Ooo, kesän lapsi mä oon..

Pallero30

Silmät suurina ihmettelijä
Hiljaisesti iloiten huomaan raskaustestissä olevan heiveröisen plussan <3 Ensimmäisen mentyä kesken alkukesästä, mukana seuraa nyt toisaalta ääretön tyyneys, mutta siltikin hetkittäin takaraivoon hiipii pieni pelko, entä jos... Toivoen, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin. Kesäkuun ensimmäiselle viikolle taitaisi laskettu aika tulla <3
 
Onnea teille molemmille plussista! :) Täällä myös plussattu viikonloppuna. Laskurin mukaan n. 1.6 näkisi pieni päivänvalon. Toivotaan että kaikki menisi hyvin teillä ja täällä! <3
 
Meillä ollut periaate et tulee, jos on tullakseen, et ei vielä varsinaista yrittämistä takana. Nyt oli kyllä ensimmäinen kierto, kun otin edes selvää oviksesta.. :) Yksi km on takana, joten huoli on kyllä aika kova... Mut oon päättänyt uskoa ja toivoa, että kaikki olis tällä kertaa hyvin, ellei toisin todisteta.. Stressaaminenhan taitaa olla nyt kiellettyä :)
 
Ja aivan mahtavaa et heti ensi yrittämällä tärppäsi!! :) Jokos sulla on ollut paljon oireita? Mulla aika lieviä vielä, kylmä on 24/7 ja nenä tukossa, tänään ensimmäistä päivää etova olo... :)
 
Moikka!
Minäkin olen plussanut jo perjantaina :) Laskettu aika olkoon siis 1.6 tai siis joku laskuri anto mulle myös ajaksi 30.5 ja siksipä jo toukokuisiin kirjoittelin, mutta kun laskin eri laskureilla ja sitte vielä tollo kunnon laskurikiekolla antoi se lasketuksi ajaksi 1.6, joten kesäkuisiin varmaan kuulun enemmin :)
Katsoo ensimmäisessä ultrassa sitten, kumpaan kuulun, mutta nyt aattelin sen aikaa kirjoitella molempiin :) Alkuraskaudenultra meillä on varattuna 11.10, jänskättää eikä millää jaksais ootella sinne asti.

Meillä on ennestään 2-vuotias poika ja tätä toista ehdittiin tekemään jo vuosi, ehdittiin juuri tänkuunalussa mennä yksityisellä avaklinikalle suunnitteleen lapsetomuushoitoja ja ehdin ostaaki jo ensikierron piikityslääkkeet kunnes pam- raskaana! =D Clomeja oon syönyt 5kk ja tää raskaus siis clomeilla saatu aikaiseksi.

Oireita täällä on :
-Kahvi ei maistu vaikka yleensä juon pannullisen päivässä
-Yökötysolo pitkin päivää, vielä ei ole tarvinnut veeseepöntönkaa tehdä tuttavuutta mutta yökkiny olen pitkin päiviä
-Yön aikana täytyy kaydä vessassa kaks kertaa vähintään
-Järkyttävä väsymys
-Palelu ja toisinaan jumalaton hiki
-Nopeet liikkeet saa alamahassa tuntumaan ikäviä vihlasuja
-Nälkä, mutta sittenku ruoka tulee eteen nii johan tulee sellanen tunne, että ei kiitos ruokaa
-Tänään ollut kokopäivän päänsärkyä, en tiedä johtuuko siittä että en oo juonu kahvia kun kroppa yleensä on tottunut tohon kahviin, siksipä tänään join pakolta yhden kupin kahvia ja johan päänsärky helppas! =) Voisin ottaa tavoitteeksi siis juoda yhden kupin kahvia päivässä :)
Sikäli jännä, kun Niklaksesta oireet alkoi vasta joskus 7-8viikolla, miten niin erilaisilta voikaan tuntua raskaudet

Toivottelen kaikille oikein paljon jarrusukkia matkaan<3

Muoks, pitäsikö muuten perustaa omat keskutelut ryhmille, esim: oireet, syyskuun jutustelut, lista kesäkuisista jne jne..  ettei kaikkee pukata tänne samaan, kun ryhmittäin on helpompi näitä juttuja sitten lueskella : )
 

Onnea kovasti positiivisista testeistä!

Sain itse tänään haalean plussan, laskettu aika olisi varmaan 4.6 tai pari päivää myöhemmin. Kuukausi sitten km n. rv 5, eli kierrosta ei ole oikein tietoa kun yhtään kuukautisia ei ehtinyt tässä välissä tulla. Tietysti jännittää kovasti että pysyykö tämä matkassa mutta silti jo varovasti iloitsen. Niin ja meillä on pian 2v tyttö ennestään. :)

 
Onnea muillekin plussanneille :)

Kävin eilen täällä katsomassa, josko joku olisi aloittanut ketjun täällä kesävauvoissa, mutta liian aikasin vissiin :D

Tein eilen vahvan haamuplussan, ja huomenna uusinta tikkuilu, jotta varmistuu. Mutta itseni tuntien, täällä odotellaan pikkusiskoa tai -veljeä. Arvioitu saapumisaika olisi siis 2.6.2013.

