Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Monesko viikko sulla olikaan menossa nyt? Tsemppiä oloihinNyt ollut karmea migreenipäänsärky ja pahoinvointi 2vrk. Tänään melkein koko päivän sängyssä. Laskee kyllä mielialaa ja kummasti oli tämäkin unohtunut esikoisen odotusajasta Harmittaa, kun en voi olla 2-vuotiaalle touhukkaalle taaperolle läsnä Tiesin kyllä, että itsenäistymistä on hänen osaltaan tapahduttava sisaruksen syntyessä, mutta että jo nyt...
Mitkä viikot menossa? JaiksNyt on pahoinvointi mennyt seuraavalla tasolle, kun ruuat joko haisee tai maistuu pahalta sekä pelkkä ajatus syömisestä saa oksennus refleksin aikaiseksi Mehukeitto menee nyt illasta alas. Päivällinen jäi välistä vaikka vaihdoin pahanhajuisen loimulohen (mitä puoliso sitten nautti munkin puolesta) pakkasesta sulatettuun jauhelihapihviin. Pistin pihvin palan suuhun ja joudun sylkäisemään pois, koska maistui pahalta
Ymmärrän mulla sama pitäs päiväkodissa olla töissä mutta on aika huono olo jo nyt ja tää tästä vaan paheneeMulla sekoittuu toisiinsa pitkittyneen flunssan ja raskauden oireet. Happi loppuu, mutta se voi johtua molemmista. Rinnat ovat todella arat ja pahoinvointi on tuttua edellisistä raskauksista eli jatkuva kuvotus aamusta iltaan
Nyt olen vielä saikulla flunssan takia, mutta en tajua, miten pystyn tämän pahoinvoinnin kanssa käymään töissä päiväkodissa. Vessaan pääsee vain, jos tulee sopiva väli, mutta muuten täytyy vaan kärvistellä Viime raskaudessa köytin akupunktiorannekkeita, mutta en huomannut niiden helpottavan kuvotusta.
Pahoinvointi on etenkin henkisesti raskasta ja silloin tuntuu, ettei mikään innosta tai tunnu kivalta. Aiemmin pahoinvointia on kestänyt kuukauden verran aamusta iltaan, joten nyt kysyn lääkäriltä, olisiko pahoinvointiin saatavilla jotain lääkettä. En pysty tekemään töitä tän olon kanssa
5+5 vasta menossa. Tänään söin hedelmiä, mehukeittoa, karjalanpiirakoita ja kinkkukiusausta, et hyvin vaihtelee. Kauheasti ei mieli mitään tee ja ruuan ajattelu saa pahoinvoivaksi, mutta nälkään tulee syötyä.Mitkä viikot menossa? Jaiks
Mulla on ollut turvonnut maha positiivisesta raskaustestistä saakka. Vähän vaihtelee sen mukaan mitä syö ja illalla pahempi kuin aamulla, mutta ihan semmonen raskauspallukka tullut tuohon massun paikalle. Varmaan myös, kun mulla jo kolmas tulossa niin oikeastikin saattaa kohtu nopeasti pompata vähän isommaksi.onko muilla jo turvotusmahaa? mulla on ihan selvä (ja on kyllä ilmavaivojakin..), ja viikolla 6+3 siis nyt. Ollut ainakin vkon verran jo ja mieskin sanonut et selvästi maha kasvanut. Ymmärrän toki ettei siellä lapsi tai kohtu vielä niin isoja ole, mutta raskaudesta johtuvaa kumminkin :)
Mulla vähän samaa. Pala kurkussa koko päivän, töissäkin. Liittyy väsymykseenkin varmaan, kun tuntuu ettei jaksa. Myös alkuraskauden epävarmuus tuo huolta ja murhetta, varsinkin kun oireita ei juuri ole (pahoinvointi loistaa poissaolollaan). Jospa tämä tästä iloksi vielä kääntyy. Mietin jo, pitäisikö väsymyksen takia hakea saikkua, kun töissä jaksaminen tuntuu just nyt mahdottomalta. Tsemppihalaus sinne!Mulla on alkanut nyt joku alakulovaihe. Selittämätön ahdistus päällä, ja itku on herkässä. Onko muilla vastaavaa?
Kuulostaa tutulta. Kaikki tuntuu turhalta ja kurjalta, mikään ei kiinnosta. Haluaisin vaan maata ja nukkua kuukauden yli. Mulla tämä alakulovaihe kestää yleensä saman aikaa kuin pahoinvointikin. Ei kiinnosta tehdä mitään, kun koko ajan kehossa velloo ja on oksennus kurkussa (vaikka mulla ei yleensä ylös asti tulekaan). Ohimenevää, mutta ota yhteyttä neuvolaan, jos olo on henkisesti liian raskas tai alakuloisuus jatkuu pitempään Raskaushormonit saavat herkästi olon heittelehtimään.Mulla on alkanut nyt joku alakulovaihe. Selittämätön ahdistus päällä, ja itku on herkässä. Onko muilla vastaavaa?
Juu, samanlaisia tuntemuksia. Eilen kun istuin bussissa niin mietin itsekseni että varmaan kun hormonien tarkoitus on myös herkistää niille vauvan viesteille niin sitä menee tämmösiin sfääreihin. Ihan vuoristorataa ollut ja tänäänkin itkenyt jo kolme kertaa. Oon myös väsynyt ja olo on melkein koko ajan vähän äklöttävä. Töissä olis vaikka ja kuinka paljon kaikkea mutta tuntuu että moti ja jaksaminen ei nyt osu yksiin yhtään työmäärän kanssa. Mutta tästä tää menee ohi varmasti.Mulla on alkanut nyt joku alakulovaihe. Selittämätön ahdistus päällä, ja itku on herkässä. Onko muilla vastaavaa?
Jotain puutumisen, turvotuksen, paineentunnun yms. väliltä on vatsassa paljon. Varmaankin johtuu kohdun kasvusta, mutta en muista onko muissa raskauksissa vatsa ollut näin arka tässä vaiheessa. Ei siis suoranaista kipua, vaan vatsaa ikään kuin särkee tasaisesti.Juu, samanlaisia tuntemuksia. Eilen kun istuin bussissa niin mietin itsekseni että varmaan kun hormonien tarkoitus on myös herkistää niille vauvan viesteille niin sitä menee tämmösiin sfääreihin. Ihan vuoristorataa ollut ja tänäänkin itkenyt jo kolme kertaa. Oon myös väsynyt ja olo on melkein koko ajan vähän äklöttävä. Töissä olis vaikka ja kuinka paljon kaikkea mutta tuntuu että moti ja jaksaminen ei nyt osu yksiin yhtään työmäärän kanssa. Mutta tästä tää menee ohi varmasti.
Mulla on muuten ollut muutaman päivän mahassa outoa puutumista ja tunnen miten veri kiertää eri tavalla vatsan seudulla, tuntuu tosi oudolle. Onko kellään muulla ollut samaa?