Paino

Sinja se 5kg on edelleen tosi pieni nousu, hienosti mennyt!

Mulla eka raskauden kaikki kilot lähti noin 4kk kuluessa synnytyksestä. Tosin keräsin sit myöhemmin syöpöttelyllä takas ja tää raskaus alkoi suunnilleen samasta lukemasta kuin ekan kanssa menin sairaalaan. Et siksi pitää nyt vahtia tiukemmin kun lähdöt jo korkeat
 
Meidän puntarista loppu patterit ja unohdan aina kaupassa käydessä ostaa uuden (ei sormiparistoilla toimiva). Ei mitään hajua miten paino noussut, viimeksi kk sitten neuvolassa mitattu. En oo toki jaksanut stressaa tätä paino asiaa ollenkaan, tulee mitä tulee, kyllä ne pois saa jos jaksan nähdä vaivaa:)
 
Mies sanoi yksi päivä mua leikillään Paksu-Bertaksi. Ja toisena päivänä näytti kuvaa sellaisesta tosi lihavasta kissasta, ja kun sanoin että musta tulee tollanen jos vielä jatketaan herkuttelua, niin mies tokaisi että "sähän oot jo". Miehet... :rolleyes: Nyt jotain +8 kg viralliseen lähtöpainoon, mutta raskautta tosiaan edelsi rankka jojottelu ennen ja jälkeen häiden ja olin silloin aika pulskassa kunnossa, ja verrattuna "normaalitilaani" kiloja onkin luokkaa +12. :arghh:
 
Täällä kiloja on tullut jo 13 viralliseen lähtöpainoon ja asenne on jännästi muuttunut asiaan. Silloin alkutaipaleella olin hirveän ahdistunut, mutta nyt lähinnä naurattaa..itseä ja miestä.. Pullukka-mamma oon. :D Helppo on nauraa, kun hellyyttä meillä riittää ja silloin aiemmin asiaa niin paljon puitiin, että tukea saan kyllä mieheltä hyvin. Läheisyyttä myös riittää niin ei ole sellainen "ällö-lihava-enkelpaa -olo" iskenyt. Pointsit äijälle tässä kohtaa, koska rehellisyyden nimissä kyllä tää meikän ulkomuoto on tätä nykyä aika "toisella tavalla hehkeä" kuin ennen raskautta. :wink
 
Mulla paino nyt +700g lähtöpainosta. Eli 350g/vko. Toi taitaa olla aika perus nousu, ku pikkunenhan kasvaa n.200g/vko. Eli jos laskeskelin oikein, ni painon ei _pitäis_ nousta yli 4 kiloo, mikä on hyvä, ku massaa mulla on kuitenkin omasta takaa.
 
Mulla paino oli ekassa nlassa (8+5) 68,9. Viimeksi (30+2) 80,6 Ja tänä aamuna (32+4) 80,5. Tuntuu kyllä hyvältä tämä parin viime viikon tahti. En siis todellakaan ole juuri katsonut mitä ja miten paljon syön. Jospa tässä päästäisiin aika lähelle sitä 15kg ettei ainakaan kovin paljon yli tuon :)
 
Jes! Vain +100g/vko. Selvästi stressin välttely auttaa painonhallintaan. Kokonaisnousu nyt 3,2kg ja lääkärikin oli kirjoittanut viime käynnillä painosta nätisti, terkkari sitä koneelta luki ääneen
 
33+0 kokonaispainoon tullu lisää raskauden aikana vain 8kg kun viimeks oli tässä vaiheessa 15kg ainakin. Kolme kuukautta menny tasaseen +200g viikkotahtiin, mahtava fiilis asiasta :) varsinki kun syön terveellistä ruokaa mutta paljon ja herkkujakin mahtuu joukkoon. Ilmeisesti se liikunta oikeesti kannattaa :)
 
Muistin vihdoin ostaa patterin vaakaan! Painoa tullut plussan jälkeen +6kg,mutta eikö se painon nopeampi nousu pitäisi alkaa nyt? Mutta ehkä pysyn suositellussa painon nousussa mun painoindeksille :)

Rv30+2
 
Kotona tänään 77,7 kg ja neuvolan vaa'alla 79,2 tms.. Omalla vaa'alla siis +1kg ja neuvolassa melkein +3! Vähän iski huono omatunto..
 
Tänään oli neuvola ja terkka oli sitä mieltä, että tuo 13 kg painonnousu on ihan sopivasti, kun lähtöpainossa olen ollut enemminkin hoikka. Muutenkin tsemppasi kovasti vartalon muuttumisen kanssa jne. Nyt oli siis eri terkka kuin normaalisti. Rv 31 +5.
 
Mulla menee paino aika samoissa lukemissa tässäkin raskaudessa. Viime neuvolassa eli rv29+6 oli alusta tullut painoa 9,6kg ja esikoisen odotuksessa rv30+4 oli tullut tasan 10kg. Jospa tällä kertaa ei lopussa paino nousisi niin paljon :)
 
Takaisin
Top