Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Harmony: ihanaa, että kuuluivat. Muistan ku itelläkin kuuluivat tositosi alhaalta. Niin et piti melkein doppler tunkee tonne häpyluun alle :D

Kyllä mä kans uskosin että lääkäri tosiaan olis sanonu jotain enempi. Ja mieltä rauhoittaa se, että nää melskaa masussa tosi paljon :) Ovat siis matkassa vielä.

Talvi: jännittävää, jos vaan kertovat käynnistyksen ajankohdan. Voisi kuvitella olevan helpompaa kun voi asennoitua/valmistautua henkisesti siihen synnytykseen, kun tietää koska se "alkaa" :)
Kerro sit kuin kävi :)

Tuikkuvain: pysy nyt vielä yhtenä kappaleena ja jätä stressaaminen muille ;) Kyllä sä ehdit vielä stressata vaikka ens joulua :D Koska sulla olikaan laskettu aika?

Yritän mut viä tänää päivä kaksin tuon touhutoopen kans. Levittää sitä mukaa kaiken mitä siivoan. ;)
26.1 mut 3vkon päästä käynnistys jos ei ennen sitä synny. Epäilen kyl et sinne asti menee tätä menoa. :) Mä haluisin kyl ens vuoden puolelle mut saa nähdä. Maha tosi jännä yön jäljiltä. Oli vissiin vähän kireellä ku koko ajan supisteli..

Ultrassa kaikki hyvin! :) B-vauvakin oli kääntynyt raivotarjontaan, jee! Mä ihmettelenkin eilen että miten nää oikein on ja pelkäsin että onko molemmat poikittain. Reilu 2,7kg molemmat arviolta. Virtaukset ja kaikki hyvin, hengitysliikkeitä tekivät tosi paljon. A:n päätä ei meinannu saada mitattua ku oli niin alhaalla mutta mun piti sit kääntyä kyljelteen siihen ni sai jonkunnäkösen mitan.

Tasan viikon päästä sitte on aika ja EHKÄ sillon käynnistys..sanoivat että jos kaikki hyvin ja on vaikka salit täynnä ni voivat vielä lykätä päivä/pari mutta tollon tiistaina kuitenki pitää varautua jäämään sitte sinne. Kyllä nyt laittavat jännäks. Saas nähä kuin käy, syntyvätkö vielä ennen sitä vai pitääkö vielä sitäkin sit jännittää että käynnistäävätkö vai laitetaanko sitte vielä kotiin.

Talvi sieltähän on tulossa hyvänpainoiset pikkuiset ;) hienoa!
Mulla jotenkin yöllä oon levoton. Oon puoliunessa ja mietin kaikenlaista tulevaan kaksosarkeen liittyvää. Päivällä kun on kiirettä ja touhua niin sit näköjään yöllä tuppaa tuo mieli näin käsittelemään. Oliko muilla alussa näin?

Harmony, ihanaa kuulla molempien sydänäänet :love017 Jotenkin ehdin miettiä raskautta koko ajan, myös valveilla ollessani, ja olin niin väsynyt että muistaakseni nukuin kyllä ihan hyvin vielä noilla viikoilla :)

Talvi, sitten vauvasi ovat jo isommat kuin minun esikoiseni oli syntessään :grin WOW! Hienoa!

Sanna, ihan varmasti lääkäri olisi antanut sinulle aikaisemman ajan jos oöisi huolissaan jostain, eli kaikki hyvin molemmilla! :)

Tänään meillä oli tarkastuskäynti sairaalassa. Pieniltä otettiin verikokeet ja hb tarkistettiin. Molempien oli laskenut, B:n alle 100 joten hänet saimme uudelle kotilomalle kun A kotiutui lopullisesti. Perjantaina B:llä on tarkastus ja tiistaina A:lla. Menee härdelliksi kun pitää mennä sinne näytille "joka toinen päivä" mutta minkäs sille voi! B onnistui vetämään nenä-mahaletkunsa ulos just kun kätilö oli valmistelemassa vaihtoa :grin Hyvä ajoitus!
Molemmilla tytöillä on nuha :oops: A oksensi limaa aamulla. Jos jommallakummalla pahenee tarkoittaa sekin lääkärillemenoa.
Päivä oli tytöille raskas ja pitkästä aikaa olen letkuttanut A:lle kaksi perättäistä maitoannosta.

