Onko muita 40+ iltatähden yrittäjiä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hei123
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei ole mitattu AMH:ta. Käsittääkseni sitä ei kitara kuin hedelmöityshoitojen yhteydessä. Esivaihdevuodet voi vissiin kestää kymmenenkin vuotta ja sinä aikana voi tulla raskaaksi. Luulen, että ovulaatio itsellä tapahtuu kyllä useimmissa kierroissa, koska luteraalivaihe on sen 14 päivää ja ne pari kiertoa, kun en ole ovulaatiota tuntenut ja epäilen että ovat jööneet ovuloimattomaksi ovat venähtäneet. Minulla alkoi kuukautiset jo 12-vuotiaana. Sillä ei kuulemma ole kuitenkaan yhteyttä siihen kuinka aikaisin vaihdevuodet alkavat. Äidillä oli menopaussi 54-vuotiaana ja vissiin yleensä hyvin saman ikäisenä tyttärellä odotettavissa.

Tänäön muuten odotetusti ovistesti selkeä plussa aamulla ja nyt tuntuukin oviskivut oikealla. Toissapäivänä talleteltiin, eilen mies nukahti sen minuutin aikana kun tulin sänkyyn hänen jälkeensä, niin ei ollut actionia. Ehkä tänään vielä onnistuisi.

Kärsimättömän pregcheck tänään nega. Siirrosta 7 päivää. Esikoisen kanssa plussa näkyi jo pp6 joten enpä nyt henkeä pidätteke että tuo plussaksi muuttuisi tiistaihin mennessä

Mutta miten tuo lasketaan, dpo vastaavuus? Riippuuko minkä "ikäinen" alkio siirretään? Kuulostaa vaan tosi aikaiselta näkyä mitään. Toivotaan että se vielä sieltä pärähtää :Two-hearts:

Mutta miten tuo lasketaan, dpo vastaavuus? Riippuuko minkä "ikäinen" alkio siirretään? Kuulostaa vaan tosi aikaiselta näkyä mitään. Toivotaan että se vielä sieltä pärähtää :Two-hearts:
Mä en tiedä miten kääntyy dpoksi. Alkio 5-6 päiväinen. Aikaisessa toki olen, mutta vertaan aina siihen että esikoisella tässä vaiheessa jo näkyi plussa. Kemiallisessa näkyi vasta myöhemmin, mutta siinä hcg jäikin liian matalaksi.

Noh, jatkan testailua viikonlopun.

Tervetuloa vaan mukaan @Anmi-83 :smiling-eyes: jos näin kypsässä jengissä haluat kuumeilla niin ihan mahtavaa :tears::folded:

@_kirahvi miltä testi näytti tänään? Pidän peukkuja!

mulla oli eilen vahva fiilis että nyt on onnistunut, ei oo enää tänään :rolling: Laidasta laitaan….

Tervetuloa vaan mukaan @Anmi-83 :smiling-eyes: jos näin kypsässä jengissä haluat kuumeilla niin ihan mahtavaa :tears::folded:

@_kirahvi miltä testi näytti tänään? Pidän peukkuja!

mulla oli eilen vahva fiilis että nyt on onnistunut, ei oo enää tänään :rolling: Laidasta laitaan….

Täällä sama! Eilen jo kuvittelin jotain oireita itselleni ja tänään totesin, että tuskinpa nyt kuitenkaan, etenkin jos mahdollinen kiinnittyminen on tapahtunut ehkä 1-2 päivää sitten. Mä odottelen testailujen kanssa reippaasti ensi viikkoon. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä me kaikki ymmärrämme vauvahaaveet :red-heart: iästä huolimatta. Ja sen tuoman haasteen lisäksi. Tule vain kanssamme kirjoittelemaan. Oletteko päättäneet yrittää? Sinulla ei kuitenkaan hirmu kauaa ole kuopuksesta, että miksei onnistusi? :smiling-eyes:
Clomifeniä ei tietääkseni enää juuri määrätä, se ilmeisesti ohentaa kohdun limistä liikaa.
Yleensä kai kokeillaan ennemmin Letrozolia. Mielestäni aika ”helposti” se minullekin määrättiin AMH mittauksen jälkeen.

Tervetuloa vaan mukaan keskustelemaan ja toivotaan!

Tänään testi edelleen nega :-(

Täällä me kaikki ymmärrämme vauvahaaveet :red-heart: iästä huolimatta. Ja sen tuoman haasteen lisäksi. Tule vain kanssamme kirjoittelemaan. Oletteko päättäneet yrittää? Sinulla ei kuitenkaan hirmu kauaa ole kuopuksesta, että miksei onnistusi? :smiling-eyes:
Clomifeniä ei tietääkseni enää juuri määrätä, se ilmeisesti ohentaa kohdun limistä liikaa.
Yleensä kai kokeillaan ennemmin Letrozolia. Mielestäni aika ”helposti” se minullekin määrättiin AMH mittauksen jälkeen.
Kiitos positiivisuudesta ja ymmärryksestä :smiling-eyes: Olen seurannut ovistesteillä että ovulaatio tapahtuu. Iästä johtuen se on varmaan nyt aikaisemmin kuin ollessani 42 vuotias jolloin kuopus sai alkunsa. Silloin ovulaatio oli kp.15-17, nyt kutakuinkin jo kp.12. Paitsi viime kierrossa, joka meni todennäköisesti sekaisin. Jouduin nimittäin aikaistamaan edellisiä kuukautisia hormonaalisesti, jotta ne eivät olisi osuneet joululomalle kuten oikeasti olisivat tulleet. Niin kun söin yhden vajaan kierron minipillereitä, joista edellinen vuoto tuli - niin seuraavat kuukautiset eivät tulleetkaan normaalisti. Ovulaatio olikin mahdollisesti vasta kp.29. Toki se on "hyödynnetty" :tears:En siis ole raskaana, testinkin silloin tein. Nyt vaan odotan ja ihmettelen milloin seuraava kierto alkaa, ja palautuuko enää säännölliseksi, vai alkaako vanha PCO tehdä taas temppujaan -tai tämä ikä Voisin keväällä käväistä Ovumialla ja kysyä saisinko nuo mittaukset ja mahdollisesti mainitsemasi lääkityksen. Annetaanko se lääkitys siis jos ovulaatio kuitenkin tapahtuu, vai ainoastaan jos ei tapahdu? Mulla silloin nuorena ei oikein tapahtunut, nyt en tosiaan tiedä mihin suuntaan tässä kroppa on menossa.

Uskoisin että tekevät perustutkimukset jotta näkevät, onko letrotsolin määräämisessä järkeä, vai ovatko vaihdevuodet jo käynnissä.

Iän myötä PCOS usein helpottaa tai häviää kokonaan, ja toisaalta PCOS lykkää vaihdevuosia keskimäärin 2 vuodella eli nainen pysyy hedelmällisenä pidempään, joten mikä ettei voisi vielä onnistuakin.

Vähintäänkin sieltä saa tiedon, mikä tilanne on hedelmällisyyden kannalta.

Tervetuloa vaan mukaan keskustelemaan ja toivotaan!

Tänään testi edelleen nega :-(

:red-heart:

Sama täällä, tänäänkin. On toki vielä aikaiset päivät lohdutan itseäni. Joskus yhdessä km kierrossa sain plussan jo dpo9, onnistuneesta elävään lapseen johtaneessa tuli plussa dpo 10.
Mutta kaikissa raskauksissa on ne päättyneet sitten miten ajoissa tai myöhään on näkynyt plussa tikussa dpo10-11.

Sitten jotenkin olen ollut ihan pirun hajamielinen. Mulla on jo kahtena iltana unohtunut laittaa cyclogest!! Eilen illalla unohtui taas joten laitoin nyt aamulla ja laitan illalla myös, vaikka ohje oli vain 1/ilta. Eipä siitä haittaa lie.
Sillon kun tämä ainokainen saatiin piti laittaa lugesteron sekä aamulla että illalla.

Kiitos Suski tiedoista! Huomaan että olet samaa ikäluokkaa kuin minä, ainakin nimimerkin perusteella? Oletko saanut kuopuksen vielä elokuussa 2019? ❤ Tämä mun kuopus syntyi marraskuussa 2018. Olen itse syksyllä-75 syntynyt. Ei ole ollut aktiivista yrittämistä enää hänen syntymänsä jälkeen vaikka niitä oviksia olen tikutellut ja seksiäkin ollut useimmiten samoihin aikoihin. Että kai se tavallaan lasketaan yrittämiseksi kuitenkin...kuten joku tuolla aiemmin ketjussa mainitsi, taitaa olla jonkinlainen elämäntapa tämä ovisten tikuttelu ja ajatus siitä, ettei halua heittää vielä kirvestä kaivoon ja luopua toivosta, vaikka suurin todennäköisyys on, ettei raskaus enää alakaan tai mene loppuun asti. Saanko kysyä millaisia tutkimuksia ja apuja sinä sait viimeisimpään raskauteen? Vieläkö haluaisit raskautua?
Samaa ikäluokkaa. :)

Minulla on myös PCOS, ja sen vuoksi en luomuna ovuloi ollenkaan. Tämän vuoksi esikoinen syntyi hoidoilla vuonna 2016 (minulla ei riittänyt edes letrozol, vaan piti piikittää IVF-lääkkeitä, jotta saatiin edes yksi munasolu aikaan). Toista lasta yritettiin jo kesästä 2017 asti, samoilla piikityksillä. Piikkien avulla jälleen plussa tuli helposti, mutta se meni kesken. Minulle tuo 3 kk pituinen raskaus ja keskeytyneen keskenmenon tyhjennys olivat sen verran kova pala, että tyhjennyksen jälkeen mietin pitkään, haluanko toista lasta niin paljon, että otan riskin kokea saman uudestaan, kovalla hinnalla yksityisellä ja lopputuloksena taas vain kuollut vauva, koska ikä aiheuttaa keskenmenoja.

Alkusyksystä 2018 totesin, että se on joko nyt tai ei koskaan, koska tilanne ei odottamalla parane. Olin tutkinut asiaa, ja totesin, että haluan välttää keskenmenoa mahdollisimman paljon, joten haluan ehdottomasti IVF:n, jossa tutkitaan alkion kromosomit ennen kuin alkio siirretään kohtuun. Samalla tuossa saa myös tietää, kannattaako hoitoja jatkaa vai ovatko kaikki munasolut jo viallisia. Hoitojen suunnittelukäynnillä lääkäri ehdotti juuri tätä jo ennen kuin ehdin ottaa sitä edes puheeksi, joten sillä mentiin. PCOSn takia minulta saatiin IVF:ssä todella hyvin munasoluja (19 kpl), mutta terveitä alkioita oli vain 1. Eli valtaosa munasoluista oli elinkelvottomia. Tuo yksi ainoa terve alkio on se 2019 syntynyt kuopus, eli sinänsä hoitojen optimointi onnistui, yhtään ainoaa turhaa siirtoa ei tehty. Ilman alkioiden tutkimusta olisi siirtoja voinut tulla useita, jotka kaikki olisivat tuottaneet negan tai keskenmenon, koska viallisista alkioista ei vauvoja tule. Ja nyt siis ei ole kyse mistään down-lapsista, joilla on vikaa yhdessä kromosomissa, vaan tutkituilla alkioilla oli esim 5 kromosomia liikaa tai liian vähän, eli tuollaisilla alkioilla raskaus keskeytyy varmasti, monesti jo ennen plussausta.

Tuo kuopuksen yritys tuntui siinä määrin vaikealta, että jo odotusaikana tiesin hänen jäävän viimeiseksi. En usko, että omista munasoluistani on enää mihinkään, ja nyt kun jo sain 2 lasta omilla munasoluillani, tuntuu etten halua tässä vaiheessa enää lähteä luovutusmunasoluihin. Veikkaan, että olisin luovutussoluihinkin ryhtynyt, jos toista lasta en muuten olisi saanut, vaikea on kuitenkaan varmaksi sanoa.

Haaveita uudesta vauvasta ei siis ole, olen vain jäänyt tänne palstoille vielä notkumaan, koska muiden kuulumiset kiinnostavat, ja toisaalta ehkä kokemuksistani on jollekin hyötyä. :Slightly Smiling Face:

Hedelmällisyys on eri ihmisillä erilaista, joillain tärppää vielä luomunakin meidän iässä, mutta jos vauvakuume on kova, kannattaa hakeutua klinikalle saamaan kaikki se apu mitä tarjolla on. Jos Suomessa ei onnistu, niin Virosta saa muutaman vuoden pidempään, ja vähän kauempaa taas muutaman vuoden pidempään. Viroon pääsee Helsingistä lautalla 2 tunnissa, lautan hinta on 10-20 €/suunta, Tallinnassa on esim Ovumia-ketjun klinikka NovaVita, jolta saa palvelua suomeksikin, eli ilmeisen moni siirtyy Suomesta Viroon hoitoihin kun ikäraja tulee täyteen.

Kiitos kallisarvoisista neuvoista Suski -75. Kiva että olet täällä palstalla tukemassa ja neuvomassa sillä varmasti siitä on apua monelle ❤ Itse omalla kohdalla luulen, että jos en kevyellä avulla enää raskaudu niin jätä haaveet siihen. Olen kiitollinen jo näistä lapsista mitä minulla jo on.

Muokattu viimeksi:
Mikäs on @_kirahvi ja @hemulix tilanne? Toivottavasti parempi kun täällä!!!! :folded:

Täällä voi nimittäin iskeä jo hanskat naulaan tän kierron osalta. Yöllä näin jo seksi unia, jotka mulla aina iskee menkkojen aikaan. Lämmöt droppas ja testit negaa. Ihana maanantai.....

Mikäs on @_kirahvi ja @hemulix tilanne? Toivottavasti parempi kun täällä!!!! :folded:

Täällä voi nimittäin iskeä jo hanskat naulaan tän kierron osalta. Yöllä näin jo seksi unia, jotka mulla aina iskee menkkojen aikaan. Lämmöt droppas ja testit negaa. Ihana maanantai.....

No ei hyvältä näytä täälläkään, nega testattu, tosin ei ollut kyllä aamupissasta. Keskiviikkona seuraava testaus, mutta taisi kyllä huti tulla tästä kierrosta. :disappointed-face:

No voi harmitus meille kaikille piinaijoille. :-(
Täällä vahvasti negaa, huomenna ois virallinen testipäivä joten eipä se testi tässä vuorokaudessa voi enää plussaksi muuttua.

Kyllä tämä alkaa jo vähän pelottamaan, että miksi ei alkiot tartu. Ei nyt uskoisi että neljä putkeen olisi ollut viallisia kun kaksi ekaa toivat niin vahvat plussat....

Takaisin