Onko muita kaksosten odottajia?

Oho.. no saattaapi joo vähän huipata. :wink
Mulla viä hetki ootettavana ku sillo 12.8. Mut toisaalta vasta viime viikolhan siä käytiin. :wink Mua kiinnostais se 4d, varsinki ku nyt kaksi. Ja olen sanonu et meidän lapsiluku oli tässä näiden jälkeen, ni ois hauska se kokea. :) mut toisaalta näitä muita ultria on nyt niin useasti.

Me lähdetään huomen Tampereelle käymään, jos ehtis edes jossain liikkeessä käydä katsomassa. Tietää kuinka kova säästö alkaa. :wink

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Minullakin on korkea verenpaine, mutta silti huippaa aina kun nousen seisomaan... Minulla on usein heikko olo, ehkä ainakin osaksi riippuen tästä helteestä. Kävin tänään uimassa ja puuskutin kuin muutaman kilsan lenkin jälkeen noin 150 m jälkeen... Eli kunto on mennyttä... En oikein uskaltaisi enää juosta, se varmaan menisi ihan hyvin, mutta olen varma että kroppa ei oikein tykkäisi kun kävelen jo kuin ankka... Noh, uimahalliin siis! Vaikka en ole mikään vesimonsteri niin asummehan kuitenkin noin 500 m uimahallista niin sinne vain puoleksi tunniksi silloin tällöin niin ehkä tämänkin raskauksen pärjään :)

Huomenna olisi tarkoitus mennä lastentarvikekauppaan kokeilemaan kaksosvaunuja, jee :) Ainakin haluaisin kokeilla Britaxin B-Agile Doublein. Haluan kääntyvät etupyörät!
 
MarinaMelina, luin toisesta paikasta että sinulla oli jo toinen ultra, saitko tietää mitään? Tsemppiä teille riippumatta siitä millaisia uutisia saitte :Heartred:Heartred
 
Tää helle on kyllä melko tuskasta, vaikka ei olis raskaana. Mulla jalat turpoo päivän mittaan töissä, kiristää ja sattuu. Tänään järkytyin ja huomasin että tämän viikon aikana on tullut hirmusti pintaverisuonia jalkoihin, varsinkin toiseen. Hyvästi shortien pidot kohta, onneks ei mahdu jalkaankaan enää. :wink ekassa raskaudessa en moista itellä huomannu.


Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo täällä myös kunto mennyttä, ennen raskautta ja vielä ihan alkuraskaudessa treenasin aika raskaita treenejä, nyt jäänyt totaalisesti tauolle kaikki. Mun liikunta on tällähetkellä vain kävely ja kotihommat ja pihan hoito ym. Yläkertaan kivutessa jo hengästyn ja reipas kävelykään ei tunnu enään kauheen mukavalta. No, nyt on hyvä syy ottaa rennosti, kyllä sitä kerkee sitte taas.

Mietin että mitä pintaverisuonia ja rupesin katsomaan omia reisiä. näköjään mullekkin tullu vähän, en oo ainakaan aikasemmin huomannut niitä.

Meillä ylihuomenna ultra vihdoin. Jännitää vähän, toivottavasti vauvat edelleen samankokoiset ja kaikki hyvin..
 
Niin ja tuosta uimisesta vielä, kävin toissapäivänä järvessä uimassa ja se tuntu tosi mukavalta. En olis malttanu tulla vedestä pois ollenkaan. Enkä minäkään mikään vesipeto. Täytyy vielä käydä ennenkun vedet kylmenee :)
 
Tänään ostimme sitten Mountain Buggy Duetin :) Kävimme kahdessa eri kaupassa kokeilemassa ja kysymässä neuvoja ja kun näin miten päällekkäin olevat kopat toimivat päädyimme vierekkäisiin istuimiin johon saa pehmeät kopat. Vielä on ostamatta turvakaukalot ja isofix-kiinnikkeet, mutta tähän vaunuun käy vain Maxi Cosi Cabriofix niin helppoahan siitä tulee! Vaunut jää kaupan säilytykseen siihen asti kun tarvitsemme niitä :)
 
Mä en ollu nyt edes treenaillu mitään tai käyny jumpissa ym. Kävelyä tulee perusarkena jonkin verran, kun työmatkat ym kävellen. Vielä oon jaksanu ihan hyvin, ylämäissä puuskututtaa joskus jonkin verran. Uimarantoja ois ihan kivoja, kun vaan sais itsestä irti ja lähdettyä. Tosin nyt ollu niin paahtavaa, etten uskalla mennä tuon neidin kanssa, kun ei pidä järvessä hattua eikä laseja.

