Ooo, kesän lapsi mä oon..

Saanko änkeä joukkoon? Vähän yllättäen alkoi meillä kolmannen odotus, tänään plussasin ja la olisi 29.6. Aiemmastaan löytyy pojat 9v. ja 4v. Itse olen 33v. ja mies 36v. Ollaanko jo liian vanhoja tähän? ;)
 
Plaah, täällä vaan flunssa vieläkin jatkuu. Olen kovin turhautunut ja poikki jo tähän. Kuumetta ei ole ja se lienee syypää tähän pitkäkestoisuuteen. Huomen aamul lääkäriin. Saa nähdä onko mitään tulehduksia.

Mokus jos huomaat lukea tän, niin oletko jo parantunut flunssasta? Saitko jotain lääkettä/antibioottia poskiontelotulehdukseen? Mua ei huvittais raskaana ollessa alkaa mitään lääkkeitä syömään, mutta jos tilanne välttämättä vaatiii, niin pakkohan se on.

Ens viikolla on jo varhaisultra, sitä odotellen...
 
Kaneli79, pöh te mitään liian vanhoja ootte! :) Tervetuloa joukkoon! Onnea myös Booris13, tuuhan kertomaan sitten miten mies suhtautui uutiseen.

Moon: Mä kanssa joskus ajattelin että kaks lasta olis sopiva, mutta jo ennen kun tulin nyt edes tästä toisesta raskaaksi (joka toivottavasti kestää loppuun saakka), niin oon alkanut jo haaveilemaan kolmannesta. :D Se olis passeli luku, mahtuisi just tavalliseen autoon koko konkkaronkka kerralla.

Mollamaijalle pikaiset paranemiset! :)

Täällä onneks on ollut tänään jo parempi mieli, spinning selkeesti teki tehtävänsä ja jotenkin herätti mut viikon kestäneestä unesta. Mitään isompia oireita ei ole vieläkään, enkä usko enää sillai tulevankaan, kun keskiviikkona pitäis olla vähintään 8+0 jo. Josko tässä pian pääsis sinne ekaan ultraan, niin sais selvyyden viikoista. Voikohan tosiaan oikeesti olla näin oireeton raskaus? Sitä jaksan miettiä koko ajan... Toisaalta pari viikkoa sitten nähtiin jo sydämensyke, joten sillon ainakin kaikki on ollut hyvin. Ja joku virstanpylväs sekin kuitenkin on. :) Nyt taitaa alkaa se pahin viikko, kun alkaa kehittymään sisäelimet. Pidetään peukkuja kaikille meidän pikkuisille! <3
 

Heippa kaikille!en ole ehtinyt kaikkia kirjoituksia lukemaan niin siirryn suoraan omaan napaan :)

Mulla ikää siis kohta 35 ja meille on tulossa kolmas lapsi,toivottavasti. Sain ennen esikoista 3 keskenmenoa joten vähän varuillaan sitä on vaikka ed raskaudet menneet hyvin.huolena myös se kun raskaudet niin peräkkäin ja sektiot takana.mulla lapset kohta 2v ja 5kk, eli nuorimmille tulee ikäeroa reilu vuosi.toivottavasti sektiohaavat eivät repeile....

raskaus oli iloinen yllätys kuten myös miehen torstainen kosinta <3 nyt on hiano sormus sormessa ja häät jo joulukuussa mun synttärinä! Onnellinen oon!

Kaikille tarrasukkia ja hyvää oloa matkaan!

 
Hei!

Täällä vaihtui 9. raskausviikko eli 8+0! On kyllä oireetkin tuon mukaiset etovine oloineen ja väsymyksineen.

Mollamaija: mä sain kefexin kuurin poskiontelontulehdukseen ja nyt kun vikaa päivää kuuria mennään niin alkaa olo helpottamaan! En itsekään haluaisi lääkeitä käyttää, mutta nyt oli pakko. Lääkäri sano, että jos ei auta niin seuraavaksi sitten punkteeraukseen. Toivotaan että tuolta vältytään!

Onnea kaikille uusille tulijoille ja tulitikulle onnea kihlauksen johdosta! Ja yleisesti kaikille hyvää alkavaa työviikkoa, yritetään jaksaa oireinemme!!
 
Tänään sne sitten tein... kerroin mun miehelleni tästä tulokkaasta.
Oon tunnetusi tosi huono puhuja ja kun tää juttu muutenki mua niin vietävästi pelotti niin päätin kertoo asiasta kirjeitse. Vastaan otto oli odotettu...

