Oletteko tehneet jotain hankintoja jo?

Vaunut laitettiin tänään tilaukseen.. Saas nähdä millaiset kauhistukset ne on käytännössä :D
 
Onko kukaan katsellut tai jopa tilannut jotain semmosesta paikasta kun preeco.fi? Näyttäs olevan tosi edullinen paikka, liekö kamat ihan hanurista?
 
Nyt on sitten hankittu kahdet äitiyshousut! Paikalliselta lastentarvikekirppikseltä löysin mammafarkut ja mustat äitiyshousut, ihan loistavassa kunnossa molemmat ja yhteensä 10e. Meinasin hormonimyllerryksessä itkua vääntää kun olivat niin hyvät jalassa :grin nyt saa taas näyttää siistiltä ihmiseltä ja kaikki karmivat jumppahousut tunkea kaapin peränurkkaan! Jihuu! Mies ei ehkä enää ikinä lähde ostoksille mun kanssani, itkua kun riittää niin sopivista housuista kuin jumittavasta kukkaron vetoketjustakin :p

Vauvalle ei olla vähään aikaan hankittu mitään. Kesällä saadaan äidiltäni vanha pinnasänky joka pitäisi hioa ja maalata, onkohan olemassa jotain vauvan kalusteille sopivaa maalia? Vai onko kaikki kalustemaalit nykyään myrkyttömiä? Saan siitäkin varmaan hyvät itkut maalikaupassa :p
 
Mä menen edelleen suurimmaksi osaksi omilla vaatteilla. Yhtään äitiysvaatetta en ole ostanut vielä. Kesäksi olisi kiva hankkia jotain. Mulla löytyy jo ennestään parit äitiysfarkut ja paitoja. Äitiysfarkkuja olen jo välillä pitänyt kun tuntuu että omat housut kiristää.
 
Maaria: meillä on esikoisella käytössä Topline X-vaunut ja ihan toimivat ovat olleet. Tilavat ja ilmakumipyörillä kun otettiin niin kevyet työntääkin täällä maaseudulla vaihtelevissa maastoissakin välillä. Vähän ovat kankeat pienissä tiloissa liikkua mutta olen mä niillä kauppakeskuksen hyllyjen väleihin aina ängennyt :wink
 
posti toi aamulla manduca-kantorepun, ja nyt kantelen täällä pehmoleluja ympäri kotia :grin tuntuu oikein mukavalta päällä, vielä kun vain olisi se vauvakin..
 
Muokattu viimeksi:
Moikka! En ookaan vielä mitään tänne palstalle kirjoittanut, lukenut vain. :) shoppailu lienee luonteva aihe aloittaa. Kolmas lapsi tulossa, en jaksa enää hyysätä tai perehtyä joka asian ominaisuuksiin, toisaalta tiedän jo mikä toimii ja mikä ei. :) pinnis meillä on, haaveilen toisenlaisesta. Vaunut ja kaukalo käydään hakemassa huomenna, löysin laadukkaat käytettynä sopuhinnalla. Muutamia vaatteita säästin vanhemmilta lapsilta, ekan vauvan lakin ostin jo rv5 :D tyttöväreissä, olin tytöstä niin varma. Nyt on tullut muutamia vaatteita hankittua, ihan yksittäisiä, mut kai noilla muutamalla bodyllä ja housuilla pääsee alkuun, pikkusen pörröhaalarin ostin myös ajatellen kotiutumista ja ekoja vaunuiluja. Rintapumppu on ollut mulle ehditon ja nyt ostin vihdoin sen mistä oon aiemmilla kerroilla haaveillut, eli tommee tippeen pumpun. Ööh, vaipat yms ehtii lähempänäkin ja hoitopöytä uupuu. Sitteriä mulla ei kuopuksella ollut mutta nyt haluaisin.. Mut meilläkin on rajalliset tilat ja toivottavasti muutto isompaan edessä, joten lisää muutettavaa ei nyt hanki tässä kohti. Äitiyshousut ostin mutta otin typeryyksissäni liian ison koon, joten mulla ois kahdet uuttavastaavat hm: n 38 kokset mustat pillilahkeiset strech - housut myytävänä, 35€spkt yhteensä. Kuljen ite edelleen omissa housuissa ja kesäks ostan korkeintaan jotkut shortsit. Toisaalta kokeilin omia shortseja ja vasta yhtenä päivänä ja ne mahtuivat kyllä hyvin jalkaan vieläkin.

