Paino

Mulla oli viime neuvolassa mitattuna tullut 17kg :D saa nähä paljon näyttää ens kerralla, ens viikon tiistaina. Mut nyt siis painan sen verran mitä painoin kun aloin esikoista odottaan. Ja kun esikoinen syntyi, painoin tästä 30kg enemmän, että en kyllä nyt ota todellakaan mitään ressiä vaikka painoa tässä lisää vieläkin tulis, oon kyllä syöny kaikkea hyvää mitä on mieli tehny ja aion loppuajan nautiskella edelleen :D Koska sit kun vauva on syntynyt, palaan takaisin ruotuun ja pudotan painon ainakin siihen mitä olin ennen raskautta, ehkä pari kiloa siitä vielä lisää pois.
 
Pähkinän kanssa samassa veneessä. 15 kg on tähän mennessä tullu. Lähtöpaino 57 ja nyt 72 kg. Tuolla kuvaketjun ennen -jälkeen kuvassa taidan painaa vieläkin vähemmän, eli siitä on tullu jo 17 kg... Toivottavasti imetys onnistuu ja säät suosii pitkiä lenkkejä vauvan kanssa.
 
Eiks lihakset paina enemmän kuin läski :D musta tuntuu et kun en oo pystyny lenkkeilemään enää kahteen kuukauteen, ni mun lihakset on hävinny. Painoa tullut kuitenkin vaan kymmenen.
 
Miten se opettaja sanoi koulussa.. Noin kilo lihasta menee 400g voirasiaan.. Kun taas läskiä kilo ei mene.. Eli läski vaatii enemmän tilaa kuin lihas..
 
Mulla taas näyttää, että saattais pysyä paino tavoitteessa (+14kg), tällä hetkellä +12kg ja rv 35+5! Mulla oli ihan hirvee painospurtti jokunen viikko sitten, mutta nyt ei oo noussu juuri lainkaan! Toivotaan, että myös vauvan painonnousu hidastunu...
 
Mulla on tullut kymmenisen kiloa nyt painoa. En tiedä mitä se sitten ens viikolla on kun menen neuvolaan. Kotivaa´alla en ole käynyt vaan tuolla neuvolassa vaan mittaillu. Mulla on tässä raskaudessa tullut maltillisemmin tuota painoa kuin mitä aikaisemmissa. Ja nyt kun rado tuomio tuli ja pitänyt rukata noita syömisiä aika tavalla, varsinkin tässä viime viikkojen aikana niin toivotaan, että tuo painon nousu pysyys kohtuullisena tai ainakin vauvan painon nousu ei lähtis kovin kovaan nousukiitoon.
Olisin toivonut, että paino olis noussu vaan 10 kiloa koko raskauden aikana, mutta se nyt ei ihan onnistunut.
 
Mä odotin kanssa että eikö sen painonnousun pitäisi jo vähitellen taittua, mutta eikä mitä. Nyt 34+3 oli edelliseen neuvolaan verrattuna +830 g/vk ja kokonaisnousu mäni yli 10 niin että heilahti. :banghead: Alta +10 oli mulla siis tavoite kun oli lievää ylipainoa jo valmiiksi. Nyt ilkeä neuvolatäti ennusti vielä 3-4 kg lisänousua loppuraskauteen. :arghh: En ala! On tässä vähän turvotustakin mukana, mutta kyllä on selkeästi tullut ihan rehellistä ihraakin pyllyyn ja reisiin ja vaikka minne. Olisin toivonut normaalipainoon pääsyä raskauksien välillä, ettei jää sitten kahden raskauden lisäkiloja laihdutettavaksi kerralla, mutta jos näistä kiloista tulee joku vuosikausien projekti niin ei kyllä jäädä odottamaan. Ukko saa sitten kakkosen jälkeen pistää mut läskileirille. :bag:
 
Mä oon muutenkin elämässä ottanut pikku askelin ajatusta kokeilla positiivista ajattelua sekä Salaisuus kirjan juttuja. Saan jo parkki paikan aina kun kauppaan menen oli sitten millainen ruuhka tahansa. Päätin raskauden jälkeen keskittyä myös siihen ajatukseen miltä haluan näyttä enkä siihen kuinka paljon painoa on jäänyt. Nytkin uskon tuon oman ajattelun muutosken vaikuttaneen, että olen raskaudessa paremmassa kunnossa ja maha ei ole ihan niin iso ja minä ihan niin painava kuin aikaisemmissa.
 
Tänään neuvola ja 14kg tullut yhteensä. Pari kiloa tulee vielä. Osa tästä on nestettä joten neuvolassa ei oltu huolissaan.
 
Tänään poksahti +10kg rikki. Mut en kyl huomaa kun vähän naamassa ja leventyneessä takapuolessa tätä nousua, muuten tuntuu että kaikki kasvu on vaan ollu tossa mahassa :) jännää nähdä kuinka paljon vielä ehtii nousta.
 
Mä tiedän ettei tän asian pitäisi olla ekana mielessä eikä toki olekaan. Mutta ihan pakko sanoa. Tiedättekö että on äitejä, joilla jää 10 kg synnärille? Ja sitten on minä... Joka painan nelikiloisen tytön synnytyksen jälkeen vain 3 kg vähemmän kuin ennen synnytystä. :shifty: Ja lapsivettäkin oli ihan reilusti ja normaali istukkakin kyllä käsittääkseni poistettiin kohdusta.
 
Esikoisen jälkeen kun olib synnyttänyt 3,5kg vauvan, 980g istukan ja lapsivedet plus 500ml verta ja kun kotona menin vaakalle olin kilon painavampi kun ennen synnärille lähtöä :D mutta kaikki raskauskilot siltiki lähti alle vuodessa (26kg). Nyt vielä tässä raskaudessa +14kg jäljellä, 8kg lähtenyt. Joulukuu kun on tulee herkuteltu :D
 
Täällä voi jo näin loppuvaiheessa sanoa että kiloja tullut 15, kuinkas pian saa aloittaa kilojen tiputtamisen?
 
^ imettäessä ei saisi laihduttaa mutta kukaan tuskin kieltää terveitä elämäntapoja :) kaloreita pitäisi olla peruskulutukseen 500 lisää.

Jos ei imetä niin asia erikseen mutta tulee ottaa huomioon lihaskuntoa tehdessä vatsalihakset ettei niitä riko.
 
Mangustimamma, mullakaan ei jäänyt grammaakaan synnärille. Tällä hetkellä on niin käsittämätön turvotus päällä, etten ihmettelisi, vaikka painoa olisi tullut lisääkin :D Toivottavasti alkaa pian lähteä nesteet liikkeelle.

Testasin eilen talvitakkiani, joka on tavallisesti melko väljä. Mahan kohdalta olisi melkein jo mennyt kiinni, mutta rintojen kohdalta ei lähellekään. Toivon todella kovin, että nämä jättimäiset maitohinkit rauhoittuisivat pian, että saisin talveksi lämpimän takin ja pääsisin ulkoilemaan. Tässä vaiheessa ei kuitenkaan viitsi mitään uusia takkeja ostella, niin pitää käyttää äitiystakkia väliaikaisesti, mutta se ei ole yhtään niin lämmin. Harmittaa kyllä aivan tajuttomasti, jos tuo talvitakki jää pysyvästi liian pieneksi.
 
Takaisin
Top