Ooo, kesän lapsi mä oon..

Mulla olis ollu maanantaina varhaisultra mutta viikonloppuna alkoi vuoto ja maanantaina sitten tarkistettiin niin ei ollut vauvaa enää mahassa. :/ pahalta tuntuu, varsinkin kun on jo toinen perättäinen km. Seuraavan jälkeen pääsee onneksi tutkimuksiin jos taas keskeytyy.

kovasti onnea teidän muiden odotuksiin! :)

T. Lilli

 
Heippa hei mamit ! :) Ja tervetuloa Ellie sekä Ailime! :)

Mokus: Toi onkin tosi kiva idea ilmottaa asiasta muille :) Aikas hauskasti ettei vaan loksauta et meille tulee vauva vaan jää kaikille arvailujen varaan ;) Toivottavasti sielläkin pahoinvointi tosiaan helpottaisi mahdollisimman nopeasti :)!

Kiki84: Ekasta puklailtiin 17 viikkoa putkeen :/ Ja se jos jokin oli ihan sairasta.. En pystynyt sängystä liikkumaan ilman että otin vadin mukaan kun kaikki ylös samantien vaikken mitään olis syönytkään. Huoneen piti olla pimee eikä tullut kyl kysymykseenkään et mitään oisin syöny. Jotain koitin aina nakertaa mut ihan turhaahan se oli. Lopulta hoksasin keinon miten saan pahoinvoinnin pidettyä pois mut eipä auta tällä kertaa sekään :/ Ite kanssa ootan ihan malttamattomana ultraan kutsua :D Sen jälkeen sit ootellaankin sitä itse päivää :D Pelkkää odottelua siis tää...

On: Tänään on ollut olo HUOMATTAVASTI parempi :O Ei sitten minkäänlaista oksetusta oo mailla eikä halmeilla. Voiko nää päivät näin paljon oikeesti heitellä toisistaan. No kaipa mun pitäis olla onnellinen vaan että saan "välipäivän" :D Meillä oli pojan kanssa ihan älyttömän rankka viime yö :/ Se heräs puol 1 aikaan ihan järkyttävän huudon saattelemana. Mä jopa pelästyin todenteolla niin pahasti että masussa alko tuntumaan vihlontaa ja menkkamaista jomotusta mut menikin sitten 10 min ohi. Mutta pelästyin sitten sitäkin, kun heti tuli ajatus että eikai nyt tapahdu jotain.... Nyt mua rupeskin sitten pelottamaan et jotain ois käyny ja sen takia paha olokin pysyttelee pois :/


 
Moi :)

Kirjottelen tänne ekaa kertaa :)

Tein toissaperjantaina raskausrtestin ihan vain sen takia että ku oltiin mieheni kanssa menossa viihteelle ja ollaan "yritetty" 2 lasta n. 5 kk. No sanoin sitte miehelle että teen sen testin ihan varalta kun menkatkin oli myöhässä jo viikon, (en osannut ajatella olevani raskaana jo nyt sillä viime menkat oli 2 vk myöhässä), no iloksemme tikkuun ilmetyi 2 viivaa <3 Päädyimme siis viettämään rauhallista koti-iltaa kahdestaan :) 

Ensimmäinen neuvola aika on vasta 21.11. Aika tuntuu niin pitkältä kun odottaa..

Toivottavasti tämäkin raskaus sujuisi ongelmitta niin kuin ensimmäinenkin. Meillä siis on jo yksi poika, 1v 4 kk. 

Onnea vielä muille odottajille ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin, itsekullakin!
 
Hyi että mitä pahoinvointeja teillä! Nyt tuntuu, että olen onnekas kun ei juuri minkäänlaista pahoinvoinita ole. Aamuisin tuntuu, että heti pitäisi olla syömässä tai muuten tulee huono olo. Ja pitkin päivääkin vähän samantyylistä heikotusta. Ja tässä ne kaikki oireet sitten onkin, sekin pistää mietityttämään että onko siellä vatsassa mitään kasvamassakaan... 
Neuvola ens viikolla ja sieltä ilmeisesti antavat ultraan ajan. Täällä vissiin ultrataan vasta 12 viikolla ja sinne on vielä nelisen viikkoa. Siihen asti on vaan elettävä normaalisti ja toivottava ettei tarvi ruveta oksentelemaan!

