Onko muita 40+ iltatähden yrittäjiä?

Hei123

Jostain jotain jo tietävä
Heippa! Kirjoitinkin jo tuonne +35 kuumeilijoiden ketjuun kun en löytänyt yli 40v kuumeilijoita. Itse olen 44 v. täyttänyt kolmen lapsen äiti ja nyt olisi yrityksessä vielä yksi vauveli! Mies ei aiemmin halunnut, mutta nyt yhtäkkiä mieli muuttui.. yritystä takana vasta yksi kierto ja nyt kp 3 vasta menossa. Jos hyvin käy niin Jouluna pääsee testailemaan.. olen aiemmin raskautunut nopeasti, mutta tää ikä voi olla jo haasteena. Kk kierto suht säännöllinen 32 ollut aina, eikä vielä siihen ole tullut muutoksia. Äitini sai vauvan 47 vuotiaana vaikka oli kierukka käytössä. Olisi kiva kuulla jos löytyy muitakin samassa " veneessä" olevia
 
Miten sulla menee? Onko iltatähti ilmoitellut jo itsestään? :folded:

Mä kaipaan sitä meidän tähteä myös. Mies on ihan fine yhden lapsen kanssa, mä jaksan toivoa kuukaudesta toiseen. Välillä olen ”lyönyt” hanskat tiskiin, mutta sitten se toivo taas herää.

Kävin mittauttama AMH ja se ei olekaan mikään susihuono 44 vuotiaalle, oli 1,1. siitä se innostus ehkä vaan nousi lisää:Eyes:
 
Moikka!
Ihana kuulla että sullakin toiveissa vielä iltatähtönen! Ihan hyvin menee, tässä jännäillään kohta josko olisi tärpännyt! Jotenkin tuntuu että ei, mutta viimeksikään ei ollut mitään oireita, joten en osaa yhtään ennustaa miten käy! Viimeksi raskauduin heti yhdestä kerrasta, niin ärsyttää, että ei näköjään enää niin vaan onnistukaan... jos ei nyt tärppää niin hommaan ovulaatiotestit avuksi. Mulla kierto 32 ja nyt menossa kp 27. Hätäisenä jo testasin negan. Mutta ei kai näin aikaisin voi näkyäkkään, joten odotan alku viikkoon. Tsemppiä yritykseen, kyllä tämä onnistuu! Mikä toi AMH on?? En ole kuullutkaan?
 
No sulla ei oo enää monta päivää jännäiltävää :Hundred Points Symbol:
Tiedä vaikka saat joululahjaksi kaksi viivaa :smiling-eyes:

AMH on verikoe jolla mitataan onko munasarjareserviä vielä jäljellä. Google osaa kertoa asiasta vaikka mitä!
Laadusta se ei kerro mitään, ja kuten gyne vähemmän optimistisesti sanoi, näillä kilometreillä ne munasolut on vähissä jossa ei ole mitään kromosomi poikkeavuuksia.

Mutta hän joka tapauksessa kirjoitti mulle Letrozol reseptin jota nyt eka kierron olen syönyt.
Olen sitä muutamia vuosia sitten myös syönyt eikä silloinkaan tärpännyt että en tiedä miksi kuvittelen nyt yhtäkkiä niin tapahtuvan.

Mulla on nyt vasta dpo2 että vielä ei testitikutkaan polttele :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:

Sulla on kyllä hyvät tsäänssit kerta olet niin helposti raskautunut aikaisemmin ! Hedelmällistä sakkia jos kierukan läpikin raskautuu :Person Raising Both Hands:
 
Tässä on vielä siitä AMH:sta lisää jos kiinnostaa
Meillä oli ihan mielenkiintoinen keskustelu gynen kanssa näistä viime aikoina julkisuuteen tulleista raskauksista +45 vuotiailla. Hän sanoi sitä että olisi hyvä jos nämä julkisuuteen tulijat kertoisivat myös sen miten ovat raskautuneet, että eivät loisi nuorille naisille vääriä kuvitelmia siitä, että on aikaa tehdä lapsia vasta sitten lähempänä viittä kymppiä. Suurin osa kuitenkin joutuu käyttämään lahjamunasoluja. Mutta ehkä milleniaalit älyää laittaa omia muniaan pakkaseen, ja niitä sitten käyttää myöhemmin tähän tarkoitukseen.
 
