Oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pottis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei mullakaan palelua ja väsymystä kummempaa ole. Tiputteluvuotoa oli siinä kohti kun kuukautisten olisi pitänyt olla. 5+3 tänään. Tämä raskaus noudattelee ihan samaa kaavaa kuin ensimmäinen (joka siis meni hienosti), paitsi että silloin rinnat olivat kipeät, nyt eivät ja imetän tällä hetkellä. Mulla oireet alkoivat hiipiä 6+0 eteenpäin ja olivat pahimmillaan rv 7-10. Muutaman kerran vain oksensin, eli siinä mielessä raskaus oli helppo. Vähäoireisuus ei mun kokemuksella tarkoita yhtään mitään, ja täällä ollaan ainakin vastaavalla meiningillä menossa.
Kiva kuulla muidenkin oireettomuudesta, täytyisi vain yrittää luottaa ja kahden viikon päästä pääseekin sitten näkemään onko todella kaikki hyvin, pitkiltä tuntuu viikot.
 
Riittääkö muilla happi? Olin just nopeatempoisella tanssitunnilla, jolla oon käynyt jo pitkään, ja nyt tuntui että pökrään ihan just 😅
Mulla on ollut nyt flunssan jälkitautina hengenahdistusta. (Sain siihen astmapiipun.) En tiedä voisko sitten myös raskaus osaltaan vaikuttaa tähän.
 
onko muilla lisääntynyt hiusten lähtö? en muista oliko edellisellä kerralla tällaista alkuraskaudessa. muistan vain että ainakin loppua kohden hiukset voi paremmin kuin koskaan 😄 nyt huomaan, että harjatessa lähtee tavallista enemmän hiuksia.
 
Täällä en oo huomannut @Hedelmä hiusten lähtöä, mutta mulla lähtee muutoinkin verrattain paljon (ja kasvaa onneksi takas).

Ensimmäisiä oireita oli kurkkukipu, jonka jälkeen on/off flunssailua, räkää valuu joka päivä. 🤣
Ja kuuma. Iho tuntuu hehkuvan. Kunnes jossain hetkessä taas kylmä.

Pahoinvointia. 🫠 Oksennukseen asti ei vielä, mutta en muista edellisessä raskaudessa näin voimakasta alkuraskauden pahoinvointia.

Tihentynyt virtsaaminen, öinen huutava nälkä. Tähän pariin viikkoon on näitä mahtunut.
 
Heips, onko jollakulla kokemusta yhdistelmästä imetys+raskaus? Ihmettelen, kun rinnat on korkeintaan lievästi turvonneet, eivät lainkaan kipeät. Johtuuko se siitä, että maidontuotanto on niissä jo meneillään, eikä mitään "käynnistäviä muutoksia" tapahdu? Esikoista odottaessa ajatuskin rintaliivien pukemisesta sattui, ja nyt ei tunnu missään vaikka taapero touhuaa rinnalla.
Täällä sama! Meillä on imetys loppumassa mutta kuitenkin, ihan samaa ihmettelin. Viimeksi rintojen kipu oli tosi selvä oire.
 
Miten ihmiset pystyy käymään töissä raskaana? 😵 Tämä väsymys on jotain ihan kaameaa: ei siitä siis muuta haittaa ole, mutta töihin keskittyminen ihan mahdotonta, eikä meinaa olla voimia mihinkään.
 
Miten ihmiset pystyy käymään töissä raskaana? 😵 Tämä väsymys on jotain ihan kaameaa: ei siitä siis muuta haittaa ole, mutta töihin keskittyminen ihan mahdotonta, eikä meinaa olla voimia mihinkään.
Samaa pohdin tämän raskauden aikana. Yllätti täysin tämä väsymys ja etominen, kun eka raskaus oli muistaakseni kohtuullisen helppo 😅 Olen huomannut, että etenkin etätöissä meinaan koko ajan nuupahtaa. Varmaan koska ei ole pakko koko ajan skarpata...
 