Koittakaahan kaikki jaksaa pahoinvointinne kanssa!
Ja omalta osaltani pahoittelen myös keskenmenon saaneita :(
 
Tervetuloa uusille kirjoittajille! Tännehän on tullut vilkkaasti tekstiä :)

Voimia pienokaisen menettäneille :( ja toivotaan, että uusi yritys tuottaa pian uusia tulokkaita!

Enah: mulla ainakin oli esikoisen raskaudessa oireet tosi epätasaiset. Oli päiviä, jolloin ei tuntunut oikein mitään ja sitten päiviä, kun oireet tuli sitten oikeen täydellä laidalla takaisin. Nyt on olleet oireet hieman erilaiset ja tasaisemmat, mistähän tääkin johtuu? Oiskohan tulossa tällä kertaa poika.

Toivottavasti pahoinvoinnista kärsivät saavat pian helpotusta vointiinsa! Ei siinä paljon raskaudesta nauti, jos on koko ajan pää posliinissa :/ Täällä on selvitty ajoittaisella kuvotuksella, mutta sekin muistuttaa jo kaikesta muusta kuin onnellisesta ja hehkeästä olosta.

Eilen oli varhaisultra: pikkukakkonen 11,6mm pitkä, syke + ja vastaa viikkoja <3 Aivan mahtavaa. Näillä tiedoilla mennään np-ultraan, jonne aion varata tänään ajan. Ensi viikolla onkin jo neuvola.

Ainoo miinus tässä on vain se, että flunssa yrittää tulla takaisin. Tuntuu ettei se kaksi viikkoa sitten alkanut ehtinyt mennä kokonaan poies, kun jo yrittää tulla takaisin. Poskiontelotulehduspuoli on taas aivan tukossa :/ Jään tänää kotiin, kun ei tän asian kanssa ole leikkiminen ja katson mihin olotila kehittyy. Kunpa tää menis viimein pois.

Ihanaa, tässä kuussa aletaan saamaan np-ultrakuulumisia tänne <3
 
Tervetuloa uusille kirjoittajille! Tännehän on tullut vilkkaasti tekstiä :)

Voimia pienokaisen menettäneille :( ja toivotaan, että uusi yritys tuottaa pian uusia tulokkaita!

Enah: mulla ainakin oli esikoisen raskaudessa oireet tosi epätasaiset. Oli päiviä, jolloin ei tuntunut oikein mitään ja sitten päiviä, kun oireet tuli sitten oikeen täydellä laidalla takaisin. Nyt on olleet oireet hieman erilaiset ja tasaisemmat, mistähän tääkin johtuu? Oiskohan tulossa tällä kertaa poika.

Toivottavasti pahoinvoinnista kärsivät saavat pian helpotusta vointiinsa! Ei siinä paljon raskaudesta nauti, jos on koko ajan pää posliinissa :/ Täällä on selvitty ajoittaisella kuvotuksella, mutta sekin muistuttaa jo kaikesta muusta kuin onnellisesta ja hehkeästä olosta.

Eilen oli varhaisultra: pikkukakkonen 11,6mm pitkä, syke + ja vastaa viikkoja <3 Aivan mahtavaa. Näillä tiedoilla mennään np-ultraan, jonne aion varata tänään ajan. Ensi viikolla onkin jo neuvola.

Ainoo miinus tässä on vain se, että flunssa yrittää tulla takaisin. Tuntuu ettei se kaksi viikkoa sitten alkanut ehtinyt mennä kokonaan poies, kun jo yrittää tulla takaisin. Poskiontelotulehduspuoli on taas aivan tukossa :/ Jään tänää kotiin, kun ei tän asian kanssa ole leikkiminen ja katson mihin olotila kehittyy. Kunpa tää menis viimein pois.

Ihanaa, tässä kuussa aletaan saamaan np-ultrakuulumisia tänne <3
 
Hei!

