Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pottis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoinvointi ollut hyvin lievää ja helpottanut syömällä, mutta nyt etoo oikein kunnolla. Väsymys on tänään todella kovaa. Levottomat jalat ovat palanneet, kun lääkityksen jouduin jättämään ennen alkion siirtoa. Rinnat ovat pinkeät 😌 Onneksi sanovat, että helpottaa 😅

• Sympatiaa
Reaktiot: S33
Pahoinvointi ollut hyvin lievää ja helpottanut syömällä, mutta nyt etoo oikein kunnolla. Väsymys on tänään todella kovaa. Levottomat jalat ovat palanneet, kun lääkityksen jouduin jättämään ennen alkion siirtoa. Rinnat ovat pinkeät 😌 Onneksi sanovat, että helpottaa 😅
Mulla on myös riesana levarit esikoisen raskausajasta lähtien, se on ihan sietämätön vaiva! Miten oot jaksanut? Mulla on väsymys auttanut siihen ainakin toistaiseksi, ei ole öisin tarvinnut herätä, toisin kuin raskaudenyritys-aikana.

Mä käytin esikoisesta ja saattoihan ne vähän lievittää oloa 😅 aattelin kyllä ne ottaa uudelleen testiin
Tätä voisi testailla, jos olot pahenee.

Unettomuus nyt uutena oireena. Tätä en odottanut yhtään. 🥲

Tänään 5+2. Rinnat pinkeet ja arat, väsymys tulee aaltoina, palelee, yöhikoilua, mielialat vaihtelee, alavatsakipuja (tosin niitä oli enemmän viikoilla 3-4), ruokahaluttomuutta, hengästymistä, lievää etomista, ja hajut alkaneet hieman ällöttää. Ai niin ja valkovuoto lisääntynyt! Joka kerta kun lorahtaa niin paniikissa meen tarkastamaan, että nytkö se meni kesken 🙈 Esikoisen raskaudessa oli hyperemeesi, jota en tietenkään halua (oksensin kymmeniä kertoja päivässä monta kuukautta), mutta toisaalta odotan pahoinvointia 😅 Vuosi sitten oli keskenmeno, ja siinä oireet alkoivat vähenemään, eikä ”kunnon” pahoinvointia tullut, joten nyt ottaisin mieluummin pahoinvoinnin kuin keskenmenon 🫣 Kaikkein mieluiten tietysti hyvin menevän raskauden siedettävillä oireilla 😁 Varasin varhaisultran jo ensi viikolle (6+jotain), kun haluan vaan tietää onko siellä elämää ❤️

Mulla on myös riesana levarit esikoisen raskausajasta lähtien, se on ihan sietämätön vaiva! Miten oot jaksanut? Mulla on väsymys auttanut siihen ainakin toistaiseksi, ei ole öisin tarvinnut herätä, toisin kuin raskaudenyritys-aikana.
Nukahtaminen on vaikeaa ja herään kerrasta kahteen yöllä vessaan. Väsymyksestä on kyllä iso apu, kun on riittävästi valvonut niin sitten puolestaan taas nukkuu.

Nukahtaminen on vaikeaa ja herään kerrasta kahteen yöllä vessaan. Väsymyksestä on kyllä iso apu, kun on riittävästi valvonut niin sitten puolestaan taas nukkuu.
Ootko syönyt rautalisää nyt raskausaikana? Mä sain ferritiinin jonnekin 60 hujakoille mikä auttoi vähän pahimpiin oireisiin, nyt ajattelin odottaa sen kanssa ainakin hetken ja kysyä sitten neuvolasta tms paljon sitä saa syödä..

Ootko syönyt rautalisää nyt raskausaikana? Mä sain ferritiinin jonnekin 60 hujakoille mikä auttoi vähän pahimpiin oireisiin, nyt ajattelin odottaa sen kanssa ainakin hetken ja kysyä sitten neuvolasta tms paljon sitä saa syödä..
Syön joka toinen päivä c-vitamiinin kanssa 50mg. Ferritiini ei ole mulla ollut paljoakaan 20 yläpuolella koskaan, joten syön rautaa ympäri vuoden. Nyt tosin pienellä annoksella.
Olen saanut pari yötä nukuttua paremmin.

Aamulla tosin oli niin oireeton olo, että heräsi huoli siitä, että menikö kesken. Rinnat ei ole enää kipeät vaikka turvoksissa edelleen ja pahoinvointia ei ole. Pakko uskoa jatkumoon.

Syön joka toinen päivä c-vitamiinin kanssa 50mg. Ferritiini ei ole mulla ollut paljoakaan 20 yläpuolella koskaan, joten syön rautaa ympäri vuoden. Nyt tosin pienellä annoksella.
Olen saanut pari yötä nukuttua paremmin.

