Ooo, kesän lapsi mä oon..

Moon tiedä tosiaan vaikka oltaisiin Hyvinkäällä sitten kesällä samaan aikaan telakalla :D Meillä vaan esikoinen syntyi tasan kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa ja alle viidessä tunnissa. Jotenkin luulen, että tää seuraava ei kanssa aikaile hirmuisesti... Jopa hirvittää vähän etukäteen, että ehditäänkö ajoissa perille. Mä olin ainakin esikoisen osalta tosi tyytyväinen HYS:iin vaikka Helsingin sairaalat olisivat olleet kanssa vaihtoehtoina. Mieskin "ihastui" HYS:in rauhallisuuteen ja kodinomaisuuteen metsän keskellä. Onhan siellä mukavat tilat, kun ne on muutama vuosi sitten uusittu.

Niin, eilen menin yksityiselle varhaisultraan, mutta aijanvarauksella oli käynyt moka ja aika oli varattu väärälle lääkärille. Sen verran ärsytti, että varasin ke 31.10. ajan kokonaan toiseen eri firmaan.

Äänestyshommat on seuraavaksi suunnitelmissa, muistakaahan käydä vaaliuurnilla ;)
 
Mollamaija: Tyhmästi oli teillä käyny, olisit pistän kovan mekkalan ja vaatinu vaikka uuden ajan ilmaseksi sieltä ekasta paikasta. Onneksi saitte kuitenki uuden ajan ja sehän on ihan kohtakin :)

Kuin moni on jo uskaltautunu facebookkiin? Mä täällä nyt mietin ja mietin, että pitäskö vai eikö. Vaikee pitää näpit erossa kun nyt tietää, että semmonen on :D 
Äänestämässäkin käyty ja äitin synttärikahveilla.
Ai että mä inhoan meijän vessapaperia. Menin ostaa jotain semmosta missä on kuvioita ja yöllä kun käyn vessassa, niin jokaikinen kerta katon, että paperi on pyyhkimisen jälkeen punanen, vaikka sieltä vaan loistaa läpi ne kuviot. Tuun hulluksi yhen hemmetin vessapaperin takia :DD

-Sohvis
 
Omaa napaa nyt vaan tällä kertaa :/ Ääääh mikä äklö olo.. Luulin saavani pahoinvointini kuriin niin kuin viimeraskaudesta mutta ei, ei onnistu :( Koko helkutin päivä on ollu sellanen olo et "nyt tulee". Kuitenkaan mitää ei tuu. Oikein ketuttaa kun ei tuu, helpottais ees hetkeks oloo. Onneks mies sitten hoisi aamutoimet pojan kanssa ni mun ei tarvinnu ja sainkin maata sängyssä pitkään peitto korvissa vati kainalossa :D <3 Kaipa siitä taas tulee se mun paras kaveri :) Kaikesta pahoinvoinnista huolimatta revein itseni ylös sängystä siivoomaan, ruokaa tekemään (joka EI todellakaan ollut helppoa hajujen kanssa, hajuaisti nyt jo varmaan 3 kertaa normaalia parempi :/), kaupassa käymään ja ulkoilemaan pojan ja miehen kanssa <3 Ulkona se olo sitten onneks helpottikin mut taas kun tultiin sisälle ni pakko oli mehulasin kanssa mennä sohvalle :D

Facebook ryhmään on uskaltautunut mun lisäks nyt 5 ihmistä jo :) Omaan tahtiin vaan kaikki mukaan <3
 
Heips kaikille! Minäkin vihdoin pystyn uskomaan että toinen lapsi meille olisi tulossa, ja ajattelin liittyä tänne, joskin uudella nimimerkillä (ent. pelkkä HainiH, ss kadonnut :s ).

