Oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pottis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Samaistun paleluongelmaan. Mä oon yleensä se, joka kekkuloi läpi talven t-paidassa, ja vaikka tykkään neuloa villasukkia niin en tykkää käyttää niitä. No, nyt on tullut käyttöä hetkittäin, ja neulevaatteet on kaivettu kaapin perältä. Osittain menee varmasti vuodenajanpiikkiin, mutta ei kyllä kokonaan. Palelu tulee kans aalloissa, en ole havainnut mitään logiikkaa palelukohtauksissa, en mitään triggereitä. Mutta ihan kivalta tuntuu, että raskaudesta kertoo edes jokin oire eikä vain viivat tikussa. Muuten on kyllä aika oireetonta toistaiseksi. Suolaa, valkosipulia ja yleisesti vahvoja makuja tekee mieli (vielä).
Täällä ihan sama juttu! Yhtäkkiä palelen koko ajan, vaikka ekan raskauden aikana ja jälkeen olen ollut koko ajan kuumissani ja hiki otsalla. Hyvä tietää, etten ole ainoa.. Varmaan jotain hormonaalista tämä täyskäännös? Pelkään jo, että työkaverit alkaa arvailla jotain, kun koko ajan valitan palelemisesta toimistolla 😅
 
Onko kellään muulla vaivana päänsärkyä? Tai migreeni? Nyt jo kolmas päivä päänsärkyä ja muuta ei voi ottaa kuin panadolia… alkaa mieli mustumaan kun sattuu koko ajan :(
Täällä myös migreeniodottaja ✌️ Se on aina jännäämistä, että kestääkö tällä kertaa puoli päivää vai 4 päivää. Ei ole helppoa pelkällä panadolilla... Itselläni kylmäkääre ja uni on usein auttanut. Lisäksi vähän suklaata + vähän kofeiinia on kokeilemisen arvoinen resepti. Sain tämän ohjeen ihan ensiavusta esikoista odottaessa, kun yksi yö särky yltyi 10/10:ksi. Ohje oli tosin "sammio vahvaa kahvia" 😅 Tsemppiä kovasti ❤️ Vaikkei se kesken kohtauksen paljoa helpota, migreeni ei onneksi vahingoita vauvaa ja se loppuu aina jossain vaiheessa ❤️
 
Ei oo riittäny happi täälläkään. Nyt en kyl oo oikeen liikkunutkaan mut siinä ihan ekoilla viikoilla hengästytti ihan uskomattomasti. Kevyt pyöräily tasaisella tuntui ettei saanut happea ollenkaan.
Sama, jopa portaat kotona pakottaa haukkomaan henkeä ylätasanteelle päästessä. Jos lasta kantaa sylissä tai vähän riehuu hänen kanssaan, tulee heti hengästys 😆 Jotenkin raihnainen olo tuosta happivajeesta tulee!
 
Onko kellään muulla vaivana päänsärkyä? Tai migreeni? Nyt jo kolmas päivä päänsärkyä ja muuta ei voi ottaa kuin panadolia… alkaa mieli mustumaan kun sattuu koko ajan :(
Miulla oli myös kaksi viikkoa päänsärkyä kaikki päivät, mutta nyt se on onneksi helpottanut jo. Toivottavasti teillä muillakin menisi itsestään ohi!

Muutenkin vähän outoa, kun viikoilla 4-5 oli tosi huono oksettava olo ja muita oireita, niin nyt on melkein viikon ollu jo aika oireetonta. Paitsi että vessassa tulee ravattua tunnin välein. 😶 Muuten lähinnä väsymys enää painaa ja välillä aamupäivisin aika lievää etomista. Oon huomannut, että huonosti nukuttu yö laukasee herkemmin ton pahoinvoinninkin. Ajattelin jo, että onko tää huono merkki, että oireet on lieventynyt näillä viikoilla näin paljon, mutta ehkä ei. 😅 On nää raskaudet näköjään erilaisia keskenään, menee ihan eri syklissä oireet tällä kertaa.
 
Mua on nyt viikon verran palellut, viimeistään töiden jälkeen oon ihan jäässä. Nyt pari päivää oon myös ollut väsyksissä, nytkin taistelen työpäivän jäljiltä unta vastaan, pitää varmaan pian käydä puolen tunnin piristävillä..
Mulla on eka lapsi vasta tulossa joten pahoinvoinnista ei ole kokemusta, mutta eilen ja tänään on syömisen jälkeen tullut kyllä vähän erikoinen olo, ja mietin jo, että nytkö alkaa etomaan! Ehkä semmosta etomisen esiastetta havaittavissa, epämukavaa oloa syömisen jälkeen.
Rinnat on myös muuttuneet kosketusaroiksi.