Täällä kanssa niin väsyneitä tähän etovaan ja krapulaiseen oloon. Täytyy vaan olla onnellinen, että oksentamaan en ole joutunut ja että tämä ei enää ole täysin koko päivästä vaan painottuu tuonne ilta puoleen.

Dopplerist: 8+1 saatiin kuulumaan sydänäänet ekan kerran.

Synnytyssairaala: viimeksi synnytin Jorvissa kun asuttiin siinä vieressä. Nyt asutaan yhtä kaukana Jorvista ja Lohjan sairaalasta ja tällä kertaa synnytän tuolla Lohjalla. Viimeksi Jorvissa tuli sulku kun oltiin synnärisalissa ja jouduttiin sieltä tosi nopeesti synnytyksen jälkeen pois, ei saatu esim sitä aamupalaa siellä syödä. Olen kuullut että Lohja on vähän rauhallisempi ja intiimimpi joten siksi sinne tällä kertaa.Ultraan varattiin itse meillä soittamalla aika ja 1,5 viikon päästä maanantaina 11+0 viikolla on tuo aika ja veriseulat samalla.

Tervetuloa uusille odottajille ja Lillille voimia menetyksen keskelle!

Mokus + Nyytti 9+3
 
Heippahei!

Pahoittelut teille kenellä mennyt kesken ja voimia!

Tänään käyty ensimmäisessä neuvolassa ja ihan vaimean vaimeasti sai sieltä massusta jo tykytystä kuulumaan :) oih <3  Ensimmäistä ultraa varailen kun viikkoja 10, osallistun samalla veriseulaan vai mikä nyt olikaan :P  Meillä vieläkin mies sulattelee, että tosiaan sielä masussa vauva on.

Sain nyt neuvolasta sairaslomaa tämän loppuviikon, on niin tuskanen olo että ei sielä töissä olemisesta tule mitään :/  Pönttöä halaillessa päivät menee. Uhh sitä kun pitää pojalle pukea vaatetta päälle tms. jossa kyyryyn joutuu menemään, vessan laatottamisekshan se sitten menee. Onneksi sentäs poika hoidossa nyt päivisin niin saan itse vaan nukkua ja olla, on sitten voimia pojan energialle illalla. :)

 
Heippa! Mä taidan kanssa uskaltautua kirjoittelemaan, seurannut vaan sivusta aikaisemmin:) Tosiaan esikoinen on nyt 2,5vuotias ja pirpana viikoilla 9+3, laskettu aika siis 3.6. Kaikki tässä raskaudessa on erilaista, itku tulee herkästi, oli asia iloinen tai surullinen:) Pahoinvointi on aivan järkyttävää, aamut aivan hirveitä, päivällä vähän helpottaa, iltapäivästä taas pahenee, toivottavasti tää tästä pikkuhiljaa tasottuu:)
Eka neuvola on takana, ja pienellä kipujen liiottelulla pääsin neuvolan ultravehkeitä testaamaan, oikealla paikallaan pirpana oli ja sydämen syke oli vahva. Np-ultra sitten 2viikon päästä. Mahtavat fiilikset muutoin ja muutamalle oon jo kertonut uutisia..

Mokus: Mulla oli kanssa vaihtoehdot Jorvi ja Lohja, valitsin Jorvin koska siellä syntyi esikoinenkin. Mulla käynnisteltiin synnytystä tihkuvan lapsiveden takia, ja en sit päässytkään synnytyssaliin kun tuli sulku!:) Oli muuten tuskaset oltavat lapsivuode-osastolla odotella, et pääsiskö jo saliin ja sais jotain helpotusta kipuihin:)
 
Hei kaikki!
Täällä ollu tänään erilainen päivä.  Mies tuli yöllä kotiin joten mä sain vapaata lapsista :)  Kävin kaverilla kylässä ja sieltä sitten perheuintiin.  Uinnin jälkeen iski ihan hirveä olo, en oo tänään kiireessä juuri ehtiny syödä ja hyvä kun ei taju lähtenyt.  Onneks mulla oli autossa mustikkakeittoa!