Tämän viikon tiistaina siis ensimmäisen plussatestin tein, tulos ei kuitenkaan mua vakuuttanut kun ei tullut niin selkeää viivaa ku tuon esikoisen kans. Että uus RFSU:n testipaketti käytiin miehen kans Halpa Hallista hakemassa ja tein uuden testin heti seuraavana päivänä, joka näytti samaa tulosta. Ajattelin lopulta odottaa välissä muutaman päivän josko viiva sitten vahvistuis, vaikka ne on kyllä melko selkeitä ollutkin, mutta halusin nähdä josko se siitä tummuisi :D Ja tänä sunnuntaiaamuna tein kolmannen testin, ja viiva olikin tummunut :) Voi tätä tunnetta, samaan aikaan hämmentyny ja iloinen :') Muille ei olla kerrottu vielä mitään, mutta kun äitini kävi tässä iltasella meillä kahvilla, niin mun jatkuva leveä hymy sai sen kysymään että no mitä nyt, ja lipsahtihan se x) Oli ilonen kyllä, tuumasin vaan että tuosta meidän typykästä (10kk) olis tulossa nyt isosisko :) Muille en haluais vielä mitään kertoa, jos pystyis odottamaan sinne ekaan ultraan asti ainakin..

Onko tuo FB -ryhmä muuten salainen? Kun meinasin että jos liittyisin, mutta sitten jos se ei ole salainen niin en kehtaa, ku tosiaan sitte kaikki näkee että on semmosessa ryhmässä... ;p
 
Mollamaija:  Jaa sä olet äkänen liikkeissäs mitä synnytykseen tulee ;)  Siinä tapauksessa ei varmaan osuta sairaalaan yhtä aikaa, mulla on kumpikin aiempi mennyt kirkkaasti yli lasketusta ajasta.  Tyttö tuli kyllä reippaasti sitten kun vihdoin tuli, kuusi tuntia kesti synnytys ja kaksi ehdittiin olla sairaalassa.  Siinä meinas olla pää pyörällä :D  Ja nyt saatiin jo ekassa neuvolassa ohjeeksi lähteä sairaalaan ajoissa X)

Sohvis:  Inhottavaa tommonen vessapaperi!  Mulla on viime raskaudesta vessapaperimuisto.  Tai no synnytyksen käynnistymisestä oikeestaan.  Olin ostanu semmosta keltasta halpisvessapaperia ja en millään saanu pyyhkiessä selville että oliko lapsivettä vai pissiä vaan kun eihän siinä keltasessa paperissa mitkään vaaleanpunaset näy.  Vessapaperi on iso asia ;)

JMH: Tervetuloa ja onnea matkaan!  Miesten reissuhommat on tylsiä :(  Mulla kanssa viikon yksinäisyys tässä kun mies on jälleen kerran kotiseuduillaan metsästämässä.

HainiH90:  Onnittelut pikkukakkosesta! 

Ooh, kaupassa käymisestä on alkanu tulla inhottavaa.  Onneksi vielä on sellaisiakin asioita mitä tekee mieli, mutta paljon on semmosta minkä näkeminenkin jo ällöttää!  Tänään mun teki mieli taskurapua kaupassa (olin niitä nähnyt siellä joku 'päivä sitten) mutta sitten kun vihdoin ne löysin niin jo ällöttikin.  Sai rapu jäädä pakastealtaaseen.
Mä oon niiiiiin hyvällä tuulella, meillä yleensä esikoisen nukahtaminen vie miljoona vuotta (ja se pitää siis nukuttaa toisin kuin vielä alle 2-vuotiaana jolloin nukahti itse) mutta tänään meni kaksikymmentä minuuttia!  Mulla on kerrankin mahdollisuus päästä ajoissa nukkumaan!
 
Heheheh, voihan taskurapu ja Moon! :D
Mua etoo aivan suunnattoman paljon se muromysli, mitä meillä ipana syö... siinä on kookosta ja se tosiaan lemahtelee nokkaan. Mies muisteli tuossa joku aika sitten, että edellistä odottaessa oli aamulla tullut yötöistään kotiin ja alkanut kokata jotain, mihin tuli homejuustoa. Mä en siis kuulu homejuustofaneihin muutenkaan, mutta etenkin raskaana ollessa se kuvottaa ihan tosi paljon... Niin olin sitten havahtunut sikeästä unesta, vaikka ovikin oli kiinni, ja huutanut miehelle uneni läpi "NYT VITTUUN SE HAJUPOMMI SIELTÄ!!" :D

