Oletteko tehneet jotain hankintoja jo?

Mää olen käyttänyt bepancare-voidetta melkein alusta asti, en tiedä onko tehoa, mutta ainakin tulee mahaa ja rintoja rasvattua. Mun maha on niin pinkeä, ettei varmaan kuukautta mene, kun ensimmäisiä arpia alkaa tulla... Ja napakin on sen näköinen, että kohta pullahtaa ulos :eek:
 
Mä ostin sitä Bio-oilia ja se kyllä haisee pahalta.. Ja se haju kestää pitkään! Täytyy varmaan kokeilla Bepancarea, sitä on kehuttu :)

Tämä ei nyt kuulu tälle osastolle, mutta kuuluuko vauvamasun olla kova? Mulla se on ihan pehmeä vielä, kyllä selällään maatessa maha tuntuu kovalta mutta muuten tuntuu kuin mahassa olisi vain läskiä. Muuttuuko maha vielä pinkeäksi vai olenko koko raskauden ajan tällainen "löysä"? Äitiyshousut sentään antavat edes vähän muotoa..
 
Vaunut ja turvakaukalo on hankittu ja tänään ois sitteriä tarkotus lähtee ostaan... ja ens viikolla aattelin vaan tytölle vaatteitaki ostaa :)

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app
 
Äitiyspakkausta me otetaan, prin viikon pääst on neuvola ja sen jälkeen varmaan tilaan sen :D Sitteriä olen miettinyt, josko pitäisi ostaa tai ei... Ehkä odotetaan että vauva syntyy ja katsotaan sitten jos se tuntuis olevan hyvä idea hankkia...

Mä olen käyttänyt myös Bepancarea ja se on ainakin tähän asti ollut tosi hyvä. Kosteuttaa hyvin ihoa ja tuoksuu aika hyvälle :))
 
Mä käytän vaan perusrasvaa. Mulle tuli jo ekasta kunnon raskausarvet, toivottavasti eivät pahene. Aika äkkiä ne arvet vaaleni kun ottaa huomioon miten tulipunaset tiikeriraidat mulla oli.
 
Onko se Bepancare kuinka riittoisaa? Jätin aikaisemmin ostamatta kun se on niin hintavaa. Mutta sitten vähän vertailin hintoja ja totesin, että apteekissa taitaa olla samat litrahinnat kaikissa raskausarpivoiteissa.. Nyt pitäisikin löytää se riittoisin vaihtoehto :)

Mahtaakohan mikään voide vaikuttaa arpien tulemiseen? Kai niitä tulee, rasvaa tai ei. Onko jotain perusvoidetta mitä kannattaisi myös kokeilla?
 
Afrodite-kuvasit hyvin tuota sitterin käyttöä ja olen ihan samaa mieltä! Läheisyys sylissä vauvan kanssa on ihanaa ja meilläkin esikoinen viihtyi hyvin leikkimatolla ja lähti aikaisin siinä pyörimään ja liikkeelle myös. Sitterin ostimme käytettynä silloin ja käyttöaika jäi lyhyeksi. Kiinteitä aloiteltaessa siinä istuskeli mutta kovasti pian punnersi itseään enemmin istumaan ja oli tyytymätön sitterissä ja syöttötuoliin siirryttiin heti puolivuotiaana. Nyt olen miettinyt tuon Manducan hankintaa koska ikäeroa tulee lapsille niin vähän ja esikoinen vipeltää niin vauhdikkaana etten tiedä pystytäänkö leikkimattoa hyödyntää samassa määrin ja ehkä niitä äidin käsiäkin vapaina useimmin tarvitaan :wink
 
Mä ostin sitä Bio-oilia ja se kyllä haisee pahalta.. Ja se haju kestää pitkään! Täytyy varmaan kokeilla Bepancarea, sitä on kehuttu :)

Tämä ei nyt kuulu tälle osastolle, mutta kuuluuko vauvamasun olla kova? Mulla se on ihan pehmeä vielä, kyllä selällään maatessa maha tuntuu kovalta mutta muuten tuntuu kuin mahassa olisi vain läskiä. Muuttuuko maha vielä pinkeäksi vai olenko koko raskauden ajan tällainen "löysä"? Äitiyshousut sentään antavat edes vähän muotoa..

