Onko muita kaksosten odottajia?

Voi teitä on niin ihana seurata! Kaks vauvaa samalla kertaa, ihanaa! (Olen toki super onnellinen tästä yhdestä omastanikin!) Mitähän Mellulle kuuluu...? =/ ♡

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Lila - Aurora : tänme kuuluu melkeinpä samaa kun aiemminkin, kiitos kysymästä♡Huomenna mennään ultraan ja ollaan taas pikkusen viisaampia. Eilen ainakin vielä kuulin doplerilla kahdet sykkeet joten eiköhän molemmat ole edelleen matkassa. Saa nähdä miten meidän käy, jotain ratkaisuja ois nyt alettava tekemään...huomenna rv 16+0 ♡ kirjoittelen huomenna lisää!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Onnea Sanna!

Tsemppiä huomiseen MarinaMelina!



Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Citrus, kiitos, tiedän tuon :) En vain jaksanut minäkään alkaa selittämään sen tarkemmin. Me tiedämme että meille on tulossa identtiset kun heillä on yhteinen istukka ja sama ulkoinen pussi.
Olen jotenkin aina ollut erittäin kiinnostunut identtisistä kaksosista joten ehkä ihan luonnollista että saan juuri sellaiset :wink

Tsemppiä huomiseen MarinaMelina :Heartred

Meillä seuraava ultra ensi maanantaina. Odotan innolla! Tuntuu oudolta kun joinakin päivinä tunnen tosi paljon liikettä vatsassa, ja sitten seuraavana en tunne yhtään mitään... Toivottavasti saan pian joka päivä varmistusta siitä että kaikki on hyvin pienokaisilla!
 
Katselin tuossa Suomen Monikkoperheet ry:n sivuilta että jos on omat "yksiöt" mukuloilla niin on 30%:n mahdollisuus saada identtiset. Eli meillä nyt ei sitten tiedäkään että tuleeko identtiset vai ei :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Tota Identtisyys asiaa pohditaan täälläkin. Meillä kun eri istukat ja pussit sun muut, hoitaja sanoi np-ultrassa ettei ole identtiset ja jälkeen päin asiasta ei ole lääkärin kanssa ollut puhetta. Nyt sitten nettiä selaillessa oon saanut tietooni että voisivat silti olla identtiset. Mikä tietenkin pelottaa kun toisella epäillään kromosomiviasta johtuvan nuo rakenneviat, silloinhan jos olisivat identtiset niin olisi kromosomostokin heillä sama :sad001 toisaalta en usko että meillä olisi identtiset koska mielestäsi tunsin molemmat ovulaatiot, molemmat kiinnittymiset ja suvussa on juuri tätä perityvää ei identtisyyttä! Jo ennen ovista sanoin miehelle että tuleekohan kaksoset kun molempiin munasarjoihin sattuu niin paljon :O ja en tiedä voisiko olla niin että molemmilla olisi esim. Trisomia 13 tai 18 ja vain toisella olisi tässä vaiheessa rakennevikoja. Luulisi että näkyisi toisessa edes jotain viitettä..täytyy huomenna jutella lekurin kanssa lisää!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä toinen ultra maanantaina. Oli tarkoitus olla huomenna mutta aikoja ei löytynyt. Jännittää kyllä tosi paljon! Olen tuntenut liikkeitä jo pitkän ajan mutta en vieläkään tunne joka päivä ja ainahan se huolestuttaa...

Eilen aloitin prenatal joogan :) Kävin postnatal joogassa tyttäreni kanssa kun hän oli pieni, ja nyt käyn samassa paikassa samalla ohjaajalla. Oli kivaa vaikka joskus sattui. Löysinkin heti uuden kaverin, naisen joka odottaa esikoistaan lokakuussa :)

Tänään sitten heräsin uneliaana kun yöuni jäi vähän liian lyhyeksi :sad001 Päänsärkyäkin minulla on vaikka just eilen ajattelin miten onnekas olen kun minulla ei koskaan ole päänsärkyä. Toivottavasti lähtee kahvilla!

Citrus, kaikki on varmasti paremmin kuin hyvin B-vauvalla! Hyvä että haluavat kuitenkin tarkistaa asiaa uudestaan :) Sukupuolisuus jännittää täällä! Mutta olen melko varma että tiedän mitä ovat :wink Voihan kyllä olla että se ei vielä selviä maanantaina kun ollaan silloin vasta v. 16+3. Mutta viimeistään rakenneultrassa sitten, haluan päästä suunnittelemaan nimiä!
 
