Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oho... :D siis cägän=vähän vaikuttaa.
Nukuin lähes koko päivän ni ei tarvi taas yöllä nukkua, mut aattelin ku kerrankin väsyttää niin nukun nyt. ;) ulos tekis mieli muttei oo mitään vaatetta päälle. :( noh..ei oo enää kauan.

Mulla jonkun aikaa sormukset roikkunu kaulassa, sen verran turvoksissa kädet ja jalatkin.

Mulla on yks takki mikä just ja just menee kiinni, ostin sen esikoista odottaessa. Mutta nyt tulee painauma vetskarista mahaan..

Jos aamulla olen vielä yhessä paketissa niin ajattelin lähteä kauppakeskukseen ostamaan esikoiselle talvipuvun! Tänään käytiin kävelyllä, en ollu moneen kuukauteen kävellyt niin paljon. Ihmeellistä miten yhtäkkiä jaksaa taas. Tosin kyllä sitte tulee levättyäkin aika paljon päivällä.

Joo ja ihan varmasti ei tekeminen lopu kun vauvat on syntyny. Välillä vaan harmittaa kun joillain ihmisillä ei oo muuta sanottavaa kun kauhistella tilannetta.

Mä en oo onneks tääl maatessa nähnyt sellasia jotka kauhistelis tms. Miehen äitillä kun on kaksoset niin tietää mitä tulee olemaan muttei sillai sano ääneen. Suunnittelee vaan kuinka ja koska pääsee auttamaan.
Miehen takki menis päälle ehkä mut housuja ei ois mulle käyviä. ;) itellä ois yhdet löysät verkkarit sairaalareissuille mut totta kai ne on jossain mistä ei mitään tietoa kun yleensä en niitä käytä. Joko oon pakannut nekin porukoiden vintille tai sit jättänyt töihin.

Nää illat on kyllä menny mulla tähän että tuun ajoissa sänkyyn että huominen tulis äkkiä, sit ei kuitenkaan saa unta. Aamulla oon sit ihan onnessani et jes taas uus päivä ja lähempänä synnytystä.. Oon ihan malttamaton. Ootan niin sitä tunnetta että tietää että nyt synnytys kyllä lähti käyntiin.

Mä taasen mietin tääl et mitähän sitä nyt tekis. :D ei tuu telkastakaan tänää mitään.. täs ei kyl ois enää ku viis päivää ensi vuoteen niin voisin kyl sinnitellä sinne asti. Ei oo paljosta enää kiinni. ;) ja eivät ois juurikaan ennenaikasia enää silloin.. malttaa malttaa. :D 5.1 ois 37 viikkoa täys. Jos pe 2.1 syntyis ni mies vois olla sit enempi sairaalassa viikonloppuna mein kanssa. Sanoin että on siihen asti töissä ku ollaan sairaalassa ettei mee isyysvapaan päiviä hukkaan. ;)

Mä vähän toivon että nää syntys tänä vuonna, todennäkösesti syntyykin mutta ei sitä tiiä jos lykkäävätki käynnistyksen 2.1. Meil oli tarkotus että saatas peräkkäisinä vuosina lapset, enkä läheskään heti tullutkaan raskaaksi ja sit aateltiin et ei oo enää mahiksia että tänä vuonna syntys. No sit selviskin että tulossa kaksoset ja tajusin että todennäkösesti syntyvät tänä vuonna. Nyt sitte jääräpäisesti haluaisin että todella syntyisivät vielä 2014 :-)

Sanna, itse olen loppuvuodesta syntynyt ja olen aina pitänyt siitä että siihen uuteen ikänumeroon saa vähän tottua kum kaverit täyttävät vuosia ennen minua :) Yksilöllistähän se on miten siihen suhtautuu. Tietenkin se yksi vuosi jolloin oli itse 17 ja kaverit 18 oli vähän tylsä mutta senkin yli pääsin :grin

Meilläkin on vielä yksi toppipuku kateissa... Kokoa 56 muistaakseni niin ei menisi vielä mutta jos sää pysyy tällaisena niin se tulisi kyllä käyttöön joskus uudenvuoden jälkeen!

Nyt kun olen päivittänyt niin paljon rinnoistani niin pitäähän minun vielä kertoa että illalla ne olivat melkein pehmeät, eli parempaan suuntaan ollaam menty! Pystyin nukahtamaan ilman särkyä tai kipua :)

Talvi, on jännää nähdä milloin pääset tositoimiin! Toivotaan että vielä tänä vuonna!
Onhan se niin että monet kauhistelevat sitä että on saanut kaksosia (tai ehkä se tuli enemmän esille kun olin vielä raskaana), mutta enemmän kuuntelen heitä joilla on itse kaksoset ja sanovat että vaikka se on joskus rankkaa ja hermot ovat kireällä, niin meillä on ihania aikoja ja vuosia edessämme! Ja nämä ihmiset kysyvät vointeja vielä useammin kuin muut :) Vertaistukea saa vaikkei sitä ehdi pyytääkään.

Syötin molemmat tytöt samaan aikaan! Tämä oli nyt toinen kerta kun onnistuin. Siitä tulee niin hyvä fiilis kun huomaa että pystyy vaikka mihin kunhan uskaltaa yrittää!

Jos saisin kaksoset, hankkisin varmasti tuttipulloille sterilointilaitteen, vaikka kaikki on tähän mulle sanoneetkin että on ihan helppoa niitä kiehuttaa kattilassa.
Samoin jos tuleva lapsi ei nuku ellei ole jatkuvassa liikkeessä, aion hankkia sähköisen sitterin, joka hytkyttää.
Jos maito nousee ja vauva juo pullosta, meinaan hankkia rintapumpun, todennäköisesti käsikäyttöisen ellen sitten ole täysin uupunut ja halua tehdä pumppausta puoliunessa.