Meillä on siis tytär 1v 2kk ja nyt häidemme jälkeen on ollut tilauksessa pikkusisar hänelle.
Neiti sai alkunsa aikoinaan neljännestä kierrosta, taktiikka oli silloin tärppää sitten kun tärppää. Tällä toisella kierroksella olimme hiukan tarkempia, eli lopettelin minipillerit toukokuun lopulla, ja imetyksen lopetin syyskuun alussa. Oviksia tutkailin viimeisten menkkojen aikana, ja laskuriakin käytin. Eli nyt tärppäsi ensimmäisestä kierrosta :)

Oloja ei ollut neidistä, eikä oo toistaiseksi ollut tästäkään. Flunssaa ja pientä selkäsärkyä on, mutta flunssassa ollaan koko perhe :(


Ihanaa, jännää ja kiva päästä suunnittelemaan kaikkea mahdollista mikä tähän ihanaan kakkoseen liittyy. Toivottavasti meillä on myös tarrasukkia matkassa.
 
Moi!

Täällä ilmottautuu mukaan myös yksi plussanut. Aamulla tein haalean plussan ja sen verran jäi kaivertamaan, että menin hakemaan digi testin. Siinä sen sitten selkeästi ruudussa luki: raskaana. Kovin olen pyörällä päästäni vaikka olen jo viikon verran tätä aavistellut. Sen verran on ollut oireita. Nyt vasta rv 3+5, joten pitkä matka edessä. LA olisi 6.6.

Perheeseen kuuluu entuudestaan miehen lisäksi 1 vuotias tytär.

Onnea kaikille plussanneille, toivottavasti meistä kertyy iso ryhmä kesäkuumammoja!
 
Jokohan uskaltaisin minäkin tänne jotain kirjottelemaan, vaikka ajattelin, että todellakaan en kirjota ennen ensi viikkoa. :D

Eli tänään tehty plussatesti, haaleahko viiva, mutta silti aivan selkeä. Uusintatestin teen viimeistään perjantaina, jos muka sinne saakka maltan odottaa. Kuvotusta tosin ollut jo viikon verran, jonka takia aloin ajattelemaan, että olisikohan tärpännyt. Laskettu olisi laskurin mukaan 2.6, eli viikko mun omien synttäreiden jälkeen.

Ennestään meillä on 11 kk ikäinen tyttö, nyt oli ensimmäinen kunnon yrityskierto, kahdet menkat mulle ehti tulla nyt tähän väliin. Varhaisultraan menen ehdottomasti, en malta odottaa millään ekaan julkiseen ultraan. :) Sen ajattelin varailla esim. kolmen viikon päähän, jollon pitäisi kyllä jotain näkyä, jos on näkyäkseen. Takana on yksi keskenmeno, tosin siitä on aikaa jo muutamia vuosia.

Olo on oikeestaan ihan normaali, kumpikaan meistä ei miehen kanssa vielä mitenkään onnesta sädehdi, haluan katsoa että tuo plussaviiva alkaa kunnolla vahvistumaan, niin sitten voi alkaa oikeesti iloitsemaan asiasta. Toinen vauva tosin on todella toivottu meille! <3 <3
 
voi onnea teille kaikille plussanneille kovasti!!! <3
minä kans täällä jännään et josko saatais plussa testiin.. tosin ihan vielä ei oo aika mutta jännittää niin kovin et varmaan testailen jo ennenkun menkkojen edes pitäisi alkaa :)
 
Tein tänään sitten varmistus testin, ja pah! Apteekin omaa testiä käytin, kuten aiemminkin, ja tuli kaks tosi hailakkaa viivaa. Ja nyt kun vertaa tohon maanantaina tehtyyn, niin ei tuo maanantainen näytä haamulta ollenkaa :D No ens viikolla uusiksi, varmistuksen varmistuksen varmistus :) Ja nyt panostan sit tohon aamuun, kun nää kaks oon tehnyt päivällä.


Ootteko suunnitelleet hankkivanne jotain raskausajalle? Mulla on mielessä doppler, bolakoru ja apteekista sellaset raskausajan tukipöksyt, niin kestää toi alakroppa kuosissa. Mulla ei ollut näitä esikoista odottaessa, että josko nyt. Ja olis kiva kuunnella tulevan isonsiskon kanssa sydänääniä, niin konkretisoitusi hänellekin enemmän tuo vauvan tulo :)
 

Moi!