Synnytyssairaaloista...  Mä kävin esikoisen np-ultran Lohjalla, asuttiin siis siellä silloin.  Tykästyin hirveesti siihen paikkaan, mukavan pieni yksikkö ja osastolla oli väljää.  Alkuun olikin kauhea kriisi kun muutettiin ja synnäri vaihtui.  Nyt olen kummankin lapsen pukertanut Hyvinkäällä ja olen tyytyväinen.  Pieni sairaala jossa lastenosasto kuitenkin ohessa (sitähän ei Lohjalla vissiin ole, ei ainakaan sillon kolme vuotta sitten ollut) joten jos sattuu lapselle käymään jotain niin samassa sairaalassa saa olla.  Mua jotenkin kauhistuttaa nuo Jorvi, kättäri ja naistenklinikka, niissä tuntuu olevan aina tungosta ja noissa Helsingin sairaaloissa vielä se parkkipaikkaongelma.  Ei kai niissäkään siis sairaaloina mitään "huonoa" ole, tykkään vaan tommosista pienemmistä yksiköistä  :)

Kohta pitäs alkaa tekemään kookoskanawokkia.  Toivottavasti onnistun ilman etomista ja toivottavasti myös syöminen onnistuu.
 
Heippa!

Meillä tosiaan ultra oli, ja pienokainen siellä köllötteli. Kesävauva mun aavisteluiden mukaisesti tuleekin, eli saan jatkaa täällä teidän kanssa, mihin olen jo pesiytynyt.

Ja voi miten mun sydämeni heittää onnesta kuperkeikkaa kun Ailimekin tänne tulit! Ihanaa kun on tuttuja täällä vieraiden joukossa ;) Ei vaan, eiköhän tässä pian tutustu itse kuhunkin.
Ja nytpä taidan uskaltaa laittaa myös sen fb-pyynnön ;)

Mua surettaa kovasti kaikkien keskenmenon kokeneiden puolesta... Voimia sinne, vaikka ette varmaan näitä enää ole näkemässä :(

Mulla oksentelut on vaihtunu siihen, että oksennan enää vaan aamuisin vedet pihalle :D Koko päivän kyllä öklöttää ja saa olla varuillaan, mutta muuta en oo oksentanut kuin vettä. Tosin ihan kiva niin, koska se on "helppo" oksentaa. Hieman kyllä nolotti käydä eilen suorittamassa autokoulun teoriakoetta, kun jouduin pyytää sinne roskapöntön matkaan :DD Onneks oli ymmärtäväisiä tätejä tiskillä :)
 
Hei kaikille!

Ehkäpä uskaltaudun tänne ilmoittautumaan, vaikken ihan varma viikoista olekaan. Olettamuksena laskettu kuitenkin asettuu kesäkuulle. Esikoinen on vasta 6kk, eikä imetyksen vuoksi ehtinyt olla kuin parit epäsäännölliset kuukautiset.

Toivoimme miehen kanssa toista lyhyellä ikäerolla ja se todentotta saatiin (jos kaikki menee hyvin). Ikäeroa pienille tulee n.1v2kk.

Kunhan meidän la varmistuu niin ilmoittaudun myöskin tuonne fb-ryhmään :)
 
Heipat kaikille! Täällä mukaan ilmoittautuisi uusi palstalainen. Testailin jo melkein kaksi viikkoa sitten plussan mutta en saanut aikaiseksi rekisteröityä. Olen 28vuotias ja tällä hetkellä kotona ensimmäisen lapsen kanssa. Esikoinen on syntynyt 12/2011 ja imetän vielä joten la arvio epäsäännöllisen kierron takia olisi 26.6. Mennään sillä siis toistaiseksi. Pahoinvointi saapui taloon pari päivää sitten. Eli pöntön halailu on aloitettu. Viimeeksi tätä lystiä riitti viikolle 18, toivottavasti nyt selviäisi vähemmällä. Mahaa nipistelee välillä, tajuton väsymys ja palelu lisäoireina. Siinäpä tämä ensimmäinen oma napainen viesti :) Palstailuneitsyys menetetty :D
 
Jee, lisää uusia! :) Tervetuloa vaan, peremmälle peremmälle!

