Oletteko tehneet jotain hankintoja jo?

Meillä kävi vaunujen kanssa niin, että tilattiin ne pari kuukautta sitten ja nyt toimitus on myöhästynyt jo kaksi kertaa... Uusi arvio on 20.6... Onhan siinä hyvin aikaa vielä laskettuun aikaan, mutta halusin vaunut aikaisin, jotta voin opettaa koiraa kävelemään niiden kanssa ennen vauvan syntymää. Mutta tämä varoituksen sanana, ettei kannata jättää vaunujen hankintaa viime tippaan, näinkin voi käydä!

Täällä ihan kateellisena luen kun muut on päässeet tekemään hankintoja! Meillä kävi niin hassusti että saatiin kaksi ikean kassillista lähes uusia tyttöjen vaatteita vauvalle (meidän esikoinen poika ja nyt tyttö tulossa). Kokoja 50-80cm että ei tarvitse melkeinpä mitään ostella ensimmäiseen 1,5 vuoteen. :oops: Yhdet sukat ostin itse rakenneultran jälkeen!
Meillä on pinnasänkykin valmiina esikoiselta kun vasta siirtyi isompien sänkyyn. On kaukalot,vaunut, rintapumput ja pullot ja muut. Mä kun oon säästäny kaiken. Nyt vähän harmittaa kun ei tarvitse mitään hankintoja tehdä, se kun on osa sitä valmistautumista vauvan tuloon. Ehkä ostan muutaman tyttömäisen harson ja ensipupun vielä itse.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Brion turvakaukalo ostettuna nyt, vaatetta on vaikka kuinka paljon kiitos yli-innokkaan tulevan mummon. :grin
Huomenna olis tarkoitus mennä ostamaan vaunuja, toivottavasti löytyy jotku kivat...

olin jonkin takia luovuttanut ajatuksen kestovaippailusta jo ennen kuin sellaista yritettiin, mutta eilen vauvakaupassa harsoja katsellessa mies kysyi yllättäen "entäs noi vaippakuoret?" jotain siinä sopersin, ettei kertakäyttövaipoille sellaisia tarvitse – olin ollut ihan varma, ettei tuo superhajuherkkä mies ala mitään kangasvaippoja pesemään. sehän olikin ihan innoissaan koko vaippajutusta, itse kuulemma kasvanut harsovaipoilla, miksei siis lapsikin. loistin ja melkein itkinkin ilosta, vaikkei nuo itse vaipat minulle niin iso juttu olleetkaan. jotenkin ihana huomata, että mieskin on valmis vähän näkemään vaivaa ja tutkimaan asioita vauvan vuoksi :love017

Noniin, nyt on ne vaunutkin vihdoin ostettu. :p
Enää ei puutu noista isommista hankinnoista kun pinnasänky+patja.

Kylpyamme+tuki ostettiin samalla kun vaunut, sitten reunasuoja pinnasänkyyn ja sellainen aiva ihana "makuupussi".
Harsoja kasa kans. Niin ja se kaukalo onkin jo.

Sain tänään äidiltäni vieläpä oman vanhan peittoni ja pipoja jotka äitin mummo on mulle silloin kun oon syntyny niin tehnyt. :)

Vargynja, rengasliina on varmasti paras valinta ensimmäiseksi kantolaitteeksi. Jos tykästytte siihen paljon, haluatte ehkä vielä toisen jotta saa vaihtelua kantoasentoihin. Rengasliina on ihana pienen vauvan kanssa ja sen käytön aloittaminen on helppoa. Meille sellainen tuli vasta myöhemmin, mutta ajattelin että se olisi ollut kaikesta helpoin ensimmäiseksi kantolaitteeksi.

Zousan, harsovaipat kasvattaa lapsesta kuivan aikaisemmin kuin muut vaipat. Ne tuntuu ihoa vasten märältä, mikä ei aina ole huono juttu. Meidän tyttö käytti öisin kertiksiä, jotta saatiin nukkua rauhassa, mutta päivisin vaippoja joista huomaa koska pissa tuli.

Meidän pitäisi tilata Bugaboohon uusi runko, pitäisi vissiin laittaa jo tilaukseen jos toimitus sattuisi venymään.

Olisin halunnut ostaa tänään vauvalle jotain ja kävin monessa lastenvaateliikkeessä mutta kaikki mitä siellä on on vielä kesävaatteita joten sinne jäivät. Jos vauva syntyy syyskuun alkupuolella niin eipä niillä kesävaatteilla taida olla käyttöä. Milloinkohan syksyvaatteet tulee kauppoihin? Niitä kovasti odottelen jo.

Varmaan tulee heinäkuun puolesta välistä myyntiin, kun kaikki kesävaattet on myyty pois alta. Mää ajattelin, että olisin voinut ostaa tämän kesän alennusmyynneistä kesävaatteita ens kesää varten, mutta minkä kokoinen vauva silloin on..? Edes suurinpiirtein? Vai onko ihan tyhmä ajatus? Ajattelin kyllä lähinnä kesämekkoja tai sen tyyppisiä, joten ei haittaa vaikka olis vähän isokin.

^ Olisikohan tuosta apua: http://www.perhekerho.net/vauva/mittataulukko.htm ?