Mulla on apteekista ostettua ACO baby oilia. EI haise millekään ja imeytyy suht nopsaan.
Mä oon kans miettinyt, että pitäiskö vauvamahan olla kovempi, kun itellä kans tuntuu vaan löllyvän...
 
Kiitos Syysmorsian, täytyykin kokeilla sitä ACOa! :) Tykkään muuten Bio-oilista mutta joku haisuton öljy olisi kivampi. Mä olen ollut ihan hirveän huolissani mun mahasta. Moni on sanonut, että oma vatsa oli raskausaikana todella kova ja pinkeä. Noh, ehkä tää munkin vatsa muuttuu vielä kovemmaksi.. Nyt ei vaan tunnu kivalta, kun kaikki haluaa kokeilla mun vatsaani eikä se omasta mielestä tunnu vielä "oikealta".
 
Santtu88, jos masusi on vielä pehmeä, ehkä vältyt raskausarvilta. Me ollaan vasta puolessa välissä! Kyllä se maha vielä pinkeytyy. Käytin edellisessä raskaudessa paljon rasvaa, mutta arpia tuli silti. Ne tulee syvälle ihoon, joten jos on taipumusta saada arpia, ne tulee rasvasta huolimatta. Suhteellinen venymisen määräkin vaikuttaa. Jos lähtee ihan littanasta masusta ja sf-mitta menee yläkäyrällä, niin jossain vaiheessa ihon joustavuus ei enää riitä. Mulle pahin hetki oli se kun vauva laskeutui ja muutamassa päivässä venytys siirtyi alavatsalle. Silloin nahka ratkesi sisältä.

Mä en saanut pelkästään arpia, vaan ryppyjä myös. Maha meni takaisin entisiin mittoihin, mutta siinä on sata ohutta ryppyä alavatsalla. Rypytkin oli ok verrattuna siihen alun vaiheeseen kun mulla oli löysä nahkapussi mahan tilalla. Rasva suli sieltä pois ja jätti ryppyisen ja roikkuvan nahan jälkeen. Yllättävän vähän mä siitä kuitenkaan murehdin. Miehen mielestä se johtuu mahan kohdan rasvattomuudesta. Ne joilla on naisellisen pehmeä masu, miettikää haluatteko mielummin kuivakan ryppyisen rasvattoman ex-raskausmahan :).

Mulla on yhden lääkärin mukaan sellainen kudostyyppi, että arpia tulee tosi helposti. Luomenpoistokin jättää valtavan arven jälkeensä. Tälle ei voi mitään. Käytän silti rasvaa.
 
Mä en saanut ekassa raskaudessa yhtään raskausarpia mutta vatsanahka jäi pysyvästi vähän löysäksi. Mulla on kai vaan semmonen helposti veltostuva ihotyyppi. Luulen, että tuon vatsanahan löysyyden takia vältyn arvilta nytkin. Ei tuo nahka ainakaan vielä tunnu mitenkään kiristyneeltä.

Mutta voi kyllä olla, että tämä maha roikkuu entistäkin pahemmin tämän raskauden jälkeen. No, sen näkee sitten, jos tuntuu pahalta niin sitten menen leikkauttamaan. Jahka nyt päätetään, jääkö tämä vauva viimeiseksi vaiko vielä toinen iltatähti perään.
 
Mäkin sain vihdoin aikaiseksi niitä hankintoja. Ostin Lindexiltä muutamat 50cm vaatteet kun havaitsin, että äitiyspakkauksessa niitä ei kovin montaa ole. Mietin myös, että kuinka pitkää niihin 50cm vaatteisiin edes mahdutaan, että kuinka paljon niitä pitää ylipäätään olla.

Ei ole yllättäen mitään muistikuvaa 14-vuoden takaa näistä vauvanvaatteiden kokoasioista.
 
