Huhhuh! Mielestäni meillä on kädet tarpeeksi täynnä kolmen kanssa :) Esikoinen täytti lokakuussa kaksi. On teillä muilla tekemistä sitten vielä useamman kanssa ja vielä kun muut lapsenne ovat noin pieniä vielä!
Me ostimme uudet vaunut, toisen sitterin pitäisi vielä järkätä jostain. Kun tulimme esikoisen kanssa kotiin ssiraalasta yhtenä sunnuntaina kaksi vuotta sitten ja minulla oli rinnat pinkeenä niin mies osti torista käytetyn sähköpumpun (olin saanut vähän käytetyn manuaalisen pumpun mutta ei siitä ollut mihinkään). Sähköpumppu oli kaverillani tässä välissä mutta hän käytti sen vain kerran kaksi niin se on periaatteessa ollut kaapissa käyttämättömänä. Nyt mietimme pitäisikö ostaa uuden pumpun jolla saisi molemmat rinnat pumpattua samanaikaisesti. Kun minulla on vieläkin rinnat ihan tukossa (niin, nyt molemmat ja lääkärin mielestä ei voi olla tulehdus kun minulla ei ole korkeaa kuumetta) niin pumppaan puoli tuntia kerralla, 15min/rinta, yritän ettei menisi yli kolme tuntia välissä, niin jos saisi ajan puolitettua niin se olisi kyllä bueno! Koko päivä menee nyt pullojen tiskaamiseen ja keittämiseen, vauvojen syöttämiseen, pumppaamiseen ja siinä välissä yritän jaksaa olla äiti esikoiselleni... Olen ihan puhki. Sain muutama kuukausi sitten mieheltäni aktiivirannekkeen lahjaksi ja se loggaa miten paljon nukun. Viikko taaksepäin minulla on keskimäärä 5h 10min/yö, aina se 60-90min valvominen välissä jolloin syötän kaksosia ja pumppaan. Olen aika poikki tällä hetkellä ja voin tunnustaa että välillä tulee kyyneleitä kun ajattelen kuinka väsynyt olen ja sen lisäksi kuinka paljon sattuu rintoihin... ja pelko että rintoihin tulee pahat tulehdukset. Maitoa tulee vain puolet tavallisesta, kerran sain alle desin puolessa tunnissa kin pumppasin molemmat. Yleensä saisin siinä ajassa 4 desiä.
Tytöt jaksoivat jouluvieton tosi hyvin! Unohdimme kotiin ruiskut joilla letkutamme maitoa heille silloin kun eivät jaksa herätä syömään itse, ja molemmat heräsivät kaikkiin syöttöihin puolessatoista vuorokaudessa! Vasta kun tulimme kotiin simahtivat ja letkutimme eilen illalla molemmille. Serkut juoksivat heidän ympäri vaikka pyysimme heitä jättämään vauvoja yksin veljeni makuuhuoneeseen ja kaikki isovanhemmat halusivat pitää heitä sylissä.
Tiuhti kotiutui lopullisesti viime tiistaina mutta Viuhdilla oli alhainen hb niin hänet pidetiin kirjoissa. Tänään kävin hänen kanssa verikokeissa taas ja vaikka hb oli laskenut 3 pistettä niin hänet kotiuduttiin myös lopullisesti koska punaisten verisolujen esivaihe oli nousussa (en muista sitä sanaa) ja silloin voimme viedä molemmat uusiin verikokeisiin poliklinikkaan samaan aikaan eikä toinen sinne ja toinen osastolle.