- MITÄ VI***A TÄÄ NY TARKOTTAA?
- Joo no soitat heti lääkärin ja teet abortin.
- Mää sanon tän viimesen kerran, ÄLÄ LUULEKKAAN ETTÄ SE PIDETTÄIS!
- Hei soitat vaan lääkärin ja teet abortin ja kaikki palaa ennalleen, eiks niin?

Että näin meillä. Voin kertoo että fiilikset on tällä hetkellä todella todella paskat :(
Valitakko tässä nyt itelleen mies jota oikeesti rakastan eniten koko maailmassa ja teen abortin mikä jää mun omalletunnolle koko loppu elämäks. Myös siinäkin tilanteessa jos tää meidän rakkaus joskus kariutuu...
Vai lapsi? Mä oon ihan hajalla!! :(
 
Tervetuloa vaan joukkoon Kaneli! :) Ettehän te mitään vanhoja vielä edes ole! :D

Voi Booris onnea hurjasti pikkuisesta! :) Asia on sinun päätettävissäsi. Uskoisin että se mieskin siitä tokenee kunhan ajatukseen tottuu :) Usko pois kaikki menee vielä hyvin. Jos hän oikeasti sinua rakastaa niin ei kai hän sinulta voi tullaista pyytää/vaatia tai odottaa? :) Sinun päätettävissä se tosiaan on, mutta itse omasta näkökulmasta en sitä tekisi :) Paljon tsemppiä ja voimia mitä nyt sitten päätätkin! <3

Mokus: Rv 12 siis lähenee! :D Voin jotenkin kuvitella kun itsekin olen ihan rättipoikki vaikka mitään ei välttämättä tekisikään ja olenhan vasta 6:lla raskausviikolla :)

Tulitikku: Oi onnea hurjasti kihlajaisten johdosta! <3 :) Nyt sitten vaan häitä suunnittelemaan kovaa tahtia :)

Kiki: Hurjasti tsemppiä ultraan ja tulehan kertomaan sitten kuulumisia sieltä :)

Mollamaija: Paranemisia! :) Ja tuleppas sinäkin sitten kertomaan meille ultra kuulumisia :)!

Moon: Hui kauhea! :O Toivotaan että kuume laskisi pian ja saatais selville mikä vaivaa :( Toi on kyllä tosi kätevää "kätkeä" autoon ja laukkuun syötävää jos se nälkä yllättää tai paha olo niin saa sitten heti kitkettyä sen pois :) Meillä myöskin ensimmäinen neuvola keskiviikkona, sitä jännäilen myöskin :) Tekis kanssa mieli sanoa neukku tädille että varaappa mulle se eka ultra jo valmiiksi (et voin sitten oikein odottamalla odottaa sitä :D).

SannaKoo: Meillähän pitäis tälläkin hetkellä olla tyttö mutta poikahan sieltä tulla tupsahti :D Siis joka ultran mukaan meille sanottiin ettei ole kiveksiksi kelpaavaa :D Vielä jopa 2 viikkoa ennen synnytystä erikoistuva lääkäri sanoi kokoarvio ultrassa ettei ole mitään viitauksia poikaan :D Noh tyytyväisenä vastaanotin pojankin :) Itsellä silloin ei ollut mitään tuntemuksia että kumpi tuo olisi. Nyt taas jotenkin kaikki oireet viittaisivat tuntemuksen lisäksi tyttöön :) Saas nähdä ;) Teilläpäs onkin sitten hankalaa arvioida ennen ensimmäistä ultraa tuota LA:ta, toivotaan kuitenkin että selviää pian :)

On: Nyt onkin sitten pahoinvoinnit aamuisin alkanut kunnolla. Vaikea enää saada kitkettyä nikseilläkään pois mutta kuitenkin aina helpottaa melko nopeasti. Toivon vaan kovin ettei tästä vielä pahene. Toistaiseksi ollaan pytyttä selvitty :D Mullapa rupes tossa edellispäivänä rinnoista tihkumaan maitoa. Maidon nousu esikoisesta siis loppui 2vko synnytyksen jälkeen ja se alkoi kuukauden ennen synnytystä :) Ihanaa oli kaupan kassalla todeta että voi että mullahan on tissi ihan märkä kuten myös takki :D Lisäksi ihan hirmuinen väsyymys alkanut painamaan. Tekis mieli vaan maata ja nukkua, mutta ei auta itku markkinoilla pakkohan se on jaksaa esikoisen vuoksi <3

Jos joku uusi jäi välistä tervetulleeksi toivottamatta niin tervetuloa joukkoon! :)
 