JMH:lle onnea raskaudesta ja näemmä vasta pieni hetki sitten tehdyistä naimakaupoista! Melkein vois vauva olla hääyönlahja? ;)

Minä en myöskään oo fb-ryhmään vielä liittynyt, mutta tiistaina on ultra, niin katsotaan sen jälkeen sitten! :))
 
Tervehdys kaikille!
Täällä ensimmäistä odottava 32v Tuusulalainen. Tänään aamulla oli ensimmäinen neuvolakäynti ja homma alkaa konkretisoitua pikkuhiljaa :) Nyt mennään rv9:llä ja pitäis tänään varata aika ensimmäiseen ultraan. Varhaisultraan en uskaltautunut kun edellinen raskaus päättyi keskenmenoon sen jälkeen, joten olemme olleet ihan hissukseltaan ja yrittänyt pitää omaa innostusta suht. hillittynä. Neuvolasta saatiin vino pino kirjasia luettavaksi, joten seuraavien iltojen iltalukemiset on selvillä :)

Väsymys on ihan tajuton, onneksi pahoinvointia ei ole ollut, iltapäivällä / illalla tulee pientä etomista mutta se menee ohi kun nappaa jotain pientä syötävää. Neuvolassa sanottiinkin että kylmä ruoka on aina siinä parempi kuin lämmin kun hajutkin voivat aiheuttaa sitä etomista ja nehän ovat yleensä lämpimässä ruoassa voimakkaampia. Ainiin ja vessassa pitää juosta tavallista useampi - koskaan en ole öisin joutunut heräilemään vessaan ja nyt joka ikinen yö..

Mukava lukea teidän muidenkin kokemuksia ja ajatuksia ja huomata ettemme ole yksin näiden ajatusten ja oireiden kanssa!
 
Hiphei Kaikille,

Neiti nukkuu, joten kerkesin tulla pyörähtämään lukasemassa forumia. Tämä onkin minulle ns. uusi tuttavuus, koska ensimmäisen raskauden aikana en halunut lukea mitään kirjallisuutta, forumeitä ym. Nyt vain alkoi tuntua siltä että haluaa vähän avautua täällä, kun emme sosialisoi kerhoissa - ehkäpä jatkossa siis täällä?

Oliko täällä muita samassa tilanteissa olevia jolla tällanen pikkanen vaavi mutta jo uutta tulossa? Haluaisin kuulumisianne, vointia, jaksamisia jakaa :)

Itsellä täysi uupumus päällä, kuvottaa ruoka niin että aamupäivästä pystyy syömään vain salaattia jos sitäkään, iltapäivästä keittoa. Väsyttää niin maan perkeleesti, mutta neitin takia pitää vain jaksaa. Mies on töissä pitkää päivää ja mummut ja papat asuvat kaukana, olisi ihanaa kun olisi tukiverkostoa lähellä!

Käyttekö kerhoilemassa, mikä on mielipiteenne niistä?

Tämä toinen raskaus tuli täytenä yllätyksenä meille, tosin toista olimme jo suunnitelleet mutta ensimmäinen oli niin vaikeata saada aluilleen etten osannut kuvitellakkaan tärppäävän heti ekasta kerrasta. Vähän sekavat fiilikset, mutta ihanaa kuitenkin. En vain nyt tällä hetkellä kyllä pysty " nauttimaan" raskaudesta :(
 
Aaaaaaa, meillä on huomenna ultra!! En meinaa pysyä pöksyissäni, mitähän huomisaamusta töissä mahtaa tulla?? :D

Tänään meidän herra hölösuu oli hoidossa kertonut, että äiti oksentaa... Pakkohan se oli sitten hoitotädeille kertoa, että ei meillä mitään tautia oo, ihan vaan tällanen kesto-oksuilu ja oltais pian kerrottu, kun ultra on ohi. Tosin tuo pikkujätkä itse ei kuitenkaan vielä tiedä, ja sille kielsin hoitotätiäkään kertomasta :D
 
