Onko muita kaksosten odottajia?

Talvi, joo, olisi kyllä mahtavaa saada pikku nokoset tungettua joka päivään. Viikonloppuisin nukun kyllä päivällä että jaksan. Yritän tietenkin mennä nukkumaan aikaisin illalla mutta se ei aina onnistu kun haluaa viettää edes vähän omaa aikaa, tai aikaa avopuolison kanssa. Eilen tyttö nukahti onneksi suht nopeasti (alle 40 min) kun hänellä on ollut nyt sellainen vaihe että pitää itsensä hereillä 1,5-2 h ennen kuin nukahtaa. Turhauttavaa kun tuntee että se syö sitä kallista omaa aikaa :wink Ehkä hän vain totuttaa meitä taas vauva-aikaan :p:grin

Ai että on hyvä tunne aina heti ultran jälkeen kun on saanut vahvistusta siitä että kaikki on hyvin :rolleyes:
Nyt mietinkin että pitäsikö jo nyt laittaa vakuutuspaperit lapsivakuutuksista vakuutusyhtiöön, sain tietää että varauksen voi tehdä jo 6 kk ennen laskettua aikaa. Varaukset vain maksaa aika paljon joten jos nyt mikään menisi vikaan niin ne olisivat turhaan. Ehkä odotan kuitenkin siihen viikkoon 24 niin rakenneultra on tehty sekä jos pienokaiset syntyvät heillä on edes mahdollisuus selviytyä.

Tapasin naisen jolla on la kolme viikkoa ennen minua, hän oli kyllä erittäin laiha muuten mutta olin NIIN iloinen kun hänen masunsa oli isompi kuin minun :hello2 Kun olen kerran tuntenut itseäni niin valtavaksi niin voin sellaisesta iloita :grin
 
Ultrassa kaikki hyvin. Oli tosi nopea katsaus, ei mitanneet kuin päät. Ne oli lähestulkoon saman kokoiset. :) Omat istukat molemmilla, istukat kiinni toisissaan. Neljän viikon välein jatkuu seurannat, 30 viikosta eteen päin 2 vkon välein. Sukupuolia ei lähtenyt arvailemaan vaikka A olikin siinä jalat levällään. :D Samoissa asennoissa toukat köllöttelivät ja heiluttelivat jalkoja. :)

Alavatsakipuja ollu taas täälläkin. Pystyn menemään ja tekemään, mutta eilenkin kun oli kiireisempi päivä, niin iltapäivästä painoi jo jonkin verran. Vihlasut inhottavia, kun niitä joskus tulee.

Eilen ostettiin, tai varattiin liikkeeseen rattaat. Emmaljungan Vikingit. Ei käyty sit edes muita katsomassa. Onhan ne melko arvokkaat, mutta arvo säilyy melko hyvin. Näyttivät isoilta, mutta ihan näppärän oloiset kuitenkin. Vaunukopat molemmille ja myöhemmin ostetaan sitten istuinosat.
 
Kiva kuulla tuikkuvain :) Vihdoin huomenna mullakin seuranta, en kestäis yhtään pidempää jaksoa kerrallaan ku tän kaks viikkoa! Kauheen jännittävää se vaan on joka kerta! Odotan innolla joko näkyis sukupuoli. Kahden viikon päästä sit rakenneultra et vois kuvitella et ehkä vois näkyäkkin jo, en tiedä..

Mullakin noita alavatsakipuja, vihlasuja ja sellasta ikävää painon tunnetta, tai miten sen nyt sanois.. Ja kiristää välillä mahaa.
 
joku kyseli noita kaksosten odottajia, tuolla helmikuisten puolella on 1 joka odottaa kaksosia, ette varmaan pahastu jos vinkkaan etta taalta tammikuisista loytyy lisaa tuplaonnekkaita ? :)
 
Joo emme tietenkään, vinkkaa ihmeessä :) Tervetuloa vaan kaikki, oli laskettuaika sitte tänä vuonna tai millon vaan ensi vuonna :) Tosi ihanaa kun on löytyny muita kaksosten odottajia, odotan aina innolla millon joku taas kirjottaa jotain :)
 
Eihän tämä ketju ole tammikuisten odottajien foorumissa, ja vaikka olisi niin kaikki kaksosten odottajat ovat tietenkin tervetulleita! :) Minä olen ainakin erittäin onnellinen että löysin tänne ja saan tutustua teihin kaikkiin jotka olette samassa veneessä kuin minäkin, ja ymmärrän että se on tärkeätä kaikille muillekin!

Vaikka on kurja kuulla että te muutkin olette väsyneitä, niin helpottaa kuitenkin tietää etten ole ainoa. Tänään sanoin kollegoilleni töissä että otan itseni pois pelistä vartiksi ja menin lepäämään lomalla olevan kollegan tuoliin nurkkaan. Eihän avokonttorissa saa paljoa rauhaa mutta ehkä se vähän helpotti. Sitten suljin silmäni bussissakin ja toivoin että heräisin viimeistään kun piti jäädä pois :grin Tänään se toimi, mutta eihän se vedä vertaa oikeisiin päikkäreihin...
 