Mulla on lähinnä polvitaipeessa ja pohkeessa noita pintaverisuonia. Sit jos ne muuttuu suonikohjuiksi ni voi jee. :D

Tänään ollu alavatsassa sellasta painon tunnetta, lähinnä noustessa ylös jostain. En tiedä kasvaako nyt niin vauhdilla, vai oliko vähän liian rankka viikonloppu, kun olin paljon töissä ja vähillä unilla.

Tsemppiä ultraan Talvi, älä liikaa jännitä. Eiköhän kaikki hyvin ole. :) Kerro sit kuulumiset. :)
 
Ducksie: Kiitos tsempeistä:Heartred meillä tilanne nyt se että molemmat edelleen mukana, poikkeavalla pikkusellakin edelleen sydän tänään ultrassa löi, kaikista todennäköisyyksistä huolimatta. Hänen rakenneviat pahentuneet muutaman päivän aikana todella paljon ja lapsivesi lähes loppu, joten odotettavissa nyt olisi että meidän ei osakeskeytykseen toivottavasti tarvitsisi päätyä vaan pikkuinen saisi omalla ajallaan rauhassa antaa periksi.

Toinen pikkuinen on vilkas ja voi hyvin, onneksi:Heartred

Mielialat vaihtelee epätoivon ja tyhjän olon väliä, ei liioin uskalla tai osaa vielä olla onnellinen vaikka toisella asiat nyt näyttäisikin olevan hyvin. Pelottaa miten vaikea tie meillä on vielä kuljettavana, joudutaanko osakeskeytykseen kuitenkin jossa suuret riskit ja vaikkei jouduttaisikaan niin menetetäänkö silti vielä molemmat, sekin mahdollista vaikka pikkuinen sinne luonnollisesti menehtyisikin. Meillä kun siihen ilmeisesti suurempi riski sillä tämä poikkeava pieni on A sikiö eli alhaalla tossa heti kohdun suulla. Toinen on sitten ylhäällä kohdun pohjalla.

Jatkona on ultra ensi viikolla jonka tekee eläkkeellä oleva erikoislääkäri joka nähnyt ja kokenut paljon. Sitten kuullaan lisää jatko suosituksista. Itselle jäi se kuva että osakeskeytys niin iso riski ettei me emme sitä uskalla ottaa ja nyt sitten katsotaan/kuullaan arviota siitä että kuoleeko pikkuinen tosiaan jo kohdussa vai voisiko olla että syntyisi ja kuolisi synnytyksen jälkeen, mikä tietenkin niin kauhea ajatus etten sitä nyt saata liioin ajatella. Lapsivettä kun ei ole tässä vaiheessa raskautta kun noin vähän mitä pienellä on niin keuhkot eivät pääse/ole päässeet kehittymään niin että niillä ilmaa hengittämään pystyisi. Kaikin puolin epätodellinen ja lohduton tilanne.

Tsemppiä edelleen kaikille teille! :Heartred

Täällä maha kasvaa kyllä hurjaa vauhtia, niin myös varmasti teillä siellä! Mukaan tullut asentohuimaus jonka takia tänäänkin oksentanut kolme kertaa kaaressa. Voi tätä elämää.
 
Meinaatko Citrus kysyä vauvojen sukupuolet? Kiva kun tulit mukaan :)

Meillä oli tänään ensimmäinen seurantaultra, jännitti aika paljon mutta kaikki oli hyvin! Molemmat siellä kovasti liikkuivat ja kokoa oli sen verran jo etteivät mahtuneet enään samaan kuvaan :) Seuraava ultra kahden viikon päästä ja kuukauden päästä rakenneultra. Molempiin sain ajat valmiiksi.

Kyselin jo näkyykö kumpaa sukupuolta ovat, mutta lääkäri ei nähnyt vielä kunnolla. No, ainakin sitte rakenneultrassa varmaan näkyy... Vaikka ei tietty silloinkaan aina, mutta onhan näitä ultria nyt sitte vähän väliä.

Meillä siis identtiset tulossa ja yhteinen istukka, siksi nyt sitte tästä eteenpäin kahden viikon välein ultra. Ylihuomenna olis neuvolalääkäri.
 
Voimia ja tsemppiä MarinaMelina!