Meillä oli ihan mielenkiintoinen keskustelu gynen kanssa näistä viime aikoina julkisuuteen tulleista raskauksista +45 vuotiailla. Hän sanoi sitä että olisi hyvä jos nämä julkisuuteen tulijat kertoisivat myös sen miten ovat raskautuneet, että eivät loisi nuorille naisille vääriä kuvitelmia siitä, että on aikaa tehdä lapsia vasta sitten lähempänä viittä kymppiä. Suurin osa kuitenkin joutuu käyttämään lahjamunasoluja.
Tästä mekin hiljan tuolla pulinaketjussa juteltiin, että tästä pitäisi puhua enemmän, jotta julkisuuden esimerkeistä ei jäisi kuvitelmaa, että noin vaan raskaudutaan luomuna viisikymppisenä, ja sitten yllätytään kun ei se onnistukaan. Moni mieskin kokee, että nainen on ilkeä painostaessaan pistämään vauhtia lastenhankintaan, koska mies ei tajua, että 35 vuoden kohdalla ei voi enää huvikseen lykätä aloitusta. Lehdissähän luki, että Antti Lindtmaninkin vaimo oli 54 saadessaan lapsen, tässähän on vielä 20 vuotta aikaa.
 
Juu, näin on. Ei olekkaan niin helppoa enää +40 v.raskautua vaikka nuorempana tärppäsi aina suunnilleen kerrasta! Nyt lähti käyntiin yk 3. Kp 2 nyt menossa, ja jotenkin on pettynyt, kun kuvitteli että kyllähän sitä tärppää heti, niin kun ennenkin..Ei näköjään onnistukaan, vaikka talletusta tehtiin pari viikkoa n joka kolmas päivä.. Viimeksi raskauduin yhdestä kerrasta. Nyt pelkään, että onko vaihdevuodet jo alkamassa, että onko vielä munasarjat ja munasolut missä kunnossa... Kiitos Finess tiedosta, oli ihan uutta mulle! Lueskelin aiheesta ja päätin kans mittauttaa kun tuun suomeen! Tilaan ovistikut myös tähän kiertoon..En oo niitä koskaan käyttänyt, mutta kai niistä joku hyöty on, näkee ovuloiko enää ollenkaan..
 
No voi harmi että se uusi kierto pyörähti :Relieved Face: mutta hei, vasta kalkkiviivoilla olette yrityksen kanssa, että se voi napsahtaa piankin vielä! :Thumbs Up Sign: Miten kauan sulla on edellisestä raskaudesta?

Meillä ollut "yritystä" jo vuosia, että yk:sta en edes tiedä, enemminkin elämäntapakuumeilija varmaan. Mutta kummasti se toivo nostaa päätään, kun asiantuntija ei täysin torppaa sitä omaa haavetta. Ja määräsi vielä Letrot. Ei kait helmiä sioille kuitenkaan? Toki heillä on se oma motivaattori takana € mutta luulisi että joku etiikka kuitenkin olisi kertoa asiakkaalle, mikäli toive on ihan turha :rulez

mä myös kuvittelen, että kun tässä on muutama vuosi mennyt hormonitta ja kehoa "puhdisteltu" niin jos se nyt reagoisi jotenkin paremmin?

Niinhän se on @Suski75 että monelle jää kouluista mielen päälle lisääntymisestä lähinnä se, että se on jotain mitä pitää vain ehkäistä. Ja seuraavat asiat mitä silmille lävähtää on näitä lööppejä 50v odottavista äideistä. Se voi johtaa harhaan, toki kaikki ketä näillä palstoilla pyörii, heille on perus biologia varmasti ihan selkeää.
Sinänsä ihana että he tulevat "kaapista" ulos, että on vanhempia äitejä, ja se nyt vaan on ihan FINE ja nykypäivää! Ja onhan niitä ollut ennekin. Oma mummonikin on tähän ikään vasta iltatähteä tehnyt, toki siellä on ollut useampaa lasta tasaiseen tahtiin muutenkin. Silloin taitaa pysyä se hormonitoiminta erilailla käynnissä.
 