Kiitos Mju, täällä jo pyöriskelen :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Ultrassa tänään rv 17+6 kaikki hyvin. Olivat samankokoisia ja reilusti vettä ja reilusti liikkuivat. Painoarvio oli A:lla 210 ja B:llä 200 :) Kovin olivat taas vielä enemmän vauvojen näköisiä ja oloisia, toinen venytteli, toinen availi suuta ja hieroi nenää :) Kaikki siis oikein hyvin! Nyt voi taas hetkeksi huokaista helpotuksesta :)

Lääkäri sanoi että mun tuntemat kivut on kohdun kannattimien kipuja.. Mulla noita samoja ainakin viime raskaudessa oli mutta sitte vasta loppuvaiheilla. Mutta ymmärrettävistä syistä nyt aiemmin kun kohtu kasvaa nopeemmin. Lohduttavaa että nyt varmaan aletaan olla puolivälissä kuitenki jo, riippuu tietysti millon vauvat sitte syntyvät.
 
Kiva Talvi ja Citrus että kaikki näytti ultrassa hyvältä! Oloa aina helpottaa ultran jälkeen kun tietää että vauvoilla kaikki hyvin :)

Meillä oli tänään toinen neuvola ja vaikka meillä oli ultra maanantaina ja kaikki oli silloin hyvin, niin kuunneltiin sydänääniä ja vaikutti siltä että toinen oli liikkeessä ja lähti dopleria karkuun ja toinen nukkui :grin Muuten kaikki oli hyvin mutta hemoglobiiniarvoni oli laskenut 120 joten menin apteekin kautta hakemaan rautavalmistetta että saisin rautavarastot vähän täydennettyä. Normaaliarvoni on aina ollut yli 150 joten ei ihme että olen ollut piiikkaisen väsynyt!
 
Onko muille tullu paljon painoa lisää? Mä kävin varmaan ekaa kertaa vaa'alla eilen ja oli kuus kiloa tullu.

Mulla on aikasemmista raskauksista tullu yli 20kg, jotka kyllä onneks lähtenytki nopeesti pois. Mutta kyllä hirvittää että tuleeko nyt sitte vielä enemmän! Sama se toisaalta on paljo tulee mutta kyllä vähän hirvittää minkälainen sitä on viimesillään :D
 
Hienoa että kaikille kuuluu hyvää neuvolan ja ultrien perusteella. :)

Enpä oo tosiaan vaa'alla käyny, piti mennä käymään. :wink Ei ollu ku tasan 2kg ekasta neuvolakerrasta ja just olin syönyt vähän. Ei oo siis vielä lähteny kertymään, ekasta tuli kans reilu 20kg, oisko ollu 22kg, mutta lähti pikaseen pois. Saa nähdä kuin nyt käy, mut on niitä sit aikaa tiputella pois. :wink
 
Minulle on tullut 4 kiloa lisää. Vähemmän kuin tähän aikaan kun odotin tytärtäni, outoa kyllä. Silloin kertyi 16 kiloa joten saas nähdä mihin lukemiin menee tällä kertaa! Sama aloituspaino kuin silloin.
Mutta jos saadaan imetys toimimaan niin lisäkilot karistetaan sitten nopsasti :)
 
Olen jättänyt soittopyynnön neuvolatytölleni, mutta kirjoitan nyt tähän odottaessani. Onko joku muu tuntenut painoa alapäässä? Ikään kuin koko kohtu olisi työntymässä alaspäin? Olen huolissani koska tämä tunne on voimistunut kovaa vauhtia eilen ja tänään... Soitin Naistenklinikalle josta ohjasivat minut soittamaan Kätilöopistolle josta ohjasivat minut soittamaan omalle terveyskeskukselle saamaan lääkäriajan. Oletan että tarkoitti neuvolalääkärin koska yleislääkärin en annan rämplätä minun alapäätäni! Valitettavasti tänään on perjantai joten saan varmaan odottaa lääkärinaikaa ensi viikolle :sad001
 
Muokattu viimeksi:
Kyllä mulla ainakin on ollut sellasta painon tunnetta välillä, vihlonnan lisäksi. Viimeksi eilen tuntui kova paine alavatsalla.. mulla toinen 'toukka' on ainakin vielä tuolla tosi alhaalla.
Tänään taas ollu ihan ok, vaikka juoksennellu koko pvän töissä ja sit kävelly tytön hoidosta.
Toivotaan ettei ole sen kummempaa!! :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo mulla kans ollu painontunnetta ja sit just niitä kohdunkannattimien kipuja ym. Ei siinä varmasti mitään huolestuttavaa jossei mitään voimakasta kipua tule. Katsoko ne kuitenkin kohdunkaulan siellä ultrassa?
 
Mulla katto siin ekas ultrassa vaan et 'paksu kerros' siin alimman toukan alapuolella. Lääkäri sit teki sillo tutkimuksen ja sano et kohtu kasvanu jo nyt paljon suuremmaksi kuin yksösraskauksissa.. et ei ihme jos painaa joskus. :wink

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top