Paino

Pilvilinna

Kunnioitettu kommentaattori
Tänne painoasioita.

Itse tein mokan ja menin vaa'alle tänää. Paino oli noussut 2kg. Vaikka rv8 kohdilla lukee, että jotkut lihoo tai laihtuu 2kg siihe mennessä. Mut ois ollu kiva jos ei ois lihonut.. Jotenki hirvittää lihoa taas 20kg vaikka sain pudotettua ne puolessa vuodessa. Ajattelin olojen salliessa kyllä yrittää tehdä asialle jotain, mutta pahoinvoinnin aikana eli nyt pitää vaa syödä mitä pystyy...
 
Mulla ei ole vielä yhtään tullut kiloja.. toivottavasti hirveesti tulekaan.
Pilvilinna: mulla oli esikoisesta rv 8 tippunut 2kg ja siltiki lihoin 26kg yhteensä että älä huoli vaikka nyt jo tullut lisää niin ei se vältämättä kertoo että lihoisi nii paljon.. voihan tossa vaiheessa turvotustakin olla :)
 
Totta turvotusta on ja paljon, koska maha näyttäisi kuin olisin pidemmälläkin. Pitänyt jo takkia löysentää. Empä enää itse tajunnut koko turvotusta. :)

Mutta yritys ois kova liikkua enempi kuin olot sallii jos siis sitten nivelet antaa liikkua. Viimeksi vika kolmannes oli tuskaa kipujen kanssa. Nyt ois ihana haave saada paino pysymään hieman pienempänä, jotta kivutki ois pienemmät lopussa. Saa nähdä!

7+0
 
Muokattu viimeksi:
Kävin myös vaa'alla. Mulle on tullut noin 2 kiloa lisää painoa, oon kyllä syönytkin niiiin paljon etten yhtään ihmettele pientä painon nousua.
Mun ei tee mitenkään erikoisen paljon mieli mitään makeeta tai suolasta. Enemmän menee kaikkia kasviksia ja hedelmiä alas ja kunnon ruokaa :-D :-D
Rv 6+5
 
Kävin pari päivää sitten vaa'alla ja paino oli pudonnut pari kiloa. Tänään sitten uusiks ja paino oli palautunut plus lisäksi tullut kaksi kiloa lisää :E Johtuu varmaan eilisen illan pizzaherkutteluista. Ummettaa ja nesteet kertyy. Mutta en panikoi. Pitkiä lenkkejä olen koiran kanssa tehnyt.

Rv 6+5
 
Mulla on paino laskenut kun ei oikein ruoka maistu.. Vaikka siis syön pieniä määriä säännöllisesti.. Tai ainakin yritän.. Melkein puolitoista kiloa tullut paino alas ja saa mun puolesta mennäkin kun on tuota ylipainoa reippaasti muutenkin..
 
Lähtöpaino ei ihan tarkkaan tiedossa, mutta äsken vaaka näytti suunnilleen samoja kuin ennenkin. Viikkoja 6 + jotain
 
Mulla on valmiiksi ylipainoa, ja nyt jäätävästä turvotuksesta johtuen paino reilusti yli lähtöpainon. Täytyy seurata miten se tuossa tasaantuu.
Aiemmissa raskauksissa olin normaalipainoinen ja silloin painoa tuli 15kg luokkaa raskausaikana. Nyt ei ole varaa niin paljoon.
 
Mulla kans jo pari kiloa tullut mutta huomaan kyllä että ihan nesteitä on, naamaakin turvottaa :/ en kyllä haluais että paino paljoa nousisi tän raskauden aikana... Esikoista kun ootin niin olin alunperinkin ylipainoinen johon lisäksi tuli 30kg. 55kg sain karistettua ja olen normaalipainoinen nyt. Kyllä meinasin että alan liikkumaan enempi vielä että saa pidettyä kilot aisoissa ja sais silti vähän nautiskellakin varsinkin kun kesä tulee niin kaikkea ihanaa grillattavaa tulee kuiteskin syötyä :wink
 
Näin sitten viime yönä unta, että verikokeita otettaessa, mut myös samalla punnittiin ja vaaka näytti yli 68kg!! Sit mä vaan sanoin siinä unessa että ei se voi pitää paikkaansa, vaa'assa on vikaa! Kun sentäs raskauden lähtöpaino oli 47,3kg :D
 
