Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wc-reissuja, pyörimistä ja nälkä. :D päivisin kyl tekis mieli torkkua, jos sen virheen teen niin valvon 01-02 asti ennen unta.. Kuten varmaan tänään...

Mä oon yllättävän hyvin nukkunu ja sen pari kertaa vessareissua. Paitsi aillon ku on supistellu.

Viime yönä YKS kipee supistus.. Ärsyttävää tällänen, ja sit ku kaikki synnytykset erilaisia ni ei voi yhtään tietää. Kuopuksen kanssa mulla oli kipeitä supistuksia vasta kun alko tulemaan säännölllisesti. Nyt jotenki outoa että viikko tolkulla tulee. No luulis ainaki kohdunkanavan kadonneen jo kokonana näistä supisteluista. Jotenki ajattelin ettei huomista ultraa enää olis mutta niin sekin vaan kohta on ja joulukin ylihuomenna. Just rupesin mietttimään että mitähän sitä nyt pitäs sit valmistella vielä joulua varten.. että näinköhän setä tosiaan kotona vielä ollaan aattona. Ihan kiva kyllä olis. Jos sitte jouluyönä synnyttämään :D

Saa nähdä kuin mun käy ku nyt yhtäkkiä tekee ja liikkuu enempi. Isäntä ainakin kuuteen töissä ja sen jälkeen ikeaan ja puoltoista tuntia kotimatka päälle.. sit tulee muutama vieras joille kahvit..
Jos en ens yönä synnytä ni sit menee ens vuoteen. ;)
Aamun oon ettiny yksi verkkareita jotka ois isot, mut eipä löydy...

Rakenneultra takana. Kaikki oli hyvin ja voivat hienosti. A painaa 317g ja B 355g. Ja niin vaan kaikkien tyttöpovauksista huolimatta myös A paljastui pojaksi joten kaksospojat meille sit keväällä saapuu :)

Kohdunkaulankin jo mittasivat vaikka alunperin puhuttiin että vasta 24.viikosta lähtien. Nyt 19+4, ja näytti olevan 3,5 cm ja visusti kiinni. Hyvä niin.

Neuvolassa ei ihmeitä, kaikki hyvin. Hb oli 137 ilman rautalisää. Painoakin nyt tullu yhteensä 18kg. Sf oli 36cm. Tai eka mittas 39cm mut sano ettei voi olla ja sit sai 36. :D katoin et tytön syntyessä on ollu 34cm ja hää synty 37 viikolla.
Tänää heräsin päikkäreiltä supistuksen et veti lantion jännäks. Mut eipä sit taas sen jälkeen ku pari kivutonta. Nyt on 35 viikkoa täys. :) ku nyt pysyisi ens viikon puoliväliin.

Neuvolassa täälläkin pyörähdetty tänään rv 31+0. Tirpanoita kuunneltiin :Heartred:Heartred Sykkeet 138-142.
Sf oli 40 cm. Marraskuun lopulla sai mitaksi 37 cm. Painoa tullut yhteensä onneks vain 1 kg. Verenpaine kotona mitattuna ihan ok, neuvolassa aina vähän enemmän.

Hemppa oli noussu 107-> 116. Vielä jos sais vähän nousemaan ni ois varmaan tulevan kannalta hyvä. Rautamehua vedän tupla-annosta kun ei uskalla noihin apteekin tuotteisiin koskea, nimittäin aina kun otan obsidanin tabletin, vatta menee totaalisen ummelle.

Muuten olo on ihan ok kunhan ei liikaa rasita itseään. Jos liikaa heiluu niin oon ihan tööt. Mietityttää vaan kun kaikilla supistelee ja mä en tiedä supisteleeko mua vai ei. o_O noh kaippa ne oikeet supistukset sit tunnistan kun niitä tulee.

TuplaSaukko, onnea pojista! :)

Hyvä että kaikilla menee hyvin!

