Onko muita kaksosten odottajia?

Ducksie: kiva kun tulit mukaan, mä kans enemmän vaan lueskellu mutta nyt tosiaan kaipaa vertaistukea. Mistä vaan löytää raskausjuttukaverin mutta kaksosten odottajia ei ihan joka päivä tuu vastaan.

Meillä 30.7 ultra ja sit onki kahden viikon välein sen jälkeen. Sitä kyllä ootellaan jo kovasti. Kiva että noita ultria on nyt tiuhaan.
 
Kiva tosiaan kun tulit mukaan Ducksie. Hauska, itsekään en koskaan kirjoitellut esikoisen aikaan, joskus kävin lueskelemassa kyllä. Nytkin oli sama ajatus että luen vain, mutta kappas, tässä sitä kirjoitellaan. :wink
Joillain kavereilla on kaksosia, mutta tämä erilaista "tukea" kun mennään suht samoissa vaiheissa samaan aikaan.

Apua, alkaako ne ultrat heti toisen kerran jälkeen jo parin viikon välein. Mutta turvallisempi olo itselle kun usein seurataan.
Piti vielä lähteä syyskuun puolivälissä Lappiin viikoksi, kun vielä "mahdollista" reissata. Saapi nähdä onnistuuko reissu enää sit. :wink

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
tuikkuvain, luulen että käydään kahden viikon välein ultrassa vain jos kaksosilla on sama istukka. Ainakin ultrassa sanottiin meille että tutkimuksiin käydään varmistaakseen että molemmat vauvat saavat riittävästi ravintoa eikä toinen ota kaikki ja toinen kuihdu. Mutta voihan toki olla että käytte kuitenkin useammin kuin yleensä. Eikö ollut niin että teidän pienokaisilla oli omat ulkoiset pussukat (paksu kalvo välissä) mikä voisi tarkoittaa että heillä on omat istukat. Kerro meille miten teidän tutkimukset etenevät :)

Olen ollut ihan kuollut tässä viimeiset päivät. Viime viikolla luulin jo että energiatasot olivat nousussa, mutta nyt tuli takapakkia :sad001 Miten teillä miulla on energiaa? Onneksi olen nyt lomalla, mutta miten jaksan sitten töissä? Onneksi olen jo kertonut esimiehelleni kaksosraskaudesta! Lähdemme maanantaina Ahvenanmaalle viikoksi, toivottavasti jaksan vähän tehdä siellä jotain...
 
Kätilö sanoi vaan että ensin 4vkon välein, sit 2vkon ja lopuksi viikon välein. Tuosta kuihtumisesta kyllä sanoi myös, että seuraavat ettei näin kävisi. Eli ehkä sit on vain yksi istukka. :D mutta paksu kalvo tosiaan on kyllä välissä. En tiedä, kerron kun selviää. :D

Tänään just ajattelin töissä, että voi kun pääsisi hetkeksi lepäämään. Eilen alkoi loman jälkeen työt ja tottunut lepäilemään samaan aikaan tytön kanssa nyt neljä viikkoa. Mut eiköhän se tästä kun pääsee taas työrytmiin.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä kanssa yksi odottaja!identtiset tulossa ja la 23.1.meillä seurannat naistenklinikalla ja eka käyntk onkin 8.8. Nyt siis rv 13+1 ja järkky pallomaha =)
 
tuikkuvain, ehkä teilläkin sitten identtiset :D

mam85, tervetuloa mukaan! The more the merrier! Teillä on sama la kuin meilläkin ja mekin käymme Naistenklinikalla. Ajat 8.8 oli jo kaikki varattuja joten siksi saimme seuraavan ultra-ajan 11.8. Joo, tänään kerroimme kaikille fb:ssa raskaudesta kun ei voi oikein enää pitää salaisuutena kun maha kasvaa hurjaa vauhtia! Emme kuitenkaan vielä kertoneet kaksosista :wink
 
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa mam85 :) Ja kiva että ilmeisesti kaikilla meillä siis identtiset tulossa! Näkeeköhän sukupuolen vähän aikasemmin kun on ultria tiuhaan, kun yksösraskaudessa sen näkee siinä rakenneultrassa oliko se joskus 20.viikolla...?

Joo täällä kans jo maha selvästi vauvamasuna näkyvissä. Enrgiatasot heittelee aika lailla. Tossa 14. raskausviikolla tuntui että energiaa oli yhtäkkiä tosi paljon ja mietin että jes nyt helpotti, mutta kyllä tässä taas on huonojakin päiviä. Yleensä alkupäivä menee hyvin mutta iltasin huono olo. Nyt siis rv 14+3.