Heippa hei, miekin työnnän itseni tänne joukkoon.. Täällä siis kirjottelee 22v esikoista odotteleva. 6.10. plussasin. Ja varmaan tehnyt lähemmäs 10 testiä, että uskois, että tää on totta. Mutta kyllähän se nyt vaan taitaa olla :) Mutta siis nyt mennään rv:llä 7, tasan.
Meillä tuon miekkosen kanssa mennyt kesästä asti ihan päin peetä, nyt suunta onkin sitten ihan toinen. Vähän sillä mielellä oltu, että tulee jos on tullakseen, ja niinhän se sit vaan taitaa olla tulossa :) Oon niin happy. Ja mies kanssa. 

Ihan hirveetä väsymystä on, ja niinku tonne Oireilua-puolelle jo kirjoitin, niin pahoinvointi alkanu. Ei mikään aamupahoinvointi, vaan tää kestää ihan 24/7. :( Mietin sielläkin, että miten hitossa tätä jaksaa. Nyt kestäny ehkä sen viikon, ja jos pahimmissa tapauksessa voi kestää sinne rv 14 saakka, niin miten jaksan. Ja miten pystyy töissä käymään.. Mutta onhan tää sen arvoista, että ens kesäkuussa olis se pieni tuhiseva ihana nyytti elämässä<3
 
Booris, varmasti kamalin mahdollinen vastaus mieheltä... :( Olen pahoillani sun puolesta. Tosin mies on saattanut alkuunsa järkyttyä, mutta ehkä tuo ei oo lopullinen mielipide?
Suosittelisin sua nyt ottaa yhteyttä neuvolaan ja sanot miehelle, että jos hän aborttia vaatii, niin hänen on sitten lähdettävä keskustelukäynneille. Saisitte ammattilaisen kanssa juteltua asiasta ja sen jälkeen sä ehkä pystyt paremmin tekemään päätöksen. Helppo päätös tuo ei varmasti ole... :(

Mulla oli tänään eka neuvola, olipa paljon jännempää jotenkin kuin esikoisen kanssa! Ja tunteikkaampaa, sillä käytiin esikoisen synnytystä ja sen aiheuttamaa repeämää ja pelkopoli yms muita juttuja, mutta sainpahan ne nyt sanottua. Ehkä tää tästä! :)
 
Kiitos, että huolitte joukkoon :) En tiedä, miten sittä jo vähän vanhaksi tuntee itsensä. Harvakseen ollaan näitä lapsia saatu aikaiseksi, viiden vuoden välein- mikäli tämä raskaus nyt jatkuu loppuun saakka.
Booris: Voin vain kuvitella sun fiiliksesi, ei munkaan mies tainnut noita kahta viivaa tikkuun toivoa. Miehet vaan tuppaavat lämpenemään hitaasti. Voi olla että hän tarvitsee vähän miettimisaikaa. Ja päätöshän tosiaan sinun. Vaikutit itse iloiselta plussattuasi? Älkää tehkö hätiköityjä ratkaisuja, jookos? Tsemppiä!!
 
Heit sairastuvalta.

Aamulla kävin tohtorilla ja elämäni ensimmäinen poskiontelotulehdus diagnosoitu. Sain antibiootit, viikon kuuriksi Amoxinia 500mg 3krt/vrk. Sillä pitäis saada tauti pois. Vaan kyllä olen niin kypsä syömäänkin tuon kuurin vaikka tavallisesti olen kaikkia lääkityksiä vastaan raskausaikana. Mulla oli viime yön niin kipee poskipää, ettei edes panadol vienyt kipua pois ja valvoin sitä tuskaa sitten pari tuntia. Lääkärikin sanoi, että Amoxin on turvallinen raskauden aikana ja nyt suurempi riski raskaudelle on tulehdus kuin lääke.

Mokukselle kiitokset kannustavista sanoisa, että kuuri auttanut.

Boorikselle voimia vaikeaan päätökseen! Mieti ja harkitse rauhassa. Sinä teet sen lopullisen päätöksen ja mihin sitten päädytkään niin harkittu päätös on varmasti oikea. Mutta toistaen muitakin kirjoittelijoita: harkitse rauhassa, ettei tule tehtyä hätiköityjä päätöksiä.
 
Kiitos kannustuksista... Tää päivä on menny pelkästään itkiessä mutta pientä toivonkipinääkin oon koittanu itessäni herätellä. Ymmärrän kyllä mun mieheni ensireaktion koska se on tullu isäksi 16 vuotiaana. Se varmaan pelkää että se elämä olis nyt vauvan kanssa samanlaista kun sillon. Toi neuvolassa keskustelu vois oikeesti vähä avartaa miehen ajatusmaailmaa... No mietimme nyt rauhassa...
 
