Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kukaan ei ole tehnyt sisätutkimusta minulle tämän raskauden aikana, eikä ultrissa kohdunkaulasta mitään ole mainittu, eli oletan etteivät katsoneet juuri sitä. Tämä tunne että kohtu painaa synnytyskanavan auki on erittäin epämiellyttävä, enkä oikein uskalla rentoutua vaan nostan koko ajan lihaksilla kohdun ylemmäksi. Tämä on minulle ainakin ihan uusi kokemus koska ei minulla ollut tällaisia tuntemuksia tytärtä odottaessa.

Noh, neuvolatyttö ei soittanut tänään joten ellei mitään uutta tapahdu niin pitää vain yrittää nauttia viikonlopusta! Toivotaan ettei ole mitään hätää :smiley-ashamed008

Aika jännä ettei oo tutkittu vielä, mulla ainakin nyt molemmassa seurannassa katottu ultralla kohdunkaulan pituus, ja ymmärsin että joka kerta katsovat sen.

Piti ihan googlettaa toi symfyysikipu, mulla kans kyllä noita oireita ollut.

Kiitos Talvi kysymästä :) Tänään ei ole tuntunut yhtä pahalta kuin to ja pe, onneksi! Jos tuo tunne tulee aina työpäivinä/työviikon lopussa niin otan kyllä yhteyttä lääkäriin että saisin olla vähän aikaa sairauslomalla että kroppa saisi levätä.

Huoh! Mikäköhän pöpö sinullekin tuli, Citrus?? Toivottavasti olosi on jo parempi tänään!

Meillä on vauvauinti tänään ensimmäistä kertaa nyt syksyllä. Ensin pitää tietenkin löytää uikkarit :grin Bikinit kun minulla on niin "ehkä" joku huomaa että olen raskaana :wink No, nyt pitäisi olla vain yksi tuttu ryhmässä kun vaihdoimme ryhmää aiempaan. Katsotaas jos mies jaksaa tulla mukaan kun hän oli kaverin polttareissa eilen :wink

Oliko kellään muilla ollut noita harjoitussupistuksia? En muista nyt kirjotinko niistä, mutta mulla on tullut. Kysyin lääkäriltä niistä kun ihmettelin että näin aikaisin tulee, hän sanoi että joillain tulee aikaisemminkin eikä niistä tarvitse olla huolissaan...

Talvi, minulla on ollut niitä melkein alusta asti. Kunhan eivät tee kipeää, eivätkä tule säännöllisesti esim enemmän kuin 6 kertaa/tunti, niin ei pitäisi olla mitään hätää :) Onhan olemassa niitäkin jotka eivät koskaan tunne niitä, vaikka ne tulee kaikille raskauden aikana.

Eilen illalla kun makasin selällä jalat seinää vasten niin tunsin kun vauvat venyttelivät :) Tuntui vähän kuin nuo supistukset, mutta vain yhdessä paikkaa kerrallaan, ja siis kahdessa eri paikassa niin molemmat olivat samalla tuulella :p

Joo mä kans oon tuntenu noita venyttelyjä :) Ja välillä masu menee ihan vinoon kun toinen vaihtaa asentoa :)

Mä tässä taas melkeen viikon jaksoin olla onnessani viime ultrasta, nyt oottelen jo seuraavaa! :D Reilu viikko siihen.

Muokattu viimeksi:
Ja minä TAAS! Apua mä en kestä, kahden vauvan liikkeet! Voi ihanat te! ♡

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Nonniin! Nyt olen käynyt neuvolalääkärillä. Hän kuunteli minua, tutki kohdunsuuta, mittasi sf-mitan (mitä neuvolatyttö ei tee sillä perusteella että se ei kuitenkaan kerro mitään) ja ultrasi nopeasti. Siinä molemmat sydämet sykkivät, vauvat näytti nukkuvan otsat kiinni toisissaan :Heartred:Heartred
Kaikki oli hyvin ja tuo paineen tunne on melkein hävinnyt. Hän sanoi ettei voi tietää varmuudella mikä se oli, mutta arveli että voisi olla että toisen vauvan pää on painanut kohdunsuuta, ja koska kaksi vauvaa niin tuntuu tietenkin painavammalta.
Sf-mitta oli 19 cm, mikä kuulosti ehkä vähältä kun yleensä sanotaan että se olisi viikot +/- 2 kun odottaa yhden. Katsoin kuitenkin neuvolakortista edellisestä raskaudesta että silloin minulla oli 17 cm viikolla 23+0, joten tämä on varmaan ihan normaalia!
Olisin saanut sairauslomaa jos olisin halunnut, mutta en usko että se muuttaisi mitään joten katsotaan nyt miten jaksan tästä eteenpäin. Rankin osa päivästä on aina kun olen hakenut tyttäreni päiväkodista siihen asti kunnes mies tulee kotiin töistä. Nyt varsinkin kun on satanut koko ajan niin olemme olleet vain sisällä... Huh...

Minäkin voisin tähän keskusteluun osallistua. Kiva että meitä kaksosten odottajia on jo näinkin paljon niin saa vertaistukea.

