Painon nousu/lasku

Hyvin sulla Dotyatu on kuitenkin lähteny laskuun toi paino.

Mulla nyt vaivannu toi alaselkä niin paljon et liikkuminen on stopannu. Välil tuntuu et jes helpottaa mut sitse tulee uudestaan. Tiedän et joko nukun ihme asennossa tai sit oon alkanu nostaa tyttöä väärässä asennossa ja siksi reistailee selkä. Selkä jumpat vähän helpottaa ja aukaisee jumitukset.
 
Dotyatu, tässäkin suhteessa löytyy täältä kohtalotoveri. Painoa tuli n. 25kg. :eek: Nyt jäljellä 7kg lähtöpainoon, mutta ei tunnu tippuvan kilot. Nyt oon kyllä liikkunutkin laiskasti. Ahdistaa vaan, kun ennen raskautta lihosin reilussa vuodessa kymmenen kiloa. Painoin vuosikausia 54-58kg, sit raskauden alussa 65 ja nyt ollaan ja pysytään 70 kilon paremmalla puolella. Pituutta on 176cm, eli ei kai tilanne ole niin paha, mutta omissa silmissä näytän hirveeltä läskiltä, ja se masentaa.... tietoisesti en uskalla laihduttaa, kun on syömishäiriö taustaa. Pelottaa, jos mahdolliset seuraavatkin raskaudet on tällaisia. Musta ei ole edes yhtään kunnon raskauskuvaa, koska olin niin paisunut ja hirveän näköinen, etten halunnut niitä katsella. :sad001
 
Tasse, oon myös 176 cm pitkä, ja oisin niiiin ilonen jos painaisin ees vaan reilu 70 kg. Raskaana paino nous melkein sataan kiloon ja vielä oon 84 kg. Ennen raskautta paino oli 76..
Maha kun vielä palautuis, kun tuntuu löysää olevan.. Toivottavasti jossain vaiheessa kaikki ois enimmäkseen tyytyväisiä ulkonäköönsä :)
 
Tappavan hidasta tää painonlasku...nyt painan sellasen 60kg eli vielä n.5kg siihen lähtöpainoon eli 55kg. Mut tää taitaa olla kuitenkin ihan jees tahti kun vähitellen palaa...kun imettää kuiteski.
Masu alkaa oleen kivasti kaponen ja timmimpi, n. 74cm oli vyötärö pari senttii navan yläpuolelta joten kyllä sali ja kotitreeni toimii! Lantiokin lähtenyt pienentymään reenaamisesta vaikka painoa vielä itselleni "liikaa"...
 
Mulla kävi niin, että tuo paino tippui tosi nopeasti (parissa viikossa), mutta se peilikuva ei ollut lähelläkään entistä. Nyt alan olemaan aika tyytyväinen moneen asiaan, mutta maha tuottaa vähän harmia. Tuntuu, että tossa alavatsassa olevat rasvat on kaikkein tiukimmassa. Aamulla hyvä, mutta illalla pömpöttää eikä se ole kivaa minusta itsestäni.
 
Mulla on 2kg jäljellä mut vatsaa reilusti... Ärsyttää ku en saa treenata vatsaa laskeuma vaaran takia :sad001
 
Mulla on paino pysynyt melkein samoissa lukemissa sen alun nopeen pudotuksen jälkeen. Vielä olis joku kolmisen kiloo. Ja maha on kyl kamala reppu. Vähän oon yrittäny tehdä niitä syviä vatsoja mutta aika herkkä tuntuu olevan toi sektiohaava vielä, kipeytyy aika herkästi. Viime viikolla oltiin vaunulenkillä ja alkoi sataan ihan kaatamalla niin juoksin kotiin niin pari päivää oli masu kipee sen jälkeen..
 
Miten teillä on vatsalihakset palautuneet? Itse en ole vielä uskaltanut niitä harjoittaa... leikkaava lääkäri ja hoitajat ihmettelivät, että onpa sulla vahvat vatsalihakset. Kysyivät olinko treenannut. Kyllä nauratti silloin. En sitten tajunnut kysyä, onko hyvä vai huono juttu palautumisen kannalta.

Normaalisti ollut korsetti aina kunnossa. Nyt oon yks löysä spagetti. Kaipa tää tästä pikkuhiljaa. Ehkä painokin lähtee, kun lopettaa imetyksen ja voi laihduttaa.
 
Mulla palautu vatsalihakset ihan kohtuullisessa ajassa (siis se rako niiden välissä), mutta vatsalihastreenejä en alkanut tekemään yhtään ennen jälkitarkastusta eli mulla 8,5 viikkoa synnytyksestä. Hyvää se niiden treenaaminen tekee, mutta valitettavasti se ei tohon vatsan löysään nahkaan auta ainakaan mulla :)
 
Mulla jää kyllä toi lenkkeily... mun tekee mieli päästä juoksee mut mun polvi on arka kuin mikä. Mikäköhän polvi tuki vois olla paras jos on polven nivel löystynyt.
Nyt kun ei pääse liikkuu ni pallo jumppailen vatsaa. Ja kyl nyt alkaa pikkusen näkyy et vatsasta on lähtenyt vähän pois. Nahka jää roikkuu mut ei pahasti vielä. Ja sivumakkarat,niistä oon lähtenyt rasvaa. Vielä on hommaa et olis omissa mitoissa. Enhän vieläkään mahu farkkuihin.

