Oletteko tehneet jotain hankintoja jo?

Mää olen selaillut paljon äitiysvaatteita myyviä nettikauppoja läpi ja h&m:n vaatteet on ihan edellisimmasta päästä. Jos sattuu oikeaan aikaan alennusmyynteihin niin sieltä voi löytää, tosin eri kokoja on kappalemäärällisesti aika vähän. Kirpputoreilta voi löytää kanssa. Itse ostin mammaleggarit ja paidan yhteensä n.5€. Täälläpäin on ainakin sellainen vain lastenvaatteita myyvä kirpputori ja siellä on erillinen osasto äitysvaatteille, jossa on paljon hyvännäköisiä ja hintaisia vaatteita :)
 
itse en ollut pahemmin äitiysvaatteita ajatellut hankkia, koska kesä tulee ja mekoilla pärjää hyvin. viikonloppuna mies kuitenkin tahtoi välttämättä viedä minut ostamaan äitiyshousuja, ja ovathan nuo kyllä ihan hirmu mukavat, kun eivät paina tai purista :) tietysti aloin sitten haaveilemaan kaikista niistä näteistä uusista malleista, joista saa maksaa maltaita...

olisi myös hirmu hinku ostella jo vauvanvaatteita! itsekuriharjoituksia huuto.netiä selaillen :p
 
Lindexillä verkkokaupassa on kans äitiysmallistoa, mutta mitä nyt katselin, niin kovin hintavia ovat sielläkin...
 
Mua ahdistaa tää hankinta-asia aika paljon. En tykkää shoppailusta ollenkaan, en edes nettishoppailusta. Inhoan haalia kotiin mitään tavaraa. Mutta onhan ne vaunut ja turvaistuimet ja vauvanvaatteet pakko hankkia, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Kun olis varaa sellaseen personal shopperiin, ulkoistaisin tän homman sellaselle heti. Ja sitten ulkoistaisin myös sen homman, että joku karsis tuolta kaapeista kaiken turhan pois, jotta vauvan tavarat mahtuu sinne.

Huhhuh, olipa vähän first world problems -osastoa tämä vuodatus :D
 
Kyfi3707630: Mäkin inhoan käydä kaupoilla, enkä voi sietää sitä, et kodissa on hirveesti tavaraa. Monesti suurimmat riidatki meidän parisuhteessa tulee siitä, että mies haluais ostaa kaikenmoisia vempaimia ja välineitä ja mä suren yhä pienenevää vapaata tilaa. Enpä siis ole nytkään tehny mitään hankintoja ja aivan suurimmat varmaan jätänki viimetinkaan.

Oon nyt ollu pari viikkoa sairaslomalla, jonka aikana olen neulonu villapaitoja ja haalareita pikkuselle, mutta siinä sitte onki jo kaikki. Vaatteita mun ei muuten kannata edes ostaa uutena, sillä suvussa on sen verran paljon pikkusia. Saadaan siis heidän vanhat vaatteet ja mahdollisesti muitaki tarvikkeita. Välttämättä ei siis tarvii lähtee ostamaan myöskään vaunuja tai turvaistuinta.
 
Meillä mies haalii myös koko ajan tavaraa lisää eikä meillä todellakaan ole tilaa! Olisi paljon helpompaa siivota jos tavaraa olis vähemmän. Onneksi meidän ei tarvii vauvalle hommata tavaraa muuta kun sisarusrattaat ja isoveljelle uus sänky. Kaikki esikoisen kamat on tallella joten hyvin pärjätään. Jos uus vauva onkin tyttö niin sit varmaan mietin vaateosastoa uusiksi. :)
 
Mä sain juuri siskolta ison lastin äitiysvaatteita. Vaikka ovat käytettyjä, tuntuvat mulle uusilta ja nyt en malta odottaa, että pääsen käyttämään niitä kaikkia. :)
Pinnasänky ja hoitopöytä saadaan samasta osoitteesta. Muita hankintoja tehdään varmaan vasta kesällä.
 
