Oletteko tehneet jotain hankintoja jo?

Me on vasta osteltu kirppareilta vaatteita. Muutto tulossa, eikä senkään puolesta ole viitsitty mitään isompaa edes miettiä vielä. :) Kotidoppler meillä myös.

Kuten moni muukin, ollaan myös sillä linjalla, että mieluummin ostaisi käytettynä mahdollisimman paljon (varsinkin vaatteet), kun tuota rahanmenoa tulee sitten yllättävän paljon, ja kun lopulta vaatteet ja muut ovat suht lyhytikäisiä käytössä, kun lapsukaiset sen verran vauhdilla kuitenkin kasvaa. :)
 
Heippa,
viestiä laitoin tänne, koska itse seurasin tätä foorumia todella paljon ollessani raskaana, vaikka silloin en vielä kirjoittajaksi rekisteröitynytkään. Monilla alkaa varmasti se aika olla kun mietitään äitiysvaatteidenostoa. Itellä pikkuinen syntyi tammikuun alussa ja mulla on iso kasa s-m kokoisia siistejä/nuorekkaita äitiyshousuja ja farkkuja myynnissä huutonetissä aina muutaman housuparin paketissa, halvalla lähtee kun miettii että yksi uusi housupari maksaa vähintääkin sen 20 euroa uutena, normaalisti farkut 30-40 euroa. Käykeehän katsomassa jos on tarvetta: http://www.huuto.net/kohteet/aitiyshousupaketti-kolmet-farkut-koko-s-m/305787815. Sieltä voi kun myyjän nimeä klikkaa niin näkee muutkin myynnissä olevat kohteet!

Onnea kaikkille odottaville, niin kliseinen lause mutta koittakaa nauttia raskausajasta ja jos se ei onnistu niin lohdutuksena voin kertoa, että se ei kestä ikuisesti! :)
 
Me ostettiin käytettynä Brion yhdistelmävaunut. Ja Gracon turvakaukalo ostettiin lastentarvikekirppikseltä, vaikka olin kovasti sitä mieltä, että uutena se täytyy hankkia. Oli kuitenkin suht uusi (muistaakseni vuosimallia 2011 tai -12) ja mieheni vakuutti, että tuskin kukaan kolaroitua kaukaloa myy.

Tuo rahatilanne kun ei ole mikään huima, niin ollaan ostettu melkein kaikki käytettynä. Ainiin, ostettiin myös iso kasa vauvanvaatteita, huuto.netissä kun oli myynnissä ja ihan meidän lähellä. Säästyttiin postikuluilta :)

Ainoa, mikä ostettiin uutena, oli hoitopöytä. Se ostettiin Ikeasta, kun piti käyttää sekin lahjakortti johonkin :grin
 
Olen itse ostanut vasta 2 vauvanvaatetta, toisen kirpparilta ja toisen Lindexin alennusmyynnistä. Tosin vaatteita on jo iso kassillinen, kun olemme saaneet vauvalle vaatteita lahjaksi (jo nyt!) :)
Ostin käytettynä hyväkuntoisen rintarepun, mutta muuta ei taida vielä olla hankittuna. Pinnasänky varmaan tulee olemaan jommankumman vanha, kun vanhempamme ovat ne säästäneet. Aika paljon varmaan hankitaan käytettynä...
 
Ostettiin viime viikolla siskon kaverilta vaunut ja kaukalo. Ajoissa ollaan liikkeellä, mutta kun niin edullisesti myi niitä niin ei voinu kieltäytyy :) Kaupan päälliseks saatiin myös muutamia vaatteita, leluja ja hoitoalusta. Onneks meillä on paljon säilytystilaa! Mun paras kaveri innostu niin paljon raskausuutisesta että sysäs sen kaikki äitiysvaatteet mulle jo pari päivää plussaamisen jälkeen laughing6 Jospa niitä kohta pääsisi käyttämäänkin :Heartred
 
Mä olen helisemässä noiden tuplarattaiden kanssa. Onneks ei oo vielä kiirettä niitä hankkia mutta stressaa jo etukäteen kun suurin osa niistä ei miellytä. Pakko ne on kuitenkin hankkia.
 
Ostin tänään Stokke sleepi mini sängyn(+sleepi jatko-osat) kun oli tarjouksessa 1.4 saakka :) nyt jätän loput suuret hankinnat kesäkuuhun ( jos maltan eikä tule hyviä tarjouksia vastaan)
 
oon haaveillut niistä brion tuplarattaista joissa on se heittoaisa. Niitä vaan ei kovin näytä käytettynä olevan myytävänä. Tulee varmaankin olemaan sit ainoa ostos joka ostetaan uutena, menee rahaa ihan tarpeeksi niihin kun vielä kopat sun muut pitää hommata erikseen.
 