Miten kö hän jalkoi vois treenata kotona? Pitäis reidet saada timmimäks.
Yleensä mä juoksen kun siinä kuluttaa niin paljon koko kehosta.
 
Mä kopioin fit-lehdessä tai vastaavassa olleen jalkatreenin ja oon sitä tehny kotona. On ollu mielestäni tehokas ja hiki lentänyt :). Voin laittaa kuvat siitä tänne jos Naneko haluut.
 
Nyt oon lähtöpainoni saavuttanut. En ole erityisemmin mitään jumppaillu tms,ratsastuksen avulla.Normaali treeniin palasin jälkitarkin jälkeen,sitä ennen kevyesti ratsastelin.Huomaa kuitenkin ettei kroppa jaksa puoltatuntia enempää intensiivistä treeniä.Tasapaino oli alkuun ihan hukassa ja nyt vasta alkaa oleen siinä pisteessä et on keskilinjan saanu pysymään kropassa. Toki lantion kiertoa on vielä vähän jäljellä vasemmalla mikä tuli raskauden ja synnytyksen johdosta löysemmäksi puoleksi. Muutoin olen tyytyväinen omaan palautumiseen.
 
Oon kyl vähä kade niille joilt lähtee noin vaan paino entisiin mittoihin. Mult ei vaa lähe ja joudun tekee hirveesti töitä sen eteen.
Jotenkin raskaus kilot tykkää olla mussa kiinni vaik mitä tekis.
Hmm... pitäisköhän munkin alkaa taas ratsastaa. Siitä taitaa jo 15 vuotta olla kun hepan selässä olin. Tosi pitkä aika. Saisin oman harrastuksen. Tosin mä en tykkää kentäl ratsastaa, vaan maastossa.
 
Mulla on vielä +4kg, mutta se ei ollenkaan haittaa! Tissit on paljon isommat kuin ennen ja olin aikasemmin lähellä alipainoa, että nyt on oikeen hyvä. Vanhat vaatteet menee helposti päälle, että en tiiä lymyääkö niitä kiloja muualla kuin tisseissä. Lihakset on kyllä aikalailla kadonneet ja se harmittaa. Ei tule kauheesti treenailtua, kun ensin pitää olla tarkkana, että tule syömään kunnolla niinä päivinä kun treenaan. Olen muutenkin hieman ruokaongelmainen ja sitten on vielä vauva lisäämässä haastavuutta. Pyrin lenkkeilemään vauvelin kanssa, kävelemään portaita ja harrastamaan vähän kotijumppaa.
 
Vähän on tämä kestänyt, mutta tässä liitteinä noita treenejä, joita olen kotona tehnyt.
 

Liitteet

  • WP_20150607_002.jpg
    WP_20150607_002.jpg
    723.8 KB · Katsottu: 27
  • WP_20150607_003.jpg
    WP_20150607_003.jpg
    754.4 KB · Katsottu: 27
  • WP_20150607_004.jpg
    WP_20150607_004.jpg
    783 KB · Katsottu: 24
Puuh! Tulee jo hiki noita kuvia katsellessa! :grin En ole ikinä oikeen tykännyt urheilla ja nyt vielä kun siihen ei erityisesti ole aikaa, niin ei tule tehtyä. Kävelyillä kyllä käyn ja satunnaisesti juoksemassa & jotain lihasliikkeita kotijumppana. Pitäs ehkä vähän ryhdistäytyä. Tossa lomalla kävelin tosi paljon niin lähti heti kilo pois:rolleyes: Toisaalta ei noista kauheesti eroon tarvitse päästä. Vatsalihakset on aika hyvin palautuneet. Enää on etusormen mentävä rako. Kuulemma 2,5cm voi jäädä ja se on vielä normaalia.
 
Toi eka treeni on aika nopea tehdä ja pistää kyllä puuskuttamaan. Jälkimmäisestä mulla on tälläkin hetkellä pakarat kipeinä :). Olis kiva päästä salillekin, mutta ehkä keaän ja miehen lomahommien loputtua arkikin palailee rytmiinsä erilailla.

Mä oon pyöräilemässä käynyt ja se tekee kyllä hyvää! Mulla pituudet on yleensä 30-40 km lenkeillä, se on sopiva aika ja matka. Ja vauvan luota ei tarvi olla liian kauaa poissa.
 
Me ollaan käyty pojan kanssa pyöräilemässä :) Ostettiin käytettynä sellanen häkkyrä polkupyörän perään mihin saa jo tämän ikäisen (painoisen) vauvan kyytiin :) Vähän vaihtelevasti poika siellä viihtyy... Nukkuu kyllä mutta se sinne nukahtaminen on vähä haastavaa. Oon sit sylissä nukuttanu ja sit siirtäny sinne vaunuun. Mut ihan kivaa vaihtelua sille ainaiselle vaunulenkkeilylle! :)
 
Mä meinasin kanssa semmoista kärryä,mut vielä mennään niin et tyttö on liinassa rinnalla.nukahtaa hyvin pyörän kyytiin. Tulee vain hiki itellä.
Mä aloitan nyt ton jalka treenin tosin pikku hiljaa...
Mä käyn hölkkäilee 3krt viikossa 40min lenkkejä. Mä rakastan liikkumista.
KIITOS SANOJA kun viitsit laittaa noi treenit. ☺☺
 
Takaisin
Top