Paino

Taas paino noussut 500 g per viikko. Vielä 10 viikkoa aikaa kerätä lisäkiloja, eikä näillä näkymin tulla millään pysymään max +10 kg tavoitteessa. :arghh: Olin osan pistänyt toiveikkaana turvotuksen piikkiinkin, mutta mä olen kyllä selvästi turvonneempi iltapäivällä/illalla, joten tuskin ainakaan täysin selittää sitä jatkuvasti nousevaa aamupainoa...
 
Olen ihmeissäni, kävin tänään puntarilla ja sen mukaan paino olisi tippunut ja on itseasiassa vähemmän kuin rv 26+2 neuvolassa. Ja nyt siis 32+5. Viime neuvola oli rv 31+2 ja silloin paino oli melkein sama kuin tuossa edeltävässä punnituksessa. Ja sf mitta oli alakäyrillä. eikös nyt pitäisi vasta varsinainen massakausi olla käynnissä, mitenköhän paino on päässyt tippumaan. Olen kyllä liikkunut reippaasti tämän viikon, mutta silti.
 
Okei, luulin että viimeisellä kolmanneksella painoa alkaa kertyä reilummin. Tosiaan viikkojen 20-26 välillä minulle kertyikin reippaasti painoa, sen jälkeen vaan ei mitään. Olen syönyt mielestäni ihan normaalisti joten jos ei ole istukan kanssa ongelmia niin vauva on kyllä ravintonsa saanut. Seuraava neuvola (lääkäri) vasta miltei 3vk päästä.
 
Reipaasti painoa on aika suhteellinen käsitys :) Eikös sulla edelleen ollut kokonaispainonnousu ihan vaan muutama kilo. Mulla tosiaan paino on noussut tässä 20-30 viikkojen välissä ensin jopa yli kilo viikossa ja sitten n. 700 g/viikossa. Toivottavasti nyt tosiaan sitten vähenee tuo painonnousu, vaikka neuvolassa olivat kyllä sitä mieltä, että ihan sopivasti on noussut. Nyt siis yhteensä 13 kg lähtöpainosta.
 
Mulla on menny aika lailla samoin kun Aamutorkulla. Jollain lailla olossakin tuntuu, että nyt olis painonnousu (ja herkutteluhimo) vähän hellittäny. Kaveri vilkaisi kans omaa neuvolakorttiaan ja sillä oli kans painonnousu rauhoittunu tässä kohden ja oli tullut about saman verran painoa, kun mulla nyt. Jos loppuraskaudesta tulee runsaasti painoa, niin se voiskohan se silloin liittyä esim. koviin turvotuksiin?
 
Kokonaisuudessa minulle on tullut vähän alle 8kg ensimmäisestä neuvolasta. Ekassa neuvolassa rv 9+4 paino oli 54,7 ja eilen puntarilla käydessä tasan 62kg (rv 32+5). Viikkojen 23 ja 26 välillä tuli 4kg eli yli kilo per viikko.

Ei siinä, en pistäisi yhtään pahitteeksi ettei kiloja tulisi hirveästi, kunhan vauva vaan kasvaisi. Mutta mietitytti vain kun viime neuvolassa rv 31+2 sf mitta ei ollut kasvanut ja oli ihan alakäyrällä. Ja kun nyt ei ole senkään jälkeen painoa tullut vaan laskenut.
 
Numea, ei varmastikaan mitään syytä huoleen, mutta sinuna kyllä varmuuden vuoksi soittaisin huomenna vielä neuvolaan ja kysyisin tuosta painonlaskusta. Eihän se mitään haittaa varmistaa ettei heidänkään mielestä ole aihetta millekään ylimääräiselle tarkistukselle. :)
 
Tosi vähän sulle on tullut, kun varmaan lähtöpainoindeksi on ollut pituudestasi riippuen normaali/alarajoilla.
 
Oletin itsekin, etenkin rv 26 neuvolan jälkeen, että painoa tulisi reippaammin. Mielestäni maha on kyllä ihan iso ja muutenkin tuntuu että kiloja olisi tullut. Ehkä puntarissa vaan oli vikaa :rolleyes:. Ehkä käyn ensi viikolla avoneuvolassa, pääsenpähän tutulle puntarille ja voivat ottaa sf mitan jos siitä nyt mitään hyötyä on tai edes auttaisi mielenrauhan saamiseksi. Jostain syystä nämä viimeiset viikot saavat mut hermostuneeksi, ettei loppumetreillä mene jotain vikaan...
 
Hehheh, voi nolous :shy:. Kävin viemässä äidilleni epäonnistuneita leipomuksiani ja kävin sitten samalla uudestaan puntarilla (samalla siis kuin eilen) ja nyt näyttikin 66,1kg :grin. Kysyin että onko puntari ihan kunnossa ja kuulemma joskus on näyttää mitä sattuu, että kannattaa aina käydä kahdesti peräkkäin. Jepjep, painoa siis tullut ja turhaan olen tässä huolehtinut. Pitäis vissiin hankkiä vaaka kotiin....
 
Mulla jotenkin välillä no tarraa vaaka kiinni lattiaan ja saattaa sen takia näyttää yhtäkkiä tyyliin 7kg vähemmän! Eli liikutan pikkusen vaakaa joka kerta ennen ku astun siihen päälle
 
Tällä hetkellä painoa on ekan neuvolan ja maanantaisen käynnin välillä tullut +1,5 kg. Välillä kävi tuolla plus neljässäkin kilossa, mutta nyt on pysynyt pitkään samassa tai mennyt alaspäin. Lääkärit, kätilöt ja neuvolantädit kyllä on ollut tyytyväisiä kun ei ole tullut painoa lisää, mutta toisaalta on varmistelleet että saan tarpeeksi ruokaa päivän aikana.
 
Mä oon niin iloinen, että meidän kotivaaka on rikki :D muuten sitä kyyläisi joka päivä ja se kuitenkin aina näyttää eri lukemia kuin neuvolassa.
 
Mulla oli ilmeisesti viikko sitten turvotuksia koska paino on tippunut joku 500g.. Nyt on taas nimittäin pysynyt sitkeästi paino siinä 77,7 kilossa eli vaan se +1kg tullut kaiken kaikkiaan..
 
Takaisin
Top