Ootteko muuten tuntenut liikkeitä masussa? Mä oon tässä viimeaikoina (ehkä viikon verran) ruvennu tuntemaan selvästi millon ovat hereillä, varsinaisia potkuja en oikeestaan mutta liikkeen selvästi.
 
Mam85, tervetuloa mukaan!
Ehkä sitten identiset. Pitää kysellä tyhmänä lisää ensi kerralla, jos ei neuvolassa osaa huomen kertoa. :)
En oo vielä tuntenut mitn liikkeisiin viittaavaa, mutta mulla nuo viikotkin huomenna 13, niin ei vielä ihmekään.
Iltaisin on joskus melkoinen pallomaha mutta laskee vielä onneks vähän aamuun mennessä. :D Ei vielä sivulliset huomaa päivisin, jos ei osaa tarkkaan katsoa, mutta just joinain iltoina kyllä on muutama tuttu kysyny onko vauva tulossa. Saa nähdä mikä puskutraktori musta viä tulee. :wink

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Tunsin "elohiiret" ensimmäistä kertaa jo v. 11+1! Tunnistin tunteen heti kun oli sama kuin ensimmäisessä raskaudessa mutta toisessa kohdassa :) Nyt, kaksi viikkoa myöhemmin, olin hereillä yöllä ja tunsin kun toinen (tai molemmat?) työnsivät vähän väliä, ja senkin tunteen tunnistin. Tytärtä tunsin ensimmäisen kerran v. 16+3 (taisi olla?) mutta silloin minulla oli istukka etuseinämässä joten tunsin vain toisella sivulla jotain pientä.

Olen kauhuissani selaillut netin löytääkseni kaksosvaunuja johon saisi turvakaukalot, kopat ja istuinosat. Hirveät hinnat ja mies sanoi suoraan että uusia emme hanki. Mutta vanhoja ei oikein löydy netistä joissa olisi kaikki tarvittavat osat, enkä muutenkaan osta käytettynä turvakaukalot kun ei voi koskaan olla 100 % varma ettei niillä ole törmäilty...
Pitää vissiin tehdä rundin Baby Styleiin, Lastentarvikkeeseen jne ja katsoa mitä niillä on tarjolla ja kokeilla miltä tuntuvat.
 
Ihanaa että on noin paljon kaksosten odottajia! Ja määrä varmaan lisääntyykin tässä pikkuhiljaa kun uusia hyppää mukaan.. Oon mielenkiinnolla ja innolla seuraillut tätäkin ketjua... Ehkä kateus on liian voimakas sana, mutta oon äärettömän onnellinen teidän kaikkien puolesta! ♡♡ Onnea!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos Lila-Aurora :)

Joo mä käväsin kans lastentarvikkeessa kyselemässä kaksosten yhdistelmävaunuja, tuntu että hän ei oikeen tajunnut vaikka sanoin että tulee kaksosille eikä vauvalle ja isommalle. Lopulta sitten ymmärsi että siis kahdelle vauvalle.. Yhet esitteli(esitteestä, ei ollut liikkeessä) ja ne kuulosti tosi hyvältä, paitsi että niihin ei saa seisomalautaa kiinni, kun sellasen tarvitsisin kyllä tuolle pojalle vielä. Täytyy käydä kaikki vahtoehdot läpi. Hinnat on kovat, tulee todella kelan äityisavustus tarpeen :)

Kaikki vaunut tuntuu olevat niitä missä vauvat laitetaan "päällekkäin", jotenki ite ehkä haluaisin perus vanhanaikaiset missä saa vauvat vierekkäin.. Mutta kuulemma ne kapeammat on nykysin suositut ehkä syystä sitten.. Täytyy tosiaan käydä niitä työntelemässä jossain liikkeessä.