Nyt mä näemmä pääsen sitten itsekin kokemaan tän "raskaana ja kahvi ei maistu" menon. Edellisen kanssa mä vasta opin sitä kahvia juomaan, ja se olikin ihan hyvä niihin väsymystiloihin... ja nyt väsyttää mun mielestä vielä kauhean paljon enempi ku viimeks, niin nyt en voi ees yrittää paikata väsymystä kahvilla.... :(
 
Tervetuloa uusille ja pahoittelut, joilla raskaus on mennyt kesken.

Täällä vietetään "vapaailtaa", kun mies on työpaikan virkistysillassa, ajattelin sitten että ihanaa, saan puuhailla kaikkea hömppää illan, kun tyttökin yleensä nukahtaa aina siinä viimeistään 20.30. Noh, tänäänhän se jaksoi häröillä ja möyhötä tuolla kymmeneen, hienoa! No, varmaan pitää mennä itekin ajoissa nukkumaan. Ja meidän tyttö otti tänään ekat askeleet, voi äidin onnea ja riemua. :')

Kuka muuten kirjoitti, että on ihan mahtavan herkkis, mä oon kanssa. Itkettää KAIKKI, ihan pimeetä. :D On sitten surullinen leffa tai joku vähänkin herkkisjuttu, niin mä oon heti vääntämässä tippaa. Joopa joo. :)

Tänään viimeinkin saapui se ultrakutsu, 19.11 saakka pitäis jaksaa sinnitellä, eli yli kaks viikkoa vielä. Voi blääh. :)
 
Hei vain!
Eilen en ees jaksanu tulla kirjottelemaan kun olin ihan katkipoikkiväsy.  Yö meni melkein valvoen, märehdin kaikkea surullista päässäni eikä uni tullut.  Päivällä olin pitkästä aikaa töissä.  Kyllä se on vaan todettava että istumatyö ei sovi mulle!  Mä tarviin työn jossa voi liikkua tai vähintäänkin vaihtaa asentoa.  Ja ainakin pidemmällä raskaudessa mulle on istuminen ollu aina tuskaa kun jalat on turvonnu, muunlainen työ sopii kyllä, esim esikoisesta olin kalkkiviivoille asti töissä kun olin koko aika liikkeessä.

Hei mua itkettää kanssa ihan kaikki mahollinen!  Ja olen todennut että se on ihan selvästi semmonen juttu joka ei mene edes ohi raskauden jälkeen.  Esikoisen odotuksesta asti olen ollu herkkis vaikka sitä ennen en juuri kyynelehtinyt liikutuksesta.  Mutta eipä tuo huono asia ole :)

Kahvia oon juonu satunnaisesti, lähinnä jos sitä joku muu keittää tai on tarjolla jossain.  Itse en enää aamukahvia keitä ja muutenkin kun ennen join kaksi kuppia päivässä niin nyt menee vain yksi jos ollenkaan.

Ihanaa että on enemmän virtaa tänään kuin eilen!
 
Täällä aamu alotettu taas pönttöä moikkaamalla, voi yöh! Ehkä hieman on aamupäivän jälkeen olo alkanu parantumaan mutta iltaakohden taas oksu lentää ja on etova olo. 

Täällä myös itkettää :D Oon kyllä esikoisen jälkeen herkistyny niin paljon että ei puhettakaan että katsoisin edes kauhuleffoja tms. x) Lisäksi oon huomannut, että on iskeny ihan kamala mustasukkasuus miehestäni! :D

Tänään olisi tarkotus lähteä pojan kanssa vanhempieni luo viettämään päivää kaksistaan ja sinne tulee sitten siskoni myös perheineen niin pääsee poika serkkujen kanssa leikkimään :) 

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Onko sulla mahdollisuus kokeilla eri tuolivaihtoehtoja? Itse istuisin mieluimmin satulatuolissa, sellaisen ostin pari vuotta sitten (Salli Swing fit) ku työnantaja ei suostunu hommaamaan parempaa tuolia. Vaihdoin työpaikkaa ja sinne mun on hankala raahata satulatuolia (eikä pöytää saa säädettyä). Mä käytän tavallisen toimistotuolin päällä Humantool -istuinta, joka estää mua istumasta ihan niin väärin (eikä tuu painettakaan jalkoihin).