Se, mikä eniten harmittaa on ruokahalun puute. Ei oikein meinaa aamupala maistua, enkä saa toista ruisleivän palaa alas, kahtena aamuna peräkanaa jäänyt nyt osittain syömättä. Tekee mieli enemmän hedelmiä kuin muuta naposteltavaa, ja paino on pudonnut kilon verran viikossa. Vähän jo murehdin, että toivottavasti ei voi tulla mitään kewskenmenoa tän painon putoamisen vuoksi! Pitää yrittää testata huomenna aamupalaksi jotain muuta, ja ostaa lisää täyttäviä / energiaa antavia välipaloja hedelmien rinnalle.
 
Mua on nyt viikon verran palellut, viimeistään töiden jälkeen oon ihan jäässä. Nyt pari päivää oon myös ollut väsyksissä, nytkin taistelen työpäivän jäljiltä unta vastaan, pitää varmaan pian käydä puolen tunnin piristävillä..
Mulla on eka lapsi vasta tulossa joten pahoinvoinnista ei ole kokemusta, mutta eilen ja tänään on syömisen jälkeen tullut kyllä vähän erikoinen olo, ja mietin jo, että nytkö alkaa etomaan! Ehkä semmosta etomisen esiastetta havaittavissa, epämukavaa oloa syömisen jälkeen.
Rinnat on myös muuttuneet kosketusaroiksi.

Se, mikä eniten harmittaa on ruokahalun puute. Ei oikein meinaa aamupala maistua, enkä saa toista ruisleivän palaa alas, kahtena aamuna peräkanaa jäänyt nyt osittain syömättä. Tekee mieli enemmän hedelmiä kuin muuta naposteltavaa, ja paino on pudonnut kilon verran viikossa. Vähän jo murehdin, että toivottavasti ei voi tulla mitään kewskenmenoa tän painon putoamisen vuoksi! Pitää yrittää testata huomenna aamupalaksi jotain muuta, ja ostaa lisää täyttäviä / energiaa antavia välipaloja hedelmien rinnalle.

Ei hätää, kyllä vauva ottaa sen mitä tarvitsee! Hyperemesisdiagnoosinkin saa vasta kun paino putoaa yli 5%, eikä sekään yleensä ole lapselle haitallista, päin vastoin. Voimakas pahoinvointi usein ennustaa raskauden kannalta hyvää, mutta oireettomuuskaan ei itsessään lisää mitään riskejä. Älä stressaa painosta, on tosi tyypillistä että se ekalla kolmanneksella notkahtaa 😊
 
On muuten etenkin eilen ja tänään alkanut olemaan kummallinen olo siten, että mun ei enää tee mieli tehdä asioita, joita normaalisti tykkään tehdä töiden jälkeen, harrastuksia tai muuta. Ei tee mieli tehdä mitään, kaikki tuntuu tylsältä. Aluksi plussan jälkeen teki vain mieli lukea kaikki mahdollinen aiheeseen liittyen, nyt on pahin siitä laantunut. Päivisin on vaan paljon aikaa, kun ei tee mieli harrastaa eikä lenkkeillä eikä syödä eikä mitään muutakaan. Avaan sit lopulta jonkun sarjan ja alan katsomaan, mutta joka jakson jälkeen mietin, että oisko jotain muuta mitä voisin tehdä. Mitä tää on, miks mulla on tylsää?! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Onko kellään muulla vaivana päänsärkyä? Tai migreeni? Nyt jo kolmas päivä päänsärkyä ja muuta ei voi ottaa kuin panadolia… alkaa mieli mustumaan kun sattuu koko ajan :(
Täällä myös migreeniodottaja ✌️ Se on aina jännäämistä, että kestääkö tällä kertaa puoli päivää vai 4 päivää. Ei ole helppoa pelkällä panadolilla... Itselläni kylmäkääre ja uni on usein auttanut. Lisäksi vähän suklaata + vähän kofeiinia on kokeilemisen arvoinen resepti. Sain tämän ohjeen ihan ensiavusta esikoista odottaessa, kun yksi yö särky yltyi 10/10:ksi. Ohje oli tosin "sammio vahvaa kahvia" 😅 Tsemppiä kovasti ❤️ Vaikkei se kesken kohtauksen paljoa helpota, migreeni ei onneksi vahingoita vauvaa ja se loppuu aina jossain vaiheessa 🤕
Ei oo riittäny happi täälläkään. Nyt en kyl oo oikeen liikkunutkaan mut siinä ihan ekoilla viikoilla hengästytti ihan uskomattomasti. Kevyt pyöräily tasaisella tuntui ettei saanut happea ollenkaan.
Sama, jopa portaat kotona pakottaa haukkomaan henkeä ylätasanteelle päästessä. Jos lasta kantaa sylissä tai vähän riehuu hänen kanssaan, tulee heti hengästys 😆 Jotenkin raihnainen olo tuosta happivajeesta tulee
❤️
On muuten etenkin eilen ja tänään alkanut olemaan kummallinen olo siten, että mun ei enää tee mieli tehdä asioita, joita normaalisti tykkään tehdä töiden jälkeen, harrastuksia tai muuta. Ei tee mieli tehdä mitään, kaikki tuntuu tylsältä. Aluksi plussan jälkeen teki vain mieli lukea kaikki mahdollinen aiheeseen liittyen, nyt on pahin siitä laantunut. Päivisin on vaan paljon aikaa, kun ei tee mieli harrastaa eikä lenkkeillä eikä syödä eikä mitään muutakaan. Avaan sit lopulta jonkun sarjan ja alan katsomaan, mutta joka jakson jälkeen mietin, että oisko jotain muuta mitä voisin tehdä. Mitä tää on, miks mulla on tylsää?! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mulla ekan lapsen kohdalla ihan vaan se odotus oli niin isoa tekemistä, ettei paljoa muuta tarvinnut 🙂 Varsinkin silloin alkuvaiheessa, kun raskaus oli lähinnä omassa ja miehen tiedossa. Tai jotenkin muut asiat vähän kalpeni sen rinnalla. Nyt on vaan niin väsynyt, että pitää ihan pakottaa itsensä salille tai uimaan, mitä aiemmin oikeen odotin 😅
 