Oliko sulla tuikkuvain tänään neuvola, kerrohan sitte kuulumiset :)
 
Kiitos Lila-Aurora :)

Joo mä käväsin kans lastentarvikkeessa kyselemässä kaksosten yhdistelmävaunuja, tuntu että hän ei oikeen tajunnut vaikka sanoin että tulee kaksosille eikä vauvalle ja isommalle. Lopulta sitten ymmärsi että siis kahdelle vauvalle.. Yhet esitteli(esitteestä, ei ollut liikkeessä) ja ne kuulosti tosi hyvältä, paitsi että niihin ei saa seisomalautaa kiinni, kun sellasen tarvitsisin kyllä tuolle pojalle vielä. Täytyy käydä kaikki vahtoehdot läpi. Hinnat on kovat, tulee todella kelan äityisavustus tarpeen :)

Kaikki vaunut tuntuu olevat niitä missä vauvat laitetaan "päällekkäin", jotenki ite ehkä haluaisin perus vanhanaikaiset missä saa vauvat vierekkäin.. Mutta kuulemma ne kapeammat on nykysin suositut ehkä syystä sitten.. Täytyy tosiaan käydä niitä työntelemässä jossain liikkeessä.

Oliko sulla tuikkuvain tänään neuvola, kerrohan sitte kuulumiset :)


Mä kattelen just baby joggerin kuvastoo. Siinä on ainakin kaksosvaunut jossa ne on vierekkäin. Sit voi myös yksösvaunuun saada kopat päällekkäin ja vaikka mitä yhdistelmiä. Myös laudan isommalle. Mulle on tulos vaan yks vauva mutta harkitsen joggerii sen monipuolisuuden vuoksi ja mikäli lisää vauvoja tulee lähitulevaisuudessa. Vauva pisteestä vantaalta sain kuvaston.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Talvi: On tänään neuvola iltapäivällä, kerron kyllä. :)

Meillä kanssa tuo "ratasrumba" edessä. Veljellä on meille tiedossa Oran kaksosrattaat, mutta en tiedä vielä sen paremmin millaiset ovat ja käykö ihan pienille vauvoille tai onko isot vai pienet pyörät tms. Mulla pitää olla kunnon pyörät rattaissa/vaunuissa, että pääsen hyvin liikkumaan huonollakin säällä, kun ainakaan vielä ei ole kuin yksi auto ja mies päivät auton kanssa töissä.

Tytölle ostettiin silloin 3v sitten kunnon Emmaljungat, sporttialustalla, jotta oli korkeussäätö kahvassa. Ollaan molemmat pitkiä, niin kääntyvä kahva ei ole niin hyvä. Silloin ajateltiin, että ostetaan kunnon vaunut, vaikka ovatkin kalliit, mutta menee sitten seuraavallekin. Noh, nyt ei taida mennä. :wink Alkuun ehkä mahtuisi kovaan koppaan vierekkäin, kun ovat aika tilavat vaunut, mutta ei kyllä kauan tämäkään ratkaisu käy. :) Onneksi ei ole vielä kiire hommata, syksyn jälkeen tulee kuitenkin ensi vuoden mallit, niin saa sitten tämän vuoden malleja vähän halvemmalla. Tosin torista tai huuto.netistä voisi myös löytää hyviä, vähän käytettyjä rattaita/vaunuja.
 
Heips! Mä katoin lauranlastentarvikkeesta vaunut.akjax geminit.hinta ei paha ja niihin saa myös kaukalot.vaunuissa kantokopat,sadesuoja ja hoitolaukku mukana.käykää kattomassa
 
Eivät kyl vaikuta yhtää pahalle vaihtoehdolle.. Ois vaa kiva päästä kokeilee ensin..päiväreissu poriin vissiin tehtävä. :D mutta kiitos vinkistä!

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Enpä tullu neuvolassa hullua hurskaammaks. :wink ei osanneet sanoa istukka-asiaan mitään. Syke löyty heti, 140 mut ei ees ettiny toista, mikä oli vähän jännä. Meinas vaan ettei oo ennenkää löytäny molempia näin aikasessa vaiheessa..
hb oli noussu ihan hyväksi. :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
No just, kylläpä outoa ettei edes yrittäny ettiä toista! Mulle sanottiin et älä säikähdä jos ei molempia löydy mutta yritti kuitenkin ja löysikin nopeasti molemmat.
 
Ei.. 143/76. Viimeks 133/71. Neuvolas viä yleensä korkeampi ku kotona rauhas.
Oli joo vähän jännä.. Täytyy kuunnella ite sit ku saan laitteen joku pvä ystävältä. :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla oli 95/58... Ei kyllä asiaan ihmeemmin puuttunut eli ei kai sitten liian matala. Sanoi vaan että voi helpommin huipata.

Musta tuntuu että aika kuluu tosi hitaasta, en malttais odottaa seuravaa ultraa, viikon päästä keskiviikkona sitte...
 
Takaisin
Top