Olen miettinyt jumppapallon kokeilemista tuolin sijasta. Mulla ei muuten tuo istuminen oo haitannu yhtään raskauden kannalta mutta toisessa pohkeessa tuntuu painetta. Olen tosin todella herkkä kramppauksille joten saattaa viitata sellaseenkin.

Flunssaa ollut jo 2 viikkoa ja meni keuhkoihin sekä tukkosuus vain paheni, ekat 2 viikkoa meni aika kivuttomasti. Nyt sit levätään koko viikonloppu. Mut kerrankin tuntuu että on virtaa et jaksais vähän siivota tai järjestellä.
 
Hei kaikille :-) Olen jo pari viikkoa lukenut teidän viestejä ja olen saanut niistä lohtua, kun en ollenkaan ole tajunnut, mitä kaikkia oireita raskaus voikaan tuoda tullessaan...ja mulla on varmaan ne kaikki jo nyt. Nyt vasta uskalsin tänne kirjautua. Tein positiivisen testin 2vkoa sitten ja se tuntui ihmeelliseltä ja tietysti tekee onnelliseksi. Eilen käytiin ekassa ultrassa rv 6+3 ja jotenkin se helpotti, kun tiedän, että kaikki on kunnossa ja vauva kasvaa oikeassa paikassa ja sydän sykki tosi vahvasti :-) Hui, mikä tunne! Kamalaa on ollut lukea myös niitä ikäviä sattumia, ja voimia teille niiden yli pääsemiseen! Samalla myös ymmärrän, että tilanteeni voi olla myös mikä vain vielä? Ja se kyllä pelottaa! Pitäisi koittaa olla vielä kertomatta kenellekkään, mutta mun pahoinvointi ja voimistunut hajuaisti ja ällötys paljastavat minut vielä joku päivä töissä...ja sellaiseen pitäisi nyt osata varautua. Haluaisin pitää tämän tilani vielä salassa varsinkin siellä töissä, koska olisi ihan kamalaa, jos tässä kävisi sitten huonosti! Miten te muut selviätte arjessa? Olen miettinyt että jos minun pitäisinjäädä joku aamu kotiin, miten sen selitän esimiehelleni, jolle en halua vielä raskauttani paljastaa? Pitääkö työterveyden lapussa lukea selvästi joku syy? Uskon, että en ole ainoa, joka tätä miettii. Aivan ihanaa, kun tällainen palsta on olemassa ja te kaikki olette jakaneet omia kokemuksia täällä :-) Nautitaan pyhäpäivästä, kun ei ole pakko sännätä sohvalta minnekkään :-)
 
Täällä pahoinvointi on onneksi alkanut hellittää. Oksennus nousee enää vain silloin, jos ei epähuomiossa ole pitkään aikaan syönyt, mutta ei enää syömisen jälkeen. Joten olo on niiltä osin huomattavasti parempi! Mutta tämä väsymys huh huh! Samaa mietin kuin joku muukin aiemmin (SannaKoo?), että ei kai tämä esikoisesta ollut näin hullua? Nyt tuntuu, että ihan koko ajan voisi nukkua ja vähintäänkin pötköttää joku kiva kirja kainalossa. Aika kyllä varmaan kultaa muistot niin kuin ton pahoinvoinninkin kanssa... ja sitten toisaalta, viime raskaudessa sai pötkötellä rauhassa, kun ei ollut tuota 2v 10kk ikäistä energiapakkausta vieressä keikkumassa. Kovin ymmärtäväinen tuleva isoveli meillä on kyllä ollut viime päivinä, silitellyt äitiä ja sanonut pari kertaa että "mene vaan äiti nukkumaan, kyllä me isin kanssa pärjätään". :')

Ihania ultrakuulumisia monilla jo! Meillä vielä ootellaan, tiistaina on ensimmäinen neuvola ja sitten varataan vasta aika ultraan. Toivon kovasti että kuunneltais nyt tiistaina sykkeet masun päältä, kun viikkojakin on silloin jo 9+5. Esikoisesta kuului ainakin tosi selvästi jo 10+0, että jospa nytkin.
 
Takaisin
Top