Täälläkin kaikki on mennyt hienosti kotilomalla :) Huomenna tarkastuskäynti sairaalassa ja luulen kyllä että tytöt kotiudutaan lopullisesti. Kolme yötä takana ja aktiivirannekkeen mukaan olen nukkunut 4+7+4 tuntia... ja nämä tunnit pätkissä syöttöjen ja pumppauksien välissä, eli olen ihan tööt. Tämän lisäksi maito pakkautuu ikävästi rintojen ulkopuolelle vaikka pumppaan joka kolmas tunti :sad001 On erittäin epämukavaa ja esikoinen on muutama kerta osunut polvellaan siihen kohtaan mikä sattuu aivan kamalasti. Kun esikoinen oli vauva ja maito pakkautui niin laitoin hänet imemään leuallaan siltä osaa mutta tytöillä ei ole vielä tarpeeksi kova imu... En kyllä rintatulehdusta kaipaisi :oops:

Kyllä me vielä rutiinit löydämme ja esikoinen on tähän asti ollut reipas isosisko joka haluaa pitää pienokaisia sylissä ja auttaa pitämään kiinni pullosta kun heidät syötetään :) Meillä on leikki kun hän menee nukkumaan että piilotan tutin jonnekin, paidan alle, taskuun tai tyynyn taakse. Istun aina samassa kohdassa sohvassa kuin vuodelevon aikana. Tänään hän oli varma että se oli kaksosten takana niin halusi että siirrän heidät pois tieltä :grin

Olen jo unohtanut miltä tuntuu olla raskaana. On se aivan mieletöntä! Nyt en (suunnitelmien mukaan) saa koskaan enää kokea sitä. Perheemme on valmis :)

Harmony, Ferronol on juoman nimi ja saa ainakin Life kaupoista. Ei mitään herkkua ole, kaiketi jotai herukkaa makuna, mut kerta-annos on vain 15 ml, joten menee alas kulauksella.

Ducksie, kiva kuulla että tytöt pääsis lopullisesti kotiin. Jaksamista vauva-arkeen!

Tuosta rautajuomasta sen verran että Iron Vital F oli ainaki niin kamalan makusta etten enää koskaan mee lähellekään ko.litkua. Mä harvemmin mistään kyökkään mut tuosta piti pitkään huuhdella suuta ennenku lakkas tekemästä pahaa :S

Hienoa TuplaSaukko raknenneultrasta!

Ducksie, hienoa kun tytöt pääsis kotiin! <3

Itselle tänään tuli lääkärin lausunto perjantain ultrasta. Lääkäri ei käynnillä mitään sanonu, muutaku et B on on aika paljon pienempi. Nyt kertomustekstissä kuitenkin on maininta myös napanuoran virtausvastuksen nousemisesta. B:llä siis jo 0.77. Toivotaan ettei mitään pahaa satu ennen seuraavaa ultraa, joka on 2.1.15. Kyllä pojat ahkeraan liikkuu ja ovat kasvaneetkin ihan hyvin mut silti huolestuttaa jos ei istukka toimikaan niin kuin sen kuuluu....

"Maito pakkautuu rintojen ulkopuolelle" Voi jestas! :happy118 Ehkä suomen kieli muistuu mieleen taas muutaman vuoden kuluttua :laughing021

Miten te aiotte viettää joulun? Me lähdemme veljeni luo kunhan kaikki hänen lapsensa ja kaikki muutkin ovat terveitä. Yleensä teen rosollin kun se on minun herkkuni joulupöydässä, mutta tänä vuonna en ole tarjoutunut tekemään yhtään mitään, eikä kukaan ole pyytänyt minut auttamaan :) Huomenna pitää pakata lahjat. Eikä minulla ole mitään vanhemmilleni :sad001 Löytyykö aikaa hankkia edes lahjakortti johonkin?

Toivotaan sanna että kaikki on hyvin, vaikka arvot nyt koholla onkin!

Me ollaan ekaa kertaa meillä aatto, mun vanhemmat ja mummi tulee meille. Sit joulupäivänä lähetään miehen porukoille ja ollaan yö tai kaks. Viimenen joulu kaksin, aika jännää :)

Ihania uutisia Ducksie. :) Jospa pääsisivät jo virallisesti pikku neidit kotiin. :)

Toivottavasti sanna kaikki olis kuitenkin kunnossa.