Tänään oli tarkoitus ostaa kantoliina / -reppu, jota voisi käyttää jo ihan alussa. Sidottavan trikooliinan sain jo kaverilta, mutta jotenkin pelottaa se solmimisen opettelu heti alkuun... Päädyin siis tänään Manducaan mutta hinnan takia jätin sen vielä harkintaan -- ja kuinkas kävikään: menin myöhemmin kylään kaverin luo, kerroin tämän, ja kas -- saan Manducan lainaksi!

Vielä viime viikolla tuskailin, että pitää hommata kallis pinnasänky, vaan kas, veljen vaimo ilmoittikin pari päivää myöhemmin, että heidän varastostaan löytyy, vaikka kuopus on jo 9-vuotias. Käytännössä saan kaikki isommat tarvikkeet lainaksi tai omaksi kavereilta, ja vaatteita on luvassa kassikaupalla; vain yhdistelmävaunut (ja tietysti kasa kaikkea kertakäyttöisempää) pitää ilmeisesti ostaa. Mutta niissä vaunuissa sitä onkin sitten valinnanvaikeutta... Vielä kun saisi muuton hoidettua pois alta, niin voisi tosissaan alkaa koota tarvikkeita oman katon alle, mutta sitä pitää vielä odotella reilu kuukausi.

Kulutushysteriavastaisena yksinkertaisesti rakastan tätä nykykulttuuria, jossa kierrättäminen kavereiden kesken on normi. Oma tilanne kun ei ole taloudellisesti erityisen ruusuinen (lapsen isä ei ole tuomassa leipää pöytään), arvostan tietysti tätä myös materiamielessä, mutta vielä enemmän arvostan ajatusta.

Tuo on syyskuinen niin totta että on upeeta kun voidaan kierrättää ystävien kesken varusteita! Niin paljon on kuitenkin tarpeita ja monia asioita suhteessa vauva niin vähän aikaa käyttää. Ja hinta on uusissa huimaa ja rahan menoa kun ei voi estää.. Jotain on kiva tietysti musta hankkia uutenakin mutta ollaan oltu myös tosi iloisia veljen perheeltä saaduista vaatteista, kantokopasta ym. Pinnasänky ostettiin käytttynä työkaverilta kun esikoinen vielä myös tarvitsee ja kun sänkyä tuotiin kotiin niin tuntui vauvan tulokin jotenkin tosi konkreettiselta jo
:)

Vaatteita on saatu jo monta kassillista, ettei varmaan kauheesti tarvii (saa) niitä ostella. Vaunut ostettiin käytettynä, mutta turvakaukalo ja sänky vielä puuttuu isommista jutuista.
Kuinka monelle ollaan pitämässä babyshowerit? Siellähän sitä tavaraa sitten tulee lisää, jos/kun kaverit haluaa jotain ostaa.

Nyt olen sitten ostanut vauvalle ensimmäiset vaatteet ja aivan ihania löytyikin alennuksella. Outoa että saa ostaa tyttövärejä. Seuraavaksi pitää hankkia tuplarattaat ja kaapisto lastenhuoneeseen. Tästä se lähtee!

missähän vaiheessa saisi alkaa kokoamaan pinnasänkyä ja hoitopöytää. tuskin niillä vielä hetkeen kiire on, mutta maha kuitenkin alkaa olla koko ajan enemmän tiellä.. enkä varmasta päästä miestä yksin hommaan, kun olen niin kauan odottanut pääseväni rakentelemaan :p

Kyllä nyt jo saa alkaa pinnasänkyä kasailemaan! :) mun mielestä oli ihanaa esikoisen aikana ajoissa järjestellä paikat ja laittaa tavarat hoitopöydälle. Kerkesin jopa moneen kertaan järjestelemään uusiks :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Kävin hakemassa laatikon jossa on esikoisen vauvanvaatteita. Voi jeesus ne on huonossa kunnossa! Niissä on kaikissa tummat, rasvaiset ja keltaiset tahrat pulautuksista, vaikka on aina pesty 60 asteessa. Lisäksi pieniä kokoja oli tosi vähän. Kevätvauva ei tarvinnut vaatteita ennen kuin vasta syksyllä. Silloin oli lämmin kesä. Äh. Olen vielä antanut kaikki söpöt vaatteet pois jotka ei olleet törkykunnossa.

Mulla on kaikki hommat aivan vaiheessa mutta toisaalta nyt sitä aikaa alkaa olla enempi joten pääsen tositoimiin. Haluan että kaikki on valmista hyvissä ajoin. Esikoinen pitäisi saada pinnasängystä isompien sänkyyn jotta vauva saisi pinnasängyn. Lisäksi pitäis vaatesäilytys miettiä uudestaan ja hankkia ne tuplakärryt joten hommaa riittää vielä. Sitten on kaikenlaista pikkuhankintaa kuten vaippoja, tutteja jne. Tavoiteaika on heinäkuu.

Me sit eilen ostettiin käytettynä Gracon turvakaukalo ja telakka autoon. Toivottavasti ei tullu virheostos. Se ei käy yksiin meidän vaunujen rungon kanssa, että täytyy ehkä sit hankkia jostain vielä Gracon matkarattaat, jos haluaa sitä kaukaloa kärrätä.
Anoppi suositteli ehdottomasti hoitopöydän hankkimista, ettei mee selkä, jos yrittää esim. sängyn päällä vaippoja vaihdella. Mä olin ajatellut, että pyykkikoneen päälläkin semmonen hoituisi, kun ostaa sen pehmoisen alustan. No katsotaan nyt... Onko kaikilla muilla hoitopöytä?

Takaisin