Meitsi painoi synnärillä 93kg ja onneks sinne jäi 14kg, mutta kyllä pudotettavaa oli, kun lähtöpaino 63kg ja sama nytkin. Alkuun lähti 1-2kg/vko, nesteet tippu hyvin ekan kuukauden, mutta sitten alkoi pudotus 75kg ja se oli neljässä kuukaudessa tiputettu sinne 64kg ja nyt oon sen jälkeen pysynyt 63 ja puol vuotta meni sen kilon kanssa taistellessa, että sain 63kg mittariin, paitsi nyt on jo paino 66-67kg. Noo onneks kesä tulee niin kivempi liikkua pallon kanssa :)
 
Mulla ollu paino jo vuosia 66-68kg. Nyt en oo uskaltanu vaa'alla käydä, turvottaa niin rajusti. Sairastin juuri keuhkokuumeen pari vk sitten ja viikossa lähti useampi kilo kun mikään ei maistunut. Ne ja varmaan vähän lisääkin on tullu nyt takas. Tilannetta ei ainakaan helpota se, että sairastelun takia en ole päässyt liikkumaan yhtään, mutta ruoka kyllä maistuisi taas vähän turhankin hyvin... noo, eiköhän tämä tästä tasaannu, kun saan itseni kuntoon ja pääsen edes kunnolla ulkoilemaan.
 
Mulla on lähtöpaino 66-67 kg joka on tällaisella pätkällä selvästi ylipainon puolella. Vielä ei ole noussut, mutta kauhulla odotan koska alkaa pullataikinamainen paisuminen... Ruokahalua on todellakin kahden edestä eikä pahoinvoinnista (vielä?) tietoakaan. :)
 
Niin täälläkin Pilvilinna :joyful: Enkä sen takia ja kauhean turvotuksen takia ole uskaltanu käydä vaa'alla. Esikoisen kanssa paino nousi 10kg ja kaikki lähti sairaalassa ja matka alaspäin 8kg. Valitettavasti 4kg tuli takaisin ja siitä lähdin kuopuksen kanssa ja 14kg tuli raskauden aikana, eli loppunumero vaa'alla oli sama molemmissa raskauksissa. Kuopuksen kanssa 7kg lähti sairaalassa ja loput 7kg lähti 2kk:ssa. Mutta 3kg tuli takaisin ja nyt pelkään että lähtöpaino kuin esikoisen aikana mutta painonnousu kuin kuopuksen kanssa :nailbiting: Huomenna eka neuvola joten silloin saan tietää.
 
Veikkaan että kun tää pullataikina tulee uunista niin näytän ryhävalaalta niinkuin esikoisen jälkeen. Mutta siihen varaudutaan, kun jo nyt älytön turvotus. Tosin onha täs ikääkin enempi ni aineenvaihdunta.. Mikä se on?
 
Niinkuin epäilin, painoa tullut 1,5kg lisää eli nevolakortissa sama aloituspaino kuin esikoisen kanssa. Nyt pitää skarpata kunnolla ettei anna painon nousta taivaisiin. Onneksi tämä 1,5kg johtuu turvotuksesta.
 
Mä olen valmiiksi ylipainoinen 72 painoin ennen plussaa ja nyt lähes kaksi kiloa tullut turvotuksesta! Tai huonosta ruokavaliosta :sad001 laihdutin kuusi kiloa puolessavuodessa ja nyt pelkään et kaikki tulee hetkessä takaisin plus lisääkin.. Niin ja olen siis 160 cm pitkä. Toki aion edelleen syödä terveellisesti vaikka nyt herkut onkin maistunut ja liikkua säännöllisesti mutta varmaan tuon rääkkitreenin joudun jättämään pois :sad001
 
minulla varmaan nousee paino aika vilisti, mutta luotan että imettämisellä se kans tippuu. Kun vaan osais syödä siihen imetysnälkäänsä terveellisesti :D
ihmetelen vaan, että nyt kun mulla on pohjaton nälkä, niin kai se tarkoittaa että elimistö myös kuluttaakin enemmän? Vai kerääkö mun keho jotain varastoja?
 
Takaisin
Top