Oletteko tehneet jotain hankintoja jo?

Meilläkään ei ollut eikä tule nytkään olemaan hoitopöytää ja vesipistettä tilanpuutteen takia samassa huoneessa. Makkarista käytiin joko vessassa tai kylppärissä pesuilla. Ja hyvin pärjättiin. Se kakka lentää kun on lentääkseen ja nousee kohti niskaa kun niin haluaa mut yleensä sotkeentui hoitopöydän aluset ja matkat pärjättiin hyvin harso turvana kun putsailtiin vaipan reunaan isommat ennen hanan alle kulkua :grin Harsot on hyviä pyyhkeiksi ja hoitopöydän suojina pyllyn alla. Ja ovat kevyitä pestä ja kuivata.

Tuli eilen kierrettyä ikea ja ideaparkki..... Voi luoja sitä kipua jaloissa, mikä oli jo ikean jälkeen.
Sinnikkäästi silti vielä rehasin itseäni eteenpäin ideaparkissa vaikka teki mieli vain istua.

Nyt on sitten pinnasänkykin viimein. Uusi autokin, mahtuu vauvakin kyytiin. :p
Kaikki alkaisi olemaankin nyt hankittuna, paitsi että kamera täytyy kyllä vielä ostaa!

Aloin tässä miettiä että missä vaiheessa nuo imetysliivit kannattaisi ostaa tai miten ostaa ne ennen synnytystä kun eihän sitä tiedä kuinka isoiksi ne tissit sitten kasvaa kun maito niihin nousee vai miten sen koon osaa arvioida etukäteen?

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Iness mietin samaa!Yhdet jo hankin nyt käyttöön kun joka tapauksessa piti ostaa isompaa kokoa,mut mistäs tietää minkä kokoista vielä tarvitsee..Näissä oli kyllä aika paljon säätövaraakin.Rintsikat on vähän sellainen ostos mitä ei voi lähettää miestä hoitamaan sit vauvan kotiuduttua,ainakaan ilman hyvin selkeitä ohjeita. :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä yritin joku viikko sitten mennä imetysliiviostoksille. Myyjä oli kuitenkin sitä mieltä, että sopiva aika on noin kuukausi ennen laskettua aikaa ja uskoin sitä kun oli toistaiseksi pätevin käytettävissä ollut lähde.

Mä kun viime raskaudessa yritin samoille ostoksille niin- ihan fiksussa alusvaateliikkeessäkin vielä- sanoi myyjä että kannattaa tulla n viikko synnytyksen jälkeen ostamaan että silloin tietää koon oikein :confused: no, mä tiesin jo sillä hetkellä ettei musta ole siinä kohtaa liivikaupoille vauvan kanssa et marssin sitten H&M:lle ja summassa ostin vähän normia suurempaa ja niillä mentiin sitten jotenkin..

Esikoista kun odottaa niin tämmöset asiat pikkusen hukassa kun ei yhtään tiedä minkä verran edes suurinpiirtein kasvaa tuo koko ja kun synnärillä pitää olla jo sairaalakassiin pakattuna imetysliivit mukaan nii itku. Synnärit vois alkaa uutta bisnestä siinä samalla pitämään ja myymään imetysliivejä siellä erilaisia ja kokosia nii vois sieltä sitten ostaa kun tarvis!

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Tossapa tosiaan olisi jollekin pienyrittäjälle aika hyvä bisnes sairaalan kanttiiniin. :grin Ei kuulosta yhtään hyvältä ajatukselta lähteä liivikaupoille tossa vaiheessa kun niiden sovittelu on muutenkin inhokkihommaa... Mä ostin yhdet ihan vaan Prismasta. Alkuun tuntui että ne pussittaa liikaa tilaa vaikka koko oli periaatteessa oikea, mut sen jälkeen on vähän kasvua tapahtunut joten kasvuvara oli hyvä. Varmaan vieläkin mahtuisi kun nuo nyt ei ole mitkään erityisen sensuellit pikku hepenet. :grin

Mäkään en varmasti mene enää toista kertaa alusvaateliikkeeseen... Henkkamaukka-market-linjalla mennään. Vielä muutama viikko sitten ostin ihan perusliivit. Kuppikoko oli ennallaan mutta ympärys kutistunut koon verran -- pitääköhän tässä alkaa tosissaan huolestua siitäkin, riittääkö pikkutyypille ruokaa :sad001

Aamun hankinta: edestätäytettävä pesukone. Entinen alkoi vaatia kikkailuja muutama viikko sitten, mutta olin jotenkin ajatellut että hetken sitä vielä selviää. Onneksi tuli hyvä tarjous vastaan ja tuovat koneen sopivasti muuton jälkeen kotiin. Edessä on vielä sekin valinta, lainaanko kaverilta hoitopöydän vai en nyt kun tuo täällä hyväksi mainostettu pesukoneen päällys -ratkaisu olisi mahdollinen...