Ducksie kuulostaa et nyt olis taas siellä teillä ollut hommaa. Mut kaiken kaikkiaan kyllä tosi hiebosti ootte pärjänneet, ku katsoo millä vkoilla tytöt syntyneet. Toivotaan et arki kohta tasaantuu ja sairaalareissut vähenee roimasti! Voimahalit täältä sinne!

Kiitos Harmony! Kyllä tämä tästä :)

Minulla on jotain häikkää toisessa rinnassa :sad001 Sattuu aivan kamalasti myös pumppauksen jälkeen vaikka se kohta rinnasta tuntuu pehmeältä. Voisiko olla tukos syvällä rinnassa vai hiivainfektio joka on mennyt rintakudokseen? Ja monta päivää ennen kuin neuvola vastaa puhelimeen...

Ducksie:

Hiero rintaa lämpimässä suihkussa, ja tyhjennä se aivan täysin siellä suihkussa ollessa. Mulla maitotiehyen tukos oireili noin. Voi toki myös olla hiivan aiheuttamaa kipua :/ toivottavasti helpottaa pian, se on kyllä niin kipeä kuin olla ja voi kun rintaan koskee :(

Saga_Maria, pitää kokeilla uudestaan mennä lämpimään suihkuun. Minulla oli tukoksia myös esikoisen ollessa vauva mutta ainoa mikä auttoi oli imettäminen. Ja kaksoset eivät vielä jaksa imeä tarpeeksi kovaa. Kerran lapsiparka imi puoli tuntia ja parkui sen jälkeen nälästä ja oli pakko antaa hänelle toinen rinta. Hän oli hukkua kun maitoa alkoi tulemaan :)
Nyt on erilaista kun ei ole mitään kuhmuja ja maitoa tulee. Siksi mietin jos voisi olla jotain muuta. Kipu on viiltävää ja jo käden nostaminen sattuu :sad001
On tämä pumppaaminen hanurista...
Jep, tsekkasin peilistä ja suuri osa rinnasta punoittaa :oops: Tulehdus tulossa siis...

Mutta hei! HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE! Syökää hyvin, te jotka olette vielä raskaana saatte syödä pienemmissä erissä mutta usein :grin Te joilla on synnytys lähellä, ladatkaa energiaa koitokseen!

Duksie jos oon ymmärtänyt oikein niin rintatulehduksia tosiaan on erilaisia, bakteeriperäsiä johon ei muu auta kun ab-kuuri + viileä! ja sitten niitä tukosperäsiä missä pumppaaminen/imettäminen ja lämmin auttaa ainakin ensiavuksi. Kuullostaa että sulla on toi bakteeriperänen tulehdus siellä tuloillaan. Varmaan kannattaa hakea ajoissa ab-kuuri... harmillista että näin jouluksi piti sattua tollanen :( mutta siitäkin huolimatta oikein hyvää joulua♡

Oikein hyvää joulua kaikille! :) ❤
Yritän ottaa suht rauhassa ja pysyä kotona loppu vuoden! ;)

Toivottavasti helpottaa pian ducksie! Tai sit haet tosiaan kuurin. Inhottava kärsiä kivusta useampi päivä.

Ihanaa joulua kaikille! <3

Yritän pysyä koossa ainakin iltaan asti, sitte saa vauvat tulla millon vaan. Eilen illalla jännitti kamalasti kun toivoin ettei synny ja tänään koko päivän jännittänyt ja ollu just sellanen olo että kohta lähtee. No joulupukki tulossa jo ajoissa ja kuhan ollaan syöty niin sit ei tarvii jännittää enään.