Tein myös tänään varmistustestin ja oli jo ihan tumma viiva! Alan jo pikkuhiljaa uskoa että ehkä meillekin oikeasti tulee ensi kesänä vauva. :)

Oireina on ollut flunssa (en ole ollut vuosiin flunssassa paitsi kun olen ollut raskaana, joten siitä taas arvasinkin), rinnat sivuilta vähän arat ja alavatsassa välillä kummia tuntemuksia.

Ja niistä hankinnoista, kotidopplerin olen jo ehtinyt ostamaan ja myös semmoisen bolakorun haluaisin. :)

Meinaatteko te muut mennä varhaisultraan vai sinnittelettekö sinne np-ultraan? Itse ajattelin mennä varhaisultraan jos sitten pystyisi vähän remtoutumaan kun on nähnyt että siellä joku on. :)

T. Lilli + pikkuinen rv 4+? <3

 
Hei! Täällä eilen haamuplussattu, ja laskurin mukaan LA olis sitten 6.6. Aion kyllä uusia testin perjantaina, mutta olosta päättelisin, että pikkukakkonen on matkallaan. :) <3
 
Hei!

Täällä saatu tasan viikko sitten haamujen haamu ja raskaustestin vahvistumista nyt seurattu viikon verran. Tasaisesti viivat vahvistuneet ja eilen tuli clearbleun testiin raskaana 2-3 eli kai nyt vähitellen alan uskoa. Mulla ennestään vajaa kaksi vuotias poika ja vuoden alusta ollaan annettu toiselle lupa tulla.Ensimmäisen kanssa kesti 8 kuukautta pitkien kiertojen vuoksi ja siksi olimmekin varautuneet nyt pitkään yritykseen. Tässä kuussa en yhtään uskonut tulevani raskaaksi, joten edelleen hyvin epävarma olo. En tajua, viime raskaudessa olin niin luottavainen alusta saakka ja kaikki meni erittäin hyvin, yhtään keskenmenoa ei ole ollut ja nyt muuten vaan niin epävarma olo. eli eiköhän siihen alkuraskauden ultraan ole pakko vielä mennä ja ensi viikolla tehdä uusi viikkonäytöllinen cb:n testi, jotta näkee lukeman 3+! :)

Oireista oli puhetta. Mulla eka raskaus oli melko oireeton, viikosta 6 eteenpäin ei kahvi maistunut kuukauteen ja suolaset ruoat oksetti sekä väsytti hirveesti. Viikolta 12 eteenpäin kun oireet väistyivät voin erittäin hyvin koko loppu raskauden. Nytkään ei siis kovasti ole oireita, alaselkä välillä kipeä ja vatsassa tuntemuksia jos esim ei ehdi käydä ajoissa veskissä. Lisäksi ruumiinlämpö korkealla ja eilen olin ihan kuume horkassa vaikka kuumetta ei ollut. Muita oireita siis odotellaan täälläkin.

Hankinnoista: bola koru ja doppler tuli viime raskaudessa hankittua ja täytyy sanoa että oli ihanaa rv8 eteenpäin kuunnella joka ilta hetki pienen sydämen sykettä kotona :). Voin siis doppleria suositella ja meillä tuo ei maksanut kuin jonkun 50e. Raskausvaatteita pitää varmaan vähän hankkia lisää. Viimeksi oli laskettu aika marraskuun alussa, joten talvivaatteita ei tarvinut ollenkaan, mulla siis raskausshortseja ym, jotka nyt tässä raskaudessa eivät varmaan käyttöön ehdi :).

Lasketusta ajasta ei tarkkaa tietoa koska ensimmäinenkin sai alkunsa kp 27. Uskoiisn että nyt mennään noin 4+2 vähintään. Uä:Stä saadaan sitten vahvistus.

Ihanaa jännittää täällä yhdessä, kun ei ole vielä halunnut kellekään raskaudesta kertoa! Nyt vain kaikki luottavaisesti eteenpäin!

 
Onnea kaikille plussanneille! :)

Täältä ilmoittautuu uusi odottaja mukaan. Toissapäivänä ois pitänyt menkat alkaa. tein silloin jo testin kun en malttanut odottaa että alkaako menkat vai ei :D Testi näytti hailakkaa viivaa, ja kun en ollut varma tuloksesta, tein vielä pari testiä joissa oli tooosi haaleat viivat..
Eilen tein sitten taas uuden testin ja vieläkin selkeä mutta kuitenkin melko haalea toinen viiva.. Millonkohan sen pitäisi alkaa vahvistumaan?