Imetysliiviasiaa oon pohtinut minäkin. Tosi vaikea ostaa etukäteen, kun kuppikoon muutosta on niin vaikea ennustaa. Mutta eipä sitä heti synnytyksen jälkeenkään pysty mihinkään liiviostoksille lähteä... :confused:

Noissa mun liiveissä oli ympärykselle säätövaraa paljon enemmän kuin normaaleissa liiveissä. Nyt vaan tajusin että ostin ne silleen kuin normaalit liivit kuuluisi ostaa eli niin että se uloin säätö on sopiva, jotta on varaa kiristää kun löystyvät pesussa. Varmaan tässä tapauksessa olisi hyvä ollut olla myös kasvuvaraa. :grin Tai toisaalta en tiedä kasvaako se ympärys silti pahemmin? o_O Rintsikoiden ostaminen on kyllä mulle ihan salatiedettä edelleen vaikka pitäis varmaan tässä iässä jo osata! :oops::mad:

En oo kyllä uhrannut ajatustakaan imetysliivien ostamiselle :grin Ehkä pitäisi pikkuhiljaa käydä kurkkaamassa kaupassa, millasia on myynnissä..
Vois tehdä niin, että käy katsomassa millasia liivejä on, valitsee niistä ne mukavimmat, ottaa kuvan ja laittaa sitten synnytyksen jälkeen miehen ostamaan kuvan mukaiset liivit kun tietää oikean koon ! Suostuiskohan..? :p

Mää olen käyttänyt imetysliivejä jo puolivälistä asti kun normaalit kävi pieneksi :grin Tämä siis sen takia, että en pysty käyttämään kaarituellisia liivejä ja imetysliiveistä löytyi ihanan pehmeä kaatituettomat liivit. Voi olla, että isommat pitää vielä ostaa, mutta ajattelin, että nuo mitkä olen jo ostanut menee ainakin sitten kun imetys vähenee ja rinnat pienenee.

Mä kattelin just imetysliivejä enkä vielä ostanu. Viimeksi ostin Lindexistä enkä ollu niihin tyytyväinen. Mun on vaikea löytää muutenkaan hyviä rintsikoita.

Ja tulipahan ostettua vauvalle taas vähän lisää vaatetta.

Mä lopulta päädyin ostamaan yhdet imetysliivit. Itse asiassa laitoinkin ne jo päälle, kun tuntuvat mukavammilta kuin kaarituelliset joita yleensä käytän.

Millaisia ratkaisuja teillä on vauvan vaatteiden säilytykselle? Me ei aiota hommata ainakaan tässä vaiheessa mitään lipastoa koska ahdasta on muutenkin, mitähän muita systeemeitä ihmisillä on...

Meillä oli edellisessä asunnossa vauvan vaatteet vaatekaapissa tosin missä oli se tanko mihin saa roikkumaan henkareita samassa oli esikoisenki vaatteet ku siinä oli hylly, alhaalla vauvan vaatteet ja siinä hyllyllä esikoisen vaatteet. Nyt jouduttiin lipasto hankkimaan kun meiän makkarissa ei ole ku kaks vaatekaappia ja muut kolme on niitä henkareille olevia..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Meillä on vain avohyllykkö makkarissa, ja siihen järjestelin kaikki vauvan vaatteet, harsoja, ym. En jaksa alkaa edes mitään koreja niille vaatteille laittamaan, koska ne on nyt kätevästi saatavilla. Ja pinnasänky tulee siihen hyllyn viereen. Ensin haaveilin lipastosta, mutta kun meillä oli jo tuo ylimääräinen hylly niin ei viitsitty enää ostaa uutta täyttämään nurkkia. :)

Meillä on aika iso hoitopöytä ja siinä kolme laatikkoa ja yksi avohylly (johon ostin pari koria pikkutavaroille). Toivon pääseväni niillä alkuun. Oon myös raivannut vauvan huoneesta vaatekaappitilaa esim. talvivaatteille ja sellaisille, mitä ei ihan heti tarvitse.

Mulla on myös lainassa iso hoitopöytä, jossa tosin pelkkiä avohyllyjä, mutta ajattelin vielä hakea Ikeasta kasan erikokoisia säilytyslaatikoita sekä niille avohyllyille että harvemmin tarvittavia vaatteita varten kaappiin. Niille varmasti tulee tarvetta myöhemminkin.

Jos jaksaisin, päällystäisin muutossa pikkukaman kuljetuksessa palvelleista pienistä pahvilaatikoista niitä säilytyslaatikoita itse mutta saa nyt nähdä...

Takaisin