Yksi tulisi joukkoon lisää, la olis 25.6, jos tämä nyt kestää.. vuosi sitten keskenmeno ensimmäisestä raskaudesta (viikkoja tais olla 11+2 kun tuli ulos, mutta lääkäri sanoi kuolleen jo vk 9). Hirveä epävarmuus asian suhteen ja pelko myös. Viimeksi kerrottiin läheisille ystäville heti, mutta nyt ollaan päätetty olla hiljaa vk 12 asti, toivottavasti. 
Tavallaan inhottavaa, kun ei ole oikein ketään naispuolista, kenen kanssa asiaa jakaa, kun luulen että ystävä ymmärtäisi paremmin, kuin tuo tunteista puhumaton mies;)
 
Tervetuloa kaikki uudet :)

Booris13
: Paljon tsemppiä päätöksen kanssa. Vaikea tilanneja täytyy miettiä joka kantilta. mutta sinä sen lopullisen ratkaisun teet, ja ehdotan että annat ajan kulua ja miehen sulatella asiaa.. useihan mies kasvaa "isäksi" vasta kun vauva on syntynyt.
Functional: hae sairaslomaa jos voit huonosti, ei kannata ittiänsä väsyttää, suosittelen! vaikka tuntuu hassulta hakea saikkua raskauden takia.. Esikoisen aikana voin huonosti 24/7 rv 16 saakka.. ja olin välillä saikulla ja välillä töissä..
Tulitikku: paljon onnea <3
ppeikko: tänne vain jakamaan kaikki maan ja taivaan väliltä :)

mitäs tänne.. perjantain neuvolaa ootelles.. miten voikaan olla näin malttamatoon.. onneksi neuvolas on ultra mahollisuus.
tää pahoinvointi on järkkyä, mutta vielä ei oo tarvinnut pönttöä halailla, huh :)
Huomisen oon saikilla, kun tää päivä on ollu niin huono olo ja pyörryttäny vain koko ajan.
 
Booris13: Voi surkeus!  Mä komppaan tässä asiassa muita, älä tee hätiköityä päätöstä.  Itse kuitenkin vaikutit tosiaan iloiselta plussasta joten älä anna sen miehen mielipiteen vaikuttaa liikaa.  Saattaa tosiaan hänelläkin olla ensijärkytyksestä kyse. 

vanilj: Oon kyllä kateellinen tosta neuvolan ultrasta!  Mäkin haluun!  Meilläkin on joku aataminaikanen vehje siellä kellarissa mutta sitä ei käytetä kuin joissain hätätilanteissa, itellä siis esikoista kurkattu ihan loppumetreillä sillä kun terkkari sai yhtäkkiä päähänsä että se oiskin kääntyny perätilaan (ikään kuin sitä ei huomais kun täysaikanen vauva tekis mahassa täyskäännöksen...)

ppeikko:  Täällä meitä naispuolisia onneksi on pilvin pimein, voidaan yhdessä jännätä ja jakaa tuntemuksia :)

tulitikulle isot onnittelut ja kaikille uusille lämpimästi tervetuloa!

Enah: omg tota maidon herumista!  Toivottavasti ois vain joku alkuraskauden ohimenevä oire ettei tarttis läpi raskauden kulkea tyynyt liiveissä.  Mulla tais loppua vasta kuukausi sitten heruminen, imetyksen lopetin siis heinäkuussa, joten en kyllä ihan heti kaipais sitä :D

Paranemista kaikille sairaille ja tsemppiä pahoinvointien kanssa, ja oireettomat nauttikaa vain olostanne :)

Yheltä ois neuvola.  Jännittää ihan sikana vaikkei siellä nyt mitään tapahdukaan <:)
 
Hei
Meillä on menosa rv 6+3 ja ihan onnessaan olen<3
ihana kesä tuosusta vaavi hidella sitten.
Vaikka nkin vielä pitkä matka edessä =)
 
Miksi aika matelee... tänään vasta 5+2. :D hitto vie! oispa ees jo rv 8 et pääsis neuvolaan .. :))
 
Mulla ei tota raskauspahoinvointia vielä ole juurikaan ollut. Pari viikkoa on ollut semmosta etomista enemmänkin, esimerkiksi lohikaaliwokki meni pakkaseen, ei tehny mieli syödä ollenkaan.