Onnea on olla suvusta, jossa on jo 5 serkkua syntynyt tälle tulokkaalle ja sieltä ollaan saatu kauheesti jo kaikkee, mitä ei edes tarvita vielä piiiiitkään aikaan. Ja melkein koko äitiyspakkauksen sisältö, joten me otetaan sen tilalta se rahasumma kelalta. Itse en ole hankkinut vielä mitään, mutta kudoin ns. toukkapussin, eli villakapalon vauvalle. Valkovihreäraitaisen, niin kuin toukalla kuuluu ollakin :) Kudontaohjeet löysin netistä, jos jotain kiinnostaa.
 
kääk, en kai ole ainoa jolla on hirmuinen ostosvimma taas käynyt päälle! pari päivää meni siihen, että oli pakko keksiä missä vaatteissa vauva tuodaan sairaalasta kotiin. nyt yritän hetkeksi unohtaa nuo vauvanvaatteet, joten seuraavaksi alan varmaan stressaamaan, kun nimeä ei ole vielä päätetty.. johan tässä sentään puolivälissä mennään :grin ja pitikin mennä lukemaan sairaalakassijuttuja aiemmista ketjuista, kohta alan varmaan sitäkin pakkaamaan :rolleyes:
 
Jos on hirveä hinku päästä käyttämään niitä ihania pikku bodeja ja nuttuja, niin vauvan saa pukea sairaalassa omiin vaatteisiin. Ite ainakin aattelin pakata niitä pikkuvaatteita muutaman mukaan. Tietäähän se itselle lisää pyykkiä, mutta siltä nyt muutenkaan tuskin säästyy. Näyttää vauva vähän enemmän omalta, kun ei oo "sairaalan valkoisissa". Mä saan ostosvimman varmaan sitten, kun sukupuoli varmistuu. Löysin ihanan nettikaupan jenkeistä, mistä toimitetaan suomeen. Jos kiinnostaa, niin googlatkaa oshkosh.
 
Zousan, et ole ainoa! Oon saanut pidettyä itseni kurissa, mutta heti tiistaina rakenneultran jälkeen suuntaan kyllä ostoksille!

Uusin hankinta on kantoliina Lapsimessuilta. Siellä oli mukava rouva, joka selitti kaikki liinamallit ja niiden sidontatavat juurta jaksaen, joten nyt ehkä osaan jopa käyttää tuota trikooliinaa, johon sitten päädyttiin. Sidoin sitä kotona ja laitoin meidän koiranpennun sinne sisälle, että sai vähän harjoitella kantelua :grin
 
Mä tein tänään ensimmäisen hankintani, äitiysfarkut!
Onhan tässä jo parisen viikkoa kuljettukin ties missä jumppahousuissa. :D
 
Luettuani nyt kaikki kommentit niin kirjoitan itekin... Vaatetta on tullut meikän esikoiselle hankittua sekä vaunut. Suurin osa kirpparilta ja jotain pientä sitä ihan kaupasta... Vaunut ostin halvalla kun emmaljungat 15 eurolla sain(kyseessä siis yhdistelmät. Mukana tuli keinuva koppa, istuin osa isommalle lapselle, hoitolaukku ja kopan päällinen sekä sadesuoja. Kuoppaan kiinnitettävä saa peitteessä myös hyttys/aurinko suoja) sit on pulloja ja tutteja sekä jokunen lelu ja leikkimatto hankittuna. Onneksi pinnasänkyä ja hoitopöytää saa miehen suvun puolelta ettei tarviin enää hankkii ku turvakaukaloo ja muuta vähän pienempää...

Sent from my IdeaTabA1000-F using Vau Foorumi mobile app
 
Pinnasänky ja hoitopöytä tuli ostettua rv16 kun nii innokkaana olin ja ystävä myi halvalla :) tietty muutama kpl asukokonaisuuksia neutraaleilla väreillä ostanu kun ei oo vielä sukupuoli tiedos ja ensi unilelu kun oli niin mahottoman söpö :) tällä viikolla viel yhdistelmävaunut pitäs ostaa ja maanantaina saakin tietää sitten kumpi sieltä tulee ja tämä vaateshoppaholic pääsee vauhtiin ja sopivasti palkkakin tulee samlle päivälle nii pääsee heti ostaan :wink

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app
 
Mua ahdistaa tää hankinta-asia aika paljon. En tykkää shoppailusta ollenkaan, en edes nettishoppailusta. Inhoan haalia kotiin mitään tavaraa. Mutta onhan ne vaunut ja turvaistuimet ja vauvanvaatteet pakko hankkia, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Kun olis varaa sellaseen personal shopperiin, ulkoistaisin tän homman sellaselle heti. Ja sitten ulkoistaisin myös sen homman, että joku karsis tuolta kaapeista kaiken turhan pois, jotta vauvan tavarat mahtuu sinne.