Tulipa meriselitys.. :)
Mitä meinaatte muut kaikenkaikkiaan hankkia? :)
 
Kuinka moni aikoo ottaa äitiyspakkauksen? Kuin moni ei? Perustelut!!!

Mä täällä mietin ja pähkään.. Esikoisesta on niin pitkä aika ettei tietenkään ole makuupusseja tai muutakaan enää tallella.. Ja rahana se 140 € on kyllä kovin pieni.. Toisaalta taas tiedän etten ihan kauheesti tule pakkauksen vaatteita käyttämään.. En oikein tykkää potkareista..
 
Me ei oteta pakkausta kun meillä tuo 2012-2013 pakkaus:) eli otetaan se 140€ joka menee sisarusrattaisiin:)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on esikoisen pakkauksesta kaikki tarpeellinen vielä tallessa, joten otamme avustuksen rahana. Ei ne äp-pakkauksen tavarat niin hienoja ole, ja lisäksi ahdistaa kaikki se tavarapaljous, mitä nykään muka tarvitaan. Mitä vähemmän tavaraa, sitä parempi mun mielestäni :)
 
Me otetaan pakkaus kun kaiken joutuu ostaa, nuorimmainen täyttää 13v vähän vauvan syntymän jälkeen niin ei mitään tallessa. Ja rahana se on kovin pieni summa. (esikoisella pakkaus ja toisella rahana kun pysty käyttää samoja vaatteita, nyt siis iltatähdelle joutuu kaiken hommaa) Vaunut ja turvakaukalo käytiin tilaamassa mutta sovittiin että haetaan vasta loppukesästä kun vielä muutto edessä niin ei tuu sit tähän jalkoihin pyörimään. Mulla ollut edellisten kanssa sitteri käytössä ja se on tosi hyvä keksintö. Pojat ainakin viihtyi siinä hyvin niin sai ite tehtyä hommia, en sit tiedä miten tyttö pysyy paikoillaan, olen ymmärtänyt että ei välttämättä ihan yhtä rauhallisesti?!?
Itselleni en ole vielä mitään tarvinut ostaa mutta farkut ei enää jalkaan mene. Odotan ilmojen lämpenemistä että pääsis käyttää kesämekkoja Ym helppoja vaatteita niin ei tarvis välttämättä mitään ostaakaan. Huomenna kun saadaan ultran jatkotutkimus tuloksia niin toivottavasti hyvien uutisten jälkeen menen ostamaan tytölle ensimmäisen prinsessa mekon! Sitä olen odottanut että uskaltais ostaa niin toivottavasti uutiset on hyviä jotta pääsee shoppailemaan! :)
 
Me otetaan äitiyspakkaus. Esikoinen siis tulossa, joten joudutaan ostamaan aika paljon kaikenlaista. Vaikka pakkauksen vaatteista ei tykkäisi niin onhan siinä mm. lämpömittari, hiusharja, makuupussi ja kylpypyyhe, joita voi käyttää.

Tässä kun tuli puhetta sitteristä, niin voisiko joku selventää mulle sen "tarkoitusta"? Tai siis tiedän kyllä, mihin sitä käytetään, mutta on jäänyt epäselväksi esim. minkäikäisen lapsen siihen voi laittaa ja kuinka kauan siinä voi pitää kerrallaan? Ja millaisissa tilanteissa lapsen siihen laittaa, kun itse hoitaa kotitöitä vai..? Ja sitten on nuo eri mallit; on keinuvaa, heiluvaa, paikallaan pysyvää... Mikä niistä on toimiva ratkaisu? Sitten oli vielä sellaisia säkkituolin näköisiä, jota vanhempikin lapsi voi käyttää vaikka telkkaria katsoessa istuimena. Onkohan se hyvä vai huono? Nyt kun vaunut on tilattu niin seuraavana hankintalistalla olis sitteri, mutta en ole vielä päättänyt, mitä mieltä olen siitä ylipäätään...
 