Mulla on epämääräisen mielitekoruuan aiheuttama ähky ja kyllästys.  Alan kaivata jo oikeeta ruokaa.  Sen valmistaminen ei kyllä houkuta, ei sitten yhtään.  Tänään tuli syötyä kyllä ihan oikeeta ruokaa kun olin lasten kanssa vanhemmillani kylässä.  Matkalla piti mättää auton hätävaroista suolakeksejä kun meinasi paha olo yllättää.  Kyläily sujui hienosti, ei onneksi iskenyt huono olo ja väsymyskin on aina selitettävissä pienillä lapsilla ;)

Niña: Mä kävin esikoisen kanssa Ekan vauvan kerhossa.  Se oli seurakunnan ja neuvolan yhteistyönä järjestämä kerho ja olin todella tyytyväinen.  Sai tutustuttua samassa tilanteessa oleviin äiteihin omalta alueelta ja todellakin pääsi purkamaan tuntojaan ja sai vertaistukea.  Lisäksi kävin avoimen päiväkodin vauvaryhmässä.  Tavallaan harmitti kun toisen lapsen (saati nyt kolmannen) kanssa ei enää vauvakerhoihin päässytkään vaan piti suoraan mennä "hälinäpuolelle", ei siinä samalla tavalla tutustu muihin kun kiitää naperoiden perässä.  Perhekerhossa ei olla käyty, oon kuullu niistä sekä hyvää että huonoa.  Isomman lapsen kanssa ilmeisesti on kivaa mutta vauvan kanssa meinaa hukkua sinne isompien vilinään.  Niissäkin varmaan on eroja.  Kakkosen kanssa ollaan tapailtu aktiivisesti tän vaun palstalaisten kanssa :)  Vertaistuki paras tuki!

Väsyttää ja ois tosissaan aika jo mennä nukkumaan mutta mulla pyörii pesukone ja pitäis vissiin odotella että pääsee ripustushommiin.

SannaKoo tulee sitten heti ultran jälkeen kertomaan lasketun ajan, jookosta?
 
Tämän aamun varhaisultrasta tuli sitten kallis lasku huonoista uutisista. Tuulimunaraskaus, lähete Kättärille, jotta laittavat lääkkeillä kesken, kun ei ole itekseen alkanut keskenmeno. Sen pituinen siis se raskaus.

Poistun takavasemmalle ja toivon teille muille ihanaa odotusta ja hyviä vointeja!

 
Voi ei :( Paljon jaksamista ja voimia teille Elmiira! <3 :(

Pikainen päivitys sillä pahoinvointi niin kovaa ettei mitään rajaa. Tänään se sitten ekan kerran tuli ihan ulos asti moneen kertaan :/ Yäk! Muistuu vaan niin vahvasti tuo esikoisen odottamine :( Noh kaipa se tästä.. Koko aamupäivä on mennyt sohvalla makoillessa ja jotain yrittäessä syödä mutta kun mikään ei tunnu pysyvän sisällä :( Sit se on jännää kun sohvalta makuuasennosta nousen niin ihan heti tulee kyökkä, tosi kivaa on kun pitäis poikaa hoitaa samalla :( Kaipa maminkin pitäis nyt ruveta päikkyjä nukkuu kun vilppukin nukkuu :)

P.S. Tulkaapas ultrassa käyneet ja neuvolassa käväiseet kertomaan kuulumisia :)
 
Elmiiralle jaksamisia! Täälläkin on km:oja koettu, mutta myös yksi onnistunut raskaus. Ja kun teilläkin se yksi pikkuinen jo on, niin eiköhän kohta tärppää uudelleenkin ihan onnistuneesti :)
 
Voimia Elmiiralle huonojen uutisten keskelle! Ei voi ymmärtää miltä tuo tuntuu!

Täällä mennään pahoinvoinnin ja väsymyksen keskellä. PAhoinvointi tuntuu pahenevan iltaa kohden kovasti. Töissä vielä jaksaa ihan ok:Sti, mutta ilta menee väsyneenä ja huonovointisena. Jos tää menee samallalailla kuin eka raskaus niin 13 viikon jälkeen pitäisi helpottaa ja 15 viikolla jo juon kahvia! Siitä haaveillen siis!