Huhhuh, olipa vähän first world problems -osastoa tämä vuodatus :D


Täällä myös yksi ääni shoppailun välttelylle :-)
 
itse olen hm:ltä pari puseroa ja rintaliivejä parit ostanut. Elloksen hinnat äitiysvaatteissa ei taas meikäläisen kukkaroa miellyttänyt..ja kirpparilta olen löytänyt parit hm:n äitiyshousut. Nyt vain odottelen kesää ettei tarvitsisi kuin joku mekko/tunika ja trikoot vetää päällensä :). Itse olen tykästynyt hm:n äitiystrikoihin, vai onko ne legginsit, ei ahdista eikä purista.
 
Hei millainen vyötärö niissä h&m:n äitiysleggareissa on? Pysyykö ne hyvin ylhäällä? Ettei ala mitenkään rullaamaan mahan päältä alas tms. Tavalliset kuminauhavyötäröt alkaa jo puristaa ja normivyötäröisiä housuja ei voi kuvitellakaan enää mut en näin kesäksi viitsis investoida mihinkään kovin ihmmeelliseen kun mekoilla ja tunikoilla ajattelin pärjätä jättimahakauden, mut jotkut mahan mahduttavat pöksyt pitäs olla viileämpiä ilmoja varten.
 
Me ostettiin tänään vaunut! Eka isoin ostos siis takana.. Tai ne tilattiin että saatiin haluamallani kuosilla, menee 3 kk että ne saapuvat liikkeeseen. Kylläpä muuten helpotti, kun sai tehtyä tuon ostoksen! Vaunut on siis Hartanin ja malli on Topline X. Onko tuosta mallista kellään kokemuksia..? Tai Hartaneista yleensäkin?

Kyfi3707630: Jos tarkoitat niitä ihan trikoisia legginsejä, niin kyllä ne musta ainakin pysyy hyvin päällä ja ei rullaudu, se mahan päälle tuleva osa on niin pitkä että ei pääse rullautuun. Mulla tosin viikkoja nyt 20, että en osaa sanoa miten käyttäytyy isomman mahan kanssa :D
 
Mä oikeastaan jopa vähän ihmettelen itteäni, kun muuten todellaki rakastan shoppailua, mutta vauvalle en vaan jotenkin saa/halua ostaa mitään... Siis vielä ainakaan.. Mä en oikeestaan ole laittanut tikkua ristiin koko vauvan tuloa ajatellen.. En oo raivannut vauvan vaatteille tilaa tai kattellu että mitä kaikkea sitä sitte tarvii hankkia.. En ees vielä oo ihan varma mitä teen äitiyspakkauksen suhteen.. :D en tiiä, tuleeko jossain vaiheessa sit hirvee ahdistus ja hoppu kun nyt vaan siirtää niitä asioita.. Toisaalta vauvan syntymään on vielä hirveen pitkä aika ja kaiken kerkeää hankkia kyllä varmasti myöhemmin..
 
minulla on intoa vauvanvaateshoppailuun, mutta muiden valmistelujen kanssa tulee vielä stressi... en tiedä mihin ihmeeseen täällä joku vauva laitetaan, kun on niin pieni asunto ilman säilytystilaa, eikä mies voi heittää mitään pois. polkupyörä sisällä, lasitavarat ja alkoholit lattiatasossa ja talo täynnä ties mitä myrkkyjä, kun japanilaiset ovat niin bakteerikammoisia. ja mies vaan sanoo "oothan sä täällä vahtimassa ettei se syö niitä." olivat anopin kanssa laittamassa koko perheen nukkumaan lattialle vauva-ajaksi ja vaipanvaihdon lattialle, mutta vaadin hoitopöydän ihan jo siksi, että on edes joku paikka, missä niitä vaippoja ja rasvoja voi pitää! onneksi oli halpa.

suomessa vauvan tulo on suurin juttu ikinä, täällä lähinnä tunnutaan ajattelevan, että kai se tuossa siivellä kasvaa, mitä turhaan mitään valmisteluja tekemään :rolleyes: itsekin koitan pärjätä mahdollisimman vähällä, mutten usko että vauva-arki on ihan niin helppoa kuin mies kuvittelee.
 
Takaisin
Top