Santtu88, mulla on ollut bepancare käytössä jonkun 15 viikkoa ja vielä tuntuu purkissa olevan rasvaa jäljellä. Aika vaikea arvioida kuinka paljon, kun se on niin paksua, ettei hölsky purkin sisällä, mutta luulisin, että saattaa riittää jopa koko loppuraskauden ajaksi. Yksi pumppaus on riittänyt mulla mahan ja rintojen rasvaamiseen, joten aika riittoisaa on.

Miehen veli perheineen oli meillä viikonlopun kylässä ja sain kassillisen äitiysvaatteita ja toisen kassillisen vauvanvaatteita. Lisäksi saatiin rintapumppu ja turvakaukalo+isofix. Ja PALJON hyviä vinkkejä vauvan hoitoon ja tarvikeiden hankintaan! :)
 
Mä olen nyt jonkinverran vaatteita ostellut.. Ihmettelinkin et missä mun shoppailuhimoni ovatkaan olleet, mut löytyhän ne taas... :D käytiin myös kattelemassa kaukaloa ja vaunuja... Esikoisella mulla oli emmaljungat, en nyt mallia muista ja nyt halusin vähän ketterämmät ja "pienemmät"... Ihastuttiin brion smileyhin... Pakettiin kuuluis yhdistelmät pehmeällä kopalla + kaukalo ja telakka vähän alle 750€... Emmaljungat saa olla sitte varavaunuina joko parvekkeella tai mummolassa.. :)
 
Kylläpäs oli helpottavaa käydä neuvolassa! Mun vauvavatsa on ihan normaali ja todennäköisesti jääkin aika "pieneksi". Eli välttämättä raskausarpia ei tule. En tiedä miksi stressasin sitä niin paljon, arvethan kuuluu elämään :) päätin silti rasvailla, se on niin mukava hetki kun voi rauhassa jutella vauvan kanssa ja vähän silitellä massua :Heartred

Tänään saan vihdoin tilata äitiyspakkauksen! Sain raskaustodistuksen ja käytiin heti hakemassa Tapiolasta vakuutustarjous. Äitiyspakkausta en vielä tilannut, en tiedä miten kauan pysyn nahoissani :p
 
:D Me ostettiin Brion ratas-vaunut käytettynä, mutta hyväkuntoisina ja toimivina. Oon ihan innoissani. Tekis mieli vaan työnnellä niitä vaunuja ympäriinsä. Pitäs nyt vaan malttaa odottaa syksyyn asti sitä vauvaa, että ois joku ketä niillä kärräis :Heartred
 
Nyt potuttaa jurppii ja pännii ja tekee kaikkea mahdollista!!! V. 2009 kun esikoiseni sain, ostin Emmaljungan vaunut kuosia camo grey.. olisi vielä kovin käyttökelvolliset mutta silloin opiskelijana lähdin pihtailemaan ja ostin siihen emma merkkisen jalkapeitteen ja kantopussin, koska myyjä kertoi niiden sopivan näihin vaunuihin.. noh.. ostoksesta oli sillioin kulunut jo 3kk kunnes kasattiin vaunut ja huomattiin että kyseiset osat eivät siihen oikein sopineetkaan ja palautusta ei huolittu, mutta sitkeesti silti niillä vaunuilla mentiin loppu talvi.. nyt yritän metsästää sopivaa jalkapeitettä ja kantopussia, mutta mistään ei löydy enää kyseistä kuosia koska valmistus on lopetettu.. ja Emmaljungaa ei ole netti myynnissä, eli pitäisi lähteä hki asti metsästämään ehkä sopivaa kuosia.. Eli vinkkinä kaikille.. ostakaa kaikki siihen kuuluvat osat.. varaosia kun ei saa.. ainakaan netistä..

olipas taas vuodatusta.. kohti parempaa huomista :D
 
Tilasin äitiyspakkauksen! Hups :rolleyes: onko kukaan muu vielä ehtinyt, vai olenko jotenkin liian hätäinen? Nyt en malta odottaa..
 
Äitiyspakkauksen voi heti laittaa tilaukseen kun saa todistuksen neuvolasta:) mä saa maanantaina sen:)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top