Tsemppiä ducksie, kannattaa kyllä kävästä päivystyksessä ettei mee pahemmaksi, saisit lääkkeen jos sitä vaatii.

Jostain syystä ei satu (tällä hetkellä) yhtä paljon kuin eilen illalla, yöllä ja aamulla. Nyt ollaan menossa veljeni luo, toivottavasti pystyn tekemään muuta kuin istua pumpun kanssa vierashuoneessa :) Pumppu tosiaan mukana! Ellei ole helpottanut huomiseen pitää kai lähteä päivystykseen :sad001 Ainakin olemme silloin lähempänä sairaalaa jotta muu perhe voi viettää joulua! Tukos varmaan on kun aamulla tuli tuplamäärä maitoa terveemmästä rinnasta.

Pääsin joulumielelle kun aamulla paketoin esikoisen ja hänen serkkujensa lahjat :) Sitten jouluruokaa odottamaan! Nam nam :grin

Mulla oli kerran tukos Ducsie, jonka aiheutti kaarituki imetysliivissä. Menin ystävän luo kahville ja olin noin 3h pois. Se riitti sillon. Mulla kyllä tuli patti. Suihku ja hullu pumppaaminen auttoi. Kipua oli niin paljon, että käden nostelu/vääntely oli tuskallista. Noin 2pvässä helpotti oireet. Toiv sulla ei kehkeytynyt tulehdukseksi.

Oho, Harmony, sehän meni nopeasti! Luulen että tämä johtuu liian tiukasta imetysliivistä, se on liian kapea kylkiluiden ympäri (venyvä kylläkin mutta kupit eivät veny tarpeeksi). Käytän nyt toista, mutta se on ainoa hyvä mitä minulla on. Saan tyytyä imetystoppeihin kun se pitää pestä :)
Nyt kaikki ottaa sitten oppia tästä ettei tämä tapahdu kellekään muulle!!!

Joo ja itseäni yllätti, että parin tunnin aikana tuli kunnon patti, minkä huomas vasta kun riisuin liivit! Ja kovaa työtä ja pumppaamista vaatikin sen pois saanti. Ilkeää oli se kipukin!

Hyvää joulunaikaa täältäkin! :Heartred Ottakaahan iisisti!

Aatto sujui rauhaisasti kyläillen, vaikkakin hieman epämukavasti, nyt luulen tietäväni mitä harjoitussupistukset on. Aamuun asti oli aika epämukava olo kropassa, mutta onneks nyt on taas ihan hyvä olla. Pitää ottaa vieläkin rauhallisemmin tänään. Onneksi ei tarvitse muuta kuin hautausmaalla käydä, muuten saa pötkötellä sohvalla vaan.

Ducksie, toivottavasti kipu on hellittänyt tai sitten hakemaan vaan apua vaivaan Niin ei tarvitse kärsiä.

Vieläkös Talvi on yhdessä koossa :grin kyllä on jännät hetket käsillä että lähteekö tulemaan ennen käynnistelyä.

Joo täällä vielä yhessä paketissa :-) Nyt koko aamun supistellu kokoajan, mut ei mitenkään kauheen kipeesti. Lasten kans lähetään just ulos nauttii tosta lumesta jota tuli eilen hirveesti :-) Jos vaik vähän lumitöitä tekisin ;-)

Mua kans eilen supisteli illal muttei kovin kipeesti tai säännöllisesti. Yöllä ja nyt vatta ihan sekasin, saa nähdä enteileekö se lähtöä.. olis nyt viel viikon pysyneet..
Ahkeroihan talvi kunnolla sit ulkona. ;)

Eipä nää tästä näytä voimistuvan, oisin kyllä niin valmis tänään vaikka vielä synnyttämään. Tuli rv37 täyteenki tänään! Jospa edes sitte ens yönä vaikka?.. :-) Katotaan vaan niin tuikkuvainkin synnyttää ennen mua :-D

Takaisin