Ihan ykkönen on Bulgarianjogurtti. *kuola valuu ajatuksestakin* Sit meillä oli kassillinen anopin omenia ni niitä söin n. 10 päivässä ku niitä vielä oli. Mä noudatan täysin viljatonta ruokavaliota ja olen ns. karppi (seitsemän vuotta takana). Mä edelleen ostan kaikkein rasvasimmat ja mahdollisimman vähän käsiteltyjä tuotteita. No okei raakamaidon jätin valikoimasta mut käytän esim. Hiljaa tai Vanhanajan täysmaitoa. Olen diagnosoitu laktoosi-intolerantikko, mutta kas kummaa - jos syön viljoja eli leipää, puuroa, pastaa jne niin en kestä maitotuotteita käytännössä yhtään. Mutta jos en syö viljoja, kestän maitotuotteita lähes normaalisti (kunhan maitotuotteet eivät ole "rasvattomia" tai vähärasvaisia).

Mä en käytä sokeria lisätyssä muodossa ollenkaan (paitsi jäätelössä, tummassa suklaassa), tokihan sitä sitten mm. hedelmien muodossa jne. tulee. Mua houkuttelee lähinnä just salaatit, täyslihanakit (esim. Salarakas), bulgarialainen (turkkilainen taas ällöttää), JÄÄTELÖ jne.. mut mä oon aina ollut perso jäätelölle. Paino putos raskauden alkamisesta 4 kg, mutta luulen lääkitykseni olleen syypää siihen. Vielä en oo oksentanu, lauantaina kesken hedelmä/jugurttiaamupalan meinas kyllä olla lähellä ja kävin jo kattelemassa pyttyä, mut vatsa tuli toisiin aatoksiin. Välipalat tulee syötyä nyt enemmänkin pitkin päivää, ku viime viikolla huomas että jos heittää naamaan lusikallisen vähän väliä, se etominen pysyy paremmin poissa.
 
Tervetuloa kaikille uusille ja paranemisia sairastupalaisille! 
En tiiä pitäsköhän tääkin oireeksi lukea, alko jo esikoista odottaessa, kun en meinaa muistaa mitään hetki sitte tapahtunutta. Tai siis jos luen noita edellisiä juttuja, niin niistäkin menee puolet ohi vaikka ajatuksella lukisin. Ehkä nimimerkit muistan, mutta sisältö menee ohi - tai toistepäin.

Mä muuten vaihoin tai ajattelin vaihtaa mun nimimerkin. Entinen oli Sipa ja tää uus nyt Sovhis. Siinäkin oon vaan kohdannu ongelmia. Vaikka kuinka vaihan sen tuonne omiin tietoihin, niin se muuttaa sen aina jossain vaiheessa itekseen vanhaksi nimimerkiksi?! Älkää sitten ihmetelkö jos siis sekoiluja ton mun nimimerkin kanssa. Jos se ei vähän ajan päästä ala toimimaan ja pysymään siinä mihin sen muutin, niin muutan sen takasin.. :(

Vielä ois melkein viikko neuvolaan (29.10), jännityksellä odotan, vaikkei mitään kummosta siellä varmaan tulekkaan. 4.11. ois myös edessä risteily likkojen kanssa, jänskättää sekin pikkuhiljaa :D

Töitäkin pitäs tehä, kiinnostus on vaan ihan nollassa. Ärsyttää aina töihin lähtö, eikä mitenkään kiinnostusta löytyis. Mistähän sais innostusta työtä kohtaan?! 

Hyvää viikkoa kaikille!! :)
 
Jee, taas tullut lisää plussanneita joukkoon!

Sohvis/Sipa tai mikä seuraavassa hetkessä oletkaan, niin jos ei meinaa pysyä nimimerkki niin laita ylläpitoon viestiä! Kokemuksesta tiedän, että ainakin Miramaaria on nopea vastaamaan! :D

Boorikselle piti vielä sanoa, että kuulostaa kyllä ymmärrettävältä, jos miehellä edellinen lapsi ollut aika kurja kokemus. Kyllä isäksi tulo taitaa olla aina aika rankkaa, saati sitten että ihan nuorena joutuu sen tien käymään läpi... Toivottavasti saatte tehtyä molempia miellyttävän päätöksen! :) Ja itsekkäästä uteliaisuudesta johtuen toivoisin sun pitävän meitä ajantasalla..

Oi, minä myös oon superkade neuvolassa olevasta ultrasta! Kukakukakuka sellaisen herkun kertoi omasta neuvolasta löytyvänkään! Voi että, ihanaa!
 
Takaisin
Top