Paino

itselläni paino on noussut sopivaan tahtiin viimeiseen neuvolakäyntiin nähden. nyt siitä on käynnistä on n. pari viikkoa ja ajattelin käydä kotona vaa'alla koska huomenna lääkäri mutta niin olen lihonut 3,3kg kahdessa viikossa :o mielestäni liikkunut enemmän kuin normaalisti ja sellainen turhan päiväinen mussuttaminen jäännyt koska on ollut niin tukalaa. onkohan toi normaalia? rv32+4 ja mitä lähempänä ollaan sitä enemmän musta on alkanu tulla vainoharhanen :D
 
Kävin vaa'alla aamulla. Tasan 82kg, eli edellisestä neuvolasta (33+3, nyt 35+1) tullu 500g. Kaikkiaan tähän mennessä 13,1kg. Viimesen 5vk aikana ainoastaan 1,4kg. Olen oikein tyytyväinen tähän rauhoittuneeseen tahtiin, ihan riittävän pingviiniolo muutenkin :D
 
Järkyttysin viime neuvolassa mun painon noususta. Nyt sit tajusin, et suuri osa siitä taitaa olla turvotusta. Alkuun en tajunnut, ku turvotus tuli eka jalkoihin, mut nyt sit piti jättää sormus kokonaan, ku se ei mee enää survomatta >_<
 
Mulla on kans niin salakavala toi turvotus etten ole pitäny sormusta pitkään aikaan.. Saattaa siis olla just pitkään ettei turvota yhtään ja sit yhtäkkiä alkaa turvottaa ihan hulluna..
 
Minun on koko raskaus turvottanut kasvoja. Posket tuntuu paksuilta. Myös sormet olut kokoajan turvoneet. Nyt viikon turvotusta tullut myös jalkoihin. Tuntuu olo michelin mieheltä...
 
En käy kotona ollenkaan vaa`alla mutta veikkaisin että nyt on alkanu turvotusta kerääntyyn ku koko ajan hirvee jano mutta pissalla ei tarvi käyä normaalia tiheemmin ja ummetus vaivaa koko ajan..
 
Mä oon kans tuota sormusta pitäny vähän "mittarina". Toistaseks se on ollu ihan yhtä hyvin irrotettavissa kun aina ennenkin. Hetkellisesti toki on ollu sormet paksuna, mutta ei kovinkaan usein. Pääasiassa saunassa käydessä jne. Jännä nähdä miten pitkään sitä uskaltaa pitää. Mulla myös huulikoru ja siitä huomaan, että aamuisin on helposti jonkin verran uponnu tuonne huuleen. Helpottaa kyllä hyvin pian kun ylös nousee.
 
Mun paino ei oo tainnu nousta kolmeen viikkoon. Onkohan se ok? Tänään se synnytystapa-arvio, ehkä pitää siellä kysäistä.
 
Mulla on paino karannut lopullisesti käsistä. :arghh: Parissa viikossa joku 5 kg lisää. Tosin nilkat on nykyään tolpat heti aamusta asti, eli selvästi turvotustakin mukana, mutta silti ärsyttää. Pitää vähän tarkemmaksi alkaa tuon ruokavalion kanssa. Harmittaa vaan, kun nyt on jatkuvasti niin inhottavaa olo, välillä tuntuu että hyvä ruoka on niitä harvoja elämän nautintoja jotka on vielä mahdollisia ja tuntuu tylsältä että siitäkin pitäisi luopua ja alkaa syömään jotain suolatonta rasvatonta hiilaritonta mössöä...
 
Nyt tullut aloituspainoon (169cm, 61kg) 16 kiloa. Esikoisesta aloitusmitat oli ihan samat ja pari päivää ennen synnytystä painoa oli tullut 21.2kg. Saa nähdä päästäänkö samoihin lukemiin(toivottavasti ei).

Miten muilla uudelleensynnättjillä on paino kertynyt suhteessa edellisiin raskauksiin? Entä onko muita näin paljon painoa keränneitä?
 
Mä olen antanut itselleni luvan herkutteluun ja hemmotteluun loppuodotuksen ajaksi. Olen kyllä herkutellut muutenkin, mutta sentäs liikkunut jne. Nyt lähinnä pönötän sohvalla. Mutta silti!

Alkuraskauden pahoinvointi, jatkuva huoli alitajunnassa onko vauvalla kaikki hyvin, loppuraskauden vatsakivut, liitoskivut, ilmavaivat, todella huonosti nukutut yöt, stressaava työ...sitten tietty vielä tuleva synnytys ja jatkuva symbioosi vauvan kanssa.

Joten nyt äitiyslomalla otan kaiken ilon irti mitä pystyn :grin. Olin ajatuksissani asettanut itselleni painorajan jota en haluaisi ylittää, mutta just nyt on ihan sama. Toinen juttu on että ihan oikeasti pitäisi nyt säästää rahaa kun haluan jäädä vauvan kanssa kotiin mahdollisimman pitkäksi aikaa, mutta en nyt sitten välitä siitäkään :rolleyes:. Säästöt on palaneet remonttiin ja palkan käytän kyllä nyt ulkona syömiseen, hierontaan, sisustamiseen ja muuhun hemmotteluun.

Itken sitten lihavana ja persaukisena muutaman kuukauden päästä, mutta se olkoon sen ajan murhe.
 
Mulla paino nousi suht samaan tahtiin 30 viikolle kuin esikoisen kanssa, mutta kun radi todettiin ja piti ruokavalio laittaa tiukaksi. Nyt painonnousu on tosi pientä. Ei kyllä haittaa, koska esikoisen kanssa paino nousi lopussa aika paljon herkuttelun takia. Ois kyllä ihana hemmotella itseään hyvällä ruoalla ja se harmittaa että ei voi!
 
Mäkin mietin tuossa että nautin loppuajasta ja teen vaan kivoja asioita jne... Ja p*skat... Heti tämän päätöksen tehtyäni oon ollu niin kipee että oon voinu vaan maata. Tänään taas kauhea aamu ja yö. Aamu alkoi kuumalla hierovalla suihkulla... Eikä auta mitää :(
 
Mulla on tullut painoa raskautta edeltävästä ajasta noin 12 kg eikä paino ole viimeseen kolmeen viikkoon noussut lainkaan. Kysäisin asiaa eilen synnytystapa-arviossa eikä tarvi kuulema murehtia asiaa, kun normaalisti koko raskauden aikana kuitenkin tullut.
 
Mä olen ollut ylipainoinen ennen molempia raskauksia. Esikoisesta tuli kaikkiaan 10kg ja toisesta tullut nyt (rv35) 3,7kg. Ei ois tarvinnut tulla yhtään, näin sanoi neuvolalääkäri, äitipolilla on tsempattu ja kehuttu kun on ollu maltillista.

Esikoisesta tuli muuten 5kg rv33 mennessä ja sit 5kg 5viikkoon...
 
Takaisin
Top