Muokattu viimeksi:
Olen yrittäny katsoa netistä ohjeita mut niin montaa löytyy ohjetta kuin ihmistä. Eli meillä olisi tarkoitus lentää USA:han tiistaina ja silloin mulla on viikkoja 13+1. Eihän tässä vaiheessa ole vielä yhtään suurempaa riskiä keskenmenoon kuin yksösraskaudessakaan?

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Citrus, tiedän tasan tarkkaan mitä tarkoitat krapulatunteesta aamuisin :grin Minulla on ollut ihan sama juttu, ja eilenkin oli just sellainen päivä. Mietin voiko olla nestepuutteen vuoksi, vaikka juon kyllä vettä joka kerta kun käyn pissalla yöllä. Koko päivä menee kyllä sekaisin ellei saa tarpeeksi unta yöllä... Olin myrtsi melkein koko päivän eilen. Tänään onneksi on parempi olo vaikka yöunet jäi 8 h alle.

Sanna, en valitettavasti tiedä. On se varmaan ihan ok lentää vielä näin aikaisin, mutta jos mietityttää niin soita neuvolaan ja kysy :)

Miten suhtaudutte kasvavaan kumpuunne? Minulla on jotenkin vähän vaikea, vaikka olen ylpeä kasvavasta vatsastani, niin olen myös kauhissani että missä tämä loppuu?? Onneksi painoa ei ole tullut lisää kuin 3,6 kg vaikka olen normaalipainoinen.
Tässä vaiheessa kun odotin tytärtäni niin ei kukaan huomannut ellei tiennyt että olin raskaana. Masu jäikin erittäin pieneksi ja isoin sf-mitta jota mitattiin oli 32 cm viikolla 38 (yleensähän ajatellaan että sf-mitta olisi viikot +/- 2 cm). Pieni kumpu johtui todennäköisesti siitä että minulla oli vähän (mutta tarpeeksi) lapsivettä, ja tyttökin painoi vaivaiset 2,7 kiloa syntyessään v. 39+2.

Citrus, missäpäin asut? Tuo prenatal jooga on Helsingin Fredrikinkadulla, jos asut lähistöllä ja haluat kokeilla niin annan lisää infoa (ja tietenkin myös jos joku muu haluaa kokeilla)! :)
 
Ducksie: Mulla on sama, että oon aina ollut tosi kiinnostunut identtisistä kaksosista, ja nyt sitte odotan sellasia :)

Mä välillä huolestuin noista liikkeistä kanssa ennen tuota rv 16 seurantaa, kun joskus tunsin liikkeet ja joskus sit en moneen päivään. No ultrassa sitten siellä ne liikkuivat vaikka kuinka paljon enkä yhtäkään liikettä sillä hetkellä tuntenut :D Vähän helpotti. Mutta ihanaa että on kahden viikon välein ultra, koska kyllä tässä välissä kerkee aina pieni huoli tulla ja jännittää seuraava ultra, mulla keksiviikkona ois sitte taas. Nyt rv 17+1

sanna: oliko sulla siis omat istukatkin? Niin ja mä lensin viime raskaudessa muistaakseni joskus noilla viikoilla(Lontooseen kylläkin), sillon löysin jostain tiedon millon on turvallista, mut nyt en enää muista mitä siitä sanottiin... Olikohan just et siinä keskiraskaudessa paras lentää, mutta lähempänä loppuraskautta ei enää suositella. En tiiä sit miten kaksosraskaudessa..

citrus: Kiva että ultrassa kaikki hyvin :)

Musta on ihana kun maha on kasvanu, ei epäilystäkään ettei ois raskaana, ei tarvii kenenkään enää miettiä oonko vaan lihonnu vai raskaana :) Mutta toisaalta hirvittää tosi paljon että kuinka isoks tää oikeen kasvaa! Musta on ruvennu jotenki inhottavalta tuntumaan kävely ja kaikki on tosi raskasta, hirvittää paheneeko tää vaan kokoajan.. Oireet on melkeen jo samat ku aiemmissa raskauksissa vasta ihan viimesillään...