Kiva Talvi että kaikki oli hyvin. Meillä vielä puoltoista viikkoa seurantakäyntiin. Eilen sain kotidopplerin käyttööni, ja löysin pian molemmat sydänäänet. Tosi vilkkaita tapauksia kyllä tuntuu olevan, kunnes toinen ilmeisesti kävi nukkumaan ja sain rauhassa kuunnella ääniä. :D Pieniä liikkeitäkin alkanut tuntua parin päivän sisällä, ehkä kerran päivässä, mutta kuitenkin. :) Kätilö kyllä jo sanoikin toukkien vilkkaudesta ja jos yhtä vilkkaita ovat, kuin isosiskonsa, niin huhh. Siis jo vatsassa ollessa, mutta sama vauhti on jatkunut hänellä synnyttyäkin kyllä. :D

Kauhulla odotan viikonlopun hellettä, mutta jos ei tulisi ihan niin kuuma, kuin luvattu. Itse lupasin vielä mennä katselemaan kummitytön jalkkispeliä la ja su, niin voipi aika tukalaa olla kentän reunalla jos tulee hirmu kuumat päivät.

Mä olen jo nyt nähnyt pari kertaa terkkaria, kerran lääkäriä ja nt-ultra. Puoltoista viikkoa tosiaan seuraavaan ultraan ja vajaa kuukausi seuraavaan terkkarikäyntiin. Seuraavat ultrat selvii varmaan ens käynnillä. Mulla nyt viikkoja 14+2. Mutta ihan hyvä tosiaan, että käyntejä on usein, niin itsellä turvallisempi olo.
 
MarinaMelina, voih, sitkeä taistelija kuitenkin teidän pienempi :Heartbigred Toivon koko sydeämelläni että kaikki menee hyvin!

Kiva kun muitakin littyy joukkoon :) Tervetuloa!

Citrus, katsoin netistä Geminivaunuja mutta meille liikkuvat/pyörivät eturenkaat oli vaatimus. Toivotaan että kaikki löydämme hyvin toimivat vaunut/rattaat!

Talvi, miten saitte jo toisen ultran? Minäkin haluan! :grin Siis meilläkin yhteinen istukka mutta toinen ultra vasta v. 16+3 (oli tarkoitus saada v. 16+0 mutta aikoja ei löytynyt ja viikonloppu tuli väliin) Tai niin, sinullahan on la 8 päivää ennen minua niin olet ehkä jo viikolla 16 :) Ai hitsit, jännittää niin nähdä pienokaisi uudestaan :Heartred:Heartred

Minäkin olen tuntenut liikkeitä. Tiistai oli aivan ihana kun kutittivat minua monta tuntia ja tunsin jopa kerran kunnon tönäisyn kädellä. Mietin vain että jos tällaista menoa viikolla 14 niin mites sitten 10-20 viikon päästä?? :eek:o_O Tyttären kanssa minulla oli istukka etuseinämässä ja hän oli muutenkin rauhallinen vatsassa (ei ole enää!) niin tämä tulee olemaan sitten ihan uusi kokemus :)
 
Joo siis mulla se eka seurantaultra oli 16.raskausviikolla. Nyt siis rv 16+1.

Joo mä odotin kans tosi paljo tota tokaa ultraa ja jännittiki tosi paljo siellä sairaalalla odotellessa :) Ihanaa kyllä että nyt sit aina kahden viikon välein pääsee näkemään vauvoja ja että onko kaikki hyvin.

Samaa olen miettinyt että mitäs kun liikkeet nyt jo tuntuu näin selvästi (ruvennu tuntumaan nyt voimakkaammin) että voi olla vähän hellänä maha ja kyljet sitte loppuvaiheilla...
 
Nonniin! Paluu arkeen neljän viikon loman jälkeen ja heti bussi pääsi livahtamaan... Jos jään sairaslomalle viikolla 28 tarkoittaisi se että minulla olisi vain kolme kk jäljellä. Mites siihen suhtautua?

No, ainakin minulla on mukavat vaatteet päällä vaikka tämä nyt ei olekaan tavallinen pukeutumistyylini :) Kerroimmehan jo fb:ssäkin raskaudesta joten ei ole mitään salattavaa enää!
 
Tänään oltiin ekassa ultrassa. Kyseessä oli nt-ultra ja viikkoja 12+0. Kyseessä siis eka raskaus. Kaikki pysähty siihen ku ultran pää koski vatsaan: väliseinä ja kaksi sikiöpussia! Kätilö totesikin noin 5sek kuluttua et jaaha, täällä onki kaksi! :D Tämä päivä onkin sitten mennyt asiaa nieleskellessä :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
sanna, onneksi olkoon kaksosista ja tervetuloa mukaan keskustelemaan :Heartred:Heartred Tiedätkö jo onko identtiset vai epä-identtiset tulossa?

Onhan se aivan huikea kokemus nähdä kaksi pientä ruudussa, ja meillä kesti kyllä monta päivää miettiä ja pyöritellä asiaa mielessämme ennen kuin edes vähän totuimme ajatukseen. Tämä smiley selittää vähän miltä minun vatsassani näytti: boxing
Eli parhaat kaverukset tulossa! :rolleyes:
 
Takaisin
Top