit vaan lihasta tilalle... :)
 
Täällä näytti vaaka vikalla neuvola kerralla (40+2) 68,8kg, vauva syntyi 41+1.
Pari päivää synnytyksen jälkeen oli paino 56,5 kg, eli lähes kaikki jäi sinne synnärille. Vauva nyt 5pv vanha, ja aikalailla omassa painossa taidan olla. :)
 
Tää sairaala ruoka on niin KARSEETA että paino tippuu väkisinki :D tässä just päivälliseks juustoista kasviskeittoo...hyi hemmetti, teollista limaa. Tiedän, ei sais valittaa ku lähes ilmasta on mut ei mee alas...
Onneks vieraat toi tuoretta ananasta aaahhh :) ja tuoremehu+vissy maistuu kans, nesteet ja kuonat lähteny kropassa hyvin liikkumaan imetyksen myötä.

Vielä en oo punninnu itseeni mut kotona viimestään ku muistan. Mulla ny ei ennenkään nää kaikki samat 15kg oo lähteny missään ihan viikossa mut parin kk sisällä :)
 
Mä en tarkallee tiiä mikä mun paino oli ennen synnytystä. Mut jotai 15 tai 16kiloo tuli niin kotona mittasin et 6kiloo jäi synnärille. Mä söin kuitenkin hyvin ja join monta litraa vettä kun se hikoilu oli aivan uskomatonta. Nyt 11 päivää synnytyksestä. Mulla ei näy vatsaa paljoo. Mut kiloi on viel.
 
Muokattu viimeksi:
AadaEveliina, täällä just yritetään ottaa mahdollisimman paljon hedelmiä mukaan synnärille, kun ei niitä siellä juurikaan saa. Harmi vaan kun ei tiedä oikeaa hetkeä, että osaisi oikeaan aikaan ostaa varastoon (meitä kuitenkin 2 niitä syömässä) :grin
 
Painoa tuli yhteensä semmonen 13kg. Istukka oli 510g ja vauva 3855g, nyt kolme päivää synnytyksestä ja 7kg kevyempänä :) Tällä vauhdilla ei pitäis mennä kauaa et on alkuperäisissä mitoissa.
 
Se sairaalaruoka ei mulle muutenkaan oikeen uponnut, kun synnyttämäänkin lähdin puolikuntoisena ja mahatautisena. Onneks siellä saa jonkinverran salaattia/vihanneksia ruoan ja välipalojen kanssa: kahmin itselleni kurkun ja paprikan siivuja aina lautasen täyteen ja rouskutin niitä lähinnä :D ja tuoremehua join aivan hulluna.

Mulla oli vave 3495g ja istukka 635g, yht. n.4kg. Nyt puntari näyttää 63kg(5pvää synnytyksestä) eli kun synnyttämään mentäessä olin n.71kg niin nyt tippunut sellaset 8kg. Alkuperäiset mitat oli n. 55kg/170cm eli puolet vielä jäljellä :) Tosin huomaan nyt jo välillä unohtavani syödä joten jotta aineenvaihdunta pysyisi hyvänä, on muistuteltava itseään säännöllisiin välipaloihin ja aterioihin. Tavoite olisi kk sisään että paino vielä n.60kg jotta mölöö riittää vauvalle ja että pääsen kuntoilemaan loput pikkuhiljaa pois...muuten paikat alkaa roikkua ja vaikeempi kiinteyttää. Daisarit on pään kokoiset(E-kuppi nyt) kun maito noussut pari pvää sitten joten ne painaa ryhtiä huonoks :/
 
Päivitystä tänne omaltakin osalta:

2.4. Vaaka näytti 71,7 kg
7.4. 68,0 kg (3 vrk synnytyksestä)

Vauva oli 4,4 kg ja istukka 0,7 kg. Mua jouduttiin ison verenhukan vuoksi nesteyttämään aika paljon ja sen kyllä huomaa nyt, etenkin jaloissa. Maito on noussut, tai nousee varmaan vielä lisää ja tissit on megameloonit :D.

Olen ihan tyytyväinen tähän, peilihän se on paras kertomaan totuuden, vaakaa parempi.
 
Lähtöpaino 58, synnärille lähtiessä 71, synnäriltä tullessa 64 ja nyt kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen painoa on 61 kg. Hiukan huolestuttaa, sillä lopettaessani poikani imetyksen, oli paino reilusti alle 50 kg ja tämä tapaus kasvaa kovaa vauhtia ja on oikea hirmuimu! Pitää vaan itse muistaa syödä paljon ( voi harmin harmi,hehheh).
 
Takaisin
Top