Aamulla tosin oli niin oireeton olo, että heräsi huoli siitä, että menikö kesken. Rinnat ei ole enää kipeät vaikka turvoksissa edelleen ja pahoinvointia ei ole. Pakko uskoa jatkumoon.
Mä söin aikaisemmin 100mg joka toinen päivä, mutta nyt raskaustiedon jälkeen en ole uskaltanut ottaa yhtään kun en oikein tiedä miten toimia vielä. Sulla on kyllä ollut alhainen tuo ferritiini!

Ja oireet vähentyneet täälläkin, mutta pysytään toiveikkaina :Heartred

Täälläkin yksi, jolla oireet tuntuu vähentyneen entisestään. Rintojen aristus on ohi (tosin uutena juttuna nännien ympärille on tullut pieniä vaaleita näppyjä, Googlen perusteella Montgomeryn rauhasia, jotka kuuluu asiaan). Öisin ei ole tarvinnut enää herätä vessaan. Väsymys on kyllä pysynyt ja hillitön nälkä, sekä hyvin lievä ajoittainen etomisen tunne, joten koitan luottaa, että elämä masussa jatkuu. Ehkä kroppa vain hiljokseen sopeutuu näihin hormoneihin ja/tai oireet voi vaihdella päivittäin ja viikottain. Vasta muutama päivä sitten ultrassa näkyi, että kaikki on hyvin - ja tekisi mieli varata jo uusi ultra, että voisi varmistua raskauden hyvästä jatkumisesta. 😀 Melko varmana siitä, etten malta odottaa viittä viikkoa seuraavaan ultraan, vaan käyn tässä välissä jossain tarkistuksessa. Meillä kun takana pitkähköt hoidot pettymyksineen ja yksi tuulimuna, ja eka lapsi tulossa, niin uskon kaiken epävarmuuden kumpuavan näistä taustoista. Oispa pian jo joulu ja tammikuun loppu, niin rakenneultrakin ois ohi. Ja oispa pian ensi kesä ja kaikki mennyt hienosti. 😊

Täälläkin yksi, jolla oireet tuntuu vähentyneen entisestään. Rintojen aristus on ohi (tosin uutena juttuna nännien ympärille on tullut pieniä vaaleita näppyjä, Googlen perusteella Montgomeryn rauhasia, jotka kuuluu asiaan). Öisin ei ole tarvinnut enää herätä vessaan. Väsymys on kyllä pysynyt ja hillitön nälkä, sekä hyvin lievä ajoittainen etomisen tunne, joten koitan luottaa, että elämä masussa jatkuu. Ehkä kroppa vain hiljokseen sopeutuu näihin hormoneihin ja/tai oireet voi vaihdella päivittäin ja viikottain. Vasta muutama päivä sitten ultrassa näkyi, että kaikki on hyvin - ja tekisi mieli varata jo uusi ultra, että voisi varmistua raskauden hyvästä jatkumisesta. 😀 Melko varmana siitä, etten malta odottaa viittä viikkoa seuraavaan ultraan, vaan käyn tässä välissä jossain tarkistuksessa. Meillä kun takana pitkähköt hoidot pettymyksineen ja yksi tuulimuna, ja eka lapsi tulossa, niin uskon kaiken epävarmuuden kumpuavan näistä taustoista. Oispa pian jo joulu ja tammikuun loppu, niin rakenneultrakin ois ohi. Ja oispa pian ensi kesä ja kaikki mennyt hienosti. 😊
Joo nämä on kyllä piinaviikot!

• Tykkään
Mä kans jo ehdin huolestua että ei ees okseta kunnolla, eikä rinnatkaan oo (muka) niin pinkeät kuin eilen.. No tänään onkin sit koko päivä oksettanut, ja rinnatkin ihan pinkeenä 😅

• Ihana
raskaus alkoi kurkkukivulla joka kesti kaks vkoa.
tissit kipeet, nyt tosin jo vähemmän (6+2).
tulee heräiltyä öisin, mikä on ollut tosi outoa! oon aina ollut hyvä nukkuja :D
väsyttää tosi paljon työpäivien jälkeen...zzzz

Täällä myös vähäiset oireet. Lievä pahoinvointi jq päänsärky alkoivat heti plussasta (dpo 12), mutta ovat 6. viikolla nyt oikeastaan loppuneet. Rinnat ovat yhä arat ja turvonneet ja nälkä on ihan uudella tasolla, muutoin ei oikeastaan mitään. Kyllä kanssa jännittää, varhaisultraan vielä 2 viikkoa.

Nälkä tai liian pitkä väli ruokailussa tekee kyllä todella huonon olon. Ei semmosta oksettavaa vaan lähinnä heikon ja pyörryttävän olon. 😬

Nyt ollut karmea migreenipäänsärky ja pahoinvointi 2vrk. Tänään melkein koko päivän sängyssä. Laskee kyllä mielialaa ja kummasti oli tämäkin unohtunut esikoisen odotusajasta 😮‍💨 Harmittaa, kun en voi olla 2-vuotiaalle touhukkaalle taaperolle läsnä 💔 Tiesin kyllä, että itsenäistymistä on hänen osaltaan tapahduttava sisaruksen syntyessä, mutta että jo nyt...

Takaisin