Oliks sulla tuikkuvain kohta ultra? Mä meen jo ihan sekasin kuka oli missäkin vaiheessa :)
 
Tiistai aamuna on ultra. :)
Saamaani angelsounds on kyllä ollut aina välillä käytössä.. hirvee meno päällä aina ja sykkeet pysyny samoissa. Toisella vilkkaampi syke ollu koko ajan. Hauska kuunnella välillä rankan työpäivän jälkeen. :)

Mulla kans tänää tuntu kävely raskaalta ja alavatsaa paino. Joskus viime vkolla oli vielä melkoisia vihlasuja. Tyttö kinuu nyt jotenki koko ajan syliin ja jos enempi nostellu päivän aikana ni tuntuu kyllä.

Vatsa on aamusin vielä vähän pienempi mut iltaa kohti kyl turpoo. Tänää kyl en huomannu ees et ois ollu pienempi. :D Puolitutut jo onnitelleet kun mahan on nähneet. Mulla maha viä tulee ihan tohon eteen ainaki vielä. Tosin niin oli ekassakin, ei paljon takaa huomannu.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo mulla kans puolitutut onnitellut mahan perusteella ja tänään huomasin vieraiden ihmisten kaupoilla tuijottelevan mahaa :) Saas nähä mahtuuko talvella mikään takki päälle..
 
Eipä muuten sitte pidä paikkansa tuikkuvain kohdalla sanonta että jos maha ei näy takaapäin tulee poika :)
 
Täällä tilanne viimeisimmässä ultrassa se että molemmat edelleen matkassa, B vauva voi mainiosti mutta A vauvalla sydänkin ruennut heikkenemään, rakenneviat pysyneet samanmoisina..niistä hiukan tarkempaa tietoa pystyttiin näkemään taas.
Oletus olisi ettei A pikkuisen sydän enää jaksa kauaa. KYSsiin meillä aika ensi perjantaina, siellä taas katsotaan ja mietitään lisää. Itsellä sellainen tunne ettei toinen sinne asti jaksa, jos enää on edes tähän asti jaksanut. Doplerilla en löydä kun yhden sykkeen, tosin niitä en aina aiemminkaan ole löytänyt molempia.
Tänään viikkoja 16+2 ja maha tuntuu valtavalta. Olo on kuitenkin fyysisesti kunnossa ja virkeä, henkinen puoli ailahtelee jatkuvasti!
 
MarinaMelina, jaksamisia teille! En tiedä mitä olisi parasta teidän kaikkien kohdalta mutta toivottavasti menee parhaan mukaan!

Meillä oli tänään toinen ultra ja kaikki näytti tosi hienolta! Painoarviot tällä hetkellä vauva A:lla 133 g ja vauva B:llä 140 g, eli samoilla linjoilla menevät :) Olin todella huolestunut kun tunsin liikkeitä varhain ja melko paljon mutta nyt en oikein ole tuntenut mitään viikkoon... Mutta selvisi että istukka on kasvanut etuseinään joten siksi kai en tunne liikkeitä niin hyvin enää. Onneksi seuraava ultra on jo kahden viikon kuluttua ja neljän viikon kuluttua rakenneultra, saimme jo molemmat ajat :)
Seuraava tapaaminen on tavallinen neuvola keskiviikkona.

Miten te muut jaksatte? Olen niin väsynyt keskellä päivää etten oikein jaksa viihdyttää tytärtäni työn/päiväkodin jälkeen. Tunnen syyllisyyttä kun annan hänen katsoa tv:ä ehkä vähän liikaakin... Joinakin päivinä jaksan mennä puistoon mutta en joka päivä.
 
Kiva kuulla Ducksie että ultrassa kaikki hyvin! :) Mulla keskiviikona ultra, sitä jo jännittelen.

Ihan suht hyvin täällä jaksellaan, ainaki alkupäivästä. Kuopuksen nukkuessa päikkärit otan yleensä pikku levot. Alkuillasta kuitenki on aika usein väsynyt olo. Eilen taas oli koko päivän tosi voimaton olo ja parit pikkuset unetkin otin. Olin kyllä sitä edeltävänä iltanu hionu ja maalaillu lipastoja, että voi olla että heti kun tekee jotain ekstraa niin onki sit seuraavan päivän ihan poikki. Mutta mä en kerenny palaaman töihin kuopuksen jälkeen niin se helpottaa kyllä varmasti täällä.

Ja jaksamisia MarinaMelina!
 
Takaisin
Top