Kiitos tsempistä! Niin, kyllä jotenkin uskon että vielä tärppää, vaikka hetkittäin iskee epätoivo. Vasta tosiaan yk 3 aluillaan, niin eihän sitä tiedä vaikka napsahtaisi tässä kierrossa! Voi olla että tämä kierto meni pilalle kun iski flunssa ja kuume, mitä ei oikeestaan ikinä ole. Lapset tartutti, kun yskivät vieressä.. Mun viimeisin lapsi täytti nyt 6v. Mulla kolme yhteensä. Vanhin jo 21v.

Miten noi letrot, voiko lääkäri määrätä ne vaan, vai pitääkö käydä sitten kontrollissa tms välillä. Kun tuli mieleen jos itsekin tarvisin niitä ovulaation avuksi, niin saisko vaan gyneltä reseptin? Asumme ulkomailla joten hankalampaa nää jutut. Tietty täälläkin saa samat jutut kun siellä mutta vaikeampaa ehkä. No, katsotaan nyt tämä kierto vielä! Kyllähän teilläkin voi tärpätä ihan hyvin, vaikka jo nyt tässä kierrossa! Toivotaan parasta!!
 
Letrozol on tosiaan vain lääkärin kirjoittaman reseptin kautta. Silloin kun viimeksi söin niin ekassa kierrossa oli ultra, eli tsekattiin onko annosmäärä ok - ettei tule liikaa/liian vähän muniksia. Sen jälkeen ei ollutkaan kontrolliultria vaan söin niitä muistaakseni puoli vuotta :confused004 progesteroni oli tukena loppukiertoon.

Sama setti nytkin vaikka eri gyne. Kävin seurantaultrassa ja 2,5mgx5 vrk oli oikea annos, sanoi että ei missään nimessä nosteta annosta, kun kolmea munasolua jo kasvatteli tuolla määrällä. Tosin oli sitä mieltä että se suurin 13,5 mm joka oli kp11 valikoituisi irtoamaan. Toinen samalta puolelta oli 10mm ja vasemmalla oli vielä joku 7,5mm.
Loppukiertoon sain Cyclogest progesteronin.

Mutta, mulla siis ei ole luomuna yhtään lasta. Se ainut on inssillä ja sitten on luomuna muutama kesken mennyt raskaus. Mitään syytä/vikaa ei koskaan löytynyt kummastakaan. Sulla on siinä mielessä hyvät kortit käsissä :folded: mutta eipä siitä mitään haittaakaan ole jos käy juttusilla jos asia yhtään on jäänyt vaivaamaan.

Jostain syystä olen saanut nostettua odotukset liian korkealle, tai siis tiedän sen syynkin ja se on tuo lääke. Ihan kun se toisi jonkun onnen, en ymmärrä miksi niin edes luulen, koska ennenkin on tätä kokeiltu, laihoin tuloksin. Mutta jospa se Joulun Ihme tulisi:Father Christmas:
 
Kysyin klinikalta jo ensi käynnillä, että jos ei tärppää, niin jatkaako klinikka hoitoja jos en osaa lopettaa vaikka tilanne olisi toivoton, ja lääkäri vastasi minulle, että heitä sitoo eettiset ohjeet, ja heillä on velvollisuus lopettaa hoidot jos näyttää siltä ettei mahdollisuuksia ole. Tämä helpotti paljon, koska sitten ei tarvinnut pelätä putoavansa kaninkoloon, josta ei pääse omin avuin ulos.
 
Okei, tuo oli helpottava kuulla. Ihmismieli kuitenkin hakee kaikesta sitä toivoa, ja näissä asioissa ei paljon tarvitse eteenpäin tyrkkimistä että se herää :Revolving Hearts:

nim. netistä tilattu jotain kökköjä liuskatestejä :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye: varmasti aloitan jo aattona testailemaan koska niitä nyt tulee...:Eyes:
 
Täällä myös yksi yrittäjä, 44v ja yksi 1v4kk lapsi touhottaa tässä vieressä. Hoidoilla mennään ja alkionsiirtoja on nyt tehty kolme tällä toisella kierroksella ilman tulosta. Tai kevyitä kiinnittymisyrityksiä on ollut, mutta ei ole pienet jaksaneet eteenpäin. Alkioita on vielä joten mennään mentaliteetilla "pakkanen tyhjäksi". Nyt odotan menkkojen alkua, että voi taas alkaa uusi kierros. Huoh.
 