Mun mielestä oli ihan ehdoton poikien kohdalla ainakin ja tällekin meinaan hommata kyllä. Pojilla meillä oli ihan sellainen perusversio, ei mitään helyjä roikkumassa tai musaa tai muuta. Joku purulelu tai helistin vauvalle käteen niin potkii kyllä itse itselleen vauhtia siinä sopivasti. Ja nimenomaan juuri kotitöitä tehdessä tai ruokaa laittaessa tai muuten vaan. Meillä pojat tykkäs siitä niin paljon että monesti nukahtivatkin siihen. Ei tietysti paras paikka varsinaisesti nukuttaa mutta pienet päikkärit meni hyvin. Tuudittivat itse itsensä uneen siinä potkiessaan.
 
Meillä oli sitteri esikoisen kanssa, mutta ei keksitty sille mitään käyttöä. Vauva ei viihtynyt siinä. Myytiin pois.
 
Meillä poika viihtyi sitterissä aika hyvin, aamuisin oli hyvä kun join itse aamukahvia.

Me otetaan äitiyspakkaus myös tälle toiselle. Esikoiselle tuli se vuoden 2012 pakkaus. Haluaisin säästää molemmille lapsille jotain omista äitiyspakkauksistaan.
 
Me otetaan äitiyspakkaus! Siinä on vaan niin paljon kaikkea tarpeellista ja mielestäni se 140e on jotenkin niin vähän.. Mä ihan lasken jo päiviä siihen kun sen paketin saa tilata! :rolleyes: Mieskin sanoi, että tilaa se vaan heti kun voit kun kuitenkaan et malta odottaa :p ensi viikolla meillä on neuvola ja siellä kuulemma käydään läpi näitä Kela-juttuja!
 
Mä otan myös äitiyspakkauksen. En fanita niitä värejä kauheasti mutta ajattelin, että sen ottaminen säästäis mut siltä shoppailurumbalta. Meillä ei tosiaan ole yhtikäs mitään vauvakamaa jäljellä enää ja se hankintojen määrä hirvittää mua.
Esikoisen kanssa en ottanut pakkausta kun silloin opiskelijana oli aikaa kierrellä kirppareita ja sukulaisilta tuli ihan järkyt lastilliset kaikkea. Nytkin ajattelin, että haalitaan kaikki käytettynä tutuilta mikä vaan saadaan. En inhoa montaa asiaa niin paljon kuin kaupoissa ravaamista.
 
Sitteri on niin kätevä semmosta alk 4kk ikäistä syöttäessä!! Siis ennen kun lasta voi istuttaa syöttötuoliin. Sen mun suurin käyttöajatukseni. Toki toiset viihtyy sitterissä muutenkin, sitä saa yleensä vöhän jalalla keinuteltua niin vauva viihtyy paremmin jos tarttee keskittyä itse johonkin muuhun asiaan. Joskus esikko nukkui tirsojakin sitterissä.. Mutta syli ja sitten ihan suora lattia toki ovat lapselle parhaat ajanviettopaikat, lattialla kehittyy motoriikka hyvin kun on kova alusta ja sylissä saa läheisyyttä. Sitteri vain apuväline :)

Pakkauksen meinaan ottaa, lähinnä sen makuupussin ja pehmeiden puuvillavaatteiden vuoksi. Pakkauksen tavarat on kyllä laadukkaita. En välttämättä sitä pakkausta tarviis, mutta haluan sen silti :) siinä on oma tunnelmansa, ohan kuin ois joulu :Heartred
 
oijoi, sain mieheltä lahjaksi jotain hirmu kallista rasvaa raskausarpia ehkäisemään. en ollut pahemmin stressannut arvista, mutta nyt alan varmasti itkeä, jos arpia tulee sittenkin ja mies joutuukin pettymään:oops: mutta ihana ajatus kuitenkin:Heartred
 
Takaisin
Top