Niin jännää kyllä että piti taas ennen kuutta nousta ylös. Oli muuten ihan kamala yö närästyksen puolesta. On mua närästäny kovasti jo pitkään mutta nyt oli jotain ihan kamalaa, ihan melkein istuvalteen nukuin kuin ei tupla-annos rennietäkään auttanu... Senkään puolesta en viitsinyt sänkyyn jäädä yhtään pidemmäksi aikaa enään.

Tosta syntymäajasta, oon törmännyt myös siihen että kun on ihan alkuvuonna syntynyt niin sitte harmitellaan että voi ku olis syntynytkin jo ennen vuoden vaihdetta että olis sitte jo esim. korkeammalla luokkatasolla koulussa. Esimerkiksi meidän kaveriporukassa peruskoulussa oli kaveri kuka oli "vuotta" nuorempi, oli syntynyt heti tammikuun alussa ja yhtä alemmalla luokalla ja silti aina vietti aikaa meidän "vuotta" vanhempien kanssa. Hän on vielä aikuisenakin välillä puhunut siitä että kunpa olis syntynyt vähän aikasemmin, olisi saanut olla meidän kanssa samalla luokalla, ja päässyt samaan aikaan yläasteelle ja valmistunut peruskoulusta ym. ....Hassua kyllä jos nämä syntyy nyt ennen uutta vuotta, sitten meidän kaikki lapset syntyneet loma-aikana, yksi suosittuna kesäloma-aikana, yksi hiihtolomalla, ja sitte nämä joululomalla! :)

Talvi ootko kokeillut Gaviconia? Närästykseen. Sitä litku versiota. On musta tehokkaampi kuin rennie.

En oo kokeillu, voisin kokeillakki jos olis vähän enemmän raskautta jäljellä ;-) Rautatabletitkin loppu just, en viittiny käydä ostaa enään lisää.

Tänään taas vähän paremmalla mielellä, nyt jo lauantai! Kolmen päivän päästä saatan olla jo salissa. Ellei nyt siis käynnistystä ennen nämä synny.

Mullakin oli mielessä ehdottaa Ducksielle sitä sterilointilaitetta! Jos pulloja tulee paljon niin luulis sen maksavan itsensä siinä vaivannäössä aika nopeesti takasin?

Mua jännitää saada jo tää kakkonen ton kaksvuotiaan kaveris, saati sitten että vauvoja olis kaks ja vanhempia lapsia enemmän kun yks. Sitä on äiti (ja tietysti isäkin) aikamoinen tehopaketti kun selviää kaikesta vastaantulevasta, oli niitä lapsia sitten 1, 2 tai 5. Tsemppiä teille kaikille, täältä arvostus ja sympiat teidän puoella! ♡

...tää yö kyllä ennätys.. viel nukkunu silmäystäkään ja klo 5. Likka tuleekin jo kahden tunnin päästä viereen... Tänää en ees nukkunu kunnolla päivällä, hetken torkuin katkoissa päikkäriaikaan... Mikähän zombie musta viel tulee jos tätä jatkuu viel pari viikkoa ja sit alkaa muuten valvominen.. huah.

Minulla oli ensimmäinen yö pitkään aikaan, kun nukuin hyvin. Heräsin vasta puoli yhdeksän aikaan ensimmäisen kerran vessaan ja oli levännyt olo kerrankin. Ostin tosin koko yön vaunuja meille ja unessa vielä ostimme huonot ja meille sopimattomat vaunut. :D

Mä nukuin kans ihan yllättävän hyvin. Illalla parin tunnin ajan tuli 10min välein supistuksia ku katottiin leffaa. Mut sit loppu.. Ei mitään kovin kipeitä mut kuitenki.. Vähän toivoin et muuttuis kipeemmiks mut ei, loppu vaan. Joo eiköhän tää käynnistykseen mee, siltä vaikuttaa. Onneks ylihuomenna pääsee sitä sit jännittää saanko jäädä sairaalalle heti aamusta sit. Klo 10 on erikoislääkärille aika.

Minulla meni myös tämä yö ihan metsään... Jäin tv:n ääreen katsomaan leffaa ja hoidin klo 00-syötön. Nukahdin klo 1 jälkeen mutta nukuin alle tunnin kun heräsin pumppaamaan. Sitten hoidin klo 03-syötön ja aamusyötön joten unta tuli kaiken kaikkiaan 3,5 h... Sitten nousin antamaan esikoiselle aamiaista ja yritin vähän viihdyttää häntä, mutta nukahdin hänen sänkyynsä joten kun havahdin pyysin hänet herättämään miestä ja menin takaisin nukkumaan vähän päälle 1,5 h.

Mies löysi huuto.netistä melkein käyttämättömän sähköpumpun jolla saa molemmat rinnat pumpattua samaan aikaan :) Kävi hakemassa sitä eilen. Se on ihan erilainen kuin sairaalan pumput ja edellisen pumppuni, ja ihanaa siinä on että saan pullot tuettua reisiin joten minulla on molemmat kädet vapaina.
Sitä pullojen sterilisointilaitemahdollisuutta pitää ehkä tutkia vähäsen. Saan isompaan kattilaamme saman verran pulloja ja tavaraa kuin Aventin laitteeseen johon menee muut kuin Aventin omat pullot. Meillä ei ole ainuttakaan Aventin pulloa, vain Ainu-pullot.

Löysin lompakostani kaksi lounasseteliä joita pitää käyttää tämän vuoden puolella: luulen että meillä syödään pizzaa vielä tänä vuonna :grin En ole kyllästynyt jouluruokaan mutta meillä ei ole kuin rosollia jäljellä! Mitä te syötte näin joulun ja uuden vuoden välissä?

Takaisin