Painon nousu/lasku

Tuon syömisen kanssa on kyllä niin ristiriitaset fiilikset täälläkin. Pitäs syyä paljon - määrällisesti - ja tietenkin terveellisesti ja monipuolisesti että vauva (ja itsekin) saa kaikkia vitamiineja ja hivenaineita ja tottuu monipuoliseen ruokavalioon. Mutkun, mieli tekee vaan voileipää ja herkkuja. Ja tuo ohraleipä mitä ostin eilen vaihteenvuoks on taivaallista ikuisen ruisleivän jyrsimisen jälkeen!

Niitä mielitekoja kannattaa kyllä kuunnella tarkkaan siinä mielessä, että kroppa yrittää niillä kertoa mitä erityisesti nyt tarvittas lisää. Jos karkkii vaan tekee mieli niin se on kyllä sit vaan energiantarvetta ja siihen ois terveellisempiäkin vaihtoehtoja. Ja sitten jos on syöny alkupäivän huonosti tai jättäny jonkun aterian väliin, illalla ei saa tarpeekseen mistään. Mut jos jotain tiettyä tekee mieli, esim. minulla oli alkusyksystä pakko olla saatavilla avocadoja, niin suuri viisas wikipedia kertoi että niissä on paljon foolihappoa. Sitä varmaan tarvittiin kahden vauvan tarpeisiin ja kahden istukan rakennuspuuhiin enemmän kuin yhdestä raskausvitamiinipilleristä päivittäin sai. Onneksi tein sillon usein avocado- salaatteja ja -leipiä. :p

Nyt kun mennään viimesiä viikkoja, minulla rv 34+4, niin alkaa tosiaan olla tila vähissä ruualle. Ehkä siks tekee mieli kaikkee tosi raskasta et sais energiat pienellä määrällä tavaraa - mene ja tiedä. Ainakin se ois aika loogista...
 
Mulla on kans tullu nyt toi et tekee mieli kaikkee rasvasta ja epäterveellistä ja aikaisemmin tähän mennessä on noussu melkeen oksennus kurkkuun pelkästä ajatuksesta et laittais jotain rasvasta suuhunsa....
 
Mä oon semmoinen kasvis friikki et menee pasmat sekaisin jos salaattii ei oo tarjottavana. Ni tänään herkuttelin ihanalla lohi salaatilla minkä eilen tein. Voi että se oli hyvää. Mulla on ollu sillee et loppuraskaudessa on alkanu himo makarooniin mitä en yleensä syö mut ehkä se ennakoi synnytystä että jaksais. Vielä en oo sitä kuitenkaa himoinnu.
 
Mullon ollu kans toi kasvis/salaatti hommeli pitkään. Ja kaikki vihreä muutoinkin...esim. avocado, kiivi, kurkku, viinirypäleet...hirveesti näitä tekee mieli.
JA sitten suklaata! Sitä on kyllä mennyt sen pari palaa päivässä, tosin ei juuri enempää. Tuntuu vaan typerältä kun joka päivä pitää syödä...mut jos vaan parit palat niin ei ehkä niin paha? :grin

Paino ei ihme kyllä oo enää paljoa noussut, nyt näyttäs et +11kg yhteensä. Tosin lukema jojoilee päivittäin pienten turvotusten mukana...
Mut tyytyväinen oon, kun tietää et vaikka tulis loppuajan kilo per viikko(tuskin edes mahdollista) niin oon maltillisesti nostanut taas painoa! Saman kaavan mukaan kuin aiemmistakin :cool:
 
Mulla on suklaassa pieni pahe Ahaa-patukat :). Ne on onneksi tosi pieniä, eli sen himon saa taltutettua helposti, suklaalevy meinaan menis kokonaan ilman ongelmia...

Mulla tippui tosiaan paino nyt muutaman viikon, kun noudatin tiukasti radi-dieettiä. Kun ei arvotvole nyt olleet lähellekään rajaa, niin oon vähän vapammin syönyt ja nyt oli viime viikosta noussut 0,2 kg! Jee!

Mun mielestä ei voi olla hyvä, jos paino nyt tippuu, kun vauva kuitenkin kasvaa koko ajan ja pitäishän sitä painoa sitä myöden tulla. Muuten on jaksaminen kortilla itselläkin, vielä kun pystyn aika kivasti liikkumaan.
 
Samaa mieltä, ei varmaan hyvä juttu jos paino nyt lähtisi kovin tippumaan.