Me mennään aatoksi mun isovanhempien luokse syömään ja viettämään aikaa suvun kanssa. Ens jouluna kun sinne ei välttämättä jaksa raahautua kolmen lapsen kanssa tosta noin vain. Tai eihän sitä tiedä miten rauhallisia tapauksia he ovat. :)

Voi ei sanna, onneks ultra kuitenki pian ja jos tilanne olis tosi huolestuttava olis lääkäri antanu ajan aiemmin. Ymmärrän kyllä hyvin että huolta aiheuttaa

Mä nukuin tooosi huonosti. Ultra tänään heti aamusta, jännittää jotenki tosi paljon.. Nyt kun käynnistykselle varmaan annetaan aika ja rupes seki jännittää jos joutuuki jäämään sinne heti, ei sekään poissuljettua jos jotain häikkää olis jo tullu.

Joulu ollaan perheen kesken kotona tai sit mä sairaalassa vauvojen kanssa ja loput kotona ja sairaalalla välillä. :) Jännittää kyllä, en osaa kuvitella et oikeesti saisin aaton olla kotona, mutta huomennahan se jo on.

Niin ja tänään jo 36+5

Muokattu viimeksi:
Talvi hienot viikot sulla! Tuu kertoo miten meno ultra!
Sanna varmasti sua huolestuttaa! Toiv pian selviää et kaikki on hyvin! Voimahalit

Sanna, toivotaan että kaikki ois kuitenkin hyvin kun lääkärikään ei sen enempää maininnut asiasta.

Talvi, toivottavasti ultrassa kaikki hyvin.

Me vietetään jouluaatto miehen veljen perheen luona valmiissa ruokapöydässä jonne tulee myös miehen vanhemmat. Joulupäivä ollaa ihan kahden rauhallisesti kotosalla, viimeinen joulu kahdestaan :)
Tapanina lähdetään Porin suuntaan mun kotikonnuille viikonlopuksi vanhempien luokse. Onkin viimeinen reissu ennen tirpanoiden syntymää sinne, kun matka-aika kuitenkin reilu muutama tunti suuntansa.

Toivon tosiaan Sanna että kaikki hyvin.

Mä kans nukuin yön tosi huonosti. Supisteli koko ajan ja välillä jo vähän sattukin. Oli liian rankka päivä eilen ni toivon et rauhottuis vielä. Tyttö sai uuden hyllyn ni laittelin siihen tavaroita ja muutenkin touhusin koko päivän. Jäi tytön huone viel kesken ja tänää tulee veljien perheet lahjojen vaihtoon sekä jotain joulujuttui pitäis tehdä. Ens yönä sit varmaan lähtö jos en malta pysyä pedissä.. ;) kaikki lahjatkin pitäis laittaa pakettiin miehen kanssa.. Illal sanoin etten tosiaan oo stressannu joulusta tänä vuonna mut nyt sit alko. :)

Ollaan kotona nyt tää joulu. Miehen perhe tulee ehkä joulupäivänä käymään ja jos Tapanina käydään tuossa lähellä mun kotona. Riippuen oonko viel kasassa ja mikä olo.
Vatsa kyl vieläki ihan outo ki kiristi koko yön. Joskus viiden jälkeen oon nukahtanu ja nyt vähän ennen ysiä heräsin. Likka anto nukkua vaik tuli jo tosi aikasin viereen ja jäi lastenohjelmat näkemättä.

Tsemppiä ultraan talvi!

Tulipa taas liirum laarum tekstiä. :)

Tuikkuvain sullakin nyt jo h-hetki käsillä! Huiiii!
Täällä ensimmäistä kertaa kuultu molempien sydänäänet. :) kyllä oli etsimistä terkkalla. Olivat todella alhaalla siellä. Bikinirajassa äänet. Lähes häpyluun puolella. Ilmankos ku kohdunsuussa painetta sano terkka ;)

Takaisin