Maanantaisen nt-ultran mukaan la olisi 23.2.2015. Eli nyt oltas kai sit rv 13. Eka raskaus itelle ja kaikki on ihan uutta.
Varhaisultrassa käytiin 7-8 viikolla tarkistamassa että onko mitään odotettavaa edes. Ja kaksi sykettä löytyi. Toisesta ei kuitenkaan saatu mittoja, joten jäi vähän hämärän peittoon mikä tilanne oli. Maanantaina sit saatiin varmistus kahdesta ihan kunnossa olevasta sikiöstä.

Vieläkin on hieman etovaa oloa välillä, mutta vähentynyt roimasti kuten väsymyskin. Mitään oksentelua ei ole ollut. Rinnat oli alkuun niin kipeet että nukkuminenkin oli hankalaa, mut onneks helpottanut. Alhaalla kai jotain ihan normaalia kohdunvenymistä tapahtuu. Mut oireet on ollu tähän asti suht laimeat mistä olen kyllä tosi onnellinen mut toki hieman peloissani.

Onnea paljon!! :)

Hyvin täällä ainakin voidaan. Tää viikko on oikeestaan ollu sellai et ihan ku ei raskaana oliskaan, normi olo koko ajan. :) eilen vähän nipisteli kun kävelin vissii liian kovaa ja painava lasti rattaissa loppu matkan.
Liikkeitä en tunne vieläkään. Perjantaina toinen toukka potkasi pari kertaa voimakkaasti, kun oltiin tansseissa ja tuli rokkia. ;) sykkeet kuitenki ihan normit. Tiistaina ois neuvola, mut ihan peruskäynti, eli hb, verenpaine jne.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Tervetuloa mukaan, Nereidi! Kuukusi meidän jälkeen olette, kun meillä on la 23.1 :) Tuo "23" on kyllä uusi onnennumeroni kun tyttärenkin la oli 23 pv, tosin lokakuuta ja kaksi vuotta sitten :wink

Eilen sain vähän hurjempaa bussikyytiä mennessäni joogaan... Bussi oli kyllä 3 min etuajassa joten en tiedä minne kuskilla oli kiire, mutta hänen ajamisensa aiheutti minulle supistuksia ihan koko matkan! Loppuivat samana sekuntina kuin nousin bussista.

Tosi kiva kun minulla on raskausapplikaatio puhelimessa johon loggaan aina painoni viikoittain. Nyt kun olen saanut jo HUIMAT 4,9 kg lisäpainoa niin siinä lukee "excessive"... :angry Oh joy... Eihän sinne tietenkään voi laittaa tieto että odottaa kaksosia että saisi vähän venytettyä niitä rajoja!

Citrus, minäkin tunnen liikkeitä vain satunnaisesti, tosin useammin koko ajan :) Eniten tunnen niitä venyttelyjä. Ja tuo alavatsan särky :sad001 En kyllä muista sellaista ensimmäisestä raskaudestani, oletan että johtuu siitä että kaikki venyy niin paljon nopeammin tällä kertaa.

Pyydä että mittaavat hemoglobiniarvosi huomenna neuvolassa. Minun arvonihan romahtivat nopeasti ja oli viikolla 17 pudonnut 120:een. Olen syönyt rautavalmistetta nyt reilun viikon ajan mutta kestäähän ennen kuin väsymys antaa periksi...

Noista hankinnoista, niin ostimme uuden vaunun jo, se on tosin vielä kaupan varastossa. Olemme saaneet tosi paljon tavaroita ja onhan meillä jo aika paljon tyttäreltä. Luulen että katsomme tilanteen mukaan sitten että tarvitsemmeko oikeasti uusia vaatteita ja muuta, ja yritän sitten kirppareista löytää niin paljon kuin mahdollista.

Citrus: Mulla on kans iskeny väsymyskausi, ei päivällä niinkään, mutta iltasella tekis mieli jo torkkua ja on pitäny nyt mennä ajoissa aina nukkumaan ku meinaa istuvalteen nukahtaa sohvalle :) Ja just kans noita alavatsakipuja ja välillä päänsärkyä.

Kävely on välillä tosi raskasta.. Ja nyt on sohvalta tai mistä vaan nouseminen ruvennu tuntuu hankalalta, ja kenkien laitto :D

Mä oon nyt alkanu tuntee voimakkaampia potkuja, ja ihan selviä potkuja, ku aiemmin just lähinnä liikkeitä.

Hankinnoista, me ostettiin lauantaina kirpparilta muutama body :) Ne oli ekat hankinnat :) Vaunut ostetaan tässä syksyn aikana varmaan ja pikkuhiljaa tässä aletaan laittamaan kaikki valmiiksi. Ainaki toinen sitteri kans ja jotain sellasta....vaunut on varmaan ainoo mitä uutena ostetaan. Ja pitää vähän kattoo mitä kuopukselta on jääny pikkuvaatteitta, että paljon niitä tarvii lisää..

Keskiviikkona ultra, ja nyt onki rakenneultra tällä kertaa, nyt siis rv 20. menossa. Malttamattomana taas täällä jo odottelen että pääsee näkee pikkuset <3

Takaisin