Mutta jos nuo neljä testiä siis pitää paikkansa niin raskaana ollaan :D
Laskettu aika ois ihan kesäkuun alussa. päivästä en ole ihan varma vielä.

Meillä on 1,5-vuotias poika, eli toinen lapsi tulossa.. Ja ensimmäisestä yrityskierrosta nappasi. Paitsi minähän otin heti kaikki ovulaatiotestit ja muut konstit käyttöön kun en malttanut "rauhassa" aloittaa yritystä :D No, pikayritys palkittiin.. Toivottavasti vaan kyytiläinen pysyy matkassa.. Jotenkin on kumma epäuskonen olo koko ajan..


 
Kertomisesta: Tosiaan yksi kaveri sai vahingossa tietää. Pojalla on marraskuun alussa 2 vuotissynttärit ja jos vaan varhaisultrassa kaikki kunnossa niin ajateltiin hankkia esikoiselle sellanen minusta tulee isovelipaita noihin juhliin ja kaikki saa sitten yhtä aikaa silloin tietää. Viimeksi kerrottiin heti isovanhemmille ja uä:n jälkeen muille mutta tosiaan nyt jotenkin niin varautunut olo, että ei uskalla kertoa.

Miumalle tervetuloa ja onnea raskaudesta! Mulla tosiaan viikko sitten to tuli niin hailakka punainen viiva kuin vain mahdollista, siitä se parissa päivässä hieman vahvistui ja nyt tänään tuli samaiseen testiin (pregcheck) tummin punainen mitä mahdollista. Oon tässä välissä testannut myös clearbluella jolla saanut 1-2 lauantaina ja 2-3 viikkoa eilen. Olen hieman ylikäyttänyt noita raskaustestejä Vielä ensi viikolla sittense clearblue niin että tulee 3+ viikkoa ovulaatiosta.
 
Mokus: Mistä olet ajatellut hankkia Isoveli-paidan? ajattelin itseasiassa ihan samaa taktiikkaa tuossa kertomisessa :D
Oon koittanu jo vähän etsiä tuota paitaa, mutta ei oo vielä sattunut kohille..

Minäkin muuten ajattelin mennä sinne varhaisultraan. Pitäis kai varata aika jo hyvissä ajoin kun täälläpäin ne on aika kortilla. :)
 
Täälläkin tänään nyt tehty toinen testi, josta napsahti ihan selkeä plussa. <3 Täälläkin ajattelin varailla sen varhaisultran, uskoisin että noin kolmen viikon päähän, jollon varmasti jo pitäisi näkyä syke ym., jos kaikki on niinkuin pitää.

Toi bolakoru olis ihana, vaikka ei ollut ensimmäisenkään kanssa. Doppleria ei myöskään meillä ole, mun kaverilla on semmonen, varmaan antaa lainaksi jos haluan, hänellä kun lapsen pitäisi tulla maailmaan jo puolentoista kuukauden kuluttua. :)
 
Jei! Lisää kesävauvoja tulollaan, onnituksia plussanneille :) Plop plop plussia vaan tippuu :)

Mä koitan sinnitellä sinne ekaan ultraan, meidän kunnassa on ulkoistettu noi ultrat, joten ultra on Terveystalossa, jossa on kunnon pelit ja vehkeet. Esikosta saatiin tosi hyvät kuvat ja muutenkin homma pelas tosi hyvin.

Onkos teillä suosituksia dopplerista? Raskauskeijun sivuilta katselin, eikä vaikuttaneet kovin kalliilta.

Ja on tullut muutamille kerrottua tästä raskaudesta, aika moni tiesikin että häiden jälkeen on kakkonen tervtullut. Parille kaverille oon kertonut, ja hehkuttelin tuolla esikon mammaryhmässä, kun vaikee olla ihan hiljaa, kun sisällä kiehuu ja oon ihan täpinöissäni.

Molempien vanhemmille ja sisaruksille varmaan kerrotaan isänpäivän tienoilla, kun viikkoja on se 11, melkein kolmannes takana siis.

.. haussa on myös tuolle tulevalle isosiskolle paita tai jokin muu kiva juttu, mikä paljastaa asian :)
 
Tein viime viikolla varmaan 4-5 testi pakettia ja plussahan sieltä jokaisesta tulla tupsahti :) keväällä tuli keskenmeno joten nyt on aika varovaiset odotukset tämän suhteen. Viikkoja olisi nyt 5+3. Soittelin tuossa alkuviikosta neuvolaankin, sain tosin ajan vasta 29.10. laskettu aika meillä olis 4.6.13 tosin sinne on vielä piiiitkä matka :) oireitakaan ei ole pahemmin ollut, paitsi järjetön väsymys, alavatsan nipistelyt ja rintojen arkuus..toivottavasti ei tulisikaan etovaa oloa :)
 
Takaisin
Top