Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se voi olla. :D tänäänkin jopa imuroin ja muutenkin touhunnu. Lattiaa piti vähän pyyhkiä ulkoilijoiden kenkien jäljiltä. ;)
Mietinkin äsken et jos ei tää tästä nyt lähde niin käynnistykseen menee. Hauska nähdä ma jos kontrolli on viel edessä, et paljon kohdunkaulaa ym jäljellä nyt sen jälkeen etten oo vaan maannu. Pitäis vissii sairaalakassi jo pakata kaappiin. :D en oo sitä tosiaan viel tehny ja vauvoillekaan kattonu mitään päälle jos pääsis sit mun kans kotiin. ..vielä kerkee.. ;)

Ihanaa Talvi ja Tuikkuvan! Kumpi teistä nyt ehtii sitten?? ;) oon ihan kauteudesta lähes vihreä. En tiedä miks oon niin malttamaton, kun on jo nuo kaksi pikku muksua tossa jo. Olis vaa ihanaa pitää pikku nyyttejä sylissä. Ja viikkoja VASTA 16+3. :(

Mä oon kans touhunnu vaikka mitä, eipä tunnu olevan mitään vaikutusta :-D Just mietin että mahtuuko enään päällekkään edes ne vauvojen vaatteet mitä oon pakannut mukaan. Pakkasin ihan pienimmät 50koon vaatteet :-D No saa mies sitte tuoda jotkut muut jos on ahtaat.

Harmony mä oon kans ollu tosi malttamaton koko raskauden, vaikka täälläkin jo kaks ennestään. Silti tää odotus on ollu niiiiin pitkä ja vielä jos joutuu tiistaihin asti odottamaan niin sekin tuntuu ihan iäisyydeltä :-D

Mä en oo yhtään kattonu. :D äitin tekemät neulevaatteet nyt ainakin ja toinen haalarikin on viel mun veljellä. En pystys edes isäntää neuvomaan kun mummi pesi ja laitto kaikki vaatteet kun olin täyslevossa. Peditkin vois tehdä valmiiks nyt kun enempi liikun muutenkin. Ma on mulla 36 viikkoa täynnä.
Odota nyt harmony viel ihan rauhassa ja nauti kun ei ole vielä isoa etureppua kannettavana. ;)

Harmony: olin elämäni kunnossa tuohon viikoille 30 asti. Sen jälkeen noin yhdessä yössä alko nyppii tää kumpu tuossa edessä ku olo on ku kilpparilla, joka on selällään :D
Mut joo, tiedän tunteen, kun odottaa odottaa ja vielä kerran odottaa!

Toivottavasti kaikki menee synnytyksissä hyvin teillä molemmilla ja toivotaan että tulevat terveinä :) Kyllä nyt on suotu niin paljon lunta että saa tarpeeks tehtyä mukulanhäätötöitä (kauheeta ku jotenki kuulostaa ihan tuholaistorjujalta tuo sana) :D

Muoks: jos ei omalle kohdunkaulankanavalle tapahdu nyt lähiviikkoina mitään, kauhulla odotan kuinka kauan kestää aueta tää visusti 5cm kiinni oleva kanava...

Millä viikoilla Sanna oot?? Hyvä vertauskuva toi kilppari selällään ;). Hyvä et kuitenkin hyviä fiiliksiä päällisin puolin sullakin!
Mä tajusin eilen, et mun täytyy laittaa vanhaa lasten roinaa myyntiin, et sais kaksosille jotain. Minkälaisia hankintoja ootte tehneet vauvoille? Tuli mieleen josko itsekin nyt rupeaa miettii. Paljonhan on jo ennestään meilläkin. Onko kukaan miettinyt sähköistä rintapumppua? Sellasta missä saa molemmat rinnat pumpattuu samaan aikaan? Älyttömän kovahintaisia. Täytyy vertailla kumpi tulee halvemmaksi vuokraus vai ostaminen. En usko että sairaalasta saa lainaan. Joissakin paikkakunnista kuulemma saa.

Edit:niin ja vielä piti kysyä, että minkälaista liikuntaa harrastitte toisella kolmanneksella? Viimeisellä sitä ei nyt varmaan enää jaksa/suositella? Tuntuu et pakko saada edes vähän jotain tehtyy. Olin ajatellu kuntopyörää, jonka saan lainaksi. Tosin näillä supistuksilla jää nähtäväksi. 02.01 on lääkäri niin katsotaan, mitä sisätutkimus kertoo.