Meillä on nyt tulevana lauantaina pojan 2 v. synttärit aj tarkoitus olisi puhea pojalle isovelipaita tuolloin päälle ja saa kaikki läheisimmät yhtä aikaa nyt tiedon raskaudesta. Tuolloin on sitten viikkoja 9+5. Viimeksi kerrottiin jo paljon aiemmin, mutta nyt tuntuu että uusi työ ja poika vievät kaiken ajan ja huomion eikä raskauteen tule paneuduttua niin paljoa kuin viimeksi. Yhdelle kaverille kerroin jo viime viikonloppuna ja samalla häntä pyysin kummiksi. Otti iloisesti tehtävän vastaan!

Mites toi FB liittyminen taas menikään?

Mokus ja Nyytti 9+1
ps. eilen taas dopplerilla kuunneltiin sydänääniä kotona :)
 
Elmiira: Paljon tsemppiä ja halit päälle! :/

Mokus: Onpa ihana tapa kertoa uudesta tulokkaasta muille, varmaan kaikilla kestää hetken ennen kun tajuavat. :D Koska sulla kuului ekaa kertaa dopplerilla äänet?

Enah: Tsempit pahoinvointiin, kauan sulla kesti ensimmäisestä tuo?

SannaKoo: Jokos siellä on käyty ultrassa?? :) Tuuhan kertomaan sitten kuulumisia.

Moon: Täällä on kans toi syöminen semmosta taiteilua joskus, että oksat pois. Joku ruoka mitä tekee mieli ja joka menee alas, ei sitten enää maistukaan seuraavalla kerralla, samoin sitten joutuu lähtee kauppaan hakee jotain ihan muuta, mitä on miettinyt tekevänsä, huoks! Nyt ehkä alkaa vähän helpottaa tää pahoinvointi, jos vaan muistaa syödä kolmen tunnin välein. Jos ei muista, niin käy huonosti. En oo vielä oksentanut, mutta se paha olo on aivan järkyttävä.

On: Huomenna ja tostaina pitäisi jaksaa töihin, kun mies on vapaalla, blääh. Olisi vielä kuudelta alotus, joten pitäis herätä jo joskus 4.45. Ehkä sitä sitten jaksaa taas nousta, kun on vaan pakko. Nyt vaan tämä väsymys on niin infernaalista, että nukun päikkäritkin joka päivä kun vaan mahdollista. Esim. tänään vetelin 1,5h samaan aikaan tytön kanssa. <3 Onneks on tuo mahdollisuus, muuten varmaan olisin kävelevä zombi.

Me valittiin muuten synnytyssairaalaksi Kättäri, kun Naistenklinikalla alkoi se tosi iso remppa. Koskakohan se ultrakutsu oikein saapuu (ai mitä malttamaton)?!? Joka päivä kyttään postityttöä, mutta ei oo vieläkään saapunut, ihan tyhmäääää. Saapuis nyt jotenkin ajoissa, et mies ehtis fiksaa työnsä, että varmasti pääsis mukaan.


 
Heipat kaikille, täälä uusi palstalainen :)

Vau:n laskurin mukaan LA olisi 8.6. Oon 26 vuotias,naimisissa ja toista odotellaan, miehen lisäksi kotosalla 3v ihana poika :) Tämä raskaus tuli meille ihan yllärinä (näköjään näinkin voi käydä! ) Oltiin pohdittu että ehkä noin vuoden päästä yritettäisiin toista lasta, mutta kappas hän haluaakin tulla vuoden aiemmin, joten mikäpäs siinä ;)  Myönnettävä on että meni jokunen päivä että sulatin asian koska töissä muuttunut kuviot ja nyt tämä raskaus tietysti vaikuttaa siihen yms. Miehellä kesti ehkä muutama päivä pidempään sulattelu :D

Nyt ollaan jo ihan innoissaan ja toivotaan että raskaus sujuu hyvin.Torstaina on ensimmäinen neuvola, jota odotan kovasti. Jostakin syystä huoli on suuri että kaikki on hyvin, en tiedä onko se siitä että tätä ei osannut odottaa vai mistä? ensimmäisen kanssa en muistaakseni ollut huolestunut edes siitä, että olisi mahdollista mennä kesken. 