Itsellä kuitenkin paino vaihtelee ja hyppii hieman, riippuu siitä varmaan että nesteen määrä vaihtelee nyt jonkinverran. Kuitenkin nousussa vaikka maltillisesti. Tapauskohtaisesti nääkin menee, mulla ei oo ollu mitään järkeä siinä kuinka se 10 kiloa tullu puolessa välissä joka raskaudessa, vaikka liikkuu ja syö terveellisesti. Ilmeisesti kroppa kerää minkä tarvii jotta vauva kasvaa ja kehittyy hyvin.
Tosin nyt varsinkaan en yhtään kyttää syömisiä, nälkä on enemmänkin sellaista jatkuvaa välipalojen popsimista ja painoa tulee about sen vauvan verran viikottain :)
 
AadaEveliinalle: Eiks siinä suklaassa ollu vaikka mitä terveellisiä ainesosia (en nyt muista mitä, jotain antioksidantteja tms??), et tavallaan se on ihan superfoodia? :playful: ja just tuolleen pari palaa päivässä on varmasti parempi ku levy kerrallaan...
 
Hehee raakakaakao suklaata voisin kyllä hakee kaappiin himo-varastoks niin olis oikista superfoodia :wink ja kai siinä fazerin sinisessäki jotain hyvää on :grin
Kipeenä varsinki suklaa ihan must! Helppo imeskellä suussa, ajaa ihan kurkkupastillien asiaa :cool: saa nopeet energiatki siittä!
 
Täällä kävi kylässä pikainen oksennustauti...eli yön oksensin ja puolelta päivin pysyikin sitten jo mehu ja jogurtti sisällä. Painoa oli tullu neuvolassa (ennen tautia) joku about 6kg, eli aika maltillisesti...
 
Oho ja pompsis...nyt vaaka näyttäs +12kg :grin noooo...ei jaksa liikaa ressata. Aion nyt vaan rentoutua ja nauttia ennen vauvan tuloa ku kevyt raskaus jooga ja venyttely on ainoot mihin pystyn enää. Tänään kun kävelin hakeen pojat tarhasta(2km lenkki) niin supisteli ja painoi vauva niin häntäluuhun että tuntui et on kohta köntsät housuissa, nice!
Just tein miehelle synttärikakunkin mummms...eihän sen jämiä ny roskiinkaan voi heittää laughing7
 

Liitteet

  • 20150205_190307.jpg
    20150205_190307.jpg
    407 KB · Katsottu: 56
Oii, herkullisen näköinen kakku :P Mulla on tullut painoa nyt noin +7 kg, just kohta 34 vkoa. Nyt on alkanut ruoka maistuun, koko ajan tekis mieli ihan mitä tahansa. Suolaista mättöö, makeeta, isoja määriä, ihan mitä vaan :P Aion kyllä viikonloppuna leipoo, nams!
 
Ihan kiellettyä laittaa tänne tuollaisia kuvia!! :grin Kohta teidän oven takana on joukko kakun himoisia ja iso mahaisia naisia! :grin:wink
 
:grin
Hihi...kutsuisin jokaisen palleron täältä jos olis yhteystiedot :wink Tosin kakku meni jo...
Nooo huomena sitten lastenkutsuille jossa taattu kakku-ähky taas *hivelee mahaa sohvalla ja örisee*
 
Mulla muuten lähti se tiukan radidieetin aiheuttama painontaantuma ja lasku hyvään tasaiseen nousuun, kun pikkasen hölläsin. Ei mitään suuria juttuja, vähän ruokamäärien nostoa vaan. Nyt tullut kolmena viikkona 0,2 kg/vko, minusta se on hyvä. Kasvaahan se vauvakin koko ajan.
 
Edelliseen viitaten, paino oli tullut eilisessä punnituksessa taas alaspäin :/. Mies päätti ottaa jonkun syöttämiskuurin mulle :). Alkaa olla annoskoot mulla ainakin väkisin pienehköjä, kun ei ole vatsalaukulle oikein tilaa.
 
Se on vissiin ihan normaalia jos viimeiseen kk ei kerry painoa, jostain pampersin tms.sivuilta lukasin. Täällä kans tila loppunut eikä pysty syömään kuin hitaasti ja vähän kerrassaan. Ja varsinkin näin aamuisin ja päivisin saa "väkisin" syödä kun ei vaan ole nälkä. Sit huono olokin kokoajan. Johtunee tuosta mahan korkeudesta? Ja täällä kun vauva jo laskeutunut niin vissiin helpotusta ei enää tiedossa loppuajaksi :confused:
 
Takaisin
Top