Muokattu viimeksi:
Me ei olla ostettu ku uudet vaunut ja käytetty kaukalo. Imetystyynyn teki mun äiti mulle. Sänky oli ennestään ja toinen saadaan mun veljeltä. Vaatteita oli niin paljon ennestään, pienet haalarit vaan puuttui. Muuten mun äiti kyl kutonut kaikkea uutta. :) jätin sillo onneks kaikki säästöön esikoiselta. Niin ja toisen sitterin saan kaverilta.
Mä sain lainaan kaverilta sähköpumpun. En oo sen enempää viel perehtynyt siihen. Mut monilla paikkakunnilla sen saa tosiaan lainaan sairaalasta.

Me ostettiin just kaksi kaukaloa. Tuplavaunut/rattaat löytyy jo ennestään :) vaatetta löytyy yli tarpeiden :D toinen pinnasänky pitäisi hankkia jossain vaiheessa, samoin kaksi sitteriä. Enemmän hankintoja tehdään varmaan sitten kun saadaan äitiysavustus rahana :)
Vakuutukset haetaan tammikuussa :)
Sähköinen rintapumppu löytyy, ja mielestäni se oli erittäin kätevää kun pumppasi yhtä tissiä, ja samalla sai tehdä toisella kädellä muuta.

Kiitos hyvistä vastauksista. Meillä tosiaan tarvitaan toinen pinnasänky (mut myöhemmin lähinnä). Toinen kaukalo. Varmaan jonkun verran vaatteita. Harsoja. Tuplavaunut. Sit se sähköpumppu. Manuaalinen löytyy jo. Mut se on kätevä yhden lapsen kans. Sittereitä oon miettinyt Stokken baby bounceria. Kaksi kappaletta. Kallis kuin mikä. Mut metsästän käytettynä. Mietin lähinnä et helpottais arkea erityisesti jos joudun olee yksin, kun miehen isyysloma loppuu. Sit onkin kesällä 4 alle 4v. Ja kaikki pitäis saada jotenkin syötettyy. Iiik :)

Viikot tänään 33+4. Liikuntaa harrastin jumpilla ja koiran kanssa lenkillä. Jossain vaiheessa alko tuntuu aika rankoilta noi päivät ku ei enää voinu käydä töissä, jumpassa ja koiran kanssa lenkillä niin sillon aina vuorottelin ja lopuks jätin jumpat pois. Tähän päivään saakka olen käynyt koiran kanssa lenkeillä. Viimeinen metsälenkki tehtiin pari viikkoa sitten. Nyt pystyy enää hihnalenkkiä tekeen hissukseen.
Saatiin aika alkuvaiheessa Oran Land-vaunut sukulaiselta. Ostin kaksi käytettyä BabyBjörnin sitteriä ja jopa syöttötuolit on jo hankittu ku sattu löytyy edullisesti :) Kyttään aina sillon tällön facessa Tuplien lastentarvikekirppistä, mistä lähes kaikki vaatteet on tullu. En mä näe kauheesti järkeä ostaa uusia vaatteita siihen et muksut käyttää niitä kuukauden.
Kaverilla oli käsikäyttöinen rintapumppu yhdellä lapsella ja päätin että on pakko saada sähkökäyttöinen ettei tule käsi kipeäksi. Jostain syystä serkullani onkin kaksi sähkökäyttöistä, joten lupasi sitä mulle lainata :)
Niin ja ostettiin Brio Primon kaukalot kans käytettynä, kun olivat vielä suht uudet.

Mua kans vähän jännittää et miten arki asettuu viiden lapsen kanssa kun mies pitää alkuun vaan viikon isyyslomaa (toki siinä tapauksessa enemmän jos joudun leikkuriin yms). Esikoinen täyttää elokuussa 4v, ja oman mausteen tähän tuo hänen erityisyytensä. Mutta kyllä uskon että kaikesta selvitään :D facesta bongasin vinkin että saa ostettua semmosia pullonpidikkeitä, jotka helpottaa erityisesti jos kaikki haluavat jotain yhtä aikaa, ja vauvojen pitäisi saada maitoa :D

Sagamaria sullahan on vielä astetta vaativampaa!!!!! Meillä menee syksyllä sit hoitoon pojat. Jos kaksoset syntyvät toukokuussa (toivon todella ettei sen jäljeen) niin siinä on kuitenkin kaikki 4 kotona 3-4kk. No onneksi on aikaa! Ja saadaan onneksi sitä ennen hyviä vinkkejä täältä ;)

Joo kyllä tässä kuulostaa ihan helpolta meidänki tilanne, neljä lasta mutta esikoinen jo 5, kuopus 1v10kk. En oo kyllä edes ollu huolissani tulevasta arjesta. Kaikkeen sopeutuu :-) Tuntuu että muut jaksaa aina päivitellä että kyllä teillä sitte hommaa riittää... No heillä ei ehkäpä siksi olekkaan sitä neljää lasta.

