Paino

Apua mä olen lähtöpainossa. Vähän hassu olo. Ihan kuin en olisi koskaan raskaana ollutkaan. Olin jotenkin henkisesti valmistautunut kantamaan muuttunutta kehoani lempeästi ja ylpeydellä, jokaista ylimääräistä kiloa.
 
Mulle tuli kiloja 15! Ja nyt 5pv synnytyksestä lähtenyt vain 3kg vähän petyin mutta eiköhän tuo löllykkä ala sulaan. Varsinkin kun jaksaa itsekin lähteä lenkkeileen, vielä on semmone olo ettei pysty liikkumaan.
 
Mulla tais kertyä kaikkiaan joku 7kg eli jotain 83 kg oli viimeinen paino neuvolassa.. Tänään aamulla 76.9kg eli melkein lähtö painossa ollaan ku muistaakseni ennen raskautta paino laski 76kiloon.
 
Mulle tuli painoa raskauden aikana 11-12kg ja nyt 5pv jälkeen ku kävin ekaa kertaa puntarilla, niin oli lähtenyt 5,5kg. Ja siis sormuskin mahtuu taas sormeen :happy: Mulla ei oo mikään kiire pudottaa painoa, katon miten lähtee normaalin arjen ohella liukenemaan ja sit kun kiinnostaa taas enemmän miltä näyttää, niin otetaan järeämmät aseet käyttöön.
 
Mun oli 910g! Tosin sit sainkin supistavat ja verta hyydyttävää lääkettä, kun istukan irtoamispaikka vuotelo!
 
Mulla tuli raskauskiloja 18, joista n. 13 jo lähtenyt. Poitsu täyttää maanantaina 3viikkoa, joten olen oikein tyytyväinen. Tosin eipä sillä painolla väliä ole vaan omalla ololla, mutta kun oli jo ennestäänkin ylimääräistä. Vihkisormus mahtuu sormeen, mutta kihlasormus ei. Outoa.
 
Mulla -8 kg synnytykseen. Mutta mikä masentavaa, paino kääntyi jouluna jopa uuteen nousuun. :wideyed: Oli siis parhaimmillaan 1,5 kg vähemmän kuin nyt. Se niistä itsestään häviävistä raskauskiloista sitten...
 
Mä en oo käyny puntarilla sit yliaikaiskontrollin, jolloin nousu noin 30kg... Enkä vielä meekkään. Maha on iso läski röllykkä, joka tosin hyvänä apuna imettäessä kun vauva voi maata sen päällä..... Takit ei mee mikään kiinni vieläkään eikä muut housut mahdu ku mammahousut. Käyn sitte puntarilla ku eka takki menee kii ellei ny tuu jt enen sitä.

Turvotus on poissa onneks ja nilkat ovat taas sirot ja sormet hoikat. Ihana olotila.
 
Mulla on paino jämähtäny ihan totaalisesti nyt. N. 7kg olis edelleen entiseen painoon matkaa, mutta visusti joka kerta vaaka näyttää suunnilleen samaa lukemaa. Noo, vasta 3viikkoa synnytyksestä ja viimeiset joulusuklaat vasta syöty. Ei siis pidä ehkä menettää toivoa :)
 
Mulla on kanssa kuusi kiloa raskauskiloja jäljellä nyt kuukausi synnytyksen jälkeen. Paino taisi olla saman verran jo pari viikkoa sitten, että eipä taida täälläkään hävitä läskit itsestään, vaikka olen käynyt pitkillä vaunulenkeillä ja jättänyt ison osan turhista herkuista jo pois.
 
Takaisin
Top