Pahoinvointi on järkyttävää, oksentelen ja huono olo kokoajan, ei väliä onko aamu vai ilta. Mikään ei meinaa pysyä sisällä ja kaikki ällöttää, yök. Vaikuttanut tosi paljon töissä jaksamiseen, harmittaa :/  Onko muilla ollu ongelmia töissä jaksamisessa, oletteko joutuneet hakemaan saikkua? Mulla huono omatuonto asiasta... 

Sori että ensimmäinen viesti tosi omanapainen, mutta kunhan pääsen kartalle mitä täällä höpötellään niin ens kerralla pääsen ehkä paremmin jyvälle ;) 
 
Moikka, 

Mä uskaltaudun nyt jo ehkä tännekin vilkuttelemaan. Täällä toista lasta odotellaan, viikkoja n. 6+2, varmaksi en osaa sanoa, ennenkuin oon käynyt "neuvolassa" tarkistuttamassa viikot. :)

Itse olen siis 31-vuotias, ja asustelen ulkomailla. Olen alunperin (ja edelleenkin) kirjoitellut tuolla joulukuun 2009 pinossa, ja on kyllä mahtista, että täällä on tuttuja jälleen samassa jamassa. En halua sitä pinoa tukkia mun raskauspölinällä, joten tälle puolelle haluan tulla törisemään myös, jos sallitte. ;)





 
Elmiira: paljon voimia ja jaksamista <3
Ellie: mä oon pahoinvoinnin takia nyt toista viikkoa saikulla, menin hakemaan parin päivän saikkua, lääkäri kirjoitti heti 2 viikkoa, ja käski tulla hakemaan lisää jos olo ei ole helpottunut.
Töistä ei sais olla nyt saikulla, mut eipä tässä muu auta. hoitotyötä on vaikea tehdä, kun siellä on kuitenkin ne omat hajunsa jotka lisää vielä pahoinvointia, ja en halua kuitenkaan alkaa vielä työkavereille taikka omaisille selittelemään miksi käyn vähän väliä oksentamassa. Mut nyt oon kyllä helpottunut kun saan huilata kun olo on sellainen, paljon vähemmän tarvinnut oksentaa, ja nyt on jo vähän ruoka maistunut.
Suosittelen siis että haet saikkua kun olo on sellainen, ihan jo oman ja vauvan hyvinvoinnin takia. töitä ehtii tehdä muulloinkin.
Kiki84: tänne np-ultra kutsu tuli 2 päivän sisällä, toivottavasti sinne tulisi myös pian :)
Mokus: toivottavasti siellä pahoinvointi helpottais pian. tuu sit kertomaan mitä ihmiset tuumaa isoveli paidasta :)
Enah: toivottavasti siellä ei tartte kovin montaa kertaa oksentaa :(

Voi että kun on ihanaa, tänään ei oo tarvinnut oksentaa, ja on pystynyt syömään vähän paremmin. Toivottavasti nyt alkais olo paranemaan :) Maanantain ultraa odotellessa :)
 
Tervetuloa mukaan uudet!  Ja valtavat pahoittelut kesävauvansa menettäneille :(

Täytyy olla kiitollinen kun tuo oma pahoinvointi on sen verran mietoa.  Kuulostaa kyllä äärimmäisen rankalta tuo jatkuva oksentelu ja ellotus mistä niin moni kärsii.  Mun eräs tuttavani sai neuvolalääkäriltä pahoinvointiin lääkettä, joku migreenipotilaille käytetty lääke ilmeisesti?  Hän sai siitä apua ja pystyi suoriutumaan arjesta, kannattaa ottaa neuvolassa puheeksi!

Mun viikon yksinhuoltajuus vetelee onneksi viimeisiään, huomenna ois mies palaamassa kotiin.  Helpottaa sitten kummasti kun saa vähän apua lasten kanssa.  Ja esikoinen ois lähdössä viikonloppuna hoitoon, sekin on aivan ihana asia!
 
Takaisin
Top