  • Sympatiaa
Reaktiot: S33
Mulla on ollut toistaiseksi aika samanlaiset oireet kuin ed. raskaudessa, rintojen arkuutta ja vatsan turvotusta / epämukavuutta. Jostain syystä olen alkanut nukkumaan yöt tosi hyvin, vaikka muuten olen ollut huono nukkuja. Toivottavasti hyvä olo jatkuu.. :)
 
Samaa pohdin tämän raskauden aikana. Yllätti täysin tämä väsymys ja etominen, kun eka raskaus oli muistaakseni kohtuullisen helppo 😅 Olen huomannut, että etenkin etätöissä meinaan koko ajan nuupahtaa. Varmaan koska ei ole pakko koko ajan skarpata...
Täällä myös pohdituttaa tää pahoinvointi ja kouluun pendelöiminen.
Onko kokeneilla vinkkejä pahan olon taltutukseen? Ostin nyt jotain menthol-pastilleja, menthol-purkkaa ja syönyt pienempiä annoksia. Ja juonut paljon.
 
Täällä myös pohdituttaa tää pahoinvointi ja kouluun pendelöiminen.
Onko kokeneilla vinkkejä pahan olon taltutukseen? Ostin nyt jotain menthol-pastilleja, menthol-purkkaa ja syönyt pienempiä annoksia. Ja juonut paljon.
Samaa mietin. Onko kellään ollut apua sellaisista pahoinvointirannekkeista?
 
Täällä 5+1 menossa, rinnat on arat ja väsyttää ihan sikana.. vessassa saa ravata ja palelee. Kiva kun on oireita, se kertoo että raskaus etenee
 
Miten ihmiset pystyy käymään töissä raskaana? 😵 Tämä väsymys on jotain ihan kaameaa: ei siitä siis muuta haittaa ole, mutta töihin keskittyminen ihan mahdotonta, eikä meinaa olla voimia mihinkään.
En mä käsitä.. itse ollu flunssassa ja torstaina pitäis töihin mennään, ei kykene 😂😂 pakko kai se on näyttää vaan ihan zombilta ku on väsynyt 😂
 
  • Sympatiaa
Reaktiot: S33
Tää menkkamainen tai pistävä alavatsakipu viikolta 8 eteenpäin on jotain kamalaa. Alkaa todella pelottaa, että joku on vialla, vaikkei mitään muita huolestuttavia oireita olekaan 😬 Onneksi parin päivän päästä on jo eka neuvola. Jos muistan oikein esikoisen raskaudesta, siellä ehkä yritettiin jo kuunnella sydänääniä..?
 
Tää menkkamainen tai pistävä alavatsakipu viikolta 8 eteenpäin on jotain kamalaa. Alkaa todella pelottaa, että joku on vialla, vaikkei mitään muita huolestuttavia oireita olekaan 😬 Onneksi parin päivän päästä on jo eka neuvola. Jos muistan oikein esikoisen raskaudesta, siellä ehkä yritettiin jo kuunnella sydänääniä..?
Tää riippuu varmaan neuvolasta. Meillä ei näin aikaisilla viikoilla vielä kuunnella, mutta pidän ihan mahdollisena, että jossain voidaan jo yrittää, kun neuvoloissa on niin isoja eroja. Joissain neuvoloissahan saatetaan jopa aika rutiinisti ultrata, jos on välineet siihen ja osaava työntekijä, mutta meillä tämmönen jää vain haaveeksi. 😂 Olin varhaisraskauden ultrassa yksityisellä viime viikolla ja siellä sanoivat, ettei pienillä viikoilla vielä suositella sydänäänten kuuntelemista, koska joidenkin tutkimusten mukaan siitä voisi olla haittaa sikiölle. En kyllä kysynyt, mitkä viikot siinä olisi sitten se turvaraja. Nt-ultrassa ja sen jälkeen ainakin on meillä kuunneltu.
 
Tää riippuu varmaan neuvolasta. Meillä ei näin aikaisilla viikoilla vielä kuunnella, mutta pidän ihan mahdollisena, että jossain voidaan jo yrittää, kun neuvoloissa on niin isoja eroja. Joissain neuvoloissahan saatetaan jopa aika rutiinisti ultrata, jos on välineet siihen ja osaava työntekijä, mutta meillä tämmönen jää vain haaveeksi. 😂 Olin varhaisraskauden ultrassa yksityisellä viime viikolla ja siellä sanoivat, ettei pienillä viikoilla vielä suositella sydänäänten kuuntelemista, koska joidenkin tutkimusten mukaan siitä voisi olla haittaa sikiölle. En kyllä kysynyt, mitkä viikot siinä olisi sitten se turvaraja. Nt-ultrassa ja sen jälkeen ainakin on meillä kuunneltu.
Jännä tieto. En ole kuullut, että voisi olla haittaa 😲
 
Takaisin
Top