Tosi kuva kun liityit seuraan @_kirahvi :Two-hearts:
Teillä onkin ihana pieni vaippapeppu kotona!!

Hän on siis myös ivf/alkiosiirrosta? Montako kertaa silloin piti yrittää? Toivottavasti nyt pian alkaa uusi kierto ja se uusi vuosi sitten alkaisi tärpillä.

Onko sulla cyclogest tukilääkityksenä siirron jälkeen?
 
Tosi kuva kun liityit seuraan @_kirahvi :Two-hearts:
Teillä onkin ihana pieni vaippapeppu kotona!!

Hän on siis myös ivf/alkiosiirrosta? Montako kertaa silloin piti yrittää? Toivottavasti nyt pian alkaa uusi kierto ja se uusi vuosi sitten alkaisi tärpillä.

Onko sulla cyclogest tukilääkityksenä siirron jälkeen?
Juu, esikoinen on lahjasoluilla saatu pikku ihmeemme. Ivf:t omilla soluilla eivät tuoneet tuloksia. Esikoisen yrityksessä onnistui toisessa siirrossa, ekasta siirrosta ehdottiin kyllä rv8 asti mutta sitten tuli km.

Viimeksi ei ollut Cyclogestia, mutta nyt on ollut. Edellisellä kerralla mulla olikin aika runsasta vuotoa alkuraskaudessa.

Onnea teillekin yritykseen!!
 
Hyvää Joulua :Father Christmas: toivottavasti jokaisella on ollut mukava ja omannäköinen joulu

Mä tykkään joulusta ja ryhdyn fiilistelee sitä ajoissa, mutta nyt tämän päivän jälkee se saa riittää. Mä olen valmis kevääseen :Grinning Face:

testissä ei näkyny kun yksi viiva mutta enpä vielä muuta odottanutkaan.

Joko kirahvi pääsit uuteen kiertoon?
 
Meillä on ollut iltatähti toiveissa nyt kaksi vuotta. Minulla tuli ikää marraskuussa 45 vuotta. Keskenmenoja on tähän kahteen vuoteen mahtunut 4, lisäksi 3 kemiallista raskautta. Raskaudet siis alkaa kyllä ja vaikuttaisi siltä, että ovulaatio tapahtuu, mutta munasolut varmaan ovat jo vaan enimmäkseen kuraa. Ennestään meillä on kolme lasta, 10-, 13- ja 15-vuotiaat. Olen kyllä alkanut luopua toivosta jo iltatähden suhteen, mutta eipä tässä ehkäisyäkään käytetä.
 
Kiva kun tulit tänne jakamaan kokemuksia iltatähden yrityksestä.:smiling-eyes:
Harmillista kuulla noista keskenmenoista. Selkeästi kuitenkin raskaudut helposti! Tosi monta alkua parin vuoden sisään. Oletteko ajatelleet hakea läöketieteestä apua?
Toki, jos se on laadullinen asia niin ei meillä paljoa ole tehtävissä

Meillä on vuosien varrella myös kolme km ja sitten jotain testissä vähän aikaa näkyneitä en edes muista miten monta?
Keskenmenoja en ole osannut surra, tottakai silloin kun se on tapahtunut on ollut tosi onneton olo koska oli ehtinyt jo tottua ajatukseen, katsella lastenvaunuja jne. Mutta, pienet alut eivät olleet elinkelpoisia. Heissä oli jotain kromosomivikaa pahemman kerran?

Laatuasiaan, olen syönyt nyt muutaman vuoden Melatoninia. Uniongelmiin ja luin tässä taannoin että sitä käytetään myös ivf hoidoissa ”laadun parantamiseen” eli jospa ne ja letrot nyt sitten toimisi:thumbs-up:
 
Takaisin
Top