Mulla on myös migreeniä, ei onneksi kestä pitkään mutta tulee rajuna kun tulee. Raskaana pahentuu ja kipu yltyy aina niin pahaksi että oksennan.

Uutena oireena on tullut unettomuus. Väsyneenäkin on vaikea nukahtaa ja nukun tosi kevyesti. Nytkin heräsin aamuyöstä enkä saa enää unta...

Edellispäivänä tuli yökittyä ihan kunnolla. En muista että esikoisen raskaudessa olis ollu näin pahaa pahoinvointia.

Mulla on kans tota hengästymistä. Ihanaa tää raskaus😅
 
Tänään poksahti 7+0 eikä täälläkään oireita. Se rintojenkin kipuilu väheni ja loppui tuossa aiemmin. Varhaisultrassa oli kuitenkin kaikki hyvin, joten toivotaan että olen vaan se onnekas jolle ei oireita tule. 🙏 Tai sitten niitä tulee myöhemmässä vaiheessa. Pelottaa kuitenkin että tässä tulee käymään huonosti kun joka paikassa toitotetaan raskausoireista ja vähemmän siitä oireettomuudesta.
 
Hyi olkoon mikä olo ollut tänään ja eilen. 😵‍💫 Aivan jatkuvaa etomista ja huimausta, kahvikaan ei oo enää maistunu. Tilasin eilen lounaaksi Picnicin uuniperuna-annoksen ja puolet jäi syömättä, siitä huolimatta tuli pariksi tunniksi kamala olo. Edes aamupuuro ei maistunut tänään. Puoliso lähti esikoisen kanssa ulos niin oon saanu lepäillä aamupäivän ja onneksi on syyslomaviikko edessä. 😮‍💨
 
Täällä tällä hetkellä 5+5, lähes oireeton kyllä olen myös. Rintojen arkuus ollut läsnä ovulaatiosta asti vaihtelevasti, myös välillä palelee valtavasti kun taas välillä on tolkuttoman kuuma. Ei pahoinvointia, vain kova nälkä jos ei ole syönyt pitkään aikaan. Varhaisultraan pääsemme 1.11 eli viikkoja pitäisi silloin olla 7+4. Kovasti jännittää onko kaikki hyvin ja onhan hän oikeassa paikassa🫣
 
Heips, onko jollakulla kokemusta yhdistelmästä imetys+raskaus? Ihmettelen, kun rinnat on korkeintaan lievästi turvonneet, eivät lainkaan kipeät. Johtuuko se siitä, että maidontuotanto on niissä jo meneillään, eikä mitään "käynnistäviä muutoksia" tapahdu? Esikoista odottaessa ajatuskin rintaliivien pukemisesta sattui, ja nyt ei tunnu missään vaikka taapero touhuaa rinnalla.
 
Voisin vielä melkein lisätä, etten kyllä osaisi sanoa olevani raskaana jos ei olisi kuukautiset jääneet pois ja saanut positiivista testiä. Onko muilla samaa? Oireettomuus niin mieltä hämmentää.
 
Voisin vielä melkein lisätä, etten kyllä osaisi sanoa olevani raskaana jos ei olisi kuukautiset jääneet pois ja saanut positiivista testiä. Onko muilla samaa? Oireettomuus niin mieltä hämmentää.

Ei mullakaan palelua ja väsymystä kummempaa ole. Tiputteluvuotoa oli siinä kohti kun kuukautisten olisi pitänyt olla. 5+3 tänään. Tämä raskaus noudattelee ihan samaa kaavaa kuin ensimmäinen (joka siis meni hienosti), paitsi että silloin rinnat olivat kipeät, nyt eivät ja imetän tällä hetkellä. Mulla oireet alkoivat hiipiä 6+0 eteenpäin ja olivat pahimmillaan rv 7-10. Muutaman kerran vain oksensin, eli siinä mielessä raskaus oli helppo. Vähäoireisuus ei mun kokemuksella tarkoita yhtään mitään, ja täällä ollaan ainakin vastaavalla meiningillä menossa.
 
Takaisin
Top