Ei sitte kukaan synnyttänyt jouluna. Huhheijaa, toivon niin että nää syntys. Mä en jaksa odottaaaa tiistaihin! Välillä jaksaa hyvin mutta välillä iskee kauhea epätoivo ja masennus että ei enää päivääkään!

Huhhuh! Mielestäni meillä on kädet tarpeeksi täynnä kolmen kanssa :) Esikoinen täytti lokakuussa kaksi. On teillä muilla tekemistä sitten vielä useamman kanssa ja vielä kun muut lapsenne ovat noin pieniä vielä!

Me ostimme uudet vaunut, toisen sitterin pitäisi vielä järkätä jostain. Kun tulimme esikoisen kanssa kotiin ssiraalasta yhtenä sunnuntaina kaksi vuotta sitten ja minulla oli rinnat pinkeenä niin mies osti torista käytetyn sähköpumpun (olin saanut vähän käytetyn manuaalisen pumpun mutta ei siitä ollut mihinkään). Sähköpumppu oli kaverillani tässä välissä mutta hän käytti sen vain kerran kaksi niin se on periaatteessa ollut kaapissa käyttämättömänä. Nyt mietimme pitäisikö ostaa uuden pumpun jolla saisi molemmat rinnat pumpattua samanaikaisesti. Kun minulla on vieläkin rinnat ihan tukossa (niin, nyt molemmat ja lääkärin mielestä ei voi olla tulehdus kun minulla ei ole korkeaa kuumetta) niin pumppaan puoli tuntia kerralla, 15min/rinta, yritän ettei menisi yli kolme tuntia välissä, niin jos saisi ajan puolitettua niin se olisi kyllä bueno! Koko päivä menee nyt pullojen tiskaamiseen ja keittämiseen, vauvojen syöttämiseen, pumppaamiseen ja siinä välissä yritän jaksaa olla äiti esikoiselleni... Olen ihan puhki. Sain muutama kuukausi sitten mieheltäni aktiivirannekkeen lahjaksi ja se loggaa miten paljon nukun. Viikko taaksepäin minulla on keskimäärä 5h 10min/yö, aina se 60-90min valvominen välissä jolloin syötän kaksosia ja pumppaan. Olen aika poikki tällä hetkellä ja voin tunnustaa että välillä tulee kyyneleitä kun ajattelen kuinka väsynyt olen ja sen lisäksi kuinka paljon sattuu rintoihin... ja pelko että rintoihin tulee pahat tulehdukset. Maitoa tulee vain puolet tavallisesta, kerran sain alle desin puolessa tunnissa kin pumppasin molemmat. Yleensä saisin siinä ajassa 4 desiä.

Tytöt jaksoivat jouluvieton tosi hyvin! Unohdimme kotiin ruiskut joilla letkutamme maitoa heille silloin kun eivät jaksa herätä syömään itse, ja molemmat heräsivät kaikkiin syöttöihin puolessatoista vuorokaudessa! Vasta kun tulimme kotiin simahtivat ja letkutimme eilen illalla molemmille. Serkut juoksivat heidän ympäri vaikka pyysimme heitä jättämään vauvoja yksin veljeni makuuhuoneeseen ja kaikki isovanhemmat halusivat pitää heitä sylissä.

Tiuhti kotiutui lopullisesti viime tiistaina mutta Viuhdilla oli alhainen hb niin hänet pidetiin kirjoissa. Tänään kävin hänen kanssa verikokeissa taas ja vaikka hb oli laskenut 3 pistettä niin hänet kotiuduttiin myös lopullisesti koska punaisten verisolujen esivaihe oli nousussa (en muista sitä sanaa) ja silloin voimme viedä molemmat uusiin verikokeisiin poliklinikkaan samaan aikaan eikä toinen sinne ja toinen osastolle.

Mä niin toivon että nää jaksaa molemmat imeä ja voin imettää molempia. Oisin kyllä aivan poikki jos pitäis kokoajan pumpata ja tiskailla pulloja. Tsemppiä kovasti sinne ducksie!

Tsemppiä ja jaksamista ducksie! Kyllä tässä varmasti kohta kiirettä pitää, en epäile yhtään.

Ei synnytetty jouluna ei. Äsken laitoin petilaatikot ja vaatekassit osittain valmiiksi. Toinen peitto on vaan hukkunut, varmaan jossain porukoilla säilytyksessä. Kuten kaikki toppatöppöset jne. Äitin kiva alkaa niitä penkomaan kun ite olen ne johokki laittanut. :)
En tiedä alanko nyt jo viel enempi touhuamaan vai odotan ens viikkoon. Ei tuo muuten kyl ees tunnu missään kuin että turvotus on tullu. Jalat turpoo heti ja sattuu. Samoin sormus pitää vetää jotenki irti. Ihmeen kauan kesti että turvottaa, tosin nuo jouluruuatkin voi cägän

Takaisin