Me ostettiin nyt kaverilta brion yhdistelmärattaat ja siiheen sopiva kaukalo, itkuhälytin sekä saatiin aika paljon vaatteita ym... En olisi vielä halunnut ostaa näin aikaisin mutta kun halvalla myi niin "oli pakko ostaa". Eilen ostin kirpparista ensimmäisen äitiysvaatten- kesäksi takin :) kohta pitäisi hankkia uusia housuja ja uusia toppeja!! :)
 
Mulla on parit raskaushousut viime odotuksesta, mutta toistaiseksi on tuntunut mukavammalta tavalliset farkkulegginssit, joihin olen pujottanut kuminauhalenkin napinläpeen. Kumppari kiinni nappiin, niin tulee jopa10cm lisätilaa. Melkein mekkomittaisen tunikan kanssa ei haittaa vaikka kuljeskelee vetskari auki. Mun H&M:n raskaushousut valuu, vaikka pistäisin vyön. Sitten kun vyötä kiristää tarpeeksi, se painaa lonkkia ikävästi.
 
Mä ostin vauvan tulevalta kummitädiltä kassillisen mammavaatteita ja tältä samaisella tädiltä olen muutaman vauvan vaatteen saanu.. Itse en ole vielä ostanut ainuttakaan vaatetta tai mitään muutakaan vauvalle.. Dopplerin tosiaan tilasin.. Siinä mun hankinnat.. Ja jätän kyllä suosiolla ihan sinne loppuraskauteen suurimman osan hankinnoista tai sitten kun vauva jo syntyny.. :)
 
Mie näin unta että vauva syntyi ja meillä ei ollut yhtään mitään hommattuna. Ehkä sitä pitäisti pikkuhiljaa ruveta kattelemaan.
 
Me ollaan päätetty (tai minä :D) ettei ennen kesää osteta mitään suurta, sillä ollaan kesällä muuttamassa suurempaan asuntoon ja tää nykyinen on niin pieni ettei tänne mahtuis mitään. Tietysti pitää kattoo jos tulis joku hyvä tarjous vastaan. Silloin olis ehkä pakko ostaa.
Oon kyllä jo kaikkee pientä sit ehtiny ostamaan, vaatteita (ittelle ja vauvalle), tuttiluumemittarin, kantorepun, bolakorun. Just laitoin edellis yönä tilaukseen h&m:stä kesäks mekkoja.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Ostin eilen autoon Be Safein turvavyönalenimen. Onko muilla kokemusnoista? Tämä on sellainen haarojen välistä tuleva malli, eli ei kovin hameystävällinen, mutta varmasti toimiva.

Lisäksi oon ostanut itselle muutamia vaatteita ja viime viikolla tilasin Me&I-kutsuilta pari bodya. :)
Isommat hankinnat mekin ollaan päätetty jättää kesäksi.
 
Toissapäivänä suunnistin ensimmäistä kertaa H&M:n äitiysvaatteiden salaiseen maailmaan ja voi jessös niitä hintoja ! Farkut nyt oli ihan normaalisti sen 40 euroa, mutta kahden tavallisen t-paidan paketti maksoi yli 20€ ! Sinne jäi ne paidat, vaikka en vielä niitä tarvitsekaan. Eikö tuollaiset paitapaketit ole normaalisti jotain kympin tai 15 ? Tuskanhiki otsalla pengoin rekkejä kunnes onnekseni löysin yhdet farkut 7 eurolla ja paidan 10 eurolla.. Ei tarvitse enää ahdistella kiristävissä housuissa kun lähtee ihmisten ilmoille :)

Tietääkö kukaan mitään hyvää nettisivustoa mistä saisi tilattua äitiysvaatteita suht edullisesti ? Ainiin, ja jotenkin se äitiysvaatteiden valikoima tuossa kaupassa ei hivellyt silmääni vaan kauhistelin niitä housuja ja paitoja silmät lautasen kokoisina ja valitin kotona miehelleni kuinka en koko raskausaikana löydä mitään päällepuettavaa. Normaalisti en ole kovin nirso näissä asioissa, mutta en jotenkin osannut kuvitella niitä vaatteita päälleni. Ehkä mieli muuttuu raskauden edetessä ja mahan kasvaessa ja pitäisi varmaan tarkastaa niitä nettikauppojakin :)
 
Mä ostin muutaman äippä vaatteen siskolta:) vauvalle onki jo kaikki, sisarusrattaat pitää vielä hankkia :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla ei ole varsinaisia raskausvaatteita muuta kuin surkeat H&M:n mammahousut viime raskaudesta. Sen sijaan mulla on normaaleja vaatteita joiden mallit sopii hyvin isomahaiselle.
 
Mun mielestä noi h&m:n äitiysvaatteet ovat edullisimmasta päästä. Nettikaupoissa saa helposti maksaa vaatteista moninkertaisesti. Oletko Jenniy_ katsonut Elloksen sivuilta? Sielläkin on äitiysvaatteita, joskin nekin ovat samaa hintatasoa h&m:n kanssa..
 
No en Sukey ole.. Enkä yhtään tiedä äitiysvaatteiden hintatasoa, minkä vuoksi varmaan turhaan kauhistelinkin niitä h&m:n hintoja :D Voi johtua myös siitä että normaalisti shoppailen melkein kaikki vaatteet alennusmyynneistä ja olen ymmärtänyt ettei ne mammavaatteet ole ikinä alennuksessa, jos ei lasketa niitä yksittäisiä hajakokoja joita saa just kympillä jne ja mistä ei sitten meikäläinen ei tunnu ikinä löytävän mitään. Mutta onkohan tuokaan minulla sitten oikeaa tietoa ? :>
 
Takaisin
Top