Onko muita 40+ iltatähden yrittäjiä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hei123
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on valeraskaus ilmiselvästi Lämmöt ei suostu laskemaan ja taas tuli aamulla haamujen haamu. Todennäköisesti munasolu vain hipaissut kohdunseinämää ja kunnon kemiallisten kemiallinen. Tässä onneksi kohta kuitenkin alkaa uusi kierto niin pääsee tästäkin olotilasta! Nyt onkin huomenna lapsen synttärit niin aika menee mukavasti järjestellessä. Rentoa viikonloppua kaikille :red-heart:

Täällä odotetusti kp1. Jos jotain lohtua tilanteesta voi etsiä, viimeiset kolme kiertoa on mennyt kellontarkasti samoilla päivillä eli kierto 28 päivää ja ovis kp14.

Täällä odotetusti kp1. Jos jotain lohtua tilanteesta voi etsiä, viimeiset kolme kiertoa on mennyt kellontarkasti samoilla päivillä eli kierto 28 päivää ja ovis kp14.
Hemulix, kirjoitit aiemmin tuolla näin: "Tästä yrityksestä on ehkä tässä kahdessa vuodessa tullut enemmän elämäntapa kuin että olisi enää niin 100 % mukana. Säntillisesti testaan ovikset ja piinailen ennen menkkoja, mutta en enää usko, että sellainen pysyvä tärppi osuisi kohdalle. Mutta jotenkin ei osaa myöskään lopettaa, kun sitten ikään kuin pettäisi itsensä, että en yrittänyt loppuun asti (vaikka eihän ne testailut nyt ihan hirveästi asiaa edistä)." Halusin vain sanoa, että olen täysin samoilla linjoilla ja saman henkinen tässä kanssasi -elämäntapa, ei osaa lopettaa. Ehkä sitten kun ne vaihdevuodet on oikeasti läsnä, on uskottava ja luovutettava. Täällä myös kp 1.

Hemulix, kirjoitit aiemmin tuolla näin: "Tästä yrityksestä on ehkä tässä kahdessa vuodessa tullut enemmän elämäntapa kuin että olisi enää niin 100 % mukana. Säntillisesti testaan ovikset ja piinailen ennen menkkoja, mutta en enää usko, että sellainen pysyvä tärppi osuisi kohdalle. Mutta jotenkin ei osaa myöskään lopettaa, kun sitten ikään kuin pettäisi itsensä, että en yrittänyt loppuun asti (vaikka eihän ne testailut nyt ihan hirveästi asiaa edistä)." Halusin vain sanoa, että olen täysin samoilla linjoilla ja saman henkinen tässä kanssasi -elämäntapa, ei osaa lopettaa. Ehkä sitten kun ne vaihdevuodet on oikeasti läsnä, on uskottava ja luovutettava. Täällä myös kp 1.

Kiitos! Tämä antaa lohtua, kun tietää, että muitakin on samassa tilanteessa enkä ole ainoa, joka ei oikein osaa päästää irti. Vaihdevuosia odotellessa.

Mä olen melkoinen pessimisti ja moni fakta seikkakin tässä vaiheessa puolsi ajatuksiani:bmi 40 ja ikä (kohta 42).Mutta minä olen kuin olenkin raskaana.Hyvin vaikea uskoa asiaa.Hyvin aikaisessahan tämä raskaus on nyt,mutta toivon että pöllönpoikanen pysyy matkassa loppuun asti.Pöllönpoikanen on meidän kolmas.

Mä olen melkoinen pessimisti ja moni fakta seikkakin tässä vaiheessa puolsi ajatuksiani:bmi 40 ja ikä (kohta 42).Mutta minä olen kuin olenkin raskaana.Hyvin vaikea uskoa asiaa.Hyvin aikaisessahan tämä raskaus on nyt,mutta toivon että pöllönpoikanen pysyy matkassa loppuun asti.Pöllönpoikanen on meidän kolmas.

Kovasti onnea :Two-hearts: miten pitkään olette yrittäneet iltatähteä? :smiling-eyes:

Teoreettinen kysymys "entisenä" PCOS diagnoosin saaneena. Kun tässä välissä kuitenkin niitä luomuraskauksia vähän nuorempana. Onko eettisesti oikein ja mahdollista mun ikäisellä kypsyttää useampia munasoluja kerralla lääkityksen avulla, ajatuksena jos esim.3 munasolua kypsyisi ja hyvällä tuurilla niistä joku olisi satunnaisesti terve ja hedelmöittyisi? Jos taas 2 muuta ei hedelmöittyisi tai jatkaisi kehitystä. Tai muuta vastaavaa. En tiedä saako joku kiinni tästä ajatuksesta mitä yritän selittää. Mietin vaan että aika vähissä varmaan ne oikeasti terveet ja toimivat, saattaahan niitä jokunen uinua piilossa munasarjoissa mutta eri asia ehtivätkö sieltä löytää enää irtoamaan ilman lisäapua. Tunnen itseni hölmöksi jos menen kysymään tuota lääkäriltä, kun ei oltaisi pidemmälle hoidoissa enää tässä vaiheessa kuitenkaan menossa (alkiodiagnostiikkaan yms).

Teoreettinen kysymys "entisenä" PCOS diagnoosin saaneena. Kun tässä välissä kuitenkin niitä luomuraskauksia vähän nuorempana. Onko eettisesti oikein ja mahdollista mun ikäisellä kypsyttää useampia munasoluja kerralla lääkityksen avulla, ajatuksena jos esim.3 munasolua kypsyisi ja hyvällä tuurilla niistä joku olisi satunnaisesti terve ja hedelmöittyisi? Jos taas 2 muuta ei hedelmöittyisi tai jatkaisi kehitystä. Tai muuta vastaavaa. En tiedä saako joku kiinni tästä ajatuksesta mitä yritän selittää. Mietin vaan että aika vähissä varmaan ne oikeasti terveet ja toimivat, saattaahan niitä jokunen uinua piilossa munasarjoissa mutta eri asia ehtivätkö sieltä löytää enää irtoamaan ilman lisäapua. Tunnen itseni hölmöksi jos menen kysymään tuota lääkäriltä, kun ei oltaisi pidemmälle hoidoissa enää tässä vaiheessa kuitenkaan menossa (alkiodiagnostiikkaan yms).
On mahdollista. Ikäsi on siinä ja siinä, saatko vielä Suomessa hoitoa, mutta kannattaa kysyä. Jos kotimaisilla klinikoilla ei tärppää, hoitoa voi käydä saamassa myös vaikkapa Virossa vielä muutaman vuoden pidempään -- siellä taitaa olla ikärajana 50 vuotta. Laivalippu Helsingistä Tallinnaan maksaa 10-20 € per suunta, matka kestää 2 h ja klinikoilla saa palvelua suomeksikin.

Ihana kuulla :folded:

Täällä ei ole mitään kerrottavaa niin olen ollut turpakii. Muutenkin on ollut jotenkin ihmeellistä matalalentoa, sitä vaan odottaa kevättä ja että heräisi eloon. Letrot on vedetty, tänään viimeinen ja sitten sitä taas aletaan kohta siemennyshommiin.

Heippa!

Olen 42-vuotias ja odotan ensimmäistä lastani. Olen nyt 8:lla viikolla raskaana. Tulin raskaaksi heti ensimmäisellä yrityksellä, joka oli täysi yllätys, koska olin lukenut. että tässä iässä raskaaksi tuleminen olisi jo vaikeaa, jopa mahdotonta. Joten kaikille +40 yrittäjille voin sanoa että ei kannata luovuttaa. Apuna käytettiin ovulaatiotestiä.

6-8-viikot olleet raskaita jatkuvan kuvottavan olon ja näläntunteen vuoksi. Lisäksi en ole saanut nukuttua juurikaan pariin viikkoon ja olo on todella väsynyt. Alavatsakipujakin ollut päivittäin ja tuntunut että jopa käveleminen on välillä vaikeaa. Kyllähän tämä inhottava ja väsynyt olotila on laittanut miettimään, että jaksaakohan sitä todella enää tässä iässä...

Lämpimät onnittelut urheiluhullu! Toivottavasti olosi pian
helpottaa. Joillekin alkuraskaus on rankka, toisille loppuraskaus. Itse tulin kaikkien odotusarvojen vastoin myös hyvin nopeasti raskaaksi 40-vuotiaana hoidoilla, ja raskaus oli todella helppo ja voi erinomaisesti vaikkakin lopussa sitten Lapsivettä tuli runsaasti ja olin varsinainen pallo. :smiling-eyes: Kaikki meni kuitenkin hyvin. Eli raskaus voi mennä kevyesti näilläkin kilometreillä. :thumbs-up:

Tervetuloa joukkoon kaikki uudet keskustelijat!
Täälläkään ei uutta varsinaisesti, tukilääkkeet alkoi taas uuteen yritykseen ja ensi viikolla ultra taas limakalvon tarkostukseen. Se on ollut joka kerta ok joten ei mitään jännitettävää tuossa.

Täällä vähän tylsä tilanne. Viikon päästä pitäisi olla ovis, mutta poitsu toi eskarista koronan ja nyt tässä sormet ristissä odotetaan, että koska vanhemmat sairastuvat ja kuinka pahasti. Pojalle ehdittiin rokote hakea pari viikkoa sitten ja liekö siitä johtunut, kun tauti meni käytännössä kahdessa päivässä ohi pelkällä kuumeella. Itsellä on kolme rokotusta jo alla, joten toivoa on, ettei tulisi kovin kipeäksi. Vaikeutuu vain tallettelut ensi viikolla jos/kun kuumeessa